Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

zondag 18 januari 2009 om 21:31
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.
Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.
Wat hebben jullie allemaal (gehad)?
Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.
Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.
Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.
Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).
Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?
Klagen jullie even mee? Gezellig!
PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.
Wat hebben jullie allemaal (gehad)?
Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.
Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.
Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.
Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).
Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?
Klagen jullie even mee? Gezellig!
PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
dinsdag 20 januari 2009 om 20:41
dinsdag 20 januari 2009 om 20:43
Ik ben de griep erg dankbaar, de Spaanse variant dan. Want zonder die epidemie was ik er niet geweest (dan zou een van mijn overgrootoma's nooit aan een tweede man zijn begonnen). Maar nu heb ik last. Last van waarschijnlijk een virus met griepachtige verschijnselen. Als ik een doktersverklaring nodig heb om hier te schrijven hoor ik het wel hè?
Ik ben vandaag buiten de deur geweest. Heb het aangedurfd om na een week binnen te liggen/hangen boodschappen te gaan doen. Resultaat: koorts. Ik word er zoooo chagrijnig van, ik wil WERKEN!!
Ik ben vandaag buiten de deur geweest. Heb het aangedurfd om na een week binnen te liggen/hangen boodschappen te gaan doen. Resultaat: koorts. Ik word er zoooo chagrijnig van, ik wil WERKEN!!

dinsdag 20 januari 2009 om 20:51
quote:eleonora schreef op 20 januari 2009 @ 20:38:
[...]
Dat staat allemaal al lang in de OP lekker stuk gescheurd goed....
Mensen, allemaal even uitkijken he, pas op hoor, dat je niet het woord 'griep' onterecht gaat gebruiken. Daar staan sancties op. Als je het woord 'griep' gebruikt dan wordt dat gecheckt, dat snappen jullie. En o wee als het dan onterecht blijkt...dat je gewoon een virale infectie hebt. Dan ben je nog niet jarig.
Denken we daar om? Hij is fijn!
Zelf doe ik die checks niet trouwens, ik heb inmiddels (of had al) longontsteking en ik lig in bed even te forummen (als het mag).
Ik heb wel eens met een echte griep (door de ha geconstateerd na een huisbezoek) een boek gelezen. Tis wat he? Dat ik dat kon. De ha was ook enorm onder de indruk.
Leo, van harte beterschap. En overige "griepers" ook natuurlijk.
[...]
Dat staat allemaal al lang in de OP lekker stuk gescheurd goed....
Mensen, allemaal even uitkijken he, pas op hoor, dat je niet het woord 'griep' onterecht gaat gebruiken. Daar staan sancties op. Als je het woord 'griep' gebruikt dan wordt dat gecheckt, dat snappen jullie. En o wee als het dan onterecht blijkt...dat je gewoon een virale infectie hebt. Dan ben je nog niet jarig.
Denken we daar om? Hij is fijn!
Zelf doe ik die checks niet trouwens, ik heb inmiddels (of had al) longontsteking en ik lig in bed even te forummen (als het mag).
Ik heb wel eens met een echte griep (door de ha geconstateerd na een huisbezoek) een boek gelezen. Tis wat he? Dat ik dat kon. De ha was ook enorm onder de indruk.
Leo, van harte beterschap. En overige "griepers" ook natuurlijk.

woensdag 21 januari 2009 om 00:29
Willen jullie me een lol doen, en het graag boven Zuid-Limburg houden? Hier in huis nog niemand last van gehad en ook niemand die ik ken eigenlijk (klopt van de kasten op de tafel en alles ertussen in dit vorige statement af )....ook de scholen hebben nog geen lege plekken dus ik hoop dat dit stilletjes aan ons huisje voorbij gaat
En voor de andere dames en heren of aanhang die ziek is:
Veel beterschap gewenst!
En voor de andere dames en heren of aanhang die ziek is:
Veel beterschap gewenst!

woensdag 21 januari 2009 om 12:11
We doen ons best AriMa, ik heb geen plannen om richting het Zuiden te gaan de komende tijd. Ik ga naar het Noorden verhuizen, dus iedereen daar is gewaarschuwd.....
Hoe is het met de griepers?
Hebben we er nieuwe gevallen bij?
Zijn er oude gevallen opgeknapt?
Maken we nog vreemde geluiden?
Wat is de gemiddelde temperatuur op dit topic?
Ik begin met die van mij; 39,3
Hoe is het met de griepers?
Hebben we er nieuwe gevallen bij?
Zijn er oude gevallen opgeknapt?
Maken we nog vreemde geluiden?
Wat is de gemiddelde temperatuur op dit topic?
woensdag 21 januari 2009 om 13:09
Ik neem zo even mijn temp op, ik probeer dat tactisch gezien altijd zo lang mogelijk uit te stellen want zodra ik weet dat het te hoog is ga ik me automatisch altijd nog beroerder voelen
Maar ik kan niet meer ontkennen dat ik niet in orde ben want ik zit nu ook al weer te rillen achter mijn toetsenbord.
Beterschap allemaal!!!!
Maar ik kan niet meer ontkennen dat ik niet in orde ben want ik zit nu ook al weer te rillen achter mijn toetsenbord.
Beterschap allemaal!!!!
Stressed is just desserts spelled backwards

woensdag 21 januari 2009 om 13:14
Ik heb te vroeg geroepen dat ik aan de beterende hand was! Klotenzooi (excuse me). Kan het nu helemaal niet gebruiken, ik moet inpakken
Net twee uur in bed gelegen, heb me kapot gezweet maar ik bleef het koud houden en kon dus niet slapen....Ben er van ellende maar uit gegaan en ga zo maar even poetsen. (Oh joy...)
Net twee uur in bed gelegen, heb me kapot gezweet maar ik bleef het koud houden en kon dus niet slapen....Ben er van ellende maar uit gegaan en ga zo maar even poetsen. (Oh joy...)
woensdag 21 januari 2009 om 13:14
Temperaturen heb ik niet gedaan maar ik voel zo wel dat het hoog is.
Inmiddels oorpijn, vannacht kwamen de heipalen, en de dokter gebeld. Ik kan starks wat halen bij de apotheek maar ik vraag mijn zoon of hij dat wil doen. Ik heb niet geslapen, zo koud en alles zwabbert. Bah, ik hoopte echt dat het over zou waaien met trachitol enzo. Ik heb mij ook ziek gemeld en daar baal ik helemaal van. Degen die de telefoon aannam vroeg ik griep heb, dat weet ik niet zei ik. Ik heb pijn overal en met name de keel en mijn oren doen pijn.
Inmiddels oorpijn, vannacht kwamen de heipalen, en de dokter gebeld. Ik kan starks wat halen bij de apotheek maar ik vraag mijn zoon of hij dat wil doen. Ik heb niet geslapen, zo koud en alles zwabbert. Bah, ik hoopte echt dat het over zou waaien met trachitol enzo. Ik heb mij ook ziek gemeld en daar baal ik helemaal van. Degen die de telefoon aannam vroeg ik griep heb, dat weet ik niet zei ik. Ik heb pijn overal en met name de keel en mijn oren doen pijn.
woensdag 21 januari 2009 om 13:15
ja, ook ik meld me... wel een goeie spierkrachtoefening voor mijn nek zo'n kop vol snot. Temp weet ik niet, door medicijnen krijg ik nooit hoge koorts. Verder rillerig, bibberig snotterig, hoofdpijn bah ... Maar eens even een lekker badje in. Heb tot 4 uur... *thank god* kon mijn dochter vanmiddag ergens spelen..
iedereen beterschap!!!
oh ja als ik me zielig voel mag ik van mezelf geoorloofd alles snaaien maar het smaakt idd nergens naar! grrr....
iedereen beterschap!!!
oh ja als ik me zielig voel mag ik van mezelf geoorloofd alles snaaien maar het smaakt idd nergens naar! grrr....
woensdag 21 januari 2009 om 13:23
quote:eleonora schreef op 21 januari 2009 @ 12:11:
Hoe is het met de griepers? BLeeeghhh
Hebben we er nieuwe gevallen bij? Hier thuis iig niet
Zijn er oude gevallen opgeknapt? Bleeghhh (oke, een beetje dan)
Maken we nog vreemde geluiden? Zie bovenstaande
Wat is de gemiddelde temperatuur op dit topic? geen termometer maar als ik op m'n eigen temperatuurmeetvermogen af moet gaan heb ik nu 57,6
Zonder gekheid: Ben geloof ik wel koortsvrij, maar bij het minste geringste wat ik doe, breekt wel het zweet me uit. En ik ben moeeeee, heeel moeee. Hebben jullie dan ook?
Balen dat je er ook nog eens een longontsteking bij hebt, nogmaals: Beterschap!!! En de rest van hier natuurlijk ook!
Hoe is het met de griepers? BLeeeghhh
Hebben we er nieuwe gevallen bij? Hier thuis iig niet
Zijn er oude gevallen opgeknapt? Bleeghhh (oke, een beetje dan)
Maken we nog vreemde geluiden? Zie bovenstaande
Wat is de gemiddelde temperatuur op dit topic? geen termometer maar als ik op m'n eigen temperatuurmeetvermogen af moet gaan heb ik nu 57,6
Zonder gekheid: Ben geloof ik wel koortsvrij, maar bij het minste geringste wat ik doe, breekt wel het zweet me uit. En ik ben moeeeee, heeel moeee. Hebben jullie dan ook?
Balen dat je er ook nog eens een longontsteking bij hebt, nogmaals: Beterschap!!! En de rest van hier natuurlijk ook!

woensdag 21 januari 2009 om 13:55
quote:eleonora schreef op 21 januari 2009 @ 12:11:
We doen ons best AriMa, ik heb geen plannen om richting het Zuiden te gaan de komende tijd. Ik ga naar het Noorden verhuizen, dus iedereen daar is gewaarschuwd.....
Ik zit zuidelijker, dus Arima, als je een flinke fuckoutheid wil, kom 'm maar halen.
Hoe is het met de griepers? Beterrrrrrrr!
Hebben we er nieuwe gevallen bij? Vast wel, ik doe m'n best
Zijn er oude gevallen opgeknapt? Beetje respect voor oude gevallen he
Maken we nog vreemde geluiden? Altijd
Wat is de gemiddelde temperatuur op dit topic? 45°C
Proficiat, je gaat erop achteruit
Ik zit zuidelijker, dus Arima, als je een flinke fuckoutheid wil, kom 'm maar halen.
Hoe is het met de griepers? Beterrrrrrrr!
Hebben we er nieuwe gevallen bij? Vast wel, ik doe m'n best
Zijn er oude gevallen opgeknapt? Beetje respect voor oude gevallen he
Maken we nog vreemde geluiden? Altijd
Wat is de gemiddelde temperatuur op dit topic? 45°C
Proficiat, je gaat erop achteruit
woensdag 21 januari 2009 om 14:14
quote:geve schreef op 21 januari 2009 @ 13:55:
[...]
Nou neej ik geloof niet dat ik daar zin an heb haha laat het maar lekker bij ons vandaan houden Waar zit jij dan Geve?
Sorry dat ik jullie topic vervuil met niet ziekig snot haha
[...]
Nou neej ik geloof niet dat ik daar zin an heb haha laat het maar lekker bij ons vandaan houden Waar zit jij dan Geve?
Sorry dat ik jullie topic vervuil met niet ziekig snot haha

woensdag 21 januari 2009 om 14:19
Ach AriMa, rotzooi maar wat aan hoor, sinds ik weet dat dit officieel helemaal geeneens een 'grieptobic' mag heten, omdat we niet doodgaan van de grieb, is het toch een rotzooi topic geworden.
Wat eet iedereen vanavond?
Hoe heten jullie huisdieren?
Wat kijk je vanavond op TV?
Ben je blij met Barak Obama?
Wat eet iedereen vanavond?
Hoe heten jullie huisdieren?
Wat kijk je vanavond op TV?
Ben je blij met Barak Obama?

woensdag 21 januari 2009 om 14:33