Mode & Beauty alle pijlers

Haar knippen!?

18-02-2017 16:26 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik zit met een dilema, graag zou ik jullie mening willen horen.

Al een tijdje zit ik over na te denken om mijn haar te knippen. Mijn haar is erg lang (tot mijn billen) en stijl. Nu zou ik eens een nieuwe kapsel willen; haar knippen tot ongeveer elleboog lengte.

Wat vinden jullie? Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant is het leuk om eens iets anders uit te proberen, maar aan de andere kant zou ik de volgende dag misschien spijt krijgen.

Graag hoor ik het van jullie!
Ik vind zulk lang haar niet mooi. Dus ik zou het zeker doen.
Dat is het voordeel van haar. Het groeit, dus als het niets is kun je het gewoon weer laten groeien.
Tot je ellenbogen is nogsteeds heel lang. Dus ik zou het zeker doen, het groeit weer aan.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Zonde!!!
Zonde. Ik heb nogsteeds spijt, in april mn haar geknipt van bil tot schouderlengte. Misschien wat extremer dan jij van plan bent maarja...
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
zonde tenzij het kapot uitziet anders niet doen
quote:Pocahandtas schreef op 18 februari 2017 @ 16:41:

zonde tenzij het kapot uitziet anders niet doen

Nee, de puntjes zijn gezond, want ik had het nog langer en had het al geknipt tot bil (10cm af).

Maar toch heb ik nog steeds de "knipneiging"

Jullie hebben wel gelijk dat het wel weer groeit, maar het is toch een hele grote stap als je je haar nooit hebt laten knippen (alleen puntjes dan). En die 10 cm knipte ik zelf af.
Ik zou een extra tussenstap doen. Dus niet meteen het hele stuk tot elleboog lengte afknippen maar eerst tot heuplengte ongeveer.
Zeker afknippen, schouderlengte.
Ik heb het vandaag laten knippen van halverwege mijn rug tot kort. Echt kort dus. Was al maanden aan het twijfelen en nu de knoop doorgehakt.

Ik ben er (tot nu toe ) erg blij mee.

En anders groeit het vanzelf weer aan toch?

Doen dus!
Laat er 10 centimeter afhalen, en de voorkant in lange lagen. Dan is het veel "bewegelijker" maar het is geen drastische verandering.
Ik heb het een tijdje geleden ook kort laten knippen. Van tot net boven mijn billen tot op mijn schouders. Heerlijk. Het scheelt kammen in de ochtend
Wat is kort? Stekeltjes of net over je oren heen?

Kun je een voorbeeldje plakken? Ben benieuwd.

Ik had een collega die liet haar, haar soms knippen, 2cm korter, héle drama's maakte ze ervan.

Ik zag werkelijk geen verschil.
Zoiets dus.

In jou geval kan je de lengte nog wat langer laten, maar het is al veel dynamischer dan ellenlang sluik.

Mooi!

Hier hou ik van

quote:loempiadawg schreef op 18 februari 2017 @ 16:38:

Zonde. Ik heb nogsteeds spijt, in april mn haar geknipt van bil tot schouderlengte. Misschien wat extremer dan jij van plan bent maarja...Dat is uiteraard veel, veel extremer. TO heeft het over misschien 15 centimeter, niet een meter.
https://s-media-cache-ak0 ... 21d73c7b8c4033da9f5af.jpg

Zoiets.
Zo zie je de voorkant goed, ik heb mijn haar precies zo. De lengte blijft dus gelijk, maar rondom het gezicht zit het veel speelser. Ook leuk met opsteken.

Het ligt eraan... kort haar moet je staan. Een oude vriendin van me heeft jarenlang lang haar gehad en op een gegeven moment besloot ze het drastisch te laten knippen. Inmiddels heeft ze al jaren kort haar, en het staat haar echt veel beter dan het lange haar. Ze is er echt een mooiere vrouw door geworden.

Wat betreft het dilemma van de topic-startster: Die keuze zul je echt zelf moeten maken

Laat wel ff weten wat je uiteindelijk gedaan hebt! Ben benieuwd!
Je leeft maar 1 keer
Ik zou er vooral aan denken dat je het afgeknipte haar doneert aan het goede doel: http://www.haarwensen.nl/haar-doneren/spelregels

Dan maak je jezelf en iemand anders blij mee.
Ik ga sterrenlopen!
quote:BouwWaus schreef op 18 februari 2017 @ 17:22:

Ik zou er vooral aan denken dat je het afgeknipte haar doneert aan het goede doel: http://www.haarwensen.nl/haar-doneren/spelregels

Dan maak je jezelf en iemand anders blij mee.TO gaat van bil naar elleboog lengte, dat is geen 30cm, of to moet 2 meter 50 zijn
Iedereen heeft nu dezelfde lengte haar en allemaal hetzelfde geknipt. Het lijkt wel alsof ze van de fabrieksband af zijn komen rollen.

TO, denk er nog eventjes over na eer je eraan begint, weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.

Ik zou het in geen honderd jaar doen.
quote:Cateautje schreef op 18 februari 2017 @ 17:29:

Iedereen heeft nu dezelfde lengte haar en allemaal hetzelfde geknipt. Het lijkt wel alsof ze van de fabrieksband af zijn komen rollen.

TO, denk er nog eventjes over na eer je eraan begint, weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.

Ik zou het in geen honderd jaar doen.Ja, want 15 centimeter van ruim een meter haar afknippen is echt life changing, komt nooit meer goed.
Ik zou effe meten en uitrekenen hoe lang het duurt voor het terug de lengte heeft die je nu hebt.

Reken 1 cm per maand.

Als het tegenvalt, ben je volgens mij toch echt wel lang aan 't sparen voor het terug deze lengte heeft.

(20 cm ben je al snel 1.5 à 2 jaar aan 't sparen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven