Pauze school
vrijdag 10 februari 2017 om 19:53
Hoi,
Mijn dochter die zit in de eerste van het voorgezet onderwijs.. Allemaal heel leuk en aardig.. Ze zit nu in brugklas havo/vwo en ze is met een paar vriendinnen uit haar eigen dorp in een klas gekomen. Alleen zit er een meisje bij hun in de klas die geen vriendinnen heeft en daardoor altijd bij mijn dochter in de pauze staat.. Zelf vindt ze dit voor een keer niet erg maar om de komende 5 jaar zo'n vooruitzicht te hebben dat zij altijd bij haar en haar vriendinnen in de pauze staat is ook niet heel erg leuk.. Ze heeft het al tegen de mentor gezegd maar de mentor kan er ook niet veel mee. Wat kan ik als advies voor mijn dochter meegeven? Gr
Mijn dochter die zit in de eerste van het voorgezet onderwijs.. Allemaal heel leuk en aardig.. Ze zit nu in brugklas havo/vwo en ze is met een paar vriendinnen uit haar eigen dorp in een klas gekomen. Alleen zit er een meisje bij hun in de klas die geen vriendinnen heeft en daardoor altijd bij mijn dochter in de pauze staat.. Zelf vindt ze dit voor een keer niet erg maar om de komende 5 jaar zo'n vooruitzicht te hebben dat zij altijd bij haar en haar vriendinnen in de pauze staat is ook niet heel erg leuk.. Ze heeft het al tegen de mentor gezegd maar de mentor kan er ook niet veel mee. Wat kan ik als advies voor mijn dochter meegeven? Gr
vrijdag 10 februari 2017 om 19:58
vrijdag 10 februari 2017 om 20:00
ik zou zeggen: geef dat meisje een kans, leer haar kennen en als het echt niet klikt merkt dat andere meisje het ook wel en gaat ze vanzelf meer naar anderen trekken.
Vind het ook een beetje raar om te 'klagen' bij de mentor... tenzij dat andere meisje echt onwijs onaardig is vind ik het te kort door de bocht om te zeggen dat ze niet bij haar wil staan in de pauze.
Vind het ook een beetje raar om te 'klagen' bij de mentor... tenzij dat andere meisje echt onwijs onaardig is vind ik het te kort door de bocht om te zeggen dat ze niet bij haar wil staan in de pauze.
vrijdag 10 februari 2017 om 20:00
Ik zou haar adviseren niet meteen naar de mentor te hollen met dit soort futiliteitjes. Alsof die man/vrouw niets beters te doen heeft zeg.
En verder zou ik haar de raad geven eens wat verder te kijken dan haar neus lang is en het meisje een eerlijke kans te geven. Ze kon haar nog maar eens nodig hebben, als het vriendenclubje van weleer over twee jaar droevelijk uit elkaar is gevallen.
En verder zou ik haar de raad geven eens wat verder te kijken dan haar neus lang is en het meisje een eerlijke kans te geven. Ze kon haar nog maar eens nodig hebben, als het vriendenclubje van weleer over twee jaar droevelijk uit elkaar is gevallen.
vrijdag 10 februari 2017 om 20:02
Wat maakt het nou uit of dat meisje erbij komt staan of zitten? Misschien is die ook heel onzeker: een nieuwe school, allemaal nieuwe mensen en dingen, en jouw dochter is een soort ankerpunt, uit hetzelfde dorp en die kent ze. Even een stukje herkenning en zekerheid voor haar. Wat is er mis mee om dat meisje dan te betrekken in je groepje? En na verloop van tijd gaat ze dan heus haar eigen weg wel vinden, maar voor hetzelfde geld wordt het een geweldige vriendin van je dochter als ze haar beter leert kennen. Come on...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 10 februari 2017 om 20:02
Blijkbaar kent dat meisje nog niemand en heeft jou dochter het geluk met een aantal basisschoolklasgenoten in de klas te zitten. Ik vind dat jij als moeder moet uitleggen dat het hartstikke ingewikkeld is om niemand te kennen en alleen te staan en dat jouw dochter hier een mooie rol in kan spelen en aardig kan doen tegen dat meisje. Hoe zou je dochter het vinden om alleen te staan? Juist, hup ga opvoeden!
filosofie appel
vrijdag 10 februari 2017 om 20:03
Nu blijkt dus dat dat meisje met een 'beste vriendin' vanuit haar dorp kwam, ik noem haar voor het gemak maar even P. P is met mijn dochter en vriendin van mijn dochter vriendinnen geworden maar het punt is dat P dat meisje lichtelijk belachelijk maakt bij mijn dochter.. en daarom wil mijn dochter niet dat dat meisje bij haar in de pauze komt staat want normaal wil ze wel met iedereen vriendinnen worden. Klopt als ik er zo over nadenk is het maar een raar verhaal
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 10 februari 2017 @ 19:59:
Ik vind je dochter heel onaardig overkomen zo. En waarom ga jij erin mee?Ach, onaardig vind ik wel een groot woord hoor. Kind houdt natuurlijk vast aan oude waarden in een voor haar compleet nieuwe omgeving, daar kan ik me best wat bij voorstellen. En ik zie ook niet zo erg dat TO erin mee gaat, ze vraagt alleen hoe ze zou kunnen reageren.
Ik vind je dochter heel onaardig overkomen zo. En waarom ga jij erin mee?Ach, onaardig vind ik wel een groot woord hoor. Kind houdt natuurlijk vast aan oude waarden in een voor haar compleet nieuwe omgeving, daar kan ik me best wat bij voorstellen. En ik zie ook niet zo erg dat TO erin mee gaat, ze vraagt alleen hoe ze zou kunnen reageren.
Misschien vindt dat meisje het erg om de komende 5 jaar een vooruitzicht te hebben zonder vriendinnen.
Wat zou jij, als jij de moeder van dat meisje was aan het meisje adviseren? Ga niet bij andere meisjes staan maar alleen blijven zitten?
Waar is de hoe meer zielen hoe meer vreugd gebleven?
Misschien is ze wel heel leuk en aardig?
En wat zegt het over jou om je hiermee te bemoeien en er over te klagen bij de mentor. Echt hè? Serieus???
Wat zou jij, als jij de moeder van dat meisje was aan het meisje adviseren? Ga niet bij andere meisjes staan maar alleen blijven zitten?
Waar is de hoe meer zielen hoe meer vreugd gebleven?
Misschien is ze wel heel leuk en aardig?
En wat zegt het over jou om je hiermee te bemoeien en er over te klagen bij de mentor. Echt hè? Serieus???
vrijdag 10 februari 2017 om 20:04
vrijdag 10 februari 2017 om 20:05
quote:ikmoetietsbedenken schreef op 10 februari 2017 @ 20:03:
Nu blijkt dus dat dat meisje met een 'beste vriendin' vanuit haar dorp kwam, ik noem haar voor het gemak maar even P. P is met mijn dochter en vriendin van mijn dochter vriendinnen geworden maar het punt is dat P dat meisje lichtelijk belachelijk maakt bij mijn dochter.. en daarom wil mijn dochter niet dat dat meisje bij haar in de pauze komt staat want normaal wil ze wel met iedereen vriendinnen worden. Klopt als ik er zo over nadenk is het maar een raar verhaalVaag
Nu blijkt dus dat dat meisje met een 'beste vriendin' vanuit haar dorp kwam, ik noem haar voor het gemak maar even P. P is met mijn dochter en vriendin van mijn dochter vriendinnen geworden maar het punt is dat P dat meisje lichtelijk belachelijk maakt bij mijn dochter.. en daarom wil mijn dochter niet dat dat meisje bij haar in de pauze komt staat want normaal wil ze wel met iedereen vriendinnen worden. Klopt als ik er zo over nadenk is het maar een raar verhaalVaag
vrijdag 10 februari 2017 om 20:06
Dat meisje zoekt steun en weet blijkbaar niet goed hoe ze aansluiting moet vinden. Ze staat er bij en probeert waarschijnlijk op die manier vriendinnen te maken of in ieder geval niet helemaal eenzaam te zijn op de middelbare school.
Ik denk dat jouw dochter zich ook niet erg zelfverzekerd voelt, klopt dat? Is ze bang dat het meisje haar populariteit aantast? Aannames, ik weet het, sorry.
Ik zou mijn dochter leren dat het juist cool of stoer is op te komen voor anderen. Dat is niet makkelijk, natuurlijk. Maar wel stoer.
Ik denk dat jouw dochter zich ook niet erg zelfverzekerd voelt, klopt dat? Is ze bang dat het meisje haar populariteit aantast? Aannames, ik weet het, sorry.
Ik zou mijn dochter leren dat het juist cool of stoer is op te komen voor anderen. Dat is niet makkelijk, natuurlijk. Maar wel stoer.
vrijdag 10 februari 2017 om 20:06
Wat doet dat meisje dat wat zo vreselijk is dat het bij de mentor gemeld moet worden?
Wat ontzettend sneu voor dat meisje zeg, dat er over haar geklaagd wordt bij de mentor omdat ze aansluiting zoekt bij wat zij denkt dat het aardige meiden zijn.
Mooi moment om je puber wat op te voeden in sociaal gedrag, empathie en wellevendheid.
Wat ontzettend sneu voor dat meisje zeg, dat er over haar geklaagd wordt bij de mentor omdat ze aansluiting zoekt bij wat zij denkt dat het aardige meiden zijn.
Mooi moment om je puber wat op te voeden in sociaal gedrag, empathie en wellevendheid.
vrijdag 10 februari 2017 om 20:07
quote:sprietgras schreef op 10 februari 2017 @ 19:58:
[...]
Dit. En dat je dochter als puber zo denkt snap ik. Maar ik snap niet dat je als moeder hier in mee gaat.
Inderdaad, onvoorstelbaar.
Mijn kind zit ook in de brugklas, kende helemaal niemand, heb geadviseerd maar gewoon bij een groepje te gaan staan.
Hij is gelukkig opgenomen in het groepje, moet er niet aan denken dat er ouders zijn die hun kinderen anders adviseren.
[...]
Dit. En dat je dochter als puber zo denkt snap ik. Maar ik snap niet dat je als moeder hier in mee gaat.
Inderdaad, onvoorstelbaar.
Mijn kind zit ook in de brugklas, kende helemaal niemand, heb geadviseerd maar gewoon bij een groepje te gaan staan.
Hij is gelukkig opgenomen in het groepje, moet er niet aan denken dat er ouders zijn die hun kinderen anders adviseren.