Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
quote:frans3 schreef op 23 januari 2009 @ 10:14:

Nee hoor, vind ik niet erg. Jullie hebben volgens mij net zoveel kans om p de 14e te bevallen als ik . Bovendien krijgt hij op Valentijnsdag dan altijd kaartjes

Okay, dat is ook wel zo natuurlijk... Is voor mij bijv maar 6 dagen later dan uitgerekend.

Hij krijgt dan idd wel altijd kaartjes op zijn verjaardag. En dat is ook wel leuk natuurlijk!
Jaaaaah, even lekker ruzie maken!!!. Helemaal nu met die hormonen die door je lijf gieren en de emoties die er nu spelen nu er een baby aankomt. Ik weet soms niet zo goed wat ik er mee aan moet, moet dan echt even afreageren en dan is vriendlief de pineut. Hij heeft het echter wel altijd door en zegt dan gewoon, 'schat, je bent weer op zoek naar ruzie... doe dat nou niet' en dan voel ik me meteen al weer schuldig en stop ik meestal. Ik denk dat een boksbal op zolder wel een kalmerende werking zou hebben....

Gister ook verf gehaald voor de hydro's en denk ook een paar lakentjes er mee te gaan doen. Ik heb gister namelijk 2 hele grote tassen vol met troep gekregen, allemaal wit of iets wat wit was, dus vandaag uitsorteren wat ik nog bruikbaar vind en die ga ik kleuren... en van hydro's kon je nooit teveel hebben toch?

Hebben jullie die al kids hebben ook boven en beneden een 'voorraad' verzorginsspullen voor de kleine. Ik zit namelijk te denken om een keukenkastje in te ruimen met ook luiers, hydro's, doekjes, lotion enz... of gaan jullie steeds naar boven om te verschonen? Wat is handig?
Floor wat een droom die je vriend had! Zeker omdat je de sneeuw en in Duitsland beland was! Wel knap dat hij juist de droom onthoudt nu jij zowat op het punt staat dat je echt kan gaan bevallen!! Hopelijk hoef je niet daadwerkelijk nog richting Duitsland?

Pijnlijke borsten heb ik ook! En ze zetten steeds meer en meer op... Had al een niet al te klein maatje van mezelf, nu vallen ze (vind ik zelf dan) helemaal op... Heb ook wel eens dat het net is of er vocht uit komt, hebben jullie dat ook?
Jeetje wat is dit verrslavend! zo kom ik nooit op tijd aangekleed en wel bij de vk:S
Brrrrrr, als ik zo de verhalen lees over inleiden als bij Yamini en Marianne op het Jan-forum, hoop ik zo dat onze kleine er uit zichzelf uitkomt... Ook mijn schoonzus is ingeleid bij de oudste en die heeft ook 12 uur hele heftige weeen en weeenstormen moeten opvangen voordat er eindelijk een keizersnee werd gedaan. Volgens mij is het met opwekken veel zwaarder dan normaal. Ik duim voor ons allemaal dat we goede bevallingen hebben...
Ach Lady: Ik had vd week mijn trui binnenstebuiten aan naar de dokter... Pas toen ik hem omhoog moest doen voor buikcontrole viel het me op.. (en had in de wachtkamer al lekker ffies gezeten zonder jas aan..)..

Ja, Skoempie, ik wil, als ik nog eens ga kleuren, ook wat lakentjes meedoen denk ik. Ik heb dus voor 7 hydrofielluiers en 4 spuugdoekjes een heel pakje gebruikt, maar dat was dus eigenlijk al vrij veel, half pakje was ook wel genoeg geweest..

En nu snel aankleden en langs (LANGS gelukkig) tandarts, ff formuliertje ophalen voor de verzekering..
Nee, inleiuden lijkt mij ook helemaal niks. Heb niet een hele voorraad beneden, maar idd wel luiers, doekjes, billencreme. Zal wel wat meer komen als kleine geboren is zoals wat hydrofeilen en wat spuugdoekjes ed. Hier nog helemaal geen gerommel.

Ringel, heb echt het idee dat jouw kleine zich idd eerder aandient. Denk zelfs dat je al wat ontsluiting zou kunnen hebben. Dat zou mooi zijn toch?

Gister 10 hydrofielen gestreken, toch dat advies gekregen van verloskundige. Maar zie hier en daar wel wat vlekken, wil toch maar kleuren denk ik. Welke verf gebruikte jullie?

Ha ha, floor, een stressdroom voor man. Dan is ie er in gedachten flink mee bezig volgens mij.

Bah, wat een rare actie lady. Zou ik heel pissig van worden, zeker nu met alle hormonen. Kan sowieso slecht ruzie maken, moet dan snel huilen en wordt dan weer pissig op mezelf dat ik moet huilen etc etc.

Net hele zolder gepoetst. Was oude werkkamer van man, maar komt nu ons reservebed voor als iemand rust nodig heeft

Zo ff wat boodschapjes doen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Jeetje draakje, jij bent al lekker druk bezig geweest vanmorgen! Waar haal je de energie vandaan?

Ik moet zo alleen nog mn tanden poetsen, laarzen aan, naar de auto lopen en dan... op naar weer een bezoekje aan de vk.

Sjaanie, ik had net mn trui al verkeerd om aan... Heel erg vervelend! als het goed is zit nu alles goed, haha...
Tja, toch een soort nesteldrang denk ik. Bovendien was onze poets er en hebben we het samen gedaan. Ben normaal een viespeuk, maar nu dus wat minder. Vriend ook weer blij :-)
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Skoempie ik heb nu wel luiers beneden liggen maar probeerde bij zoon toch alles boven te doen. Ik kreeg last van m'n rug als ik hem op de bank verschoonde en ik denk dat toen de tafel nooit zo leeg was als nu dat ik hem op de eettafel kon verschonen

Nou moet ik zeggen dat zoon 9 van de 10 keer álles ondersch**t en dan moet je alsnog naar boven.

Vriend is juist blij dat ik zwanger ben, ben dan véél liever... hahahaha echt nog bijna geen ruzie gehad deze zwangerschap!

Zoon is aan het kotsen geweest vanmorgen en nu voel ik me ook niet lekker... Nou nog 2 uurtjes en dan gaan we weer lekker plat! Hij is trouwens wel héél lief aan het spelen, zingt de hele tijd 'opa,opa' en mama is lekker op de laptop

Heb nog zó verschrikkelijk gelachen, heb pas een nichtje gekregen met een enórme bos haar. Een ander nichtje zag een foto van haar en zei 'he, dat lijkt wel een klein heksje' Ze heeft het over heksen en trollen op school...

nou vind ik m'n schoonzusje ook een heks dus ik vond die opmerking dubbel zo leuk...

Zoon wil iets, ga even aandacht geven!
lady, meld je nog even hoe het was bij de VK?

Origineel: hoe is het met jouw bloeddruk?

Ik ga zo even de was ophangen en nog wat naaien.

Heb even op hyves gekeken of ik het aan durf, maar ik weet het nog niet. Wil eigenlijk niet op internet staan, zeker niet met foto.

Maar ja, wil ook wel weer de mooie foto's zien van Tessa, jullie buiken en de kinderkamers. Pff, wat een dilemma.

Ik weet niet eens hoe het aanmaken moet en al helemaal niet hoe ik er voor kan zorgen dat niemand me herkent. Pff. Misschien wat voor later op de dag.

O, ik dacht dat die zere tieten aan mij lagen:)

Nee, bij mij komt er niks uit maar dat is ook logisch, er kan niks uit. Maar hoor wel vaker dat er voor de tijd al wat uit kan komen.
Floor, je kan ook zonder foto hoor! En dan kan je ook nog gewoon onder je nickname Floor bijvoorbeeld. En als je dan een 'prive' profiel maakt, kan niemand je zien.

Ik ga ook ff was opvouwen en moet over 30 min. bij de tandenpeut staan. Heb me nu nog steeds nie aangekleed.. (wel al opgefleurd door mijn haar te doen en btje mascara, maar daar blijft het bij vandaag..)
Floortje, heb ff gekeken, je kan gewoon bij voornaam/achternaam iets fictiefs invullen. En dan bij nickname ook dus.. Ik heb er net 1tje met babynogwat aangemaakt en dan zit je er al op, hoef je alleen maar lid te worden van onze hyve (regelt ibbel wel) en je kan alles zien hoor! Zonder dat wij jou zien!
Goedemorgen!

Ben net pas wakker! Ben weer in slaap gevallen toen manlief vertrokken is naar zijn werk. Had die paar uurtjes extra ook wel nodig. Veel wakker geweest vannacht en idd ook gedroomd over baby's etc

Ringel: Jeetje wat spannend! Hou je ons wel op de hoogte? Misschien ben jij wel de volgende!

Wat hebben veel mensen al krampen zeg. Ik voel nog helemaal niets... Maar ik vergeet soms ook dat een aantal van jullie ruim 2 weken verder zijn. Maandag ben ik 37 weken, voelt toch wel aan als een mijlpaal

Heb ook geen zere borsten trouwens.

Origineel: Moet je vandaag weer voor controle van je bloeddruk?

Sjaanie: Moest je ook zout bij die verf doen? Ik vind die hydrofielen van je ook errrrg leuk geworden.

Nou ik ga maar 's douchen en aankleden. Zometeen naar de markt. Is altijd leuk, alleen jammer van het weer.
Ik heb Dylon textielverf gehaald bij een drogist en ook van dat zout... vanmiddag of morgen proberen. Ben ook wel nieuwsgierig naar hyves... en dan vooral naar de foto's van de buiken en straks van de kindjes natuurlijk...
Ik heb ook een speciale hyves aangemaakt hoor! Normaal heb ik een andere, + nog 1 voor zoon en baby

Veel plezier bij de vk allemaal vandaag!

M'n konijn ligt een beetje raar in z'n hok... Nou maar hopen dat hij gewoon even zo ligt en niet dood aan het gaan is, hij is nog maar net een half jaar...
Ik heb de hyves aangemaakt, wat een overwinning!!

Ibbel zou je mij kunnen helpen om op de hyves van dit forum te komen? Alvast bedankt.
Net terug van de vk..

Alles gaat goed,baby ligt prima, hartje klinkt mooi.

Bloeddruk 100/70, deze keer geen weegschaal, schommelt volgens haar bij mij toch gigantisch.

Kwam ter sprake of zij een indicatie kunnen geven wanneer zo`n kleintje ongeveer ter wereld zal komen. Aan het einde zei ze: "Nou, hopelijk zie ik je volgende week nog hier..."

Met andere woorden??? Ze zou er niet van staan te kijken als hij komende week komt... Damn, nu wordt het helemaal spannend!!!
Ja Fesa, er moest idd ook zout bij. Ik heb gewoon zo'n kilopak voor de helft eroverheen gestrooid. En ik ben er zelf ook echt blij mee! Nu nog afwachten hoe lang ze mooi blijven.. Maar mijn moeder zei dat het goed spul is..

HHmm, bokito, idd maar ff hopen dat ie gewoon ff een rare bui heeft..

Frans.. Inderdaad fijn dat dat poppenhuis niet mee hoeft gelanceerd..

Zo, ik heb mijn bitewingfoto's, boodschappen gehaald, broodje op, melk op (weer 4 bekers.. lekker dat ik het nu ineens vind) en nu nog ffies was vouwen.. Maar eerst ga ik ff lekker onderuit op de bank lezen..
Ringel, hoe is het? Rommelt het nog?

Ibbel, jij schreef toch dat je ook zo'n vieze smaak had in je mond? Had je dat ook tijdens de eerste zwangerschap?

Wat ruzie betreft: Deze maand zijn man en ik 16,5 jaar bij elkaar (waarvan we er 15.5 jaar in 1 huis wonen) en onze eerste ruzie moeten we nog krijgen...... dus geen ervaring!

Ik ben erg benieuwd naar het verhaal van Anna, hoop dat ze snel wat kan posten.

Ik heb weer een paar heel vervelende nachten achter de rug, vannacht was het 4 uur voordat de kleine een beetje rustig werd en ik kon slapen. Hij zit heel erg te friemelen en te bewegen en is wat gezakt vannacht. Op zich erg prettig (meer lucht en minder maagpijn), maar nu ben ik als de dood dat hij nog gaat draaien voor dinsdag en ik hem er zelf uit moet persen met dat grote hoofd. Al zou ik dus echt niet weten hoe die dikke bult nog ruimte moet gaan vinden om te keren.

Heb vandaag een wat mindere dag met buikpijn en veel harde buiken. Snel een was erin gegooid zodat ik -mocht de baby te vroeg komen- in ieder geval een schone onderbroek aan kan naar het ziekenhuis... Ik zit nu in een vale, oude. De rest zit of in de was of in de ziekenhuistas en mijn 'normale' ondergoed pas ik echt niet meer. Ik heb gewoon een lading ruimzittende hema-ondergoed gekocht voor de laatste maanden van de zwangerschap.

Wat betreft gewicht: ik was 6,5 kilo aangekomen maar ben de laatste week een kilo afgevallen omdat ik alleen maar kleine beetjes kan eten omdat de baby zo hoog zit (zat).

Moet eigenlijk wat klusjes doen, maar ik heb helemaal geen puf meer......

Konela, vandaag krijg jij toch te horen wanneer de kleine geboren gaat worden?
Ja hoor, het lang verwachtte is gebeurd...

Mn borsten waren dus toch té groot voor mn bh. Buk zojuist om wat te pakken en hoor wat knappen, wat denk je? Bh gescheurd...
quote:Lady108 schreef op 23 januari 2009 @ 13:35:

Ja hoor, het lang verwachtte is gebeurd...

Mn borsten waren dus toch té groot voor mn bh. Buk zojuist om wat te pakken en hoor wat knappen, wat denk je? Bh gescheurd...

Wat erg.......

Had je al een grotere maat bh aan dan voor je zwangerschap of was het een prezwangerschapbh?
zoooo ook weer bij de vk vandaan, bloeddruk wel iets hoger dan vorige week, maar is normaal bij deze termijn.

Baby lag niet meer zoals tie vorige week lag, maar ligt als het ware met zijn billen tegen mijn navel.....dat verklaart ook de raar gevormde buiken (als deze hard wordt) M'n navel komt helemaal omhoog zetten, ziet er bizar uit! maar ligt nog steeds vast en heb een nieuwe afspraak voor volgende week donderdag. ben dan 39+3 dus wie weet dan wel de laatste keer.

Ik ga er wel van uit dat de baby eerder komt, maar hou er ook wel heeeeel erg rekening mee dat het later kan komen. Maar nu er toch wel enig serieus gerommel is weet ik ook niet meer hoor.

Heb ook nog ff naar bewegingen gevraagd en ook deze vk zei dat je het per dga 10 ker moet voelen en elk trapje en schopje telt mee. nou dan ben ik voor vandaag alweer tevreden gesteld want vanochtend in bad werd de kleine erg druk van het warme water over m'n buik. Wat is in bad zitten dan lekker zeg.

hmmm cadeautje van de baby voor oudste...is een idee en vice versa ook.

Heb nu idd wel spulletjes als luiers beneden liggen als ik MAyte een schone kont doe. Poetsers hebben we sowieso al in veel voorraad in de kast liggen (wordenook bij het eten gebruikt) en billenzalf doen we alleen s'ochtends en s'avonds.

Eerder liepen we voor elke verschoning naar boven, is ook weer goed voor de conditie.

en ik blijf het een raar idee vinden dat ik straks weer een nieuwe wereldburger eruit mag persen.......dat het uberhaupt een persoontje is. datis zo verwonderlijk, je bent er vertrouwd mee, maar ook weer niet......heel bizar is dat.
ook hier grotere tieten dan eerder in de zangerschap en ook met constant harde tepels, dus ziet er zeeeer charmant uit. (not) heb nu nog steeds beugel bh's aan die zitten gewoon nog het lekkerst. maarheb m'n voedingsbh's ook maar uit de mottenballen getrokken en uitgewassen. Nu nog ff passen straks.

En de vorige keer heeft Lief nog allemaal verschillende onderbroeken voor me gehaald, omdat het vruchtwater maar bleef gutsen en alle onderbroeken dweil en dweilnat raakten. die onderbroeken ook weer tervoorschijn getoverd en draag ik nu ook, heerlijk die grote tenten.
quote:Bagheera schreef op 23 januari 2009 @ 13:37:

[...]

Wat erg.......

Had je al een grotere maat bh aan dan voor je zwangerschap of was het een prezwangerschapbh?

Behoorlijk genant gevoel ja... Gelukkig gebeurde het in huis en was er niemand in de buurt, haha...

Het was al een grotere bh, die bh`s die ik voor mn zwangerschap droeg zijn al even verleden tijd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven