Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

18-01-2009 21:31 436 berichten
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.

Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.

Wat hebben jullie allemaal (gehad)?

Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.

Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.

Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.

Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).

Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?

Klagen jullie even mee? Gezellig!

PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Livre schreef op 19 januari 2009 @ 16:23:

Smurfin, dank je wel. Jij ook beterschap. Dank je
quote:Livre schreef op 19 januari 2009 @ 16:20:

Smurfin, het is een bijwerking van medicijnen. Het zou na een half jaar minder moet worden, maar geen garanties.

Ben je mooi klaar mee Boek. Wat een ellende, een half jaar grieb!

Ik ben er na vier dagen al helebaal klaar bee!

Beterschab beis *sdirrrrffff*

<--- je bent toch al besmet
Als we toch al ziek zijn, maakt dat niets meer uit.

Jij ook Leo!
quote:lapin schreef op 19 januari 2009 @ 15:50:

Haha Eleonora, . Ik lach me ziek om je.

Ik heb de rit naar de supermarkt overleeft en meteen een voorraad van van alles en nog wat ingeslagen. Het gaat eigenlijk best wel weer redelijk. Zal ik jullie dan maar allemaal een beetje komen verzorgen?

Jaaaa, lach jij baar Dapin, detuurlijk, terecht, het is ook grabbig. Als je diet beer kunt lachen dan houdt het ob zeg ik aldijd maar.

Jij kdapt vast ook lekker op vad die fdisse lucht daar in de bergend. Zoch?
Stop maar met die sinaasappels. De Echinaforce kan ook de prullenbak in. Als de loopneus komt, is-ie onverbiddelijk. Negen misverstanden over de meest voorkomende ziekte ter wereld:

1. Er bestaat één verkoudheids-virus

Nee dus. Verkoudheid wordt veroorzaakt door de honderden leden van twee compleet verschillende families van virussen. Vaak gaat het om een lid van de familie Rhinovirus, maar meestal gaat het om een Coronavirus. Virussen verspreiden zich via de lucht (hoesten) en door lichamelijk contact.

2.‘Een koutje gevat’

Onzin. Kou heeft er niks mee te maken. Wie in de kou of op de tocht staat, loopt geen grotere kans verkouden te worden dan wie keurig zijn jas dichtknoopt.

3.‘Ik ben nooit verkouden’

Niemand ontkomt aan verkoudheid. Alleen mensen die voortdurend op de vlucht slaan voor verkoudheidsslachtoffers en obsessief hun handen wassen, zouden besmetting kunnen voorkomen. Maar als een gloednieuwe virusvariant uw neus binnendringt, gaat u gegarandeerd voor de bijl. Kinderen hebben een uitstekende weerstand, maar omdat hun afweersysteem nog maar weinig virussen heeft meegemaakt, zijn ze vaak de dupe: 10 à 12 keer per jaar. Een volwassene, met een meer ervaren afweersysteem, overkomt het gemiddeld vier keer per jaar.

4. ‘Het komt door het weer’

Dat lijkt maar zo. Er duiken voortdurend nieuwe virusvarianten op, maar in de zomer verloopt de verspreiding ervan moeizaam. Als het kouder wordt en we vaker binnenzitten, krijgt een virus alle kans om iedereen te bereiken.

5. ‘Het is de centrale verwarming!’

Onjuist. De centrale verwarming zou leiden tot te droge lucht, daardoor een te droge neus en daardoor verkoudheid. Drie keer onjuist.

6. ‘Dan moet je veel sinaasappels eten!’

Helpt niet. Een gebrek aan vitamine C verlaagt de weerstand, maar geen (gezond) mens heeft tegenwoordig nog een gebrek aan vitamine C.

7. ‘Ik gebruik Echinaforce!’

Dat is goed nieuws voor de firma A. Vogel (jaarlijks meer dan 150.000 doosjes), maar de werkzaamheid is nooit bewezen. Er bestaan ook geen reguliere medicijnen die het virus aanpakken. Wat te koop is, zijn symptoomonderdrukkers.

8. ‘Stomen boven een pannetje!’

Het virus lacht u vierkant uit.

9. ‘Het is griep, denk ik’

Een veelgehoorde roep om aandacht. Maar griep wordt veroorzaakt door een compleet andere virusfamilie (de orthomyxovirussen) en iedere ezel kan het verschil voelen tussen griep en verkoudheid: griep laat uw neus met rust en gaat gepaard met koorts en spierpijn. Verkoudheid niet. Wees blij dat u verkouden bent: een mens kan namelijk maar een virusziekte tegelijk herbergen. Dus zolang u verkouden bent, zult u geen griep krijgen. De helft van Nederland snottert, de andere helft tracht zich nog te wapenen.
Aaim not in de moet toe argjoew. Ja virussen ja. Griep = virus. Maar maar maar de omstandigheden waarin die griep zich in ons arm lijf ontwikkelt verschilt met de weerstand die je hebt. Ik heb dus al antilichamen ingespoten gekregen tegen de verwachte griepstammen in oktober maar ik had al gehoord dat die cocktail niet veel uitmaakte. Nou, ik ben dus het levend bewijs. Boehoehoehoehoe.
quote:jessy schreef op 19 januari 2009 @ 16:31:

9. ‘Het is griep, denk ik’

Een veelgehoorde roep om aandacht. Maar griep wordt veroorzaakt door een compleet andere virusfamilie (de orthomyxovirussen) en iedere ezel kan het verschil voelen tussen griep en verkoudheid: griep laat uw neus met rust en gaat gepaard met koorts en spierpijn. Verkoudheid niet. Wees blij dat u verkouden bent: een mens kan namelijk maar een virusziekte tegelijk herbergen. Dus zolang u verkouden bent, zult u geen griep krijgen. De helft van Nederland snottert, de andere helft tracht zich nog te wapenen.Shit, 't is dus toch maar een fuckoutheid? Voel me al een heel stuk beter.

Maar waarom zou iemand maar één virusziekte tegelijk kunnen krijgen? Ontzien die virussen elkaar misschien?
quote:geve schreef op 19 januari 2009 @ 16:36:

[...]

Shit, 't is dus toch maar een fuckoutheid? Voel me al een heel stuk beter.

Maar waarom zou iemand maar één virusziekte tegelijk kunnen krijgen? Ontzien die virussen elkaar misschien?

Ja, dat vond ik eigenlijk ook een beetje vreemd. Mensen met HIV (virus 1) (ik noem maar even wat) kunnen toch ook griep (virus 2) krijgen?

1 +1 = 2....toch?
Moed did dobbik drouwens nied naar gevondheid?

WOEF!
Dou Geve, daar durfde ik dat diet deer de zetten, omdat daar ook van die erndstige dingen sdaan. En did is meer een zeur en klaagtobbic, dus ik vond het beer ieds voor op overige. Ik vond hedder diet zo best bijpassen.....

Dog?
quote:jessy schreef op 19 januari 2009 @ 16:31:

7. ‘Ik gebruik Echinaforce!’

Dat is goed nieuws voor de firma A. Vogel (jaarlijks meer dan 150.000 doosjes), maar de werkzaamheid is nooit bewezen. Er bestaan ook geen reguliere medicijnen die het virus aanpakken. Wat te koop is, zijn symptoomonderdrukkers.

Toch even een correctie op dit stukje! Vorig jaar heeft of in Science of in Nature een artikel gestaan waar de werking van dat spul is aangetoond. Het helpt dus echt wel om je weerstand te vehogen (nee, ik gebruik het zelf niet )

Beterschap allemaal!!!
BETERSCHAP VOOR IEDEREEN HIER!!!!!

Twee weken terug had ik een flutvirus, en ik voelde me een hele week beroerd. Gelukkig ben ik nu weer beter, en ik ben za. de sauna ingedoken. Dat schijnt goed voor je weerstand te zijn. Het nuttige en het aangename verenigen heet dat
O, ik ken ook alleen maar de versie van euchinaforce wat niet werkt. Maar ik lees nu onder andere dit:

Huisarts en Wetenschap jaargang 50, nummer 12 (2007) p. 574-574

Verkoudheid is een van de meest voorkomende ziekten in onze wereld. In de VS krijgt elke inwoner gemiddeld 3 keer per jaar een verkoudheid, wat leidt tot 40% van alle ziekmeldingen op het werk.

Omdat de dokter weinig aan een verkoudheid kan doen, grijpen veel mensen naar alternatieve middelen. Echinacea, een substraat van de Echinaca plant, is de populairste. Hoe het veronderstelde immunostimulerende mechanisme van het middel werkt, blijft onbekend, maar dat het iets nuttigs doet, blijkt uit een recente meta-analyse in The Lancet.

De onderzoekers includeerden 14 relevante gerandomiseerde placebogecontroleerde onderzoeken. Daarin werd gekeken wat het effect van Echinacea was op de duur van de verkoudheid (n = 1356) en het effect op het voorkómen van verkoudheid (n = 1630).

Echinacea verkleinde de kans op een verkoudheid met 58% (OR 0,42: 95%-BI 0,25-0,71, p < 0,001, NNT: 6) en verkortte de duur met gemiddeld 1,4 dagen (p < 0,01).

Moet iedereen nu bij de drogist meteen grijpen naar de natuurgeneesmiddelen? Een paar kanttekeningen bij de mooie cijfers. Over de veiligheid van het gebruik van Echinacea wordt in de meta-analyse vrijwel niets vermeld. De stof is een cytochroom P450 3A4-remmer dus er kan interactie met andere geneesmiddelen optreden. Ook over de dosering is nog onduidelijkheid, in de onderzoeken in deze meta-analyse varieerde de dosering van 100 mg per dag tot 6 gram per dag. De meest gebruikte dosis was 900 mg per dag. Bij geen van deze doseringen werden bijwerkingen gemeld.

Voortaan kan de huisarts aan een verkouden patiënt naast de welbekende neusdruppels ook best echinaforce of een gerelateerd middel adviseren. Maar om ook een goed advies te kunnen geven over de dosering en veiligheid van het middel bij langer gebruik is er meer bewijs nodig.

Het is nog niet geheel uitgekristalliseerd maar dat er 'iets' gebeurt, in ieder geval aan de weerstand, die een verkoudheid tegen kan gaan, blijkt wel uit het onderzoek.

Nou ja, goed om te weten zeg.

Aan griep op zich is niks te doen dus maar je kunt de weerstand verhogen.
Hanke, ik de sauna ben ik heel zielig. Ik sta er doodsangsten uit en ik kan me niet ontspannen. Ik vind blote mensen die ik niet ken niet fijn, ik vind die droge warmte verschrikkelijk en ik sta binnen vijf minuten al hysterisch op de uitgangsdeur te timmeren, die gewoon open kan als je duwt maar waar ik dan in mijn angst aan sta te rukken.

Stomen onder zo'n handdoek gaat ook niet. Op de een of andere manier krijg ik altijd jeuk als ik aan het stomen ben en dan op mijn rug of ergens anders waar je even geen jeuk kunt gebruiken. Er is telefoon voor me, mijn dochter moet poepen of de kat kotst en ook onder een handdoek krijg ik het stikbenauwd en heb ik last van claustrofobie.

Of is bovenstaande meer iets voor de psychepijler?
Hoe is het met iedereen?

Kun je nog snuiten/hoesten/rochelen/piepen?

Snuit/hoest/rochel/piep dan mee!

Meld zich bij het griepteam, gelijk maar met de hele familie:

Pa: longontsteking

Ma: Griep

Ik: Griep en algehele ellendigheid-ness
*komt binnen met emmer voor haar bevallige muiltje en achter haar stevige bilpartij *

Hier geen griep-griep. Wel kots-en-schijtvirus. Ik ben de eerste thuis, de overige 4 zullen met een beetje pech dus volgen. Tis zo besmettelijk als de - eh - als de pest ja.

Ik ben net als HPPL al sinds december aan het rommelen eigenlijk. Verkouden, volle kop, koorts. Dan ineens weer wat beterder, kots en schijtvirus. Koppijn, kots en schijtvirus nog maar ene keertje gedaan ( t reinigt zo lekker van binnen enzo )

Blwurrhawk.

*rent naar wc*
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik slik sinds dec. echinea-whatever Te laat dus. Vroeger moesten wij het drinken als de R in de maand was. Trauma's heb ik er an over gehouden.

Ik las in de bijsluitert dat het ook helend werkt op schaafwondjes e.d. jaja, dacht ik. Maar de eerste de beste puist heb ik toch maar verdronken met de echinanogwat, en het kreng was met 1 dag weg ! vonk toch vrij bizar, aangezien puisten bij mij altijd van die onuitknijpbare krengen inc schijfje onder de huid worden.
Ach meiden toch, kom er lekker bij en klaag je een ongeluk.

Borodatio, wat jij had hebben wij ook gehad een paar weken terug, wat een armoede, dat je keuzes moet maken steeds van wat urgenter is; de boven of de onderkant en dat je dan soms verkeerd kiest.

Zo is mijn matras nooit meer dezelfde geworden na een buikgriep vorig jaar. Ik haalde het toilet niet meer en moest wel in de bak naast mijn bed. Daar deponeerde ik mijn zich aan de bovenkant opdringende vloeistoffen dan ook netjes in. Helaas had ik geen enkele invloed op wat er aan de onderkant gebeurde......

Ik zal nooit mijn eigen verbijsterde kostende hoofd vergeten toen ik me realiseerde dat wat er aan de achterkant gebeurde misschien wel erger was dan wat er aan de bovenkant aan de hand was. Ik moet een 'onbeschrijfelijke blik' in mijn ogen hebben gehad.....
haha zo heb ik t3 jaar gelee in de douche gezeten Elo :-) Op mijn knieeen terwijl het vocht ( want zo ver was ik al ) er aan 2 kanten uit liep.

Het vervelende in een gezin is dat iedereen het vaak krijgt. ( behalve de autist, die zit hoog en droog in Amsterdam tot zaterdag ) Terror begon net ook "te diareeen" vriend klaagt over een beetje misselijk gevoel ( maar dat is altijd afwachten, als ziek ben heeft vriend ook altijd de verschijnselen, in "zeer lichte mate" .. en het zet meestal niet door )

Een geluk, kots en schijt virus duurt meestal 1 a 2 dagen, itt de "echte" griep.
Onee, ik lach me rot om jullie. Dat prioriteiten-stellen lijkt me héél erg moeilijk. En jullie beschrijven het ook zo beeldend.

Ik dacht vanmiddag een lekker bad te nemen. Maar we zijn aan het verbouwen en hebben geen deur in de badkamer. Toen vriend langs de badkamer liep zag 'ie een huilend hoopje ellende in bad. Wat is er? zegt 'ie. Ik: het is zo kouhouhoud. Hij: dat kan toch niet? Ik snikkend: jawehehel. En ik moet er dalijk uihuihuit. En ik heb nog geen kleeheeheeren gezocht! Hij: je hebt de warme kraan toch aangehad? Nou, ik hoop maar dat jij morgen niet van plan bent te gaan werken. Ik huilend: huhuhu? Hij: ja dat kan toch niet zo. Ik: nouhouhou, je moet niet denken dat álles van het ziekzijn is hoohoohoor. Misschien ben ik wel gewohohoon saggerijnig? Snik? Hij: tuurlijk. Ik denk dus dat ik morgen ook maar thuis blijf. Vooral omdat ik na dat heerlijke baddermoment weer koorts had.
Borodini, ik moet je teleurstellen, twee jaar geleden was ik een week of 3 uit de running dankzij een schijtvirus. Na een week of twee ben ik met borrelende en piepende darmen weer aan het werk gegaan, ik werd gék thuis. En maar naar de wc rennen.
Ja..........huize Iris,is ook vorige week begonnen,met het bekende griepvirus

Tot nu toe *slechts* 1 patient ......kleine I-man,maar die houd het dan ook al zo'n dag of 5 vol

Tuurlijk vind ik het sneu............maar geniet ik stiekem ook wel.

Ik mag hem aaien,kussen,door zijn haar strelen,hij kruip op schoot.

Hij heeft een een autistische stoornis,en vind het niet zomaar goed,dat je hem een aai over z'n bol geeft

Ik leef me dus uit hihihihihihihi

Succes voor alle griepers *werpt op veilige afstand wat handkusjes toe*
O Iris, dat is op een ietwat sadistische manier enorm schattig! Geniet ervan.
quote:eleonora schreef op 19 januari 2009 @ 20:17:

O, ik ken ook alleen maar de versie van euchinaforce wat niet werkt. Maar ik lees nu onder andere dit:

Huisarts en Wetenschap jaargang 50, nummer 12 (2007) p. 574-574

Verkoudheid is een van de meest voorkomende ziekten in onze wereld. In de VS krijgt elke inwoner gemiddeld 3 keer per jaar een verkoudheid, wat leidt tot 40% van alle ziekmeldingen op het werk.

Omdat de dokter weinig aan een verkoudheid kan doen, grijpen veel mensen naar alternatieve middelen. Echinacea, een substraat van de Echinaca plant, is de populairste. Hoe het veronderstelde immunostimulerende mechanisme van het middel werkt, blijft onbekend, maar dat het iets nuttigs doet, blijkt uit een recente meta-analyse in The Lancet.

De onderzoekers includeerden 14 relevante gerandomiseerde placebogecontroleerde onderzoeken. Daarin werd gekeken wat het effect van Echinacea was op de duur van de verkoudheid (n = 1356) en het effect op het voorkómen van verkoudheid (n = 1630).

Echinacea verkleinde de kans op een verkoudheid met 58% (OR 0,42: 95%-BI 0,25-0,71, p < 0,001, NNT: 6) en verkortte de duur met gemiddeld 1,4 dagen (p < 0,01).

Moet iedereen nu bij de drogist meteen grijpen naar de natuurgeneesmiddelen? Een paar kanttekeningen bij de mooie cijfers. Over de veiligheid van het gebruik van Echinacea wordt in de meta-analyse vrijwel niets vermeld. De stof is een cytochroom P450 3A4-remmer dus er kan interactie met andere geneesmiddelen optreden. Ook over de dosering is nog onduidelijkheid, in de onderzoeken in deze meta-analyse varieerde de dosering van 100 mg per dag tot 6 gram per dag. De meest gebruikte dosis was 900 mg per dag. Bij geen van deze doseringen werden bijwerkingen gemeld.

Voortaan kan de huisarts aan een verkouden patiënt naast de welbekende neusdruppels ook best echinaforce of een gerelateerd middel adviseren. Maar om ook een goed advies te kunnen geven over de dosering en veiligheid van het middel bij langer gebruik is er meer bewijs nodig.

Het is nog niet geheel uitgekristalliseerd maar dat er 'iets' gebeurt, in ieder geval aan de weerstand, die een verkoudheid tegen kan gaan, blijkt wel uit het onderzoek.

Nou ja, goed om te weten zeg.

Aan griep op zich is niks te doen dus maar je kunt de weerstand verhogen.Dan moeten we dit maar met z'n allen bestellen! Misschien krijgen we wel groepskorting???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven