Het stamcafé XXIX

10-03-2017 19:59 3003 berichten
Daar is ie dan eindelijk, het nieuwe Stamcafé. Deel 29 alweer, wat vliegt de tijd. We zitten dit keer in Indonesië.

Selamat makan!

Alle reacties Link kopieren
quote:takkentrol schreef op 12 maart 2017 @ 15:59:

Fijn dat het goed met je gaat Pinda! Die behoefte om schoon te gaan maken met dit weer heb ik nou helemaal niet. Dat heb ik eerder in de herfst, als ik weet dat we veel binnen zitten. Nu wil ik juist naar buiten en mijn huis komt wel weer

in de herfst heb ik het ook haha!

ik ben een fluthuishoudster, ik maak eigenlijk maar 2 keer per jaar écht schoon en verder doe ik een beetje iets symbolisch met een stofzuiger en een lappie. als ik het me financieel kan veroorloven neem ik een poetshulp
en ja het gaat best wel goed, alleen hij kwam vandaag even in de lucht

toen kwam er wel wat emotie los. heb aangegeven dat ik er absoluut geen behoefte aan heb om nu met hem te communiceren
Lenteschoonmaak is dus ook ons plan. Maar ook een nieuwe grote kast voor in onze extra kamer om oa ook schoenen in op te kunnen bergen. En ik gooi steeds makkelijker dingen weg( glazen, vazen en oude bloempotten en koekblik bijvoorbeeld vandaag).
Ik zit binnen

Ik wil ook een hoop opruimen, maar ik het komt er niet van omdat ik vind dat ik huiswerk moet maken. En dat lukt ook niet al te best dus voel ik me dubbel k..

Maar jij bent lekker actief vandaag Dolfje, geeft vast een goed gevoel.

Wat naar Tak, van je vriendin. En tegelijkertijd fijn dat ze zo optimistisch blijft.

En jij ook Pin! Powervrouw!

Ren, ik ben ook geen professional, maar je mag altijd foto's sturen voor feedback. En ook zomaar. Vind ik leuk.
Heel goed, Pinda-Kaas: nu even afstand nemen is heel belangrijk. Knap van je dat je daar nu al zo sterk in staat.

Ik zit hier in een gigantische puinhoop te werken. Ik wilde eigenlijk eerst gaan opruimen voor ik verder aan mijn artikel zou gaan schrijven, maar toen kwam ik erachter dat ik de adapter van mijn laptop (die volledig leeg was) nergens kon vinden. Na een uur zoeken nog niets gevonden, dus vriendin maar eens gebeld of ze dochtertje ermee had zien spelen. Bleek dat ze hem per ongeluk in haar tas gestopt had (ze gaat een dagje logeren bij haar ouders met dochtertje). Dus ik op mijn fiets naar het station om de adapter op te halen. Alles bij elkaar twee uur mee kwijtgeraakt

IMHO
Wij gaan zo uit eten met schoonouders en zwager en schoonzus.
Gezellig Dolfje. Welke keuken?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Haai (tijd van de maand)
quote:GrimbleGrumble schreef op 12 maart 2017 @ 16:35:

Heel goed, Pinda-Kaas: nu even afstand nemen is heel belangrijk. Knap van je dat je daar nu al zo sterk in staat.

Ik zit hier in een gigantische puinhoop te werken. Ik wilde eigenlijk eerst gaan opruimen voor ik verder aan mijn artikel zou gaan schrijven, maar toen kwam ik erachter dat ik de adapter van mijn laptop (die volledig leeg was) nergens kon vinden. Na een uur zoeken nog niets gevonden, dus vriendin maar eens gebeld of ze dochtertje ermee had zien spelen. Bleek dat ze hem per ongeluk in haar tas gestopt had (ze gaat een dagje logeren bij haar ouders met dochtertje). Dus ik op mijn fiets naar het station om de adapter op te halen. Alles bij elkaar twee uur mee kwijtgeraakt

Daarom hebben zoon, dochter en ik allemaal dezelfde laptop. Kunnen we nog eens adapters van elkaar lenen . En die ene keer dat ik een tas met zoons adapter erin in de bus had laten staan was het ook wel een uitkomst
quote:Elfje112 schreef op 12 maart 2017 @ 17:46:

Haai (tijd van de maand)Ik zou maar niet in zee gaan zwemmen dan, met die haai.
LV
Ik heb vanmiddag mijn voorraadkastje uitgemest. Kolere zeg, wat past er nog veel rommel in zo'n snertkastje. We kunnen er nog zeker drie weken van eten .

En dan reken ik de zooi die ik in de container heb geflikkerd wegens al te erg over datum nog geeneens mee.
quote:Lady_Voldemort schreef op 12 maart 2017 @ 17:54:

[...]

Daarom hebben zoon, dochter en ik allemaal dezelfde laptop. Kunnen we nog eens adapters van elkaar lenen . En die ene keer dat ik een tas met zoons adapter erin in de bus had laten staan was het ook wel een uitkomst

En daarom heb ik een universele laptopadapter - die helaas niet zo universeel is, want hij past overal op behalve op de laptop van mijn werk. En het was niet zo erg geweest als er nog een beetje batterij over was: dan had ik op mijn eigen laptop verder kunnen werken.

Nu wel op gang gekomen, maar zo balen dat ik er twee uur aan kwijt was. Die tijd heb ik niet

Ik weet ook wel weer waarom ik waarschijnlijk moet stoppen met die publicatieshit. Het is zo moeilijk om op gang te komen en geconcentreerd te blijven (nu helpt het ook niet dat ik vrijwel hetzelfde abstract naar drie publicaties heb gestuurd, omdat ik dacht: och, wordt toch maar één keer geaccepteerd - nou niet dus, drie keer geaccepteerd en nu moet ik dus drie keer een andere twist geven aan iets waar ik eigenlijk drie jaar geleden wel zo'n beetje klaar mee was).
IMHO
Hoef je de komende 3 weken in elk geval geen topic te openen 'Help ik heb nog 6 euro voor de volgende -tig tijd'. Af en toe probeer ik ook alle kasten, koelkast en vriezer leeg te eten. Al lukt dat nooit want dan hebben we echt trek in iets helemaal anders en doe ik toch weer boodschappen.
Ha stammers, ik zit daadwerkelijk in een stamcafé! We zijn een dagje in de stad waar ik bijna 20 jaar heb gewoond en gewerkt na mijn studie. Meneer L moet daar morgen iets werkgerelateerds en ik laat hem vandaag vanalles zien. Waaronder mijn oude stamcafé. Zó leuk!
The owls are not what they seem
Wat een fijne zondag Lady: Mooie herinneringen delen met je lief!
quote:Oudblond schreef op 12 maart 2017 @ 18:51:

Wat een fijne zondag Lady: Mooie herinneringen delen met je lief!

Zeker! Leuk weekend zo.

Ik heb ook nog wel iets te melden over mantelzorg Blond, je bent zeker niet de enige die er wel eens klaar mee is. Maar dat is voor morgen
The owls are not what they seem
quote:LadyL0101 schreef op 12 maart 2017 @ 19:20:

[...]

Zeker! Leuk weekend zo.

Ik heb ook nog wel iets te melden over mantelzorg Blond, je bent zeker niet de enige die er wel eens klaar mee is. Maar dat is voor morgen
Ren, eerst even zeggen dat ik het een geweldige foto vindt, mooi dat lijnenspel. Een poos geleden had ik een medestudent/kennis die focuste op lijnen en herhaling daarvan, was heel gaaf om met haar te kijken in trappenhuizen of buiten en daarna de foto's te zien die zij er van maakte.

Stammers, het troost me dat ruzie en gedoe er kennelijk bij hoort, bij het mantelzorgen voor een ouder. In mijn geval mijn moeder die iets niet-levensbedreigends heeft maar van de medicatie (sterke pijnstilling) heel beroerd is en bijna niet eet, wat dan weer wel heel slecht voor je lijf is. Extra hulp is in aantocht, thuiszorg en mijn broer terug van vakantie, dat is fijn. En mijn eigen man zorgt mee en houdt mij ook in de gaten, nog fijner.

Ben verder heel blij met het lekkere weer, met als grootste nadeel dat mijn vieze ramen extra opvallen
quote:Oudblond schreef op 12 maart 2017 @ 17:44:

Gezellig Dolfje. Welke keuken?

Steakhouse-achtig. Was niet heel bijzonder of apart. Wel lekker hoor maar ik hou meer van gekruid eten. Thais, Indiaas etc

Liggen nu in bed nog even wat series kijken.

Morgen halve dag werken en sporten als mijn energie dat toe laat tenminste.
Meh, ik kan niet slapen. Ben maar naar beneden gegaan (want ereader natuurlijk leeg). Man zijn schuld dat ik wakker ben. Die heeft zo lopen stressen omdat hij dacht dat hij niet kon slapen dat hij mij ook wakker heeft gehouden. Man slaap natuurlijk al even als een roosje. Telkens als ik eindelijk een beetje wegdoezel, krijg ik een adrenalinestootje. Meestal kan ik het dan wel schudden, dus ik reken op weinig slaap vannacht.
ik ben ook nog wakker kittens!

maar dat is voor mij niet zo bijzonder
Hee Pinda-Kaasje!

Omdat je vaak laat op blijft of omdat je een slecht slaper bent?
late opblijver inderdaad, er was een hele leuke docu van kati couric op national geographic over gender en daar doe ik nu een project over dus ik was aan het 'werken'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven