Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Ik kom dus sowieso niet op de meeting. Ik ben ofwel hoogzwanger of ik ben (hopelijk!) bevallen.

Liubi gelukkig gaat het weer goed met je zoon!

Lady nog gefeliciteerd.

Geen puf veel te schrijven, lees wel mee hoor. Ben moe en mijn ribben doen echt heel veel pijn :(
PLUKKIE78

Wat een rotnieuws zeg.. Longkanker. Wat is het toch een k*tziekte.
@meeting: net vandaag een afspraak gemaakt voor vrijdag de 20e wat een erg drukke en lange dag gaat worden. De 21e wordt voor mij dus teveel maar de 22e zou wel kunnen.

@summer: da's inderdaad wel jammer dat je dan niet kunt komen maar het is wel om een leuke reden.

We komen anders wel met z'n allen op kraamvisite
Lady, nog gefeliciteerd, en wat super dat thuis alles zo goed gaat. Klinkt gezellig!

@Plukkie, wat een rotbericht... Sterkte, ook voor plukkieman.

Lachen is geweldig, maakt elke gebroken nacht weer goed 's ochtends

@Pebbles, kletsen en zingen is inderdaad fantastisch, en ook alle nieuwe woorden die ze dan nazeggen...

@Kolven, hier ook inderdaad 2x per dag 20 minuten (maximaal een half uurtje weg van de werkplek). Vond het vaak ook wel een prettige onderbreking van de werkdag hoor, het is allemaal best inspannend in het begin....

@Meeting, 21 is te doen, 22 niet, maar ik hoef niet perse mee hoor, komt vast nog wel een keer..... (Moet ook best ver rijden waarschijnlijk).
Jeetje Plukkie, heel veel sterkte voor jullie. Wat een vreselijk bericht... Hoe is het nu met Plukkie man?

Verder houd ik het even kort, ik krijg zo bezoek.Voor de meeting ik kan waarschijnlijk allebei de dagen wel (morgen zie ik mijn rooster) en dan maakt het mij niet uit welke dag.

Ik vind de optie van Pebbles wel een goed (huisje huren).
Zondag de 22e is voor mij het handigst!

Summer je schiet nu echt op! Al helemal klaar met alles?

Zo grappig zou niet meer zonder mijn mannetje kunnen maar als ik dan vriendinnen zie met hun zwangere buik denk ik o heerlijk! Mis hem soms nog steeds, maf he?!
@Beer heb je al een leuke outfit?

@Liubi, ach gosj, je arme jochie. Hoe is het nu?

@Pluis, werk vinden schiet hier nog niet echt op maar had ik met mijn vak ook niet echt op gerekend. Veel meegmaakt ook het afgelopen jaar maar inmiddels ben ik er wel weer aan toe~!

@Freddy, ik ben ook wat relaxter geworden met KV. Prada is nu 5 maanden en doordat ik met de kerst ziek was is de vriezer bijna leeg. Dus als het een keer zo uitkomt (als haar vader met haar op stap gaat is het gewoon niet handig om met ingevroren bv te gaan sjouwen.
@Bloem, ik kan me voorstellen dat het nu wel erg spannend word. Je wilt weten van hoe en wat, en tegelijkertijd toch ook weer niet.

@Plukkie, wat naar, ook voor arme plukkieman!

@summer ik snap het. Hoe voel je je verder behalve moe?

@ Afspreken, ik was ik vakantie de afgelopen week. Morgen ben ik weer thuis en bij mijn agenda. Als we met babies doen is bij iemand thuis nog altijd het makkelijkst. Woont er niemand in het midden van het land.

Update; wij waren dus voor het eerst met Prada op vakantie naar het buitenland, naar een grote stad, maar konden daar logeren bij vriendenen dat was heel relaxt. Meisje heeft zich geweldig gedragen en wij konden gewoon met haar naar allemaal musea enzo. Nu net een paar dagen bij schoonouders gelogeert. Zij paste dan zo nu en dan op en dan konden wij er even met zijn tweeen op uit. Nu heb ik net ingepakt en vanavond rijden we weer naar huis. Morgen gaat ze weer naar de chreche en ik weer aan het solliciteren. Heb nu even helemaal geen zin!
Pebbles, heb het verbeterd

Vlinder, 21 en 22 februari kan ik ook

Pluis, misschien kunnen jullie binnenkort ana een broertje of zusje gaan werken, dan heb je straks ook weer zo'n mooie dikke buik. (grapje hoor)

dametje, wat leui dat Prada voor het eerst in het buitenland op vakantie is geweest. Ook weer een mijlpaal.

Liubi, fijn dat jullie weer beter zijn.

lady, succes morgen op je eerste werkdag.

Bloem, spannend hoor jullie afspraak. Laat je ons weer weten hoe het is gegaan?

Hier gaat het lekker. Mark is een tevreden mannetje, dis het liefst de hele dag op je borst ligt. Hij drink goed(lees veel) en groeit ook goed.

Met mij effies ietsje minder. Hechtingen hebben losgelaten en de knip staat nu een stukje open, met als gevolg dat het weer harstikke veel pijn doet. Ook bij plassen brand het als een dolle. Hoop dat het niet ontstoken is of zo. Morgen dus even naar de HA.

dames met een knip, hoe lang hebben jullie last gehad? Vorige week ging het namelijk heel erg goed en nu lijkt het weer terug bij af te zijn.

Nog 1 dagje en dan is hubbie er ook weer overdag. Een heel stuk gezelliger.
@plukkie: ik zou de VK even bellen. Tot 6 weken na de bevalling sta je onder controle van haar en gaat zij over dat soort dingen.

Het lijkt me inderdaad niet normaal dat het nu weer pijn doet.

Bij Floor ben ik wel ingescheurd maar na de eerste week heb ik nauwelijks meer last gehad.

Plukkie,

laat tijdens het plassen water of koude kamillethee meelopen uit een frisdrankfles. Dan brand het niet zo. En verder even VK of huisarts naar laten kijken lijkt me een goed idee. Het is bij iedereen anders namelijk.
Pebbles en Dametje, bedankt voor de snelle reacties.

Heb dus voor vanmiddag een afspraak staan bij de HA. Was al aan het twijfelen of ik naar de HA of de verloskundige zou moeten gaan. De afspraak voor vanmiddag staat al en anders bel ik vanmiddag de verloskundige nog wel even.
Ik heb ongeveer 3 weken last gehad van de knip.
Kom even zwaaien. Ben stiekem vooral benieuwd hoe het met de zusjes Summer is?
Pluis herkenbaar hoor dat missen van de buik. Hier nog 1.

Dametje wat heerlijk dat jullie even zijn weg geweest. Prada heeft zich voorbeeldig gedragen zo te lezen.

Plukkie hoe was het bij de ha?

Ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad, ik vond het echt helemaal niets. Ik miste mijn meisjes vreselijk. Hopelijk is dit een tijdelijk iets en ga ik het over een poosje wel weer leuk vinden.

Verder komt vanaf begin volgende week ons huis officieel te koop te staan. Ik ben benieuwd hoelang het allemaal duurt.
Lady, wat spannend dat jullie huis in de verkoop gaat. hebben jullie al een ander huis gevonden of wachten jullie tot jullie huis is verkocht?

Balen, dat je eerste werkdag is tegengevallen. Is opeens wel heel anders he, dan de hele dag bij je meisie. Hopelijk komt het plezier in je werk snel weer terug.

M'n onderkantje is ontstoken. Dus logisch dat het pijn doet. Veel spoelen en in mijn blote kont rondlopen en da zou het goed moeten komen. Het eerste stukje is wel al heel mooi geheeld en verder ziet het er ook niet uit als een ontplofte mol, dus das mooi meegenomen. Misschien krijgt Mark dan toch mettertijd een broertje of zusje.

Vandaag lekker winkelen. Mark groeit best hard, dus mogen er nieuwe kleren worden ingeslagen.

Veel plezier allemaal!
Oh bah Pluk! Lijkt me erg pijnlijk. Wat ook nog wel wil helpen is in een badje met biotex zitten.

En gelukkig ziet het er niet uit als een ontpolfte mol, scheelt weer dat je dat weet .

In welke maat zit Mark nu? Winkelse in iedergeval.

Wij hebben nog geen ander oog, we willen eerst ons huis hebben verkocht, of we kopen alleen onder voorbehoud dat ons huis verkocht word. In de wijken waar we willen wonen staat voldoende te koop, als het goed is word een ander huis geen probleem.

En het werk, komt vast wel weer goed. Ik werd al gebeld door 2 vriendinnen die het na het krijgen van hun 2e kindje ook vreselijk vonden om weer te werken (pebbles hoe was het eigenlijk voor jou?), bij hun kwam het ook goed.

Nog even over de meeting, bij iemand thuis vind ik ook een goed idee. Wie van ons woont het meest centraal en heeft zin in ons allemaal over de vloer?

Bij mij mag het ook, maar ik woon absoluut niet centraal, dus niet echt handig denk ik.
Dag meiden,

Even een ego bericht. Ik ben helemaal niet meer bijgelezen hier en zal vertellen waarom. Misschien hebben jullie het al op mijn hyves gelezen, daar staat het hele verhaal ook uitgebreid geschreven.

Ik had afgelopen maandag ineens heel veel last van vochtvasthouden in mijn handen en armen. Zoveel dat ik er de nacht erna nauwelijks van kon slapen en dinsdagochtend de vk heb gebeld om te vragen wat er tegen te doen en of het kwaad kan.

Omdat het zo plotseling was gekomen mocht ik langskomen om bloeddruk en urine te checken.

Mijn bloeddruk was voor mijn doen aan de hoge kant (140/80), urine was ok, maar ik had nog wat andere vage klachtjes, dus ze vonden het verstandig mij in het ziekenhuis te laten checken op zw-vergiftiging.

De poli had geen plek meer, dus ik moest naar de verpleegafdeling verloskunde. De vk waarschuwde me dat ik niet moest schrikken, want daar leggen ze iedereen die binnenkomt aan het ctg. Nergens voor nodig in mijn geval, maar standaardprocedure.

In het zkh bleken alle uitslagen van bloed en urine ook goed. Bloeddruk was weer wat gedaald, dus ik mocht eigenlijk weer naar huis. Wij blij! Maar de arts zag op de ctg wel iets wat leek op weeenactiviteit. Er kwamen heel regelmatig golfjes voorbij en daar was ze niet gerust op en wilde overleggen met haar meerdere.

Toen ze terug kwam wilde ze een inwendige echo maken om te kijken hoe het er daar uit zag. Daaruit bleek dat mijn baarmoedermond al een gedeelte verstreken was. Op dit moment zou dat zo'n 4,5 a 5 cm moeten zijn, dit was nog maar 2,2cm.

Ze besloten me op te nemen en weeenremmers te geven en longrijpers voor de baby. Wat een schrik zeg. Ik kwam voor vocht in mn armen en moet blijven met weeen (die ik overigens zelf nauwelijks merkte).

Ik heb de hele avond aan de ctg gelegen en begon ook een menstrutie achtig gevoel onder in m'n buik te krijgen. Om half 11 wilde de arts nog weer een echo maken om te kijken wat er binnen gebeurde, maar gelukkig was het nog steeds 2,2cm.

Ik mocht van de ctg af en gaan slapen. Mibbman kon weer naar huis.

De volgende ochtend weer uur aan de ctg en nog steeds wel wat golfjes, iets langere tijd er tussen, maar weg was het niet.

Ik kreeg dus nog steeds weeenremmers en nog een spuit met longrijpers en moest sowieso nog een nacht blijven.

Die avond kregen we een rondleiding over de couveuse afdeling. Mocht de kleine toch nog besluiten te komen (leek er niet op, want ik voelde niks meer in mn buik) dan moest het daar naar toe en wisten we tenminste maar waar het lag.

De volgende ochtend weer een uur aan het ctg. Nu was de lijn van de weeen vlak. GELUKKIG! De verpleegster zei zelfs: ik verschoon je bed nog niet, want we gaan er van uit dat je weer naar huis kan vandaag. Wat een opluchting. We kregen nog een echo voor de groei van uk en om te kijken naar de baarmoedermond.

Groei was goed, de uk deed het op alle ctg trouwens heel goed. De baarmoedermond was nog 2cm. Dus wij zaten weer in de stress. Als dat elke dag met 0.2 cm afneemt dan hebben we nog maar 10 dagen te gaan en mag ik vast niet naar huis.

Gelukkig dacht de arts daar anders over en vonden ze de afwijking zo klein dat ik toch naar huis mocht. De longen van de beeb zijn gerijpt en als het nu toch nog gaat komen remmen ze ook niet meer. Dus dan kun je net zo goed naar huis.

Ik hoef zelfs niet meer in het zkh terug te komen voor controle en mag weer naar de vk. De vk was nog langs geweest in het ziekenhuis en zei dat ik waarschijnlijk nog wel een paar keer naar het zkh moest voor controle en als dan alles goed bleef ik terug naar de vk mocht, misschien wel helemaal niet. Dus dit was super goed nieuws!

Ik heb wel het dringende advies mee gekregen rust te houden de komende dagen. De verpleegkundige zei: Je hebt je waarschuwing gehad, doe daar iets mee.

Ik ga dus ook niet meer werken, komende week was de laatste week geweest. En daar hou ik me maar aan. Ik merk ook dat ik rust nodig heb, want ik ben nog erg veel moe... Na het weekend mag en wil ik weer wat dingetjes rustig aan oppakken, ook weer wandelen, fietsen enz. Dus dat wil ik dan gaan doen, kijken hoe het gaat. Maar zodra ik er weer harde buiken van krijg moet ik weer stoppen, dus ik bouw langzaam op.

Gelukkig is mijn buik rustig. Tenminste dat denk ik, want in het zkh voelde ik ook al weinig van weeenactiviteiten. Maar in mn hoofd is het weer rustig. Ik mag niet voor niks zonder verdere controles in het zkh terug naar de vk en ik weet dat de longen van mijn kleine gerijpt zijn, dus dat het theoretisch gezien nu geboren kan worden. Dus tja, we wachten af.

Oh ja die baarmoedermond... het kan dus ook zo zijn dat die al sinds bijv 20w zo kort is en dat die activiteit in mijn buik daar helemaal niks mee doet. Maar ja, ze hadden geen beginwaarden, dus als het ineens in een dag de helft korter is dan het zou moeten zijn, dan is dat niet goed natuurlijk, maar dat kunnen ze niet nagaan. Dan maar liever het zekere voor het onzekere.

Gek idee hoor dat die kleine er nu al had kunnen zijn. Want als ik gewoon op de poli in het zkh terecht had gekund, hadden ze uberhaupt geen ctg gemaakt en hadden ze het niet gezien.

Pfff heel verhaal geworden weer, maar ik merk wel dat het helpt om van me af te schrijven.

Als ik weer wat meer puf heb kom ik terug om bij te lezen en te reageren. Ik ga nu weer even op de bank liggen, lekker schaatsen kijken.

Liefs Mibb, met beeb IN de buik
tjee mibb wat een verhaal! Gelukkig zit de kleine nog veolig op zijn/haar plek! Hoop dat die daar ook nog maar even blijft en als het wel een geruststelling dat de longetjes in ieder geval zijn gerijpt. Doe maar rustig aan de komende tijd zodat de kleine lekker blijft zitten!

lady spannend de verkoop van je huis, hoop dat het snel verkocht is!

Kan me voorstellen dat het best wel weer tegenvalt weer werken en niet bij je meisjes zijn! Hoeveel dagen werk je? Is de nieuwe baan wel leuk of ben je daar nog niet begonnen?

Blij dat er meer zijn die hun buik missen, enne pluk we willen best ooit nog wel een broertje of zusje voor Ruben maar nu nog niet!

Voor de meeting ik woon tegen Rotterdam aan weet niet of dat centraal ligt voor de meesten, maar anders mag het best bij ons.
Was er al een definitieve datum?Ik woon in de hoofdstad maar met heel vele trappen en geen lift dus dat moet men wel graag willen :-) Ik kan eventueel de 15de. Wel jammer dat het voor Summer echt niet gaat dan. Jammer dat we geen utrechter hebben hier.

Mibb, wat een verhaal! Wat fijn dat alles rustig is.
@mibb: ik had het inderdaad al op de hyves gelezen. Flinke schrik maar het is goed afgelopen gelukkig. Laat die baby nog maar lekker even zitten.

@meeting: rotterdam en eigenlijk de hele randstand is voor mij geen optie, dat is zeker 2 uur rijden, Rotterdam zelfs nog iets langer. Ik geloof ook niet dat er hier iemand centraal in Nederland woont, staat in ieder geval niet op het prive forum
dametje, het wordt waarschijnlijk 21 of 22 februari. kun je? heb je voorkeur?

pluis, ik weet niet hoe rotterdam voor de rest ligt, maar best handig als het bij jou thuis kan.

pebb, jammer dat het voor jou te verweg is...

mibb, hoeveel weken ben je nu? 33? wat schrikken zeg, hopelijk blijft je ukje nog even zitten. doe rustig aan meis!

we zijn gestopt met de bv... gisteravond voor het laatst voor S gekolfd vandaag nog een keer om de druk van mijn borsten te halen... vandaag nog veel mt teleurstelling geworsteld maar waarschijnlijk ga ik het van de week steeds meer accepteren...

nu de vraag hoe stop ik zsm mijn productie? vooral zo weinig mogelijk kolven dus alleen af en toe als ik harde plekken in mijn borsten heb, minder water gaan drinken en borsten in stevige bh's stoppen ipv in voedingsbh's... meer tips zijn welkom... iemand trouwens enig idee hoelang het duurt voordat het opgeblazen gevoel in mijn borsten gaat verdwijnen?
@vlinder: als het centraler in Nederland is kom ik wel hoor! (als ik die datum kan dan). Maar de randstad is me op 1 dag echt teveel. Dan zit Eva bijna 5 uur op 1 dag in de Maxi-Cosi.

Volgens mij moeten er ook wat mensen uit Noord- en Zuid nederland komen dus dan is midden-nederland misschien wel handig. Bij mij zijn jullie ook van harte welkom maar de achterhoek is voor de meesten wel ver rijden denk ik.

Het schijnt het beste te zijn om 1 voeding per 2 dagen te minderen en je zou eventueel koude compressen kunnen dragen als je last hebt van stuwing. Dit remt ook eventuele borstontsteking.

Als je gestopt bent is het opgeblazen gevoel met een paar dagen tot een week al stukken minder. Je lichaam past zich snel weer aan.

En dat schuldgevoel is totaal niet nodig. S. heeft zoveel goede stoffen uit die eerste weken gekregen. En je bent niet gestopt omdat je ineens weer zin had in rode wijn ofzo .

*** OPROEP MBT MEETING ***

kan iedereen even zijn bericht openen met in hoofdletters of in opvallende kleur

- ja, ik wil komen / nee, ik wil niet komen

- ik kan 21februari / 22februari / beide / allebei niet

- bij pluis thuis in rotterdam kan / kan (absoluut) niet

- ik heb een eventuele andere locatie in de aanbieding, namelijk ...
pebbles, het punt is dat ik dus al niet echt meer voedingen gaf alleen de hele dag aan de kolf hing om S met de fles te voeden, wil dat dus zo snel mogelijk minderen maar om nu van elke anderhalf uur kolven naar een keer per dag minder te gaan... dan ben ik nog weken aan het afbouwen... in ieder geval nu om de drie uur... en dan denk afhankelijk van hoe vol ik voel? ik ga zo gelijk even compressen koud leggen, bedankt voor de tip.

wat betreft de informatie naar aanleiding van mijn vorige bericht, ik zal het bijhouden en over een paar dagen een update geven met hoe we ervoor staan. hoop dat het gaat lukken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven