Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

18-01-2009 21:31 436 berichten
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.

Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.

Wat hebben jullie allemaal (gehad)?

Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.

Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.

Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.

Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).

Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?

Klagen jullie even mee? Gezellig!

PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Smurfin, ik slik al eeuwen (als ik eraan denk) echinae en dan de force variant. En toch, ben ik al bijna een week uitgeschakeld.
Shit balen :(

Maar jah, dit is ook wel een hardnekkig griepie.. Misschien was/ben je zonder dat spul wel veeeeel langer uitgeschakeld ;)

Mocht het bij mij morgen allemaal niet gezakt zijn , ga ik het iig even halen om te proberen
Baar Lé, ik bil échd geed griep! (ed dee, did is geed havettees!)

Ik heb vorig jaar de griep gehad. Heb je die één keer gehad, dan spreek je nooit meer van een "griepje". Wat een ellende. Ik kon een week lang alleen opstaan om naar de wc te gaan (voor diverse doeleinden). Computeren was helemaal geen sprake van.

Dus (obkikkerende woorden): feitelijk is het al heel fijn dat je nog kan forummen!

O nee, ik weet nog een héééééle goeie opkikker:

ik ben 5 kilo afgevallen van de griep!

Misschien wil ik toch wel een griep. Je.
Ga in therapie!
Hallo medegrieperds,

Op aanraden van Leo kom ik hier even kijken. Ik heb sinds een dag of twee de snotkoortsviezenarepoepvariant. Ik weet sinds vandaag want snotgootjes zijn, want de mijne zijn knalrood en geven licht.

Dochter van 3,5 heeft ook griep en we zijn hele dag samen thuis, wat vreselijk is en mijn prioriteiten flink vernaggeld, want ik schijt tenminste niet mijn kleren vol

Vandaag zijn we wel naar buiten geweest trouwens, met koorts en al, want griep is minder dodelijk dan koolstofmonoxide. Jaja. Zie topic op deze pijler.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Fijn om te weten dat jij je kleding niet volschijt Inad schat, dat beeld had ik namelijk nooit meer van mijn netvlies gekregen

O getver, dus jij hebt echt de snotkoortsviezenarepoepvariant? Dan ben je nóg zieliger dan bijvoorbeeld Smurfin of als Ann Liv!

Dat betekent dat jij gewonnen hebt want jij hebt zeg maar een combi van wat Borodini en ik los van elkaar hebben!

GEFELICITEERD!

Hiero, bloemen!
Dat is idd wel een felicitatie waard.

Mijn viezevirusjes zijn door de lucht naar Inadje gevlogen, en de viezevirusjes van Leo zijn ook door de lucht naar Inad gevlogen.

Boven het huis van Inad keken onze viezevirusjes elkaar eens aan, met een duivelse glimlach... En hebben zich boven op Inad en kind gestort.

hiephiephoeraa, en Beterschap, nogmaals
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ach, wat is de natuur toch schitterend en wat beschrijf je het ook beeldend Boro.....
Wauw , wat zijn er weer veel zieken bijgekomen.

Ik ben eigenlijk al weer bijna beter (op heel veel snot in neus na).

Mag ik hier dan niet meer komen?

En nog een paar tips van mijn schoonmoeder...... kippesoep moet je eten, heel veel. En zeker niet naar buiten gaan zonder je jas dicht te doen, muts op en sjaal om. En iedere avond een genevertje (of 3). Die laatste tip lijkt me dubieus, maar zelf zweert ze er bij .

Iedereen heel veel sterkte en geloof me..... er komt een eind aan.
Whahaha, Lapin, ik zou het zo proberen, die 3 jenever

Goed dat je bijna beter bent.

Prachtig inderdaad, Boro. Ik voel me ook zo vereerd. Vielen dank fur die blumen auch. Dat doet een snotterig mens heel goed.

Chica heeft zowaar doorgeslapen vannacht. Dat was fijn. Wel nog steeds koorts en ik ook. Ik vraag haar nu elk kwartier of ze naar de wc moet, want wil episode van gisteren (Tinkerbell onderbroek wordt Stinkerbell onderbroek) graag voorkomen.

Hoest met Boro vandaag? En Eleonora? Smurfin?
anoniem_42951 wijzigde dit bericht op 20-01-2009 09:02
Reden: snuiten en typen gaat niet goed samen ;-)
% gewijzigd
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Een cognacje werkt ook. En is lekekrder dan jenever. Hier lijkt het wel weer te gaan.

Wilde ik gistermiddag nog stoer gaan sporten, daar ben ik van teruggekomen. Letterlijk, was 100 meter onderweg op m'n fietsje en dacht 'wat ben ik aan het doen?' en linea recta teruggegaan.

Gister alleen maar snuiten en niezen en hoofdpijn. Naar bed met 2 brufen, Dampo op de borst en vicks in de neus en ik voel me wel weer redelijk.

Beterschap voor iedereen!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:eleonora schreef op 19 januari 2009 @ 20:20:

in de sauna ben ik heel zielig. Ik sta er doodsangsten uit en ik kan me niet ontspannen. Ik vind blote mensen die ik niet ken niet fijn, ik vind die droge warmte verschrikkelijk en ik sta binnen vijf minuten al hysterisch op de uitgangsdeur te timmeren, die gewoon open kan als je duwt maar waar ik dan in mijn angst aan sta te rukken.

Alf je een fauna neemz, neem fan eem fochtiche fauna, daf feel fretticher dam eem froche. Eem beefje eucaloptol op hed flaatje em laaf hed maar inwerken op je finuffen. Chisteren chedaan em hed waf cheerlijk.

Ik benijd jullie met je poep- en kotsgriepen! Ook als ik dood-dood-dood ziek ben zoals nu met deze verkoudheid bijvoorbeeld zijn er altijd 2 zaken die nog beter lijken te gaan dan anders: seksen en eten, de volgorde doet er niet toe. Maar voor slijmpjes uit m'n neus krijg ik weinig respons daarom is ziek zijn voor mij meestal synoniem voor vreten en ik zou eigenlijk een paar kilo moeten verliezen. Een poep- en kotsgriep zou misschien uitkomst bieden maar waar vind ik die? Iemand?
Hier iets beter, alleen vanacht heeeel slecht geslapen. Tot een uur of 4 wakker gelegen, uit bed geweest, weer proberen, toch nog maar een beker warme melk. Koud, warm, koud, warm, koud, warm etc etc etc. Maar! Toch voel ik me beter dan gisteren

De dranktips doen me denken aan wat m'n oma vroeger maakte: Grog (of groq??) Voordat je naar bed gaat:

- uitgeperste citroen

- scheut sterke drank (weet ff niet meer welke)

- dit alles mengen met heet water en zo heet mogelijk opdrinken zonder je bek mond te verbranden.

Met de theorie dat je van het hete water + citroen het "uitzweet" en van de drank toch een beetje lekkerder slaapt

Blij te horen dat er alweer wat mensen zijn opgeknapt! En hoe voelt de rest zich?

En ben stiekem blij dat ik de wie-is-het-meest-zielig-wedstrijd toch maar heb verloren
Oh wat heerlijk, een griepklaagtopic :-)

Bij mij zit het eraan te komen, koorts, hoofdpijn en spierpijn overal

Zweethandjes en tegelijkertijd ijskoude handen, jaja, dit mag bijna écht griep gaan heten.

Hoe is 't met jullie?
@ Inad:

Blij om te horen dat je spannende verhaal gisteren goed afgelopen is! Pfff... je moet er toch niet aan denken...

Heb dankzij je verhaal besloten om (als ik de deur weer uit kan) toch maar zo'n ding aan te schaffen.
Leo ziek.

Leo zieker dan gisteren.

Ik heb vandaag nog bijna niet gelachen, lippen gebarsten, lachen doet zeer, mijn longen doen pijn en ik heb het benauwd.

Hopelijk met jullie beter.

Nu ga ik weer naar bed.

(f)
quote:eleonora schreef op 20 januari 2009 @ 13:13:

Leo ziek.

Leo zieker dan gisteren.

Ik heb vandaag nog bijna niet gelachen, lippen gebarsten, lachen doet zeer, mijn longen doen pijn en ik heb het benauwd.

Hopelijk met jullie beter.

Nu ga ik weer naar bed.

(f)Beterschap! (f)
ik begin nu ook te snotteren....

maar wel fijn dat mijn scheldwoord 'droeftoeter' ineens overal wordt gebruikt. Daardoor voel ik me al iets beter.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb overgegeven gisteren. In de woonkamer.
quote:eleonora schreef op 18 januari 2009 @ 21:31:

Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. .Hahahahaha ik heb echt vijf minuten om dit stukje moeten lachen, sorry Ik vind het heel zielig voor iedereen! Ben zelf nog niet ziek...
Eleonora, beterschap. Ziek maar lekker uit in je bed.

Je wordt toch wel een beetje vertroeteld he?

quote:maudym schreef op 20 januari 2009 @ 17:14:

Ik heb overgegeven gisteren. In de woonkamer.

Dan hoop ik van harte dat je niet degene was die het ook nog op moest ruimen.

Beterschap!
Als je de echte griep hebt dan ben je dood ziek. Kun je alleen maar in bed liggen rillend en zeiknat van het zweten van de koorts en vaak hele erge hoofdpijn en spierpijn.

Echte griep komt bijna niet voor, je kunt eraan sterven. Dus kijk uit bij het gebruiken van het woordje griep.
quote:lipizzan schreef op 20 januari 2009 @ 19:29:

Als je de echte griep hebt dan ben je dood ziek. Kun je alleen maar in bed liggen rillend en zeiknat van het zweten van de koorts en vaak hele erge hoofdpijn en spierpijn.

Echte griep komt bijna niet voor, je kunt eraan sterven. Dus kijk uit bij het gebruiken van het woordje griep.

Heb je zeker weer van die beroemde Amerikaanse arts gehoord.

*ZUCHT*
quote:lipizzan schreef op 20 januari 2009 @ 19:29:

Dat staat allemaal al lang in de OP hoor lekker stuk gescheurd goed....

Maar ik zal de zieken even ferm toespreken voor de zekerheid: *hoest*

Mensen, allemaal even uitkijken he, pas op hoor, dat je niet het woord 'griep' onterecht gaat gebruiken. Daar staan sancties op. Als je het woord 'griep' gebruikt dan wordt dat gecheckt, dat snappen jullie. En o wee als het dan onterecht blijkt...dat je gewoon een virale infectie hebt. Dan ben je nog niet jarig.

Denken we daar om?

Hij is fijn!

Zelf doe ik die checks niet trouwens, ik heb inmiddels (of had al) longontsteking en ik lig in bed even te forummen (als het mag).
anoniem_12394 wijzigde dit bericht op 20-01-2009 20:48
Reden: dat men weet dat het een grapje is...
% gewijzigd
Leo, beterschap lieverd (f)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven