Zo ontzettend boos

15-01-2009 15:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik zit hier nog stoom te blazen en mijn bloed kookt nog steeds.

Mijn zoontje is 3 maanden en heb hem de naam Benjamin gegeven (Ik ben zelf moslim).

Vandaag belde een oude kennis van mij met mijn moeder en vroeg hoe mijn zoontje heet. Toen ze hoorde dat hij Benjamin heet was ze verbaasd en vond het behoorlijk stom. Ze zei letterlijk, Joden zijn bezig om moslims te vermoorden in Palestina en je dochter geeft haar zoon een Joodse naam.

Mijn moeder ging er niet op in en toen ze het mij vertelde wist ik niet meer waar ik het moest zoeken.

Sorry dames ik moest dit even kwijt, kan niemand bereiken verder vandaag. De tranen zitten behoorlijk hoog.
Liltiht mensen kunnen uit religieuze waanzin gekke dingen doen en zeggen. Helaas.
hartig woordje?? Ik denk dat jij een zeer goed gesprek met haar moet hebben zeg, wie denkt ze wel niet dat ze is?( ga er vanuit dat het een vrouw was )
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
[quote]Djoels schreef op 15 januari 2009 @ 15:12:

Virginia, (heerlijke naam voor een moslima! )quote]

Ik ben dubbel zo fout, want ook nog eens Amerikagek
quote:Lad schreef op 15 januari 2009 @ 15:12:

[...]

Eraan wennen? No way.

Gewoon zeggen dat je niet gediend bent van dergelijke onderbuikflauwekul. En dat ze voor de verandering maar eens een fatsoenlijke krant moeten lezen, voordat ze aanstoot nemen aan een volkomen normale (en mooie) voornaam van een baby. Fight the real enemy en lazer anders een eind op.

Dát moet je zeggen. Voelt een stuk lekkerder dan jezelf verplichten om te 'wennen' aan wat er zoal komt opstijgen uit het doucheputje der publieke opinie.
Vertel haar dat je de naam gaat veranderen in Adolf en bedank haar voor haar inspirerende woorden.

Ik vind Benjamin een hele mooie naam, geniet van je kleine zoontje!
Leuk hè geloof!
Eens met Lad, je mag best aangeven dat je het niet op prijs stelt dat mensen zulke opmerkingen maken. Zeg maar dat de keuze voor deze naam geen politieke keuze was en dat je het niet op prijs stelt als zij er wel een politieke lading aan geeft.

Benjamin is een hartstikke mooie naam en ik vind het juist positief dat jij niet hebt stil gestaan of je hebt laten weerhouden door de hebreeuwse afkomst van de naam. Dat vind ik een veel betere mentaliteit dan die van de kennis van je moeder!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Dit vind ik een beetje vreemd, natuurlijk associeren we namen aan mensen. Dat doet iedereen en jij waarschijnlijk ook wel. Of zou je het helemaal niet raar opkijken als een kind Adolf heet of Saddam? Ik vind bepaalde namen echt niet mooi, gewoon omdat ze me doen denk aan nare mensen.quote:Lilith75 schreef op 15 januari 2009 @ 15:19:

De herkomst van een naam zegt toch helemaal niks over de persoon die 'm heeft of die 'm heeft gegeven?

Waarom associeren mensen vaak een naam met een persoon "ik ken iemand die zo heet die is zoooo stom daarom alleen al zou ik mijn kind zo nooit noemen"..

Namen zijn zo persoonlijk in 1e instantie voor de ouders die hun kind zo noemen daarna voor het kind..omdat het zo genoemd is.

Vreemd dat mensen ...mensen dan zo willens en wetens kwetsen.
Volgens mij is in de Westerse cultuur de naam Benjamin vaak gegeven aan de jonste zoon van een gezin.

En als je googled krijg je als betekenis ook "zoon van het zuiden' ( Krijg ik al meteen een assosiatie met een zonnig kind.)

Er zijn massa's Nederlandse (katholieken) die hun jongste zoon zo hebben genoemd. Allemaal Ben of Bennie.
Volgens mijn info betekend Benjamin: Zoon van het zuiden, gelukskind. Mooi toch!

Ik vind het een pracht naam (en degene die er over struikeld erg kortzichtig)
quote:Appelsientje schreef op 15 januari 2009 @ 15:25:

Vertel haar dat je de naam gaat veranderen in Adolf en bedank haar voor haar inspirerende woorden.

Ik vind Benjamin een hele mooie naam, geniet van je kleine zoontje!

Nou, misschien is kennis wel blij met de naam Adolf. Ik las vandaag in de krant (en niet die ene krant) dat onder moslims/Arabieren Adolf H. toch wel wat krediet heeft, omdat hij -juist- zo'n effectieve oplossing bedacht had voor bepaalde problemen.

Ziek? Ja.

Dom? Ook, want als Adolf H. ongestoord door had kunnen gaan, had hij de moslims zeker niet ongemoeid gelaten.

Maar laat die kennis maar fijn 'een hartig woordje' komen spreken met je. Wie denkt ze wel dat ze is? De profetes in hoogst eigen persoon?
Je moet je niet druk maken om de mening van zo'n achterlijk bekrompen mens. Haar probleem hoor, niet het jouwe, ik zou het van me af laten glijden.

Wat nou als je getrouwd was met een man die bijv. Cohen als achternaam heeft.
Cum non tum age
Prachtige naam! Mijn ouders hebben ons allemaal Joodse namen gegeven(terwijl we niet joods zijn) en toen mijn opa en oma 38 jaar geleden de naam David hoorde, hadden ze ook zoiets van, waarom doe je dat nou?(mijn ouders zijn zelf vlak voor/in de 2e wereldoorlog geboren)

Niets van aantrekken, het is een prachtige naam! En daarnaast, komt de naam Benjamin ook in de Koran voor?

Groet, NJB
En, sta je al te bibberen voor dat 'hartige woordje' van die kennis? Ik zou geen woorden meer aan dat rare mens vuil maken hoor, dat is ze niet waard. Oppervlakkigheid ten top!

Echt hoor, sommige mensen zijn veel te dom om voor de duvel te dansen....
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Lad, je weet het mooi te verwoorden maar helaas heb ik op dit soort momenten nooit zo iets pakkends te zeggen.

Vandaar dat ik zei wen er maar aan.

Ook gebruik ik mijn man zijn achternaam niet meer door teveel vervelende ervaringen.
quote:Virginia_11 schreef op 15 januari 2009 @ 15:12:

Dank dames, ik reageer nogal gevoelig.

Mijn ouders vonden de naam ook niet helemaal goed gekozen, juist vanwege het Joodse karakter.

Benjamin is eigenlijk ook een Islamitische naam, aangezien wij in alle profeten geloven.

Deze kennis is iemand van mijn leeftijd en je zou denken dat zo iemand niet bekrompen is. Overigens geen familie in Gaza hoor, ze is gewoon Marokkaans net als ik.Benjamin is volgens de Bijbel geen profeet , wel volgens de Koran ? http://www.jewishencyclop...ew.jsp?artid=713&letter=B
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:zusenzo schreef op 15 januari 2009 @ 16:01:

Lad, je weet het mooi te verwoorden maar helaas heb ik op dit soort momenten nooit zo iets pakkends te zeggen.

Haha, ik heb op zulke momenten altijd wél zoiets pakkends te zeggen... Het is niet altijd de kortste weg naar verzoening, dus jouw aanpak heeft ook voordelen...

Dat is waar Lad, maar ik kan ook wel heel boos worden hoor maar dan moet je zien hoe snel ze terugtrekken en je als agressief bestempelen.
Mijn ervaring is dat mensen wel hun afkeuring over babynamen, geboortekaartjes en bezoektijden naar anderen durven te uiten, maar niet naar de ouders. Grote monden over een zin die niet aanstond, of de uitspraak van een naam die niet naar hun zin is (te moeilijk in ons geval, tot twee keer toe; we hadden kind gewoon Truus moeten noemen ofzo).

Benjamin is een prachtige naam!
Dank dames ik voel mij al helemaal opgelucht en jullie hebben gelijk ik moet mij er ook helemaal niks van aantrekken. Maar het kwam nogal hard aan net.

Zusenzo wil je er wat over vertellen?

Starshine helaas is het idd zo dat enkele moslims een grote "liefde" voor Hitler hebben vanwege het conflict wat al jaren speelt tussen Joden en Moslims.

Bronny en Suzeli ik wist dat Benjamin zoon van het geluk betekende, maar zoon van het Zuiden klinkt ook erg leuk.

Njb en Bgw Benjamin komt niet in de Koran voor, wel zijn vader Jacob en broer Jozef.
Jeez, soms kan je je echt afvragen waar iemand zich mee bemoeit....Als je je kind Adolf Hitler had genoemd, dan had ik me kunnen voorstellen dat ze er iets van mag zeggen maar kom op zeg, Benjamin is een leuke naam!
Mensen hebben altijd wel wat te zeuren, helemaal niks van aantrekken. Sterker nog, het pleit juist voor je dat jij geen politieke of religieuze betekenis aan die naam geeft, wat zij zelf wel doet. Die kennis maakt een probleem, waar het helemaal niet is. Háár probleem dus, laat het niet het jouwe worden! En ga geen discussie met haar aan als ze 'een hartig woordje met je komt spreken', want dan gaat ze je onherroepelijk nog harder kwetsen.

Pffff, ik dacht ook meteen: als je je kind nou Adolf noemt.... Ik ben ergens ver weg Duits en heb een Duitse achternaam. Kunnen mensen ook heel ziekelijk over doen. Alsof ik persoonlijk met mijn familie en de complete Duitse bevolking WOII ben begonnen...

Sterkte en laat je niet gek maken hoor!
Waar wil je dat ik begin?!

- sociale dienst komt bij je thuis controleren of je kind wel in NL woont, ongeacht dat ik NLse ben ( heeft niks met moslim zijn te maken maar als je een kindje een buitenlandse naam heeft krijg je er mee te maken)

- Immer de vragen of je je kind laat besnijden en dan daar de meningen over

- Op verjaardagen met mijn familie mogen wij altijd uitleggen waarom de moslims dit nou weer doen.( maar wij zijn anders hoor, zeggen ze er dan nog bij)

- Mensen die gewoon stiekem of openlijk varkensvlees aan de kinderen geeft omdat ze er toch niks aan overhouden ed.

- Op ouderavonden van de juf te horen krijgen dat je kind zijn werkhouding niet in orde is maar misschien ligt dat wel aan de moslim cultuur.

- De kinderen ingeschreven bij de tennisclub en voetbalclub en dan bellen ze op omdat er geen plaats is voor kinderen die nog niet goed NLs spreken.

Enz......

Helaas.
Dank je Sterre en Lemon. Ik ben helaas een type die zich snel wat van anderen aantrekt, sta niet echt sterk in mijn schoenen.

Begon zelfs na het telefoontje te twijfelen, erg he.

Jullie reacties doen mij echt goed en ik ga echt leren om van mijzelf af te bijten.
quote:zusenzo schreef op 15 januari 2009 @ 16:27:

Waar wil je dat ik begin?!

- sociale dienst komt bij je thuis controleren of je kind wel in NL woont, ongeacht dat ik NLse ben ( heeft niks met moslim zijn te maken maar als je een kindje een buitenlandse naam heeft krijg je er mee te maken)

- Immer de vragen of je je kind laat besnijden en dan daar de meningen over

- Op verjaardagen met mijn familie mogen wij altijd uitleggen waarom de moslims dit nou weer doen.( maar wij zijn anders hoor, zeggen ze er dan nog bij)

- Mensen die gewoon stiekem of openlijk varkensvlees aan de kinderen geeft omdat ze er toch niks aan overhouden ed.

- Op ouderavonden van de juf te horen krijgen dat je kind zijn werkhouding niet in orde is maar misschien ligt dat wel aan de moslim cultuur.

- De kinderen ingeschreven bij de tennisclub en voetbalclub en dan bellen ze op omdat er geen plaats is voor kinderen die nog niet goed NLs spreken.

Enz......

Helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven