Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hee Dames,

Ik stel mijn vraag maar even op het algemene topic.. ik ben nu 15 dagen overtijd en al 2 negatieve testen in mijn handen gehad. Voel me heel raar, extreem moe, prikkelbaar, buikkrampen, rugpijn. Klachten van zwangerschap en een aankomende ongesteldheid liggen zo dicht bij elkaar dus ik pin me er bepaald niet op vast.. Nu heb ik dit bij mijn vorige zwangerschap ook gehad, pas na 3 x testen was het positief. Gek werd ik ervan. Natuurlijk zou het super zijn als ik weer zwanger zou zijn maar ik wil vooral gewoon duidelijkheid! Of ongesteld worden of een positieve test. Hiervan word ik toch wat onzeker, zeker omdat ik ook een pcos verleden heb maar nu, na mijn zwangerschap alweer een tijd heel regelmatig ongesteld ben.. Wat denken jullie? Afgelopen zondag laatste test gedaan... aanstaande zondag maar weer eens testen?
Volg je hart, want dat klopt.
Als je normaal regelmatig ongesteld bent, nu 15 dagen overtijd bent, je vorige keer ook pas laat positief testte en je actief probeert zwanger te worden dan zou ik denken dat het raak is! Maar goed, ik kan het natuurlijk niet voorspellen. Hoop het voor je! Gewoon blijven testen dus!
Oh ik zou trouwens niet wachten tot zondag maar nu testen, om de dag ofzo..
Thanks vlammetje. Heb afgesproken met vriend dat we tot zondag wachten. Iedere keer negatief testen, daar word ik bloedchagerijnig van.. Wil er niet de hele tijd mee bezig zijn. Volgens mij was het vorige keer pas na 3 weken positief.. en toen was er op de eerste echo een leeg vruchtzakje te zien. Ze dachten toen dat het een miskraam zou worden maar twee slopende weken na die eerste echo zat daar toch een frummeltje en die kruipt inmiddels vrolijk rond.

Dat was allemaal zo zenuwslopend dat ik dat nu niet mee hoop te maken. Vandaar dat ik niet te vaak wil testen want toch iedere keer ga hopen. En aan de andere kant denk ik ook, wat als ik niet zwanger ben...kom ik dan weer helemaal in dat pcos gezeik terecht. Ik hoop het niet!!
quote:prulletje2017 schreef op 08 maart 2017 @ 11:54:

Thanks vlammetje. Heb afgesproken met vriend dat we tot zondag wachten. Iedere keer negatief testen, daar word ik bloedchagerijnig van.. Wil er niet de hele tijd mee bezig zijn. Volgens mij was het vorige keer pas na 3 weken positief.. en toen was er op de eerste echo een leeg vruchtzakje te zien. Ze dachten toen dat het een miskraam zou worden maar twee slopende weken na die eerste echo zat daar toch een frummeltje en die kruipt inmiddels vrolijk rond.

Dat was allemaal zo zenuwslopend dat ik dat nu niet mee hoop te maken. Vandaar dat ik niet te vaak wil testen want toch iedere keer ga hopen. En aan de andere kant denk ik ook, wat als ik niet zwanger ben...kom ik dan weer helemaal in dat pcos gezeik terecht. Ik hoop het niet!!Dan was vorige keer je eisprong waarschijnlijk later dan je zelf dacht. Dat zou nu ook best kunnen zijn natuurlijk. Dan zou je nu nog een week voor je eisprong kunnen zitten. Dus zou dan volgende week pas weer testen. Lastig hoor. Als het niet raak is misschien ovulatietesten gaan gebruiken? Dan weet je tenminste echt zeker hoe ver je ongeveer bent en of je al overtijd bent of nog niet.
Ja vorige keer was het totaal onduidelijk en had ik een cyclus die niet altijd even regelmatig was. Ovulatietesten zit ik niet heel erg om te springen.

Ik heb zelf 2.5 jaar in medische molen gezeten met veel zhuis bezoeken, prikken, testen, echo's enz. Daarna gestopt met dit alles en een tijd later toch op natuurlijke manier zwanger geraakt. Nu vanaf 1 jan weer wens voor een tweede maar wil t even op zn beloop laten gaan. Al is het wel dubbel, want ik wil nu ook wel weten waar ik aan toe ben!!
quote:Vlammetje-1 schreef op 08 maart 2017 @ 11:48:

Als je normaal regelmatig ongesteld bent, nu 15 dagen overtijd bent, je vorige keer ook pas laat positief testte en je actief probeert zwanger te worden dan zou ik denken dat het raak is! Maar goed, ik kan het natuurlijk niet voorspellen. Hoop het voor je! Gewoon blijven testen dus!Maar wel bekend met onregelmatige cyclussen door pcos. Kan dus ook een lange cyclus zijn
Ja maar dat was dus een aantal jaar geleden (nog voor mijn vorige zwangerschap). Alweer een hele tijd regelmatige cyclus nu. Ik kon de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld werd nu. Ergens ben ik ook wel bang dat mijn pcos ineens weer terug is....dat hoop ik echt niet!
Hoihoi!

Ik had afgelopen zondag ongesteld moeten worden. Nu dus al bijna een week overtijd. Twee testen gedaan en allebei negatief. Hoe lang mag zoiets duren? Kan het dat ik tóch zwanger ben?
Negen maanden, twee dagen, drie uur en 44 seconden.
Soms loopt menstruatie uit. Als het er over een week nog niet is, even huisarts bellen. Gebruik je anticonceptie?
Geen idee.

Heb je geneukt?
Nee wij gebruiken geen anti-conceptie. Het zou in principe ook niet erg zijn, we zouden het wel leuk vinden.. Maar nu weten we het gewoon niet. Beetje vervelend.. moet ik me juist zorgen gaan maken of mag ik blij zijn..?
quote:Pikkie22 schreef op 11 maart 2017 @ 20:34:

[afbeelding]Ik zie er een vijfling in.
quote:Mam-mam schreef op 11 maart 2017 @ 20:28:

Nee wij gebruiken geen anti-conceptie. Het zou in principe ook niet erg zijn, we zouden het wel leuk vinden.. Maar nu weten we het gewoon niet. Beetje vervelend.. moet ik me juist zorgen gaan maken of mag ik blij zijn..?Als er reden is om je zorgen te maken zou ik me vooral zorgen gaan maken.
quote:Pikkie22 schreef op 11 maart 2017 @ 20:34:

[afbeelding]Voor zo'n plaatje heb ik ooit een waarschuwing gekregen he. Wegens het veroorzaken van een slechte zweer.
Hoi allemaal,

Ik zit met wat in mijn hoofd waar ik hopelijk beetje orde in kan krijgen.

Ik ben 16 en men vriend 17 en we hebben nu een aantal keer seks gehad. Ik slik de pil een jaar altijd netjes geslikt en we hebben t ook met een goede condoom gedaan. Ook is hij niet in mij klaargekomen Alleen ik zit contenu in mijn hoofd dat ik zwanger ben, want kan je merken als de pil niet werk zoals een tussentijdige bloeding. En hoe groot is de kans als je de pil goed slikt en een condoom hebt gebruikt en niet in je klaar is gekomen?... want bij mijn pil staat dat binnen 4 uur na t innemen van de pil als je braakt of diarree hebt het niet goed opgenomen is in je bloed. Maar als je dan ergens anders op de dag diaree hebt geld dat dan nog of? Want ik heb last van obstipatie en heb daar veel last van.

Ik hoop dat iemand me wat zekerheid kan geven over dit.

Gr JJ
Ik acht de kans zeeeeeer klein!

De pil en condoom zijn samen erg betrouwbaar en als je vriens niet in je klaarkomt dan is er niks aan de hand. Maak je heen zorgen, nergens voor nodig!
Ik zou het knap vinden om zo zwanger te raken. Maar bel even de apotheek voor wat extra uitleg.
Bedankt! Zou je eigenlijk kunne merken aan je lichaam als de pil niet werkt. En vanaf wanneer kun je zwangerschaps symptomen krijgen als misselijkheid?
De pil werk in principe altijd. Tenzij je aan de antibiotica bent of binnen een paar uur moet overgeven of diarree hebt. Misselijkheid komt, als je het al krijgt, rond 4/5 weken zwangerschap. Dat zou vanaf de tijd zijn dat je ongeveer weer moet menstrueren maar dit dan niet gebeurt(dan ben je overtijd)

Ik denk alleen dat je je te druk maakt, het is idd erg knap als je op deze manier zwanger zou worden. Als je toch heel erg twijfelt steeds, zou ik even met je huisarts gaan praten, die kan het goed uitleggen.
Ja dat is misschien handig ik heb alleen ook last van obstipatie en volgens mijn moeder kan je daar ook misselijk van worden maar ik moet zondag "menstrueren" alleen ik ben nu al vanaf maandag misselijk en ik denk dat het daarvan komt.... alleen ik weet ook een klein beetje wel dat t niet kan maar zou dat t vroeg zijn voor zwangerschap symptomen of? Ik heb ook geen pijnelijke borsten
Ik heb ook last van men dunne darm en men maag bovenin men buik net onder men ribbenen niet van men baarmoeder. Kan je last van krijgen wat ik dus nu heb met een zwangerschap of is t dan echt je baarmoeder
Je kan last krijgen van je darmen tijdens een zwangerschap maar het er is echt zo'n kleine kans dat je nu zwanger bent, dat het te verwaarlozen valt.

Wat moet er gebeuren wil je niet meer zo twijfelen? Je gebruikt de voorbehoedsmiddelen prima dus vertrouw daar op! Als je gewoon je menstruatie krijgt zondag is er niks aan de hand. Let wel op, het kan zijn dat je door de stress later menstrueert.. maar dat hoeft natuurlijk niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven