Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Dat onwerkelijke gevoel herken ik wel Fesa. Ben er net aan gewend dat ik zwanger ben en vind het heerlijk. En dan te bedenken dat de maxi cosi straks gevuld is met zo'n klein wondertje. Wat zal dat raar en mooi zijn.
quote:mararoulette schreef op 22 januari 2009 @ 16:04:

[...]

Hahaha dat gebeurt hier ook vaak. Alleen is mijn vriend tegenwoordig vaker de boosdoener Dan denk ik nog een lekker stukje te kunnen eten de dag erna blijkt de taart in een keer op te zijn.Dat is pas gemeen!!!
Yeah Bluester, verlof!! Knap dat je zolang hebt door gewerkt!

Ja, zo sta ik soms ook te staren naar het wiegje. Daar ligt straks gewoon ons kleine meisje in...!!
quote:Fesa schreef op 22 januari 2009 @ 16:05:

Ik blijf het toch nog wat onwerkelijk vinden allemaal. Ik weet dat er een kindje in mijn buik zit en alles is (zo goed als) klaar voor haar komst, maar toch is het... ja onwerkelijk... Herkent iemand dit?Ja daar heb ik ook last van. Als ik mij bedenk dat de schopjes en klopjes in mijn buik van een baby zijn. En dat die straks er 'echt' is dat kan ik mij helemaal niet voorstellen.
Fesa; zelf heb ik ook minder last van brandend maagzuur de laatste dagen. Moet ook wel zeggen dat dat lekker is hoor! Vond het maar niets al dat maagzuur wat omhoog kwam zetten.. Hoorde manlief er wel eens over dat hij er zo`n last van had, maar kende het zelf niet. Nu kan ik er, helaas, zelf ook over mee praten. Dat het echt GEEN pretje is!

Wellicht heeft het ook te maken met het indalen van het kindje...

Wat betreft de onwerkelijkheid, dat ken ik maar al te goed. Mede ook omdat ik niet gepland zwanger ben geworden waarschijnlijk. Zeker de eerste maanden had ik helemaal niet het idee dat ik zwanger was. Ik heb ook niet of nauwelijks last gehad van kwaaltjes, behalve de eerste maanden dat ik last had van de geur van koffie.

Toen mijn buik eenmaal echt begon te groeien, en zeker toen de eerste bewegingen van het kindje duidelijk(er) werden, kwam het besef steeds meer en meer.

Omdat alles 'nieuw' is, voelt, is het nog steeds onwerkelijk dat ik straks moeder ben van een klein mensje.
Eten na de bevalling: Idd ook broodje filet american, en dan die bij de AH vandaan met pesto. Hmmmm, verder een heerlijk glaasje rose of een malibu/cola, maar in ieder geval alcohol... dat mis ik nog meer dan de rest (niet dat ik alcoholist ben ofzo, maar ik vind het weekends gewoon lekker) en hoewel ik er bij blijf dat ik na de zwangerschap absoluut niet weer ga roken, denk ik dat ik na zo'n inspanning als een bevalling een sigaretje wel heel lekker zou vinden... Ook nu de kleine bijna komt merk ik dat ik zin krijg om te roken, vanwege de spanning... Maar doe het absoluut niet!! Zou niet met mezelf kunnen leven als er iets met de kleine is omdat ik zo nodig moest roken.

Verder is het voor mij ook nog heel onwerkelijk dat er een baby in mij zit en dat ik straks mama ben en verantwoordelijk voor zo'n kleine spruit. Ik heb nu momenten dat ik me echt verveel thuis en dan denk ik, als de kleine er is, hoef ik me niet meer te vervelen, dan kan ik heerlijk de hele dag met hem/haar ompopkje.

Ik weet niet hoe ik ga reageren op mijn vriend. Hij is namelijk het typ dat niet goed met emoties om kan gaan en als hij stress heeft of spanning, schiet hij in de lach!!. Er zijn al heel wat borden gesneuvelt hierom omdat ik dacht dat hij me uitlachte of dat hij iets wat heel ernstig is niet serieus nam. Zul je zien dat ik straks pijn lig te lijden en hij alleen maar aan het grinikken is... GRRRRRR... en ik weet inmiddels dat hij zo reageert, maar weet niet of het mij lukt om daar op dat moment rekening mee te houden. Verder naast mijn vriend ook alleen de profs aanwezig. Ik zou nog wel graag een hele goede vriendin erbij willen hebben, maar dat wil vriendlief niet.

Waar kun je het beste die verf halen voor de hydrofielen??
Lees net dat Jannes 29 januari pas met verlof gaat! Jeetje, knap hoor dat je zolang door hebt kunnen werken!!! Petje af daarvoor...

Heb ik dus vanaf half 1 zitten wachten tot er iemand zou komen om het slot te maken... (zie: "mevrouw ze komen tussen half 1 en half 3"). Blijkt dat de afspraak niet goed is doorgekomen en ik voor Jan **piep** heb zitten wachten..

Had daarstraks al gebeld om te vragen waar die man bleef, kreeg ik te horen dat hij waarschijnlijk onderweg was, maar dat het druk was en of ik nog even wilde wachten.

Net vond ik het wel mooi geweest, dus weer gebeld... Nu komen ze pas maandag langs! Damn, lekker geregeld allemaal weer...

Sorry moest even klagen...
Lady: Oh vervelend is dat, als je ergens op voor niets op zit te wachten. En ik had voorheen ook nog nooit last gehad van brandend maagzuur, maar het is inderdaad echt geeeeen pretje. En de enige middelen die echt goed helpen zijn ook nog 's smerig. Gelukkig verlicht een beker melk ook een beetje.

Is het voor de ervaren moeders minder onwerkelijk? Voor ons is het inderdaad allemaal nieuw en spannend, kan me voorstellen dat het met een tweede toch anders voelt.

Ik heb ook geen idee hoe ik op manlief ga reageren. Hij is er behoorlijk goed in om mij rustig te krijgen als ik overstuur ben. Heb hem wel even op het hart gedrukt goed erop te letten of ik verkramp, want ik begreep dat je dan de weeën gaat 'tegenwerken'?

Wij zijn in principe met zn tweetjes en de profs. Heb wel tegen mn moeder gezegd dat ze standby moet blijven, mocht ik me om wat voor reden dan ook bedenken.
Het was inderdaad behoorlijk vervelend dat ik voor niets heb zitten wachten. Net manlief gesproken die gelijk uit zn plaat ging. Dat ik niet zo over me heen had moeten laten lopen, dat ik had moeten eisen dat ze alsnog vandaag dat slot kwamen maken, dat we niet tot maandag kunnen wachten, etc etc.. Ach hij heeft een lange werkdag achter de rug zullen we maar denken

Voor mij is echt alleen mn vent bij de bevalling en de profs. Ga wel een van mn schoonzussen bellen zodra de weeën begonnen zijn... heeft er ook mee te maken dat ze niet zo goed ligt met mn (onze) schoonmoeder. Dus dan kan zij misschien al in het ziekenhuis langs komen. Wil haar er in ieder geval bij hebben, zo snel mogelijk... maar niet perse bij de bevalling zelf.

Mijn ouders horen waarschijnlijk pas na een paar maanden dat ze opa en oma zijn geworden. Ja, de familiebanden hier zijn niet allemaal zo sterk... (helaas...)

Ik ga even naar de supermarkt. Gezien de het humeur van manlief niet onverstandig om het eten klaar te hebben zodra hij binnen stapt, haha...
Frans.. ligt dat lekker tussen de broden?

Enneeeh, ik kan niet eens even meer dan 6 uur weg of 3 pagina's bijlezen.. Ga jullie schamen (zegt zij die er zelf hard aan mee doet..)..

Verder voel ik me prima, controle was goed, leuke andere arts dit keer, ook een fijn mens voor mijn gevoel. Hartje was kaboem kaboem goed aanwezig!! Bloeddruk 120-85.. Dus hetzelfde..

De luiers heb ik geverfd met zo'n pakje (dylon dacht ik) van de drogist.. Misschien ga ik ook nog wel paarse (ofzo..) maken, heb het nu helemaal te pakken..

Verder heb ik vanmiddag 5 potjes geyathzeed (hele blaadje..).. En nee, ik was niet bij de bejaardensoos maar bij zus..

Hhm, hoeveel bladzijdes moet ik nu weer bijlezen in de tijd dat ik dit getypt heb..
Hoi allemaal,

Hier vanuit het ziekenhuis van Heerenveen het goede bericht dat wij maandagavond 19 januari om 17.59 de trotse ouders zijn geworden van Rosanne Marit. Zij is middels een keizersnede (ivm spoed) ter wereld gekomen bij 35 weken en 6 dagen zwangerschap. Het internet werkt hier niet heel goed, dus ik hoop dat ik komende dagen weer lekker met jullie mee kan lezen en schrijven.

Tot slot voor nu even, ze woog 2590 gram bij haar geboorte.

Groetjes Anna29 en Rosanne :-)
Heee Anna!!!!

HOERAAAAAAAAA EEN MEISJEEEEEEE!!!! GEFELICITEERD!!!

Ik ben nu wel nieuwsgierig.. Is alles goed? Al thuis of nog in het ZH? Nog best netjes gewicht toch voor bijna 36wkn? En met jou, ook alles goed?

Jooooooeeeehoeeeeeeeeeeeee, ik begin nu echt te stuiteren!!!
Oeiiii, ik krijg echt een soort van adrenaline van Anna's berichtje.. Vriend zegt: Gaat alles goed met je??
Anna, van harte gefeliciteerd!!!! Alles goed met Rosanne en jou? Is het verder -ondanks de spoedkeizersnede- allemaal goed gegaan?

Ik hoop dat je snel hersteld en je het hele verhaal kan vertellen. Geniet lekker van elkaar!
Anna van harte gefeliciteerd!! Veel plezier van jullie meisje!

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie.

*Shit toch op de verkeerde gegokt op de hyve*
Mara mijn moeder is er ook bij hoor! En als het goed is m'n zusje ook! Ik heb dus helemaal niets aan vriendlief ( net zo 1 als Frans d'r man) haha lag pas een uurtje in het zkh toen ik hem al naar m'n zusje zag kijken van pff wat duurt het lang...

Had je hem moeten horen toen ik zei tijdens het persen dat ik wou slapen omdat ik zo moe was.. 'ja zeg, even doorzetten hoor, je gaat nu écht niet slapen'

Heb er maar niet op gereageerd, had ik ook geen puf voor trouwens.

Ben alleen uit m'n dak gegaan toen hij nog even 3 keer over z'n nek ging voordat hij beneden kwam toen ik naar het ziekenhuis wou. (hij lag net te slapen en van spanning kon hij geloof ik niks meer binnen houden)

Ik begon pas te huilen na de bevalling toen ze beschuit met blauwe muisjes kwamen brengen. Vond het toen zo écht! Hahaha terwijl ik die spuiten voor het hechten toch ook écht voelde... Mén wat doet dat pijn! en dan heb ik het nog niet over die ontsteking die ik daarna kreeg.. Na een week kon ik nog niet zitten, alleen maar hangen op de bank. Nee ik zie héél erg op tegen de bevalling en vooral tegen de nasleep op. Ach ja, na 8 weken was de wond weer helemaal dicht dus ergens in april hoop ik wel weer helemaal de oude te zijn ;p

Wat gaaf Ibbeltje geloof ik toch, dat je vriendinnen een feest hadden georganiseerd!

M'n moeder heeft vanmiddag even boven gezogen en de was opgehangen, heerlijk!

Orgineel wat balen dat je zolang moest liggen voor die ctg..Ik kan dus ook niet op m'n rug liggen maar dan omdat ik zo'n pijn aan m'n stuitje heb.Maar dat je nu dan weer de hele dag pijn hebt is wel heel erg kl*te..

Ohja Bossche bollen mogen nu ook wel maar ben net zo blij dat ik niks meer ben aangekomen! Dus als beloning voor het zware werk met de bevalling mag ik van mezelf minstens 2 bollen hebben en daarna hoop ik toch die kilo's wel zo'n beetje snel kwijt te gaan raken!

Ik vind beschuit met muisjes heerlijk! Vind het alleen verschrikkelijk dat de kraamverzorgster en m'n moeder zo'n leuk truukje hadden om ze te smeren. Een piepklein beetje boter en dan dopen in een bakje met muisjes. Met als gevolg dus dat er 15 muisjes ipv 150 op je beschuitje zitten...

Maar wat ik dan wel weer smerig vind is fruit met muisjes.. Ik had onwijs veel zin in fruit, kon ik dus van m'n banaan/kiwi/sinaasappel/appel alle muisjes gaan vegen.

Zie hierboven een berichtje van Fesa over appeltaart, ik ben woensdag jarig en heb gisteravond maar gelijk even een slagroomtaart met foto besteld bij de HEMA. Jammie!!!

Ga weer even bijlezen!
Nou Bagheera, je gaat niet de tweede zijn die bevalt. Het is, wie had het kunnen vermoeden, ANNA! En dan ook nog twee van die geweldige namen. Ik zou ook zo Rosanne kunnen nemen.

WAUW, WAUW. Anna van harte gefeliciteerd!!! (ik ben niet zo goed in poppetjes maar die blije had ik dan ws gedaan).

Een 5 ponder bij 35 weken, zo ben ik zelf geboren, 28,5 jaar geleden. En omdat ik in veel op mijn moeder lijk verwachtte ik zelf ook rond die tijd te bevallen van een kindje van dat gewicht. En dat terwijl ik nu al bijna 39 weken zwanger ben. Wat kan het raar lopen. Waarom was er ineens spoed Anna? We zijn reuze benieuwd naar het verhaal en naar jullie toestand, een ks is niet niks. Moest rosanne nog in de couveuse?
skoempie: jij verwachtte toch groot nieuws vandaag?

je droom is werkelijkheid geworden.
Idd Floor.. Wanneer komt mijn baby Skoemp? (jij bent echt helderziend..)
Jemig Anna!!!! Krijg helemaal kippevel joh! GEFELICITEERD!!!! Ben erg benieuwd naar je bevallingsverhaal en hoe je je voelt! (hier ook verkeerd gestemd )

Fesa en Mara, het is voor mij de 2de keer maar voor de rest.. Ik weet ook nu niet wanneer het gaan beginnen, hoe ik me voel/gedraag tijdens de bevalling, of m'n moeder en zusje erbij zijn, of ik gelijk op een roze wolk zit en pfff nu ook zóveel onzekerheden!

En haha je kan je dus écht niet voorstellen dat dat wurmpje dat straks op je buik ligt erin heeft gezeten! (haha ik was sowieso verbaasd dat ik een KIND had gekregen weet niet wat ik anders had verwacht maar was stomverbaasd )

Poepluieralarm dus ga er weer vandoor!
Joehoe!! Anna van harte gefeliciteerd!!! Prachtige namen hebben jullie gekozen zeg!

Ook ik ben nieuwsgierig! Gaat alles goed? En hoe voel jij je?? etc etc.

Inderdaad Skoempie, 6e zintuig? Wie is de volgende?
Whaaaaa!!!!! Ben ook niet goed in poppetjes, maar ben wel heel blij voor Anna... Gefeliciteerd meid en idd prachtige namen en ben ook benieuwd naar je verhaal. Heb al bijna de neiging om in de auto te springen en naar Heerenveen te rijden, is hier 10 min vandaan.

Was dan toch voorgevoel van mij... hoewel dat is ook niet eerlijk wat Rosanne is maandag al geboren... dat er iets op het forum zou gebeuren vandaag!!!.

Met 35 weken en 6 dagen!!!. Nu krijg ik echt de kriebels, zit vandaag precies op 35 weken...

Anna, geniet van je kleine prinses en pas goed op jezelf. Zo'n keizersnee is idd een heftige operatie.
Anna GEFELICITEERD! Wat een leuk nieuws. Hoop dat je snel wat meer komt schrijven.

Bagheera wat ontzettend spannend! Je weet de datum. En gelukkig deden ze niet moeilijk. Ben echt benieuwd of er nog iemand bevalt in de tussentijd!!!

Wat schrijven jullie allemaal veeeeeel zeg!

Heb een heerlijke dag gehad. Laatste spulletjes bij hema gehaald, wenkbrauwen laten doen en op het laatst toch maar even besloten naar de kapper te gaan. Boodschapjes gedaan toen mijn vriend thuis was en nu ben ik helemaal OP. Krampen in mn rug, harde buiken (au!) en kramp in mijn benen.

Ga nu even in bad en volgens mij kan ik dan serieus tot morgenochtend slapen.
Hahahaha, sorry dames,,, als ik weer zo'n rare droom heb zal ik het meteen melden....:)
Gefeliciteerd Anna met de geboorte van jullie dochter. Wat een prachtige namen! Ze is ook goed op gewicht zeg met 35 weken. Ga lekker van elkaar genieten en ik hoop dat jullie snel naar huis mogen!

Engel

Skoempie: had je voorgevoel het toch goed dat er iets stond te gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven