Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

18-01-2009 21:31 436 berichten
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.

Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.

Wat hebben jullie allemaal (gehad)?

Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.

Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.

Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.

Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).

Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?

Klagen jullie even mee? Gezellig!

PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie je arts al gebeld? Als je de griep hebt kun je dat zelf niet eens en al helemaal niet achter de computer. Heb maar eens de griep dan zul je daarna nooit meer over griep praten als je het niet hebt.
quote:eleonora schreef op 21 januari 2009 @ 14:19:

Wat eet iedereen vanavond? Aard. / spinazie / karbonade / eitje

Hoe heten jullie huisdieren? Rocky the Cat!

Wat kijk je vanavond op TV? Geen idee, iemand een suggestie??

Ben je blij met Barak Obama? Mmm, denk het wel, maar hij moet het maar eens gaan bewijzen
quote:lipizzan schreef op 21 januari 2009 @ 16:18:

Hebben jullie je arts al gebeld? Als je de griep hebt kun je dat zelf niet eens en al helemaal niet achter de computer. Heb maar eens de griep dan zul je daarna nooit meer over griep praten als je het niet hebt.

Pffff. Laat ons "verkouden"-zieligerds nou lekker klagen over de griep.. Je kan je goed beroerd voelen zonder dat je de "echte" griep hebt hoor..

En ik heb een keer de echte griep gehad, heb daar zelfs voor in het ziekenhuis gelegen, maar blijf gewoon beweren/klagen dat ik nu ook een "griepie" heb! Lekker puh

Hebben jullie je arts al gebeld? Als je de griep hebt kun je dat zelf niet eens en al helemaal niet achter de computer. Heb maar eens de griep dan zul je daarna nooit meer over griep praten als je het niet hebt.Ben jij arts? Zo ja, dan mag je geen diagnose stellen op het forum (zie huisregels).

Zo nee, dan kun je dat niet eens.
Dit huishouden van 5 personen ligt in haar geheel plat

En eten? Als het er al in blijft, zijn het geroosterde boterhammen of een beschuit.

TV kijk ik in bed, nâh dan ben ik echt niet lekker want dat doe ik anders nooit... tv kijken! Ik kijk tannis en kunstrijden op de schaats

Huisdieren hebben we niet want zwijnen genoeg zo.

En oja, ben blij met Obama.

Beterschap voor iedereen

Hebben jullie je arts al gebeld? Als je de griep hebt kun je dat zelf niet eens en al helemaal niet achter de computer. Heb maar eens de griep dan zul je daarna nooit meer over griep praten als je het niet hebt.Guttegut, heeft Dr Oz dat laten zijn bij Oprah verleden week ofzo? laat die mensen hier toch gewoon pfft
Hmm, m'n vader heeft het al gehad, m'n moeder loopt al 2 dagen als een zeehond te hoesten, m'n broer heeft niks...

En ik heb al 6 weken op en af "griep"-verschijnselen; snotterig, keelpijn, hoesten, koud. Maar het gaat niet weg en breekt niet door. Keeldrankjes en extra vitaminientjes heb ik al, maar iemand nog andere tips?
Oke even een vraag aan de oudegedienden: ik heb sinds gister last van dichte en ook pijnlijke oren, ik voel me sinds vanmiddag een vaatdoekje...blijft het hierbij of ben ik de pineut?

Oh en ik weet wel dat je geen diagnoses mag stellen maar ik geef hierbij expliciet toestemming en ik beloof dat ik niemand hoofdelijk aansprakelijk zal houden bij een verkeerde diagnose.

Hebben jullie je arts al gebeld? Als je de griep hebt kun je dat zelf niet eens en al helemaal niet achter de computer. Heb maar eens de griep dan zul je daarna nooit meer over griep praten als je het niet hebt.Ach joh, heb zélf griep!
quote:philomein schreef op 21 januari 2009 @ 20:26:

Oke even een vraag aan de oudegedienden: ik heb sinds gister last van dichte en ook pijnlijke oren, ik voel me sinds vanmiddag een vaatdoekje...blijft het hierbij of ben ik de pineut?

Oh en ik weet wel dat je geen diagnoses mag stellen maar ik geef hierbij expliciet toestemming en ik beloof dat ik niemand hoofdelijk aansprakelijk zal houden bij een verkeerde diagnose.

Heel goed, dat is genoteerd.

Verder zou ik het niet weten, ik was gewoon in één keer ziek, zomaar huppetee van het ene op het andere moment zowat. Ik begon nergens mee, ik had in één keer alles.

Ik hoop voor jou dat je morgen weer senang bent!
Leuk dat jullie de namen van jullie huisdieren onthullen. Die van mij heten allevijf Oude Kees, behalve Gijs, Hannie, Lotje en Kleine Kees.

Ik ben ook blij met Obama.

Koorts: Nog steeds 39,3

Ik kijk Topstylist en daarna Stylista. Ik vind alles wat ze doen altijd lelijk maar ik ben erg op de presentatrice gesteld.
Nog een virusongeval gehad trouwens:

De neusdruppels waren op. Paniek! Man naar drogist, man ook in paniek, spray's op, want het halve dorp is snotverkouden en verslingerd aan de neusspray. Alleen nog een met mentholsmaak (ontzettend agressief, heet en scherp spul) en nog een gewone versie maar dan niet met spray.

Allebei meegenomen en de menthol was echt te heftig maar...wél een spray. Die andere was een soort van druppels. Niet lezen in bijsluiter, niet nadenken, neus zit vol, holtes doen zeer, hatseklats geef die druppels, dan stort ik ze wel in mijn snijbonenmolen. Kan mij het schelen.

Dus op rug liggen, hoofd achterover, tuutje van flesje in de neus en knijpen maar......en je knijpt bijna het hele flesje in één neusgat leeg want er zit niet bepaald een 'stopje' op en het blijkt een soort verstuiver te zijn waarbij je rechtop moet zitten juist.

O-ver-al neusdruppels en morgen weer nieuwe halen.
Dank, ik hoop dat ik morgen weer gewoon wil horen...want voelen lijkt me niets.

En is dat niet lastig met roepen als iedereen Oude Kees heet, of heb je ze juist daarom allemaal een andere naam gegeven?
Helaas, ik meld me ook . Ik heb er echt flink de pé over in, want had weekendje weg geboekt voor vriend en mij en zoals het er nu uitziet, red ik dat niet. Ik doe nog verwoede pogingen te doen alsof het best wel goed gaat, maar vriend heeft rillingen, gloeierigheid ook opgemerkt en doet nu heel streng (omdat ie weet dat ik anders misschien ga werken morgen) .

Ik voel me koud en warm, mijn spieren (vooral mijn benen) doen pijnnnn, snotterig, keelpijn, hoesten, en véél hoofdpijn... grmpffff...

Hoop hier op gedeelde smart enzo
Peas on earth!
Heb net bedacht dat het morgen misschien allemaal wel weer over is
Peas on earth!
Nee, inderdaad, met griep kun je niet internetten, en ik ben de laatste dagen ook amper online geweest.

Sinds zaterdag hebben Moppeman en Moppetoet opgezwollen klieren bij de keel, hoofdpijn, spierpijn en moe-moe-moe. Vandaag voor het eerst niet overdag op bed en zelfs weer eens een warme maaltijd genuttigd. Slikken deed eerder te veel pijn. Gelukkig geen snot of hoesten, want dat is echt afschuwelijk met die gezwollen klieren.

Leven op thee-met-suiker en ibuprofen is niet leuk.
@Pode, meld je morgen maar ziek, je bent gewoon de klos, het is niet anders.

Heb je je weekendje-weg al betaald ? Ergens anders kun je ook wel ziek in bed liggen, toch ?

Wij hebben vier dagen full-time geslapen, m.u.v. die uren dat iemand zich met Moppekind bezig moest houden. Lootjes trekken wie wanneer moest, lang leve de basisschool, konden we in elk geval een paar uurtjes slapen.
Moppetoet, ik vrees inderdaad dat ik de klos ben. Weekendje weg is gelukkig nog niet betaald, met uitzondering van reserveringskosten (12,95). Ik kan op z'n laatst morgenmiddag annuleren (24 uur van te voren), dus ik heb besloten morgen even te kijken hoe het gaat. Als 't niet gaat, cancel ik. Wel balen, want had me er erg op verheugd... maar ja, ziekig ben ik niet al te leuk gezelschap (zegt zij vol zelfkennis ) en is het zonde van dat weekendje.

Fijn dat het met Moppeman en jou weer ietsjes beter gaat
Peas on earth!
Een neusspray-crisis in het dorp. Hahahaha.

Gelukkig ben ik permanent aan de (HA voorgeschreven maak je geen zorgen) neusspray en heb dus enorme voorraden in huis.

Jammer genoeg woon ik niet in een klein dorp anders zou ik meteen een luik in mijn voordeur zagen, een bord in de tuin planten en heel snel heel rijk worden over de zielige zieke ruggen van de grieplijders.
Prinses: heel veel mensen blijven hangen in het voorportaal van de ellende. Zo had ik vorige week ook spierpijn, keelpijn en hitte uitbarstingen maar ben ik niet ziek geworden. Dus er is nog hoop...ik hoop dat je weekend toch door kan gaan. Vroeg naar bed in ieder geval!
Ik ben ook ziek, ik wil zoveel typen maar voel me zo beroerd.

Ik snotter, mijn hoofd knalt uit elkaar, mijn keel voelt als schuurpapier en ik hoest mijn longen uit mijn lijf. Heb koorts en ben draaierig, ik weet niet eens hoe ik achter mijn pc ben gekomen. Ik weet alleen dat ik zo mijn bed weer in duik. Vandaag heb ik "gewoon" doorgewerkt, al weet ik niet meer hoe ik de dag doorkwam. Voor morgen heb ik me alvast ziekgemeld, ik wil vrijdag eigenlijk wel weer aan het werk.

Ik was namelijk al half gevelt door een ontsteking in mijn schouder waar ik binnenkort een injectie voor ga krijgen en een maagzweertje (van de medicijnen tegen die ontsteking). Ik ben het zooo zat, en ik wil eigenlijk zo graag een potje janken.

Kinderen zijn ondergebracht, vriendlief is ook ziek :( Ik ga naar mijn bed
Ik heb de griep gehad en ben er bijna aan overleden. En ja ik vind het spotten, iets noemen wat je helemaal niet hebt, wees blij dat je geen griep hebt!
ik heb ook koorts en voel me zeer slecht (ik zal het geen griep noemen oke)

maar het gaat met ups en downs.. zo lig badend in het zweet apatisch op de bank te liggen, half wakker/ half dromend.. maar nu vole ik me weer ff oke, de koorts lijkt gezakt. Ik

heb alleen een hele erge keelpijn.. zo erg dat ik eigenlijk de hele dag gewoon niet praat.

ik zit erg te twijfelen.. wat vinden jullie normaal/verstandig om weer aan het werk te gaan.

morgen blijf ik zowiezo nog thuis.

vrijdag hoef ik maar een halve dag te werken.
quote:lipizzan schreef op 21 januari 2009 @ 22:03:

Ik heb de griep gehad en ben er bijna aan overleden. En ja ik vind het spotten, iets noemen wat je helemaal niet hebt, wees blij dat je geen griep hebt!

Als het in de media gaat over het virus wat er rondwaart in het land dan heet dat gewoon het 'griepvirus' , zo kun je ook een 'griepprik' krijgen en heb je een geneesmiddel dat heet 'antieGRIPpine, als in tégen griep.

Of jij het daar nou mee eens bent of niet. Zo wordt het gewoon genoemd.

Dat er ondanks ziekte nog gelachen wordt hier lijkt me niet verboden en het is ook geen spotten.

Gelukkig ben je niet overleden aan de griep.
quote:philomein schreef op 21 januari 2009 @ 21:12:

Dank, ik hoop dat ik morgen weer gewoon wil horen...want voelen lijkt me niets.

En is dat niet lastig met roepen als iedereen Oude Kees heet, of heb je ze juist daarom allemaal een andere naam gegeven?Jij begrijpt het.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven