Probleem! Rijst verslaafd
maandag 30 januari 2017 om 11:12
quote:Grootmoeder schreef op 30 januari 2017 @ 11:07:
Rijst = koolhydraten. Zo gelukkig ben je dus niet met je koolhydraatarme dieet.
Je lichaam heeft koolhydraten nodig en rijst is geen verslavend middel. Wat je je dus eigenlijk zegt is; ik probeer koolhydraatarm te eten, maar het lukt me niet want ik eet een heleboel rijst.Klopt..
Rijst = koolhydraten. Zo gelukkig ben je dus niet met je koolhydraatarme dieet.
Je lichaam heeft koolhydraten nodig en rijst is geen verslavend middel. Wat je je dus eigenlijk zegt is; ik probeer koolhydraatarm te eten, maar het lukt me niet want ik eet een heleboel rijst.Klopt..
maandag 30 januari 2017 om 11:13
quote:elf12 schreef op 30 januari 2017 @ 11:02:
[...]
Bij AH verkopen ze 'bloemkoolrijst' (in de koeling). Dat is gemalen bloemkool zodat het eruit ziet als rijst.
Wellicht helpt je dit om af te kicken, omdat het er wel uit ziet als rijst.
Klinkt misschien raar, ik vind het wel lekker. Krijg je meteen extra groenten binnen.Heb ik geprobeerd. Vind het niet lekker
[...]
Bij AH verkopen ze 'bloemkoolrijst' (in de koeling). Dat is gemalen bloemkool zodat het eruit ziet als rijst.
Wellicht helpt je dit om af te kicken, omdat het er wel uit ziet als rijst.
Klinkt misschien raar, ik vind het wel lekker. Krijg je meteen extra groenten binnen.Heb ik geprobeerd. Vind het niet lekker

maandag 30 januari 2017 om 11:26
Een craving voelt wel als verslaafd trouwens. Toen ik een enorm ijzertekort had, had ik enorme cravings voor geschaafd ijs. Ik moest dat hebben, ook geen verslavend middel, maar zo voelde het wel. Tekort is weg en ik heb nooit meer die behoefte gehad.
Het is dus wel serieus, je lijf schreeuwt ergens om, niet voor niets.
Het is dus wel serieus, je lijf schreeuwt ergens om, niet voor niets.

maandag 30 januari 2017 om 11:30

maandag 30 januari 2017 om 11:31
maandag 30 januari 2017 om 11:32
Ik ben verslaafd aan zuurstof. Ik probeer de hele tijd mijn adem in te houden, maar dat houd ik niet vol. Elke keer moet ik toch weer ademen. Ik heb ook geprobeerd om langzaam af te bouwen in een ruimte met steeds minder zuurstof, maar daarvan kreeg ik hoofdpijn, en op een gegeven moment moest ik echt naar buiten.
Heeft er iemand tips?
Heeft er iemand tips?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
maandag 30 januari 2017 om 11:32
quote:Felroze schreef op 30 januari 2017 @ 11:31:
[...]
Noem iets en iemand is er verslaafd aan. Dus geen onzin: alles kan verslavend zijn, ook al geef je er een andere naam aan (ik doe op "cravings" dus), het is een verslaving. Qua eten dus, voor den duidelijkheid.dat iemand zegt verslaafd te zijn aan iets (rijst, suiker wat dan ook) wil nog niet zeggen dat het echt een verslaving is.
[...]
Noem iets en iemand is er verslaafd aan. Dus geen onzin: alles kan verslavend zijn, ook al geef je er een andere naam aan (ik doe op "cravings" dus), het is een verslaving. Qua eten dus, voor den duidelijkheid.dat iemand zegt verslaafd te zijn aan iets (rijst, suiker wat dan ook) wil nog niet zeggen dat het echt een verslaving is.
maandag 30 januari 2017 om 11:33
quote:handigmetgeld schreef op 30 januari 2017 @ 11:32:
Ik ben verslaafd aan zuurstof. Ik probeer de hele tijd mijn adem in te houden, maar dat houd ik niet vol. Elke keer moet ik toch weer ademen. Ik heb ook geprobeerd om langzaam af te bouwen in een ruimte met steeds minder zuurstof, maar daarvan kreeg ik hoofdpijn, en op een gegeven moment moest ik echt naar buiten.
Heeft er iemand tips?gewoon stoppen met ademen, heb je gegarandeerd na een minuut of vijf geen hoofdpijn meer
Heeft er iemand tips?gewoon stoppen met ademen, heb je gegarandeerd na een minuut of vijf geen hoofdpijn meer
maandag 30 januari 2017 om 11:34
quote:handigmetgeld schreef op 30 januari 2017 @ 11:32:
Heeft er iemand tips?Blijven volhouden hoor, dan lukt het wel. Sterkte!
Heeft er iemand tips?Blijven volhouden hoor, dan lukt het wel. Sterkte!
Life is short. Eat dessert first.
maandag 30 januari 2017 om 11:48
Waarom heb je voor specifiek dit dieet gekozen (want dit wordt over het algemeen - met goede reden - niet aangeraden), en heb je zelf al de conclusie getrokken dat je lijf dit simpelweg niet acceptabel vindt? Krijg je überhaupt begeleiding of ben je met google-kennis zelf gaan prutsen?
Mijn advies; zoek die begeleiding, van iemand die ècht verstand heeft van voeding. (en dat het kaf moeilijk van het koren te scheiden is op dit gebied tegenwoordig begrijp ik heel goed trouwens, maar je huisarts is een goed startpunt)
Mijn advies; zoek die begeleiding, van iemand die ècht verstand heeft van voeding. (en dat het kaf moeilijk van het koren te scheiden is op dit gebied tegenwoordig begrijp ik heel goed trouwens, maar je huisarts is een goed startpunt)