Zwanger of niet?!

22-01-2009 11:31 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, ben namelijk erg bang dat ik zwanger ben. Kan het maar niet uit m’n hoofd zetten, misschien dat jullie mij een bevestiging kunnen geven.

Om precies te zijn was ik van 6 januari tot 10 januari ongesteld, tijdens die periode had ik een antibiotica keur voor mijn blaasontsteking (Trimethoprim 300mg). Mijn keur was vrijdags afgelopen en toen ben ik ook gelijk begonnen aan mijn nieuwe strip van de pil. De dag erna (zaterdags) heb ik gemeenschap gehad met mijn vriend. Kan ik dan zwanger zijn?

Ik heb de apothekers assistente wel gesproken en zij zei dat het dan veilig was. Toch twijfel ik, heb nou namelijk wel last van een opgeblazen gevoel en af en toe voel ik mijn borsten.

Is er een kans of ben ik gewoon te onzeker?

Alvast bedankt voor het reageren!

Liefs Jenny
Even een testje doen, weet je het zeker.
Ja, dat vind ik echt.
Moet even in mn glazen bol kijken hoor..

Ben zo terug met het antwoord!
Nee, je kunt niet zwanger zijn. Maar als je je veel zorgen maakt: een zwangerschapstest kost maar een paar euro bij de Etos! Succes...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Klopt, dan zijn alle twijfels weg, maar vind het doodeng :$

Waarom denk je dat ik niet zwanger kan zijn EvyBlissy?
Zou kunnen.

Zou ook niet kunnen.
Omdat je de pil op de juiste wijze hebt gebruikt! Geeft meer dan 99% bescherming tegen zwangerschap! Tijdens antibioticagebruik wordt hij iets onveiliger, maar je kuur was alleen tijdens je stopweek, dus ben je niet zwanger.

Maar... je klinkt super-ongerust. Dus test het maar eventjes.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik denk zomaar dat de apothekersassistente er meer verstand van heeft dan een niet-daarvoor-geleerde forummer , Jenny .

Maar een test en je weet alles , hoef je je of niet meer onnodig zorgen te maken of je bent er vroeg bij als het wel zo mocht zijn .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oké.. Dat vertelde de assistente ook. @ EvyBlissy

Maar ik ben een echt twijfelaar en kan zo lekker onzeker zijn ;)

Klopt Bianca dat is ook zo, maar ik vind het wel fijn om er zo ff over te praten.. Maar het is dan vroeg genoeg ja? Wat voor stappen zullen er dan ondernomen worden?
Als je zwanger bent (wat je écht niet bent, schat!) dan kun je de baby houden of een overtijdbehandeling krijgen. Maar dat moet je tzt met je huisarts bespreken.
Stappen naar de prenatal om een uitzetje te kopen, of naar een abortuskliniek. Voorlichting gehad?
Weet je wat ik nou nooit snap ? Als je nou niet zeker bent of het wel veilig is , waarom neem je dan niet het zekere voor het onzekere ipv te rollebollen en je achteraf zo druk te maken ?
Ik ben juist altijd helemaal in the mood tijdens een blaasontsteking
Wil je tips om blaasontstekingen te krijgen , Evy ?
Anale sex zonder condoom en daarna vaginaal, dat doet de truc ge-ga-ran-deerd. Duizenden bacterieen op een plek die er niet thuis horen.

Sorry Jenny: dit is topic-vervuiling. Maar BGB is lekker vervelend bezig vandaag.
Als ik alles van te voren wist, vroeg ik hier niet om raad.

Waarom bestaan er dan forums als deze?

En ik was ook blij om weer van m'n blaasontsteking af te zijn en heb een vaste vriend dus dan denk je daar niet direct aan.
Ben je overtijd? Zo ja, hoe lang? (Ik heb zo'n vermoeden dat je nog niet overtijd bent).

Mocht je niet op tijd ongesteld worden dan gooi je er even een test tegenaan (5 euro voor 2 stuks bij het Kruidvat).

De kans is erg onwaarschijnlijk dat je zwanger bent.

Je hebt namelijk te vroeg in de cyclus geneukt, dan heeft er nog geen eisprong plaats gevonden.

Bovendien gebruik je de pil...

Kwaaltjes die op een zwangerschap lijken te duiden lijken vaak verdacht veel op pré-menstruatie kwaaltjes. Daar zou ik dus niet te veel op letten.
nee, ik snap wel dat je hier je vraag stelt .........

Ik snap alleen niet dat wanneer je de pil slikt , en je de gebruiksaanwijzing weleens gelezen hebt , en wanneer je dan antibiotica slikt , en daar even door de gebruiksaanwijzing heenscrolt , dat je dan niet denkt ; " hé....... hoe zou dat zitten als ik dan-en-dan weer met de pil begin ? ' of dat je denkt " laten we maar niet helemaal tot het uiterste gaan met de sex want ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of het zeker is " .

Vraag je je zoiets dan pas achteraf af ?

( Evy ik zit niet te narren ik vraag me dat oprecht af , want ik lees zoiets wel vaker )
Hoi jennyy,

Schat, je bent echt niet zwanger, zoals inderdaad hierboven eenmaal wordt vermeld, je hegt sex gehad op een moment dat je helemaal niet vruchtbaar was. Het verbaasd me elke keer weer dat veel vrouwen dit eigenlijk niet weten. Je bent per maand ongeveer maar 48 uur vruchtbaar wat precies tussen je menstruatieperiodes in licht. De 13-14 de dag van je cyclus. Dat verschilt wel eens, maar jij had sex op de 5de of 6de dag. Dus maak je geen zorgen. Die pijnlijke borsten is waarschijnlijk je ovulatie (eisprong) die je voelt, dus geen zorgen!
quote:EvyBlissy schreef op 22 januari 2009 @ 11:56:

Ik ben juist altijd helemaal in the mood tijdens een blaasontsteking

quote :Maar BGB is lekker vervelend bezig

Je begint zelluff !

Oké oké... da's waar.

En... opgewonden raken tijdens een blaasontsteking? Ieuw!
quote:Miss Moneypenny schreef op 22 januari 2009 @ 12:05:

Ben je overtijd? Zo ja, hoe lang? (Ik heb zo'n vermoeden dat je nog niet overtijd bent).

Mocht je niet op tijd ongesteld worden dan gooi je er even een test tegenaan (5 euro voor 2 stuks bij het Kruidvat).

De kans is erg onwaarschijnlijk dat je zwanger bent.

Je hebt namelijk te vroeg in de cyclus geneukt, dan heeft er nog geen eisprong plaats gevonden.

Bovendien gebruik je de pil...

Kwaaltjes die op een zwangerschap lijken te duiden lijken vaak verdacht veel op pré-menstruatie kwaaltjes. Daar zou ik dus niet te veel op letten.

Ik ben idd nog niet overtijd, hoef ook pas over +/- 2wkn ongesteld te worden, dus is het denk ik ook te vroeg voor pré-menstuatie kwaaltjes?

quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 januari 2009 @ 12:08:

nee, ik snap wel dat je hier je vraag stelt .........

Ik snap alleen niet dat wanneer je de pil slikt , en je de gebruiksaanwijzing weleens gelezen hebt , en wanneer je dan antibiotica slikt , en daar even door de gebruiksaanwijzing heenscrolt , dat je dan niet denkt ; " hé....... hoe zou dat zitten als ik dan-en-dan weer met de pil begin ? ' of dat je denkt " laten we maar niet helemaal tot het uiterste gaan met de sex want ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of het zeker is " .

Vraag je je zoiets dan pas achteraf af ?

( Evy ik zit niet te narren ik vraag me dat oprecht af , want ik lees zoiets wel vaker )

Klopt ik ben het ook wel met je eens, maar op de gebruiksaanwijzing van mijn antibiotica kuur stond niks op van dat het de pil zou kunnen beïnvloeden.. Alleen omdat de assisent dat wel zei toen ik het op kwam halen. Maar het is ook niet goed te praten, het is m'n eigen fout geweest.

Was op dat moment iets te veel met iets anders bezig ;)

quote:nessanessa schreef op 22 januari 2009 @ 12:09:

Hoi jennyy,

Schat, je bent echt niet zwanger, zoals inderdaad hierboven eenmaal wordt vermeld, je hegt sex gehad op een moment dat je helemaal niet vruchtbaar was. Het verbaasd me elke keer weer dat veel vrouwen dit eigenlijk niet weten. Je bent per maand ongeveer maar 48 uur vruchtbaar wat precies tussen je menstruatieperiodes in licht. De 13-14 de dag van je cyclus. Dat verschilt wel eens, maar jij had sex op de 5de of 6de dag. Dus maak je geen zorgen. Die pijnlijke borsten is waarschijnlijk je ovulatie (eisprong) die je voelt, dus geen zorgen!Dankjewel Ik wist wel dat de eisprong ergens midden in was.. Maar niet precies hoe groot de kans zou zijn dat ik tóch zwanger zou zijn...
Jennyy... ik vraag me altijd af wat iemand bezielt als ze denken "oops ik ben vast zwanger", waarom men dan geen dokter bezoekt, of naar een doktersassistente belt of een apotheker, of praat met haar verkering, haar moeder, of een vriendin belt......maar in plaats van dat alles lid wordt van een forum en daar haar verhaal neerplempt. Vertel eens? Tussenuurtje?
anoniem_60846 wijzigde dit bericht op 22-01-2009 12:26
Reden: ieamnd vergeten
% gewijzigd
de pil onderdrukt de eisprong . De bloeding die je krijgt is geen " echte " bloeding maar een onttrekkingsbloeding .

Dus je kunt niet stellen dat je eisprong 14 dagen voor de bloeding is geweest .
quote:misschicken schreef op 22 januari 2009 @ 12:23:

Jennyy... ik vraag me altijd af wat iemand bezielt als ze denken "oops ik ben vast zwanger", waarom men dan geen dokter bezoekt, of naar een doktersassistente belt of een apotheker, of praat met haar verkering, haar moeder, of een vriendin belt......maar in plaats van dat alles lid wordt van een forum en daar haar verhaal neerplempt. Vertel eens? Tussenuurtje?

De dokters assistente heb ik gelijk gebeld, maar ik weet ook niet waarom ik dan nog twijfel... :|

Verder schaam ik me ervoor om het er met iemand die dicht bij mij staat er over te hebben. Ik ben altijd een erg gecontroleerd meisje, bij wie ze dat nooit zullen verwachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven