Vaststellingsovereenkomst
donderdag 16 maart 2017 om 18:11
Ik werk al 18 jaar in een winkel, met een vast contract van 5-13 uur. Ben bijna 60 jaar.
Ons filiaal wordt binnenkort gesloten. Mij is een andere locatie aangeboden, veel meer reistijd, maar ook de optie voor een vaststellingsovereenkomst.
Geld voor een transitievergoeding is er niet. Winkel wordt om bedrijfdeconomische reden gesloten.
Vaststellingsovereenkomst is wel nodig om ww te ontvangen heb ik begrepen.
Ik heb nog 30 vakantieuren tegoed, wat neer komt op 4 weken op basis van mijn gemiddelde werkuren.
Als ik gelijk stop met werken per 1-4 datum dat winkel sluit, kan ik de uren uit laten betalen.
Als ik 1 maand opzegtermijn in acht neem is ontslag per 1-5. Dan kan ik mijn uren opnemen, zodat ik vanaf 1-4 ook vrij ben.
Wat is wijsheid? Lees online dat UWV dan moeilijk kan doen i.v.m. niet in acht nemen van opzegtermijn.
Ons filiaal wordt binnenkort gesloten. Mij is een andere locatie aangeboden, veel meer reistijd, maar ook de optie voor een vaststellingsovereenkomst.
Geld voor een transitievergoeding is er niet. Winkel wordt om bedrijfdeconomische reden gesloten.
Vaststellingsovereenkomst is wel nodig om ww te ontvangen heb ik begrepen.
Ik heb nog 30 vakantieuren tegoed, wat neer komt op 4 weken op basis van mijn gemiddelde werkuren.
Als ik gelijk stop met werken per 1-4 datum dat winkel sluit, kan ik de uren uit laten betalen.
Als ik 1 maand opzegtermijn in acht neem is ontslag per 1-5. Dan kan ik mijn uren opnemen, zodat ik vanaf 1-4 ook vrij ben.
Wat is wijsheid? Lees online dat UWV dan moeilijk kan doen i.v.m. niet in acht nemen van opzegtermijn.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
donderdag 16 maart 2017 om 18:18
Is ergens anders werken nog een optie of ga je liever vervroegd met pensioen? Ik denk dat het moeilijk wordt om nog iets te vinden als je eenmaal thuis zit. Die extra reistijd is jammer, maar wellicht krijg je nog een deel van je reiskosten vergoed en dan heb je ten minste nog werk.
Je zou in ieder geval contact op kunnen nemen met het juridisch loket of een rechtsbijstandverzekering over een eventuele ontslagvergoeding.
Je zou in ieder geval contact op kunnen nemen met het juridisch loket of een rechtsbijstandverzekering over een eventuele ontslagvergoeding.
donderdag 16 maart 2017 om 18:23
Als ik jouw bericht zo lees, dan denk ik dat jij heel hard een goed advies van een jurist nodig hebt!
Je gaat jezelf lelijk in je vingers snijden zo.
Ga alsjeblieft naar je rechtsbijstand, je vakbond of naar het juridisch loket (das gratis!).
Ga in geen geval zo maar een vaststellingsovereenkomst tekenen voordat je advies hebt gevraagd.
Want jij hebt veel meer rechten dan jezelf nu denkt.
Je gaat jezelf lelijk in je vingers snijden zo.
Ga alsjeblieft naar je rechtsbijstand, je vakbond of naar het juridisch loket (das gratis!).
Ga in geen geval zo maar een vaststellingsovereenkomst tekenen voordat je advies hebt gevraagd.
Want jij hebt veel meer rechten dan jezelf nu denkt.
donderdag 16 maart 2017 om 18:28
Mijn werk is maar een piepklein baantje. Pensioen is tientjeswerk. Deed het eigenlijk voor het leuke. Goed team enz.
Vorig jaar ook al dreiging van sluiting filiaal. Had toen al besloten niet naar een ander filiaal te gaan, en zelf ontslag te nemen. Was al aan het idee gewend. Dag voor sluiting bericht gekregen dat we toch door gingen.
Ja, en dan ga je weer verder natuurlijk.
Nu komen ze dus met die keuze filiaal ver weg, of vaststellingsovereenkomst.
Vorig jaar ook al dreiging van sluiting filiaal. Had toen al besloten niet naar een ander filiaal te gaan, en zelf ontslag te nemen. Was al aan het idee gewend. Dag voor sluiting bericht gekregen dat we toch door gingen.
Ja, en dan ga je weer verder natuurlijk.
Nu komen ze dus met die keuze filiaal ver weg, of vaststellingsovereenkomst.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
donderdag 16 maart 2017 om 18:31
Lquote:viva-amber schreef op 16 maart 2017 @ 18:18:
Ww duur is nog maar 2 jaar.
Nee hoor maximale ww duur is op dit moment 33 maanden. Het wordt wel geleidelijk terug gebracht tot max 2 jaar.
De kans dat to nog een baan vindt is zo goed als nihil.
Je krijgt een ww uitkering voor het gemiddeld aantal uren dat je de afgelopen x periode hebt gewerkt.
Heb je een partner?
Zo niet dan maakt het eigenlijk geen al uit of je ww krijgt of niet want dan moet je toch aangevuld worden tot maximaal bijstandsniveau.
Heb je een partner dan kan dat bedragje ww voor de aankomende 2,5 jaar nog wel en leuk extraatje zijn.
Dan zou ik die vakantiedagen maar niet opnemen als dat een probleem is voor het uwv.
Je kan nog lang genoeg thuis zitten. Een mandje reizen overleef je vast wel.
Je had beter voor die baan in het andere filiaal kunnen gaan.
Ww duur is nog maar 2 jaar.
Nee hoor maximale ww duur is op dit moment 33 maanden. Het wordt wel geleidelijk terug gebracht tot max 2 jaar.
De kans dat to nog een baan vindt is zo goed als nihil.
Je krijgt een ww uitkering voor het gemiddeld aantal uren dat je de afgelopen x periode hebt gewerkt.
Heb je een partner?
Zo niet dan maakt het eigenlijk geen al uit of je ww krijgt of niet want dan moet je toch aangevuld worden tot maximaal bijstandsniveau.
Heb je een partner dan kan dat bedragje ww voor de aankomende 2,5 jaar nog wel en leuk extraatje zijn.
Dan zou ik die vakantiedagen maar niet opnemen als dat een probleem is voor het uwv.
Je kan nog lang genoeg thuis zitten. Een mandje reizen overleef je vast wel.
Je had beter voor die baan in het andere filiaal kunnen gaan.
donderdag 16 maart 2017 om 18:39
Transitievergoeding is geen geld voor. Voor alle vaste krachten is een ander filiaal gezocht of de keuze die ik heb.
Alle tijdelijke contracten worden niet verlengd.
Ik ben getrouwd met man met goede baan.
OR is op de hoogte. Vakbond weet ik niet. Is allemaal pas een paar dagen bekend.
Alle tijdelijke contracten worden niet verlengd.
Ik ben getrouwd met man met goede baan.
OR is op de hoogte. Vakbond weet ik niet. Is allemaal pas een paar dagen bekend.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
donderdag 16 maart 2017 om 18:46
Sorry, maar je weet er echt te weinig van! Je hebt wettelijk altijd recht op een transitievergoeding sinds de wet werk en zekerheid. Dat zijn ze gewoon verplicht te betalen en als ze dat niet kunnen, zijn ze failliet. En als ze meerdere filialen hebben, dan hebben ze dus gewoon nog geld. Waar zouden ze anders die collega's van betalen?
Zoek alsjeblieft hulp!
Dit gaat je duizenden euro's schelen!
Zoek alsjeblieft hulp!
Dit gaat je duizenden euro's schelen!
donderdag 16 maart 2017 om 18:51
Nou duizenden euro's, ze werkt maar een paar uurtjes per week.
Maar goed als je ouder bent dan 50 tikt het misschien wel aan.
Van de andere kant wordt er dan misschien gezegd dan ga maar naar het andere filiaal.
Een advocaat weet dat wel maar die zijn niet goedkoop.
Is je man met goede baan misschien advocaat?
Maar goed als je ouder bent dan 50 tikt het misschien wel aan.
Van de andere kant wordt er dan misschien gezegd dan ga maar naar het andere filiaal.
Een advocaat weet dat wel maar die zijn niet goedkoop.
Is je man met goede baan misschien advocaat?
donderdag 16 maart 2017 om 19:00
quote:jo12345 schreef op 16 maart 2017 @ 18:46:
Sorry, maar je weet er echt te weinig van! Je hebt wettelijk altijd recht op een transitievergoeding sinds de wet werk en zekerheid. Dat zijn ze gewoon verplicht te betalen en als ze dat niet kunnen, zijn ze failliet. En als ze meerdere filialen hebben, dan hebben ze dus gewoon nog geld. Waar zouden ze anders die collega's van betalen?
Zoek alsjeblieft hulp!
Dit gaat je duizenden euro's schelen!
Bij ontslag zou to recht hebben op 18 x er half maandsalaris. Dat is voor to echt geen duizenden euro,s.
Bijeen vaststellings overeenkomst heb je er geen recht op.
To wordt niet ontslagen. Ze wil zelf net mee naar het andere filiaal. Dus dan hoeft de werkgever ook geen transitievergoeding te betalen.
Als to al te moeilijk gaat doen zeggen ze gewoon weet je wat je neemt maar zelf ontslag. Dan heeft ze recht op niets.
Gaan ze haar in het andere fiaal op meest onmogelijke tijden inplannen als ze kwaad willen
De werk
Sorry, maar je weet er echt te weinig van! Je hebt wettelijk altijd recht op een transitievergoeding sinds de wet werk en zekerheid. Dat zijn ze gewoon verplicht te betalen en als ze dat niet kunnen, zijn ze failliet. En als ze meerdere filialen hebben, dan hebben ze dus gewoon nog geld. Waar zouden ze anders die collega's van betalen?
Zoek alsjeblieft hulp!
Dit gaat je duizenden euro's schelen!
Bij ontslag zou to recht hebben op 18 x er half maandsalaris. Dat is voor to echt geen duizenden euro,s.
Bijeen vaststellings overeenkomst heb je er geen recht op.
To wordt niet ontslagen. Ze wil zelf net mee naar het andere filiaal. Dus dan hoeft de werkgever ook geen transitievergoeding te betalen.
Als to al te moeilijk gaat doen zeggen ze gewoon weet je wat je neemt maar zelf ontslag. Dan heeft ze recht op niets.
Gaan ze haar in het andere fiaal op meest onmogelijke tijden inplannen als ze kwaad willen
De werk
donderdag 16 maart 2017 om 19:15
Ander filiaal zit niet op mij te wachten. Ik ben 3x duurder dan een 18 jarige.
Ze kunnen mij zelfs 4 dagen van 3 uur inroosteren als ze mij echt dwars willen zitten.
Wat haal ik me allemaal op de hals dan?
Als ik 20 was zou ik er anders over denken. Maar dit gaat over een hobby-achtig baantje van een 60 jarige.
Hoef financieel gezien niet te werken, had ik me ook al mee verzoend. Maar als de mogelijkheid geboden wordt om via een vaststellingsovereenkomst Ww te ontvangen voor korte tijd en een laag bedrag per maand, dan sluit ik dat niet direct uit.
Ze kunnen mij zelfs 4 dagen van 3 uur inroosteren als ze mij echt dwars willen zitten.
Wat haal ik me allemaal op de hals dan?
Als ik 20 was zou ik er anders over denken. Maar dit gaat over een hobby-achtig baantje van een 60 jarige.
Hoef financieel gezien niet te werken, had ik me ook al mee verzoend. Maar als de mogelijkheid geboden wordt om via een vaststellingsovereenkomst Ww te ontvangen voor korte tijd en een laag bedrag per maand, dan sluit ik dat niet direct uit.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
donderdag 16 maart 2017 om 19:18
quote:sugarmiss schreef op 16 maart 2017 @ 19:00:
[...]
Bij ontslag zou to recht hebben op 18 x er half maandsalaris. Dat is voor to echt geen duizenden euro,s.
Bijeen vaststellings overeenkomst heb je er geen recht op.
To wordt niet ontslagen. Ze wil zelf net mee naar het andere filiaal. Dus dan hoeft de werkgever ook geen transitievergoeding te betalen.
Als to al te moeilijk gaat doen zeggen ze gewoon weet je wat je neemt maar zelf ontslag. Dan heeft ze recht op niets.
Gaan ze haar in het andere fiaal op meest onmogelijke tijden inplannen als ze kwaad willen
De werk
Jammer dat mensen hier zo vaak maar wat blaten over juridische dingen.
Je hebt bijvoorbeeld in beginsel wel degelijk recht op de transitievergoeding als er een vaststellingsovereenkomst wordt gesloten. Je hebt er geen recht op als je zelf ontslag neemt, maar dat is hier niet aan de orde. Of van to verlangd kan worden dat een baan een uur verder reizen accepteert hangt af van de omstandigheden.
De transitievergoeding in het geval van TO is bijna 13 maandsalarissen, als ze 500 euro bruto verdient per maand dus bijna 6.500 euro bruto, dus ja, wel duizende euro's.
Slechte financiele situatie werkgever is in principe niet van belang voor het verschuldigd zijn van de transitievergoeding, m.u.v. in sommige gevallen het MKB met minder dan 25 werknemers.
Er mee akkoord gaan dat de opzegtermijn verkort/niet in acht wordt genomen, is een benadelingshandeling en heeft dus gevolgen voor de w.w.-uitkering. Wat wel kan is de vakantiedagen opnemen, wat qua werken dan op hetzelfde neer komt.
Maar to, win juridisch advies in, veel advocaten hebben een eerste gratis gesprek of nemen deel aan het inloopspreekuur (google dit maar) en dan weet je in ieder geval wat je rechten (en plichten) zijn.
[...]
Bij ontslag zou to recht hebben op 18 x er half maandsalaris. Dat is voor to echt geen duizenden euro,s.
Bijeen vaststellings overeenkomst heb je er geen recht op.
To wordt niet ontslagen. Ze wil zelf net mee naar het andere filiaal. Dus dan hoeft de werkgever ook geen transitievergoeding te betalen.
Als to al te moeilijk gaat doen zeggen ze gewoon weet je wat je neemt maar zelf ontslag. Dan heeft ze recht op niets.
Gaan ze haar in het andere fiaal op meest onmogelijke tijden inplannen als ze kwaad willen
De werk
Jammer dat mensen hier zo vaak maar wat blaten over juridische dingen.
Je hebt bijvoorbeeld in beginsel wel degelijk recht op de transitievergoeding als er een vaststellingsovereenkomst wordt gesloten. Je hebt er geen recht op als je zelf ontslag neemt, maar dat is hier niet aan de orde. Of van to verlangd kan worden dat een baan een uur verder reizen accepteert hangt af van de omstandigheden.
De transitievergoeding in het geval van TO is bijna 13 maandsalarissen, als ze 500 euro bruto verdient per maand dus bijna 6.500 euro bruto, dus ja, wel duizende euro's.
Slechte financiele situatie werkgever is in principe niet van belang voor het verschuldigd zijn van de transitievergoeding, m.u.v. in sommige gevallen het MKB met minder dan 25 werknemers.
Er mee akkoord gaan dat de opzegtermijn verkort/niet in acht wordt genomen, is een benadelingshandeling en heeft dus gevolgen voor de w.w.-uitkering. Wat wel kan is de vakantiedagen opnemen, wat qua werken dan op hetzelfde neer komt.
Maar to, win juridisch advies in, veel advocaten hebben een eerste gratis gesprek of nemen deel aan het inloopspreekuur (google dit maar) en dan weet je in ieder geval wat je rechten (en plichten) zijn.