Positieve test na abortus

10-02-2017 16:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik zit met een vraag. Ik heb 2 januari j.l. een abortus gehad d.m.v. Zuigcuratage. Nu heb ik gisteren een zwangerschapstest gedaan als controle , en nog steeds positief. Hier op volgend heb ik een afspraak gemaakt voor A.s. Woensdag voor een echo. Ik heb de eerste 4 dagen na de abortus geen bloedverlies gehad, maar daarna 4 dagen wel. De rest van de periode had ik na inspanning wat donkere bloedstolsels, en af en toe wat steken bij mijn baarmoeder, maar verder niet.

Nu zit ik net te werken en ineens stroomt het bloed echt uit me. Er komt ook iets uit van plus minus 2 cm lang (een soort vlies met draadje?). Nu druppelt het nog na. De kliniek en mijn behandelend gyn. Is niet meer bereikbaar. Ik heb verder geen pijn. Wat denken jullie? Is dit een hele zware eerste ongesteldheid of moet ik me zorgen maken?

Het hele traject valt ons al ontzettend zwaar, en ik maak me toch lichtelijk zorgen...
Je kunt niet weer zwanger zijn geworden in de tussentijd?
Ik zou de HAP bellen, of de eigen huisarts als die nog werkt.
Ik ben geen expert maar hcg kan heel lang in je lichaam blijven. Ik denk dat dit je ongesteldheid is en dat het hcg straks helemaal weg is
Don't waste your time or time will waste you.
Ik moest na mijn abortus nog een curretage ondergaan wegens restweefsel. Ik had ook wat jij nu hebt.
Ik zou even met je huisarts contact opnemen. Kan nog net.
Hier mag je best de hap voor bellen, mocht je ha al gesloten zijn. Ik heb er geen verstand van maar kan me voorstellen dat je op zijn minst wil overleggen hoe en wat.
Bel je huisarts of de hap.
Volgens mij kan de hcg inderdaad nog wel een tijdje in je lichaam zitten. Maar met die bloeding zou ik niet het weekend in gaan. Even de huisarts of de hap bellen. Sterkte.
Je behandelend gyn heeft als het goed is ook een dienst die je kan bellen in avond/nacht/weekend. Dat zou ik dus doen, want het is een rest/complicatie/vraag die hoort bij hun behandeling.
Eerste menstruatie na een curretage kan veel heftiger zijn dan normaal. Maar ik zou even contact opnemen met een arts.
Mijn eerste menstruatie na de abortus was echt heel zwaar, onhoudbaar veel bloedverlies.

Ik heb geen tests gedaan, moest jij dat?

Bel even de dienstdoende arts, als je je zorgen maakt
quote:FiddlyDiddlyDoo schreef op 10 februari 2017 @ 16:30:

Ik ben geen expert maar hcg kan heel lang in je lichaam blijven. Ik denk dat dit je ongesteldheid is en dat het hcg straks helemaal weg isVoor je weer ongesteld kunt worden moet het hcg helemaal weg zijn, en je een eisprong hebben gehad: test is dan dus negatief.
Goedemorgen,

Inmiddels een hele rollercoaster gehad, en ik ben dankbaar voor jullie reacties. Zelf loop ik overal veel te lang mee door, en dit zou gisteren wellicht weer gebeuren.

Gisteren toch de ha gebeld. Mocht meteen komen. Die heeft me na onderzoek doorgestuurd daar de dichtstbijzijnde gyn.

Al met al lag ik 2 uur na het zien van de huisarts op de operatietafel. Ik liep al 6 weken rond met restanten, die gingen verbindweefselen/ ontsteken.

Inmiddels ben ik weer goed wakker, ontbijt voor mijn neus, en voel ik me zoveel beter dan die 6 weken hiervoor! Overigens was het erg zwaar vannacht met al die huilende baby"s om me heen, maar het is wat het is. Hopelijk vandaag naar huis, en kan ik beginnen dit hoofdstuk af te sluiten.
Goed dat je naar je huisarts bent gegaan blauwe kikker. Sterkte met je herstel, zowel fysiek als mentaal!
Wat heftig blauwe kikker. Maar fijn dat je je nu al beter voelt. Ik wens je een goed herstel.
De zee is groen
Bedankt. Het gaat nu vast beter, want in dit ziekenhuis krijg ik een na controle over 2 weken. Wat een verschil! Ik voel me lichamelijk ook vrij goed, dat scheelt.
Och wat een verhaal!! Veel sterkte en beterschap!
Wat goed dat je hebt gebeld! Wat een verhaal, alsof abortus alleen al niet zwaar genoeg is lijkt me... heel veel beterschap
Wat fijn dat je hebt gebelde en alles er nu echt uit is! Ik heb zelf ook een rest gehad na een miskraam en voelde me de ochtend na curettage ook zoveel beter. Veel sterkte met het verwerken/herstel.
Jeetje joh! Gelukkig dat je gebeld hebt. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat je snel weer naar huis kan. Ik kan me voorstellen dat huilende baby's nu wel heel confronterend zijn. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven