Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lieverd, men is geen woord. Althans, niet hoe jij het gebruikt. Gebruik 'mijn' of hooguit 'm'n'

Ontopic: als jij zwanger bent, vreet ik mijn schoenen op. Beloof ik.
Waarom gebruikten jullie plots een condoom als extra AC of doen jullie dit altijd?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Doe een zwangerschapstest!
Ga jezelf eerst even goed voorlichten voor je gaat sexen. Als je dit soort vragen nog hebt ben je nog niet aan (veilige) sex toe. Ga naar je huisarts of apotheek.
Aan de pil, condoom niet gescheurd en niet klaargekomen. Hoe in godsnaam wil je zwanger zijn geworden? Tenzij je ons iets niet verteld kan ik me niet voorstellen dat je twijfelt.
Lieverd, als jullie én condoom én de pil gebruiken is de kans echt hééél klein. Je kunt even naar de huisarts bellen om te vragen zodat je wat geruster bent op alles. Heel verstandig van jullie dat jullie beide gebruiken!
ik zie het al, je bent zwanger, dat kan niet anders
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Zondag is mijn NOD, afgelopen maandag wat bruin/roze bloed verlies gehad en daarna niet meer. Kan dit de innesteling zijn geweest? En is het nog te vroeg om te testen?
Er zijn vroege zwangerschapstesten waarmee je bij sommigen zelfs al zes dagen eerder kan testen, maar juist in het prille begin kan er nog van alles gebeuren, de innesteling gaat bijvoorbeeld vaak niet goed en dan heb je dus een soort miskraam op het moment dat je je menstruatie verwacht. Normaal gesproken merk je dat dan niet, maar met zo'n vroege test wel als ie positief is... Dus is het misschien fijner om te wachten?
Hoi allemaal,

Ik zit met een dingetje. Ik snap dat jullie niet zomaar kunnen beoordelen, maar toch dacht ik, misschien weten jullie meer. Ook is het voor mij fijn om dit even van mezelf af te schrijven.

7 weken geleden heb ik voor het eerst (veilige) seks gehad (condoom niet gescheurd, slik verder geen pil) zonder dat er is klaargekomen. De seks was 1 dag nadat ik niet meer ongesteld was. (Dus niet vruchtbaar?)

Ik ben na 23 dagen ongesteld geworden. Ik heb (nog) geen regelmatige cyclus maar mijn gemiddelde is ongeveer 24/25 dagen.

Verder heb ik een test gedaan 6 weken na de seks. Uitkomst negatief (niet zwanger).

Maar toch merk ik dat, ook al is de kans ontzettend klein tot niet aanwezig, ik erg veel stress heb en ik mezelf inbeeldt dat ik toch zwanger ben. Ik heb geen echte symptomen o.i.d. het enige is dat m'n borsten een beetje groter zijn (puberteit? schijnzwangerschap?) maar totaal niet gevoelig.

Ik heb een slank figuur en geen buik, het buikje dat ik heb is echt een randje vet, want die zit er naar mijn idee al veel langer.

Verder moet ik wel voor de tweede keer na de seks ongesteld worden, dit is nu wat later dan de 24/25 dagen maar nog niet extreem laat. Ik heb het idee dat dit ook door de stress komt.

De stress was gestopt nadat ik ongesteld was geworden voor de eerste keer na de seks maar toch is de stress nu voor mijn ongesteldheid weer terug gekomen.

Dus wat denken jullie, is er een kans en moet ik toch naar de huisarts of moet ik stoppen met stressen? Ik hoop dat jullie mij wel serieus nemen, ook al is de kans zo klein toch ben ik erg gestresst erdoor.
Je bent niet zwanger.

Ga aan de pil of spiraal, of stop met seks hebben.

Zo veel stress is niet gezond.
Ja je moet naar de huisarts, vraag daar om de pil of een spiraaltje. Blijf daarnaast de condoom gebruiken (ook voor de kans op een SOA) en de volgende keer niet zoveel zorgen maken om iets dat overduidelijk niet zo is.
Bedankt voor de antwoorden, ik merk dat in toch te veel stress. Hierdoor is mijn menstruatie later, verder heb ik door de stress dus een opgeblazen gevoel en hartkloppingen. Eventueel een gevoel van schijnzwanger maar dus zeker niet zwanger gelukkig.
Niet zwanger hoor. Maak je niet te druk. Ga naar de huisarts voor aanvullende anticonceptie.
.
Wanneer had je ongesteld moeten worden? Of wanneer ben je voor het laatst ongesteld geworden?

Doe eens gek en doe nog een test en als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent, nog één??
Maar verder ben je er idd helemaal niet mee bezig ofzo..
~ It takes a rad mama to be a father too ~

Off topic, hoe gaat ie Bam??
bruine sluim... dat klinkt extra vies.

Wat een lange opsomming van mogelijke kwaaltjes. Klinkt alsof je het internet hebt afgezocht wat je allemaal zou kunnen voelen en dat je dat nu ook allemaal voelt. Omdat je zo graag wilt. En al twee keer getest... Je bent er ENORM mee bezig.

Waarom zou je jezelf voorhouden dat je er nog niet zo veel mee bezig bent?

Testen moet je pas doen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Wanneer is dat?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Gewoon afwachten. Als je mazzel hebt valt er vanzelf een koter uit, over een maand of negen.

Met andere woorden: doe niet zo moeilijk, koop een test, doe deze als je menstruatie uit blijft. Zijn ze voor he
Advies; geef toe dat je er behoorlijk mee bezig bent

Je krijgt kwaaltjes door hcg hormoon. Zonder hcg geen positieve test.
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2r53 ... NoUsaKkJPa

Wat denken jullie heel erg positief toch? iK twijfel een beetje omdat het lijntje aan de onderkant een stuk donderder is dan de bovenkant.

Foto is precies 5 min na uitvoeren test gemaakt.

ik geloof er gewoon niks van.
quote:kaartje1 schreef op 28 maart 2017 @ 09:48:

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2r53 ... NoUsaKkJPa

Wat denken jullie heel erg positief toch? iK twijfel een beetje omdat het lijntje aan de onderkant een stuk donderder is dan de bovenkant.

Foto is precies 5 min na uitvoeren test gemaakt.

ik geloof er gewoon niks van.Inmiddels een andere test gekocht en duidelijk een plusje. Ik kon het gewoon niet geloven.
Vals positief bestaat niet. Tenzij je een man bent, dan heb je een groot probleem.

Je bent dus zwanger. Gefeliciteerd
quote:Lucylucille schreef op 28 maart 2017 @ 13:40:

Vals positief bestaat niet. Tenzij je een man bent, dan heb je een groot probleem.

Je bent dus zwanger. Gefeliciteerd

haha nee. Alleen bij die foto zie je dat onderkant van streepje donker gekleurd is en boven niet. Geen mooi lijn. Vandaar mijn twijfel.

Die nu overigens weg is. Ik twijfel niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven