Gezondheid alle pijlers

kramp in benen

10-02-2017 13:16 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen week ben ik al een aantal keren midden in de nacht wakker geworden met verschrikkelijke kramp in m'n benen. Echt een zeer heftige pijn. Gelukkig is die pijn wel minder dan een minuut. Ik heb dit al wel eens vaker gehad, maar niet zo frequent als nu. Nu overdqg heb ik erg stijve benen en voelt het raar.

Iemand enige idee waar dit door kan komen? Want ik maak me best zorgen. Ter info: momenteel in het buitenland. Afgelopen week niet zo heel goed geslapen. En niet heel gezond gegeten. Mijn slippers hebben hun beste tijd ook wel gehad. Misschien heeft het daar mee te maken?
Wat extra magnesium tabletjes slikken vóór het slapen gaan, dan zou het over moeten zijn. Ik heb het zelf ook wel eens bij vermoeidheid en bvb véél wandelen of sporten op een dag. Verschrikkelijk pijnlijk!
Ik zou ook eerst de magnesium proberen voor ik me verder zorgen ga maken.
.
Pompoenpitten!
Vaak ook een teken van vochttekort. Drink je voldoende?

En zeker weten niet zwanger? Want toen was het bij mij echt bal.
'Mijn slippers hebben hun beste tijd ook wel gehad. Misschien heeft het daar mee te maken?'

Slippers zijn überhaupt niet goed om (veel) op te lopen, omdat je tenen dan een klauwbeweging maken, wat spanning in je hele lichaam geeft. Zou ook kramp kunnen geven. Ik krijg het zelf als ik schoenen draag met een te soepele zool. Beter sandalen dragen.

Soms kunnen er ook tekorten spelen, onder andere magnesium.

https://podotherapierondom.nl/blog-rond ... rschoenen/
Ok. Ik haal ze nu. Goede pharmacy hier om de hoek.
Ben zelf ook wel 'ns wakker geworden met kramp in benen en zonder uitzondering ging het dan om een spier die die dag lang en zwaar belast is geweest. Als je dus slippers hebt die slecht voor je houding en/of je manier van lopen zijn, zou ik niet raar opkijken als er spieren zijn die je aan het overbelasten bent. Daar zou ik wat aan doen.

En vergeet niet tijdens de kramp je spier flink te rekken (helpt heel goed tegen de pijn).
Meer water drinken en minder alcohol
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kan ook een kaliumtekort zijn, heb ik wel eens gehoord.
Drink dan ook maar wat tomatensap voor de zekerheid Daar zit veel kalium in, hartpatiënten krijgen dat daarom hier in het ziekenhuis.
.
Magnesium, even googelen welke goed is (niet die zooi van kruidvat eigen merk bijvoorbeeld).
En een stuk harde zeep onder je matrasovertrek leggen, ter hoogte van je kuiten.
Zwanger!!
quote:mick87 schreef op 10 februari 2017 @ 13:26:

Ok. Ik haal ze nu. Goede pharmacy hier om de hoek.Je moet niet zomaar magnesiumtabletten gaan slikken als je niet eens weet of je wel een tekort eraan hebt. Een tekort komt namelijk niet zo snel voor.
Wat bij mij hielp, inderdaad vooral tijdens de zwangerschap, was meteen tegen strekken. Dus zodra je de kramp voelt, je tenen omhoog doen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:mary57 schreef op 10 februari 2017 @ 13:46:

[...]

Je moet niet zomaar magnesiumtabletten gaan slikken als je niet eens weet of je wel een tekort eraan hebt. Een tekort komt namelijk niet zo snel voor.Echt wel.
.
quote:clemance schreef op 10 februari 2017 @ 13:37:

En een stuk harde zeep onder je matrasovertrek leggen, ter hoogte van je kuiten.Dit. En ik heb er alleen tijdens mijn zwangerschap last van. Zou je zwanger kunnen zijn?
quote:clemance schreef op 10 februari 2017 @ 13:37:

En een stuk harde zeep onder je matrasovertrek leggen, ter hoogte van je kuiten.Lavendelzeep. Maar of het waar is??
quote:impala schreef op 10 februari 2017 @ 14:05:

[...]

Echt wel.En als je nou vaak bananen eet? Zit veel magnesium in.
Ik weet het niet. Ik eet best wat bananen, 2 of 3 per week?

Maar heb soms toch opeens last van meer spierpijn in mijn benen dan normaal, gezien mijn activiteiten. En dan neem ik magnesium en dat helpt. Ook tegen krampen die er nog wel eens in willen schieten met pilates en stretchen.
.
Als het ligt aan je bloedsomloop en slechte bloedcirculatie, dan helpt Venal van Bional. Of nog beter: Pycnogenol, met druivenpitten en pijnboomschors.

Maar daar heb ik geen last meer van sinds ik ben gestopt met roken Dat voelt ook anders. Niet als kramp.
.
Kan het zijn dat je een vochttekort hebt? Meer alcohol gedronken dan normaal in een warme omgeving zonder flink extra water te drinken?
Neem aan dat je in een zonnig land bent aangezien je op slippers loopt... anders zou ik denken dat het ook een vitamine d tekort zou zijn.
Klacht in bewegingsapparaat + slecht schoeisel (want slippers en ook nog versleten) en mensen adviseren.... voedingssupplementen

Zien jullie de idioterie van dit alles niet?!? Koop fatsoenlijke schoenen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven