Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!

(vanuit: "Afval Challenge")

1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.

Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Hamaika je telkens heb ik geen internet verbinding met dat ding terwijl alle andere apparaten het wel goed doen op dat WiFi gebeuren.

Momenteel aan het netwerken op de komende tijd nog niet zonder geld te zitten.

Waar vind ik zo'n loopbaan coach eigenlijk. Heb er nog nooit van gehoord.
Beetje moeilijk op iedereen reageren met m'n telefoon! Maar doe een poging!

Hamaika ik weet niet hoe of wat maar begrijp dat je in gesprek gaat met je ex? Succes!

Judith een lief gebaar bloemen en chocolade! En lekker haha

Woeffie het zit niet mee! Hopelijk snel alles weer goed!

Ik heb weer een moeilijke dag erg veel zin in ongezonde dingen! Zaterdag ga ik eraan toe geven. Dat werkt voor mij altijd goed 1 dag wat laten vieren. Eten waar ik zin in heb maar met mate. Een bakje chips ipv een zak enz. Ben nu zo dicht bij de 69 dat ik het niet wil verpesten. Als ik uit de 70 ben ga ik mezelf belonen met schoenen die ik al heel lang wil! Ik vind jullie eet lijstjes leuk om te zien krijg er nieuwe ideeen van! Fijne avond allemaal!
Woeffie waardeloos he als elektronica het niet werken.

Hamaika: hoe lang had je een relatie? Hoop dat jullie er samen uitkomen.

Nikki: Lekker vooruitzicht voor zaterdag.

En suikerbroodje, een snoepwandeling gehad, of een gewone wandeling?

Evda en Femme hoop dat jullie snel weer fit zijn!

Ik was vandaag geinspireerd door het eetlijstje van JaneIce : alles ongezond haha. Oeps. Heb vandaag reep hazelnoot chocolade en blikje redbull gehad. Ik mag van mezelf 1 blikje per maand. Dus meteen nu maar gehad.

Ik ben nu al 1,5 jaar bezig om zwanger te worden. En dit was de laatste maand dat we het zo gingen proberen. Nu dus naar huisarts om te kijken waarom ik nog steeds niet zwanger ben.
Ach Twilight. Anderhalf jaar al. Hopelijk gaat het dit jaar voor jullie lukken!

Nu begrijp ik het beter Hamaika. Ik hoop dat jullie een goed gesprek zullen hebben.

Mijn wandeling was heerlijk. Ruim 6,3 kilometer flink doorgestapt. Daarna douchen en nu mag ik bijna avondeten. Zo lukte niet snoepen wel.
Hamaika ja, vond het ook lief Ze is nog 10x teruggekomen met excuses en tranen, en nog meer vragen over waar ik van hou. Zo'n schuldgevoel, maar helemaal niet nodig hahaha.

Goed van je, even lekker herpakken! Ik zou zeggen ga lekker wandelen - maar dat is gemeen advies, want met dit weer zou ik dat ook niet doen hahaha. Geniet van de boerenkool!

Woeffie: Rot voor je van je werk

Femme: Haha, fijn dat ze ook erkend dat je inderdaad ziek bent hihi.

Suikerbroodje: Goed hoor, wandelen. Met die kou ga ik het liefst helemaal niet naar buiten.

Nikki: In het weekend mag ik altijd 1 iets snoepen - 1 cheatmeal of cheatsnack haha. Dat hoort erbij!

Helaas valt het meestal toch wat tegen.... Haha.

OOooh! Twilight!!! Een hele reep?! Dit is je cheatmeal dan maar hè ;) Hahaha.

Chocolade komt er bij mij niet in!! Ik kan me dan ook nooit inhouden. Wil je netjes 1 stukje, is opeens die hele reep foetsie haha.

Mijn eetlijstje voor vandaag was echt zooooooooooo lekker, ben helemaal happy haha, hij was wel wat vreemd.

O: 150gr magere Franse kwark, 25gr atkins muesli, wat bosbessen, beetje kaneel, zoetstof + yakult light

T: appel

L: 2 sneetjes koolhydraatarm brood met groene pesto en gegrilde kipfilet (van die grote stukken die eigenlijk door de salade moeten) - echt ... ik geniet niet snel van brood maar dit was zooooooooooooo lekker!

T: 5 plakken rosbief, 1 babybel

D: niet echt avondeten... maar 20gr haverzemelen, 35gr brinta havermout, 10gr bosbessen, 10gr gedroogde cranberries, beetje kaneel, zoetstof en 150ml ongezoete amandelmelk - had een beetje een rommelbuikje, dus durfde mijn geplande avondeten niet aan (courghetti) en dit valt zo lekker stevig

T: twee flinke mokken groene cranberry thee, met een zelfgemaakt havermout koekje
Thnx! Ik hoop het ook!

Grrr waarom veranderen ze altijd lekkere dingen???

Ik dacht laat ik eens een keer weer bolletjesvla nemen. Ik zag al staan vernieuwd! Meestal geen goed teken, en inderdaad echt niet lekker meer.

Het waren altijd lekker harde stukjes chocolade, en nu hebben ze het crunchy (staat op het pak) gemaakt. Grrrrr hadden ze niet moeten doen..

Einde klaagbericht
ehhhh ja de hele reep! Ik was onderweg van locatie 1 naar locatie 2.

Is kwartiertje rijden, en toen was die ineens op!

Ik snap dr zelf ook niets van!
Had al het idee dat de deur weer op een kier(tje) stond Hamaika.

Volgens mij heb je alles goed doordacht, dus het bezoek en gesprek zal je vast duidelijkheid geven.

De loempiataart staat in de oven, ik voel me ook eindelijk wat fitter, dus hopelijk kan ik dit weekend nog wat leuks doen.

Fijne avond iedereen!
Helemaal mee ééns Twilight.. wij missen hier thuis ook de oude vertrouwde bolletjesvla...
Dat was echt een mega domper! Had vanochtend al bedacht dat ik daar zin in had!
Ik zie steeds loempiataart! Klinkt lekker. Heeft er iemand een recept?

Balen twilight bij m'n eerste zwangerschap heeft het ook 2 jaar geduurd de 2e was ik na 9 maanden zwanger.

Judith ik heb altijd 1 dag dat ik alles eet maar in kleine beetjes de dag erna heb ik dan weer zin in de gezonde dingen
Neeeeee is de bolletjes vla niet meer wat het was? Eens in de zoveel tijd haal ik dat, ik vond dat zo lekker! En at meestal t hele pak in een dag leeg

Tot nu toe heeft de griep gelukkig (nog) niet doorgezet, wel strontverkouden en daardoor zo'n lekkere druk in m'n hoofd. Maar allang blij dat ik nog niet echt ziek ben..

Ik heb ook niet gelezen wat er was gebeurt Judith, maar t klinkt alsof je de bloemen en excuses hebt verdiend

Hamaika ik merk aan je posts dat je jezelf beter voelt dan even terug, fijn! Gelukkig komt het gesprek steeds dichterbij, dan weet je beter waar je aan toen bent..

Wat gaar dat je ze je niet geloven Femme, het is constant op het nieuws dat de griep zo lang heerst. Heb zelf ook eens een bedrijfsarts op m'n dak gehad toen ik met 40 graden koorts op bed lag, het was gewoon een steekproef maar op dat moment kon ik het niet waarderen.. Balen dat je ook nog moet wachten met sporten, maar beter nu een weekje wachten dan doorkwakkelen met je gezondheid!

Balen dat je uren moet inleveren woeffie, had je het al zien aankomen om komt het echt vanuit het niets? In welk werkveld werk je?

Lekker vooruitzicht Nikki voor as zaterdag. Af en toe de teugels laten vieren is ook goed! Ik moet bij altijd wel oppassen als ik mezelf zoiets beloof. Als ik ongezond heb gegeten heb ik er nog wel eens een handje van om te zeggen; ach ik heb nu toch al slecht gegeten, dit kan er ook nog wel bij..

Vandaag een hele karige lijst. Doordat ik toch niet helemaal lekker ben heb ik niet zoveel eetlust en dus geen tussendoortjes op;

O: Havermout met blauwe bessen, rozijnen en amandelmelk

L: 4 crackers met kipfilet, philadelphia rn avocado

D: Gehaktballetjes in tomatensaus met macaronigroente

Ga zo alweer lekker naar bed want deze oma is op
Tailor ik werk momenteel facilitair. Nee is totaal onverwacht.

Oke ik vraag het hier ook. Ik ben ideeën van beroepen aan het op doen. Ik vind het werken met mensen erg leuk, planning/administratie. Dingen regelen. Afwisseling. Helpen en oplossen. Maar heb niets met oude mensen wassen. Omgang met ze vind ik weer wel leuk. Iemand ideeën voor me haha.
@Judith Nee, dat begrijp ik! Vind ik ook ontzettend fijn dat jullie zo openminded en eerlijk zijn! Ook Hamaika hierin bedankt! Ik drink het ook niet te vaak. Meestal gebruik ik het als een echte oppepper (voor het sporten of zoals nu bij een flinke dip). Dat van B&F klopt inderdaad ook! Helaas had ik niet verwacht dat ik zo lang op school zou blijven. Daar moet ik me wel voortaan op gaan voorbereiden.

De rest van de gesprekken lees ik enkel even, omdat ik veel van de voorgaande informatie heb gemist. Dan wil ik liever niet al te snel een mening ontwikkelen over het onderwerp of er te snel op in gaan. Voor nu een veel gezonder eetlijstje dan gisteren.

School/studiedag!

O: magere yoghurt met muesli en 1/2de banaan + 500ml water

T: grote appel

L: 2 bruine boterhammen lichtjes besmeerd met boter en 30+ kaas + 500ml water

T: crackers met pikante hummus + 250ml vanille soyamelk

A: wokmix (paprika, tomaat, ui, lenteui e.d.) met wat kip en rijst + 250ml water

T: blokje 80% chocolade + kop groene thee
We do not remember days, we remember moments ?
-Twilight, ja he? Mijn eetlijstje bevalt je wel he?

En je reep hazelnootchocola is toch zo een normale reep toch niet

die grote hoop ik?

-Femme, ik volg Zumba-Latin workouts en doe condities trainingen...

heel soms kracht, liever niet want dan krijg ik last van mijn knieen en

schouder.

-Hamaika, wat zei je ex toen je naar dat wijf vroeg of ze het bericht had gelezen?

Wat een gedoe, hopelijk is het over na het gesprek.

-Nikki, lekker eetlijstje...rookworst! Yummm!

-Judit, stoer ben je zeker maar pas wel goed op he?

En wel terecht dat je bloemen en chocolade krijgt maar waarom

chocolade terug geven? Ik denk dat IK dat niet leuk zou vinden als ik

iemand iets geeft en diegene weigerd om het aan te nemen.

-Evda,

-Woeffie,succes met het vinden van eventuele nieuwe baan of studie.

-Suikerbroodje, als je zin in snoep hebt dan ne toch 1 of 2 harde snoepjes

eten of ben je echt zo streng voor jezelf?

-Nikki, wat een goed idee...jezelf belonen met iets!

Succes!

En chips.

-Tailor, strontverkouden is ook k*t. Beterschap oma.

-Incro, mooi eetlijstje!! Goed bezig!
Prrrr, mauw miawwwww.
Geen eetlijstje van gisteren want veel te weinig...ik was te druk bezig met werken

en vergat min of meer om goed te eten. Voelde me wel wat flauwtjes maarja...

Vandaag vrij, goed uitrusten dan sporten en gezond eten. hoop ik

Ik ben eigenlijk toe aan een vakantie!!

Had bijna uit impuls een kort reisje (Italie) geboekt met mijn vriend maar hij wil opeens

eerst naar een ander stad gaan om een voetbalarena te bezoeken

(Wij waren al eerder geweest)

En dan gelijk doorreizen naar waar wij uiteindelijk willen verblijven.

Treinreis van stad naar stad duurt minimaal 6 uurtjes.

En dat allemaal in 3/4 dagen?

Ik ga dat echt niet trekken hoor, dan ben ik maar ook een oma.

Dus dat gaat helaas niet door.

Ik wil zo graag naar Spanje...zeg Hamaika heb jij geen extra versterking nodig?

Of Evien, misschien kan ik bij jou op visite?

Genoeg

Wens jullie een hele fijne dag!
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane: Heel simpel... chocolade eet ik op en ik wil afvallen. Daarnaast vind ik dat je als stoere juf ook moet kunnen zeggen, heel lief, maar je hoeft niet onnodig geld aan mij uit te geven, helemaal niet voor zoiets als dit. Dit is mijn werk, ik hoor in te grijpen - dat zien anderen niet zo hoor, maar ik wel. Bovendien had ze al 10x excuses gemaakt op de dag zelf. Daarnaast komt deze dame standaard elke dag even met me praten, en geloof oprecht dat dit haar het meeste dwars zit, niet zo zeer het gevecht, maar wel dat ik er dus midden in zat haha, zij zat haar zo mee, zo veel meer dan ik zelf, dat ze de chocolade verdiende haha.

Oh en..... Niet meer te weinig eten, dat is echt niet gezond!!! Het te druk hebben is echt geen excuus, voor eten maak je tijd, of je eet tijdens het werken, maar je weer flauw voelen omdat je amper hebt gegeten is wel echt een sterk signaal van je lichaam dat je veeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig eet (wat ook uiteindelijk zorgt dat als je gewoon eet zoals je moet, je lichaam in eerste instantie dit dus gaat opslaan, omdat het weet dat het anders te weinig voedingsstoffen heeft voor energie)

Overigens zou ik tegen vriendlief zeggen "Ga jij lekker naar een stadion met gras kijken, ik zie je daar."

6 uur in de trein voor een stadion... pfff....

- By the way, het zou zo maar kunnen dat er zo nog een soortgelijke post komt. Heb dit eerst op m'n telefoon getypt, maar die bleef opeens hangen op de site en nu blijft de site wit, maar weet nu niet of het nog gepost wordt of niet.....

Eetlijstje:

O: m'n havermoutpap <3 <3 <3 + yakult light

T: appel

L: 2 snedes kha brood van de jumbo, met groene pesto en gegrilde kipfilet (ja, moest nog op haha)

T: mini babybel, 4 plakjes rookvlees

D: sla met komkommer, ei, tomaat, augurk, avocado en garnalen + koolraapfriet + runderburger

T: glas rode wijn met een schaaltje wortels+komkommer + handje noten
Oke JUF!!

Prrrr, mauw miawwwww.
Jane ja gelukkig wel de normale reep. Zon grote kan ik ook makkelijk naar binnen werken. Maar als ik dan een reep koop, dan is het de normale reep.

Gisteren kon ik mezelf ook niet meer naar de sportschool slepen, vanmiddag ga ik wel rechtstreeks uit het werk heen. Ik moet! Ik zal! Ik ga......
quote:twilight84 schreef op 03 februari 2017 @ 07:32:

Jane ja gelukkig wel de normale reep. Zon grote kan ik ook makkelijk naar binnen werken. Maar als ik dan een reep koop, dan is het de normale reep.

Gisteren kon ik mezelf ook niet meer naar de sportschool slepen, vanmiddag ga ik wel rechtstreeks uit het werk heen. Ik moet! Ik zal! Ik ga......
Prrrr, mauw miawwwww.
Goedemorgen dames,

Haha nee 6 uur reizen voor een voetbal stadion zou ik ook niet doen!

En idd wel genoeg eten hoor. Ik maakte de fout ook en dan komen er gegarandeerd eet buien en voor je het weet zit je je eigen vol te stoppen met ongezonde dingen!

Mijn eetlijstje:

O: 2 rijsten wafels met hummus en een sinaasappel

T: bakje druiven

L: 2 koolhydraatarme boterhammen kipfilet en rookvlees

T: havermout koekje

D: courgetti

T: handje ongebrande en ongezouten cashewnoten

Fijne dag allemaal
woeffie ik werkte toen bij ING en via het werk kon ik toen een afspraak maken met een loopbaancoach omdat we in een reorganisatie zaten. Mara als je googlet op loopbaancoach krijg je een hele hoop opties.

nikki dat doe ik ook ja. 1 dag per weekmag ik van mezelf eten wat ik wil eten, ook vette hap of whatever. De rest van de week moet ik er dan om denken. Superleuk die beloning als je uit de 70 bent!

twilight ik vind jouw humor altijd super! ,et dat eetlijstje haha. Pittig meis, dat proberen zwanger te worden. Hopelijk kan de huisarts jullie verder helpen met duidelijkheid.

En oh ja, irritant he, dat vernieuwd-label.... Ook al eens met hongaarse goulash gehad. Of dat je iets graag eet en dan van de 1 op andere dag gewoon niet meer te verkrijgen is. Heeft Albert Heijn een handje van.

Lekker dat je zoveel hebt kunnen wandelen!

Judith hahaha zeker genoten van de boerenkool. Deze week heb ik wel echt een beetje overgegeten tot zover.... Heb voor het weekend dus vooral veel fruit in huis gehaald en gelukkig geen etentjes dit weekend. Hopelijk valt maandag dan de schade mee.

Wat een avontuurlijke eetlijst hahaha. Ik PM je vandaag.

Hoe was je loempiataart?

Tailormade hoe gaat het nu? Hopen ja dat de griep niet doorzet. Snap goed dat je de balen had van die bedrijfsarts, voelt toch als wantrouwen naar jou toe. En klopt wat je zegt, omdat ik weet wat ik ga doen in beide scenarios van het gesprek heb ik veel meer rust in mijn kop dan een tijdje terug. Al weet ik wel, mocht het niet naar wens gaan en ik hem toch moet laten gaan, dat ik nog een enorme mentale klap krijg. Maar laten we hopen dat dat niet gebeurt.

Incroyable graag gedaan! En ziet er keurig uit je eetlijstje. Snap ik goed hoor van de gesprekken die al liepen.

Jane Ice hahahahahaha geniaal ook, jouw reactie op jouw eetlijstje! Pas je wel goed op meis? Omdat je zei dat je weer flauw voelde?

Hahahaha en ja je mag ook mee als versterking hoor hahaha, hele jury komt er aan

OMG gezellig romantisch een voetbal arena bezoeken ja? nee dank je wel hahaha. Kan jij niet iets boeken ver weg van stadions en andere mannen ellende?

En heerlijk wijf ben je toch ook hahahahahaha!!!!!

Fijne dag ladies!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:56
39.76% gewijzigd
Goedemorgen! Mijn wandelrondje zit er weer op. Ik probeer toch ook voorzichtig wat te joggen af en toe, kleine stukjes. Gisteravond inderdaad 2 harde snoepjes gepakt. Maar daarna ging er een handvol tumtum achteraan. Net even gewogen. Als het maandag nog zo is, ben ik heel tevreden. Ik ga mijn boodschappen doen. Fijne dag allemaal!
Goedemorgen,

De loempiataart was lekker! Hier het recept, maar ik voeg nog wel wat smaakmakers toe zoals rode peper, knoflook, gember, vadouvan etc. http://www.brendakookt.nl/2015/10/07/loempiataart/

Je te comprends Incroyable Heb ook wat gemist toen ik ziek was en ook bezorgd dat ik ongeïnteresseerd overkwam. Het lukt me nog steeds niet om zo goed te reageren als sommige hier.

Ik ga zo eens de eetlijstjes doorspitten om een idee op te doen voor het eten van vanavond. Het beviel wel om weer normaal te eten. Wil ook weer wat bewegen en ga lopend naar de supermarkt.
Dank je wel voor het recept! Ziet er heerlijk uit dat staat morgen op m'n menu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven