KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd

maandag 16 januari 2017 om 17:59
maandag 16 januari 2017 om 21:45
maandag 16 januari 2017 om 22:45
dinsdag 17 januari 2017 om 09:52
Doortje en Hope: gezellig op het bankje ik zit er nog een paar dagen op en kan dan hopelijk gaan testen.
Stjerna en Rosings: poeh, dus wel flink misselijk. Gelukkig is het iets minder Rosings. Hopelijk ben je binnenkort er helemaal van af!
Ik heb abrikozenpitje gemaild om me ook te aanmelden voor een keertje afspreken (in Utrecht). Leuk
Stjerna en Rosings: poeh, dus wel flink misselijk. Gelukkig is het iets minder Rosings. Hopelijk ben je binnenkort er helemaal van af!
Ik heb abrikozenpitje gemaild om me ook te aanmelden voor een keertje afspreken (in Utrecht). Leuk
dinsdag 17 januari 2017 om 11:37
dinsdag 17 januari 2017 om 13:15
Ah spannend dat wachtbankje!
Ik weet t nog niet hope. Ik zou dan eigenlijk later deze week alweer mogen gaan testen en dan mogelijk in het weekend of vlak na het weekend de inseminatie. Maar ik heb er even niet zo'n zin in. Aan de andere kant is t misschien juist goed om wel meteen weer door te gaan. Ik kijk t nog even aan.
Ik weet t nog niet hope. Ik zou dan eigenlijk later deze week alweer mogen gaan testen en dan mogelijk in het weekend of vlak na het weekend de inseminatie. Maar ik heb er even niet zo'n zin in. Aan de andere kant is t misschien juist goed om wel meteen weer door te gaan. Ik kijk t nog even aan.
dinsdag 17 januari 2017 om 14:49
dinsdag 17 januari 2017 om 18:57
Stjerna83, dank je... hopelijk hou ik die rust vast volgende week als ik ook op het wachtbankje mag plaats nemen
Saffronskies, hoe voel je je?? Voor jou schiet het op toch om te kunnen testen... ben je er een beetje rustig onder?
Doortje, hope, heel veel succes deze weken... ik duim voor jullie...
Manawa, snap je teleurstelling heel goed... jij bent de enige die kan bepalen of je nog even tijd nodig hebt... denk aan jezelf...
Meiden even een vraag aan jullie...letten jullie nu meer op je eten/lijn omdat dat zou helpen bij het sneller zwanger worden of volgen jullie andere tips op?? Ben benieuwd
Saffronskies, hoe voel je je?? Voor jou schiet het op toch om te kunnen testen... ben je er een beetje rustig onder?
Manawa, snap je teleurstelling heel goed... jij bent de enige die kan bepalen of je nog even tijd nodig hebt... denk aan jezelf...
Meiden even een vraag aan jullie...letten jullie nu meer op je eten/lijn omdat dat zou helpen bij het sneller zwanger worden of volgen jullie andere tips op?? Ben benieuwd

dinsdag 17 januari 2017 om 20:19
dinsdag 17 januari 2017 om 20:20
quote:Jessy010 schreef op 17 januari 2017 @ 18:57:
Stjerna83, dank je... hopelijk hou ik die rust vast volgende week als ik ook op het wachtbankje mag plaats nemen
Ik eet geen brood en melkproducten meer. Niet altijd hoor, probeer een beetje de 80/20 regel aan te houden. Daarnaast slik ik vitamines en mineralen. Of het gaat werken weet ik niet maar ben wel 6 kilo afgevallen dus ben daar al heel blij mee
@beach.. wat heerlijk!! Van mij mag je gewoon nog meeschrijven hoor..
Ik eet geen brood en melkproducten meer. Niet altijd hoor, probeer een beetje de 80/20 regel aan te houden. Daarnaast slik ik vitamines en mineralen. Of het gaat werken weet ik niet maar ben wel 6 kilo afgevallen dus ben daar al heel blij mee
@beach.. wat heerlijk!! Van mij mag je gewoon nog meeschrijven hoor..
dinsdag 17 januari 2017 om 21:43
Wat moet dat een super gevoel zijn beach, een kloppend hartje! Ik vind het wel leuk om af en toe te horen hoe het met jou en de baby gaat!
W.b.t. Afvallen/op eten letten: ik ben vorig jaar januari begonnen met op mijn eten te letten. Ik ben in een jaar tijd ongeveer 13 kilo afgevallen. De laatste maanden van 2016 is het slechte eten er weer ingeslopen. En ik moet zeggen dat ik het verdomd moeilijk vind om weer in het ritme te komen. Mijn voornaamste reden om af te gaan vallen, was om weer lekkerder in mijn vel te komen zitten. Maar nu ik over een paar maanden (waarschijnlijk) ga beginnen, zeker ook om mijn zwangerschapskansen te vergroten .. de 100kg kwam heel dichtbij op de weegschaal.. Was van de week 83
W.b.t. Afvallen/op eten letten: ik ben vorig jaar januari begonnen met op mijn eten te letten. Ik ben in een jaar tijd ongeveer 13 kilo afgevallen. De laatste maanden van 2016 is het slechte eten er weer ingeslopen. En ik moet zeggen dat ik het verdomd moeilijk vind om weer in het ritme te komen. Mijn voornaamste reden om af te gaan vallen, was om weer lekkerder in mijn vel te komen zitten. Maar nu ik over een paar maanden (waarschijnlijk) ga beginnen, zeker ook om mijn zwangerschapskansen te vergroten .. de 100kg kwam heel dichtbij op de weegschaal.. Was van de week 83

dinsdag 17 januari 2017 om 22:33
Wat betreft de voeding, ik was echt goed bezig en begonnen met hardlopen. Toen ging ik voor mijn 1e iui en dacht ik dat hardlopen niet goed zou zijn. Dus daarmee gestopt. En toen ik niet zwanger bleek, ging ik van alles eten en steeds bedenken ik ga weer gezond doen. Ik heb vooral een cola light verslaving. De rest vind jk allemaal niet zo bijzonder. Ik drink geen alcohol, geen koffie, rook niet, maar cola light....
Ik lees nu nog mee op de blog van Sensotouch en heb mijn boek van Sonja bakker afgestoft. Maandag begin ik echt
Ik lees nu nog mee op de blog van Sensotouch en heb mijn boek van Sonja bakker afgestoft. Maandag begin ik echt
dinsdag 17 januari 2017 om 22:47
Ja moeilijk he....ik ben ook vorige week begonnen... ene kant omdat ik gewoon echt te zwaar ben en dat niet bevordelijk is om zwanger te worden en andere kant omdat ik echt wat beter voor mezelf moet gaan zorgen... dus idd nu ook aan de multi vitamine speciaal voor zwangere/zwanger worden en gezond eten...
toen ik de vorige x begonnen was met IUI liep ik ook hard en hielp voor mijn gevoel juist goed... ben nu weer begonnen maar die 3x5 min schiet niet echt op
Beach, bijzonder he... lekker van genieten...
toen ik de vorige x begonnen was met IUI liep ik ook hard en hielp voor mijn gevoel juist goed... ben nu weer begonnen maar die 3x5 min schiet niet echt op
Beach, bijzonder he... lekker van genieten...
dinsdag 17 januari 2017 om 23:18
woensdag 18 januari 2017 om 05:52
@beach er is ook een topic "zwanger in je uppie " misschien is die weer nieuw leven in te blazen.
Qua afvallen: ik begon in Zwolle met 110kg, tijdens de zwangerschap een halve kilo aangekomen puur door gezond te eten.
Ik merk dat het snaaien er nu wel steeds meer weer in sluipt, wat ik wel erg lastig vind.
Ik zit wel voor het eerst sinds de middelbare schoolleeftijd onder de 100. Ik hoop dat ik dit vast kan blijven houden.
Qua afvallen: ik begon in Zwolle met 110kg, tijdens de zwangerschap een halve kilo aangekomen puur door gezond te eten.
Ik merk dat het snaaien er nu wel steeds meer weer in sluipt, wat ik wel erg lastig vind.
Ik zit wel voor het eerst sinds de middelbare schoolleeftijd onder de 100. Ik hoop dat ik dit vast kan blijven houden.