Goede luieremmer?

26-01-2009 21:23 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, een enorm spannend onderwerp de luieremmer! Toch ben ik zo benieuwd naar jullie aan- en afraders dat ik er een topic over open.

Zelf heb ik de luieremmer van Tommee Tippee en daar heb ik inmiddels spijt van. Het werkt prima, geen vieze luchtjes in de kinderkamer, maar die navulcassettes zijn zo duur. Ja, het was natuurlijk fijn geweest als ik me dat vooraf had gerealiseerd, maar goed.

Volgens mij kan ik beter nu een nieuwe luieremmer aanschaffen waarbij ik geen dure navulcassettes nodig heb, dan ben ik op lange termijn veeeeel goedkoper uit. Dus: welke luieremmer gebruiken jullie?
Geen luieremmer. Gewoon vieze luier meenemen naar beneden en buiten in de kliko gooien. Werkt goed, joh! En echt niet duur!
Loretta is De Mol. Punt.
Ik heb een gewone ouderwetse luieremmer. Ik doe er pendaalemmerzakjes in en leeg hem gewoon elke dag. Als je de deksel er gewoon op laat dan heb je echt geen last van nare luchtjes. Poepluiers gooi ik meteen in een zak van de gemeente die ik buiten heb staan. Ook een optie is om elke poepluier te verpakken in een boterhamzakje. Scheelt echt heel veel geld.
Geen! Boterhammezakjes (dubbele) erom en in de (reukvrij afgesloten, rubber strip ed) kleine afvalbak in de keuken. Eind van de dag zit het ding toch vol en gaat de zak in de kliko.

Nog nooit last van geurtjes gehad of het van anderen te horen gekregen dat het vreemd/naar ruikt bij ons. En geloof me, ik heb heeeele eerlijke vriendinnetjes die het me direct zouden zeggen.

Sowieso een raar idee eigenlijk om poepluiers op de slaapkamer op te sparen
Ja, dat vind ik echt.
Ik vind het anders nog raarder om poepluiers in de keuken op te sparen...
Loretta is De Mol. Punt.
Wordt er nergens apart ingezameld?

Hier gaan de volle zakken uit de luieremmers fijn mee naar de creche, waar ze verzameld worden.

Bij dochter heb ik een nappywrapper (mét navulcassettes a 7,99 doen we drie maanden mee) en bij zoon een ouderwetse luieremmer met deksel (waarin gewone plastic zakken hangen).

Bak vol = zak vol = mee naar de creche.
quote:Kess schreef op 26 januari 2009 @ 21:31:

Ik vind het anders nog raarder om poepluiers in de keuken op te sparen...Mijn idee
wij hebben de diaper champ, geen vieze luchtjes en er kunnen gewone vuilniszakken in. je hebt drie maten, wij hebben de middelste daar kunnen ongeveer 30 luiers in
Sarah Scott, is de nappywrapper nou echt fijner dan de gewone simpele emmer? Maakt het uit?

Mijn zoontje gaat nog niet naar het kdv, dus ik weet niet of ze een inzamelpunt hebben. Zou wel handig zijn, ik ga volgende week kennis maken dus zal er eens op letten.
quote:Kess schreef op 26 januari 2009 @ 21:31:

Ik vind het anders nog raarder om poepluiers in de keuken op te sparen...Raarder? Vreemder bedoel je denk ik?
Ja, dat vind ik echt.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Panda schreef op 26 januari 2009 @ 21:38:

Sarah Scott, is de nappywrapper nou echt fijner dan de gewone simpele emmer? Maakt het uit?

Mijn zoontje gaat nog niet naar het kdv, dus ik weet niet of ze een inzamelpunt hebben. Zou wel handig zijn, ik ga volgende week kennis maken dus zal er eens op letten.Aan de navulcassettes zit een geurtje wat de poeplucht wel enigzins verdoezelt ja Maar verder qua gebruik; nee, dan liever zelfs nog de gewone emmer, want; deksel optillen, luier erin, deksel dicht. Nappywrapper is deksel open, luier erin, cassette ronddraaien en deksel dicht.
quote:Mamasaar schreef op 26 januari 2009 @ 21:39:

[...]

Raarder? Vreemder bedoel je denk ik?Smeriger lijkt me.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Raar-raarder-raarst. Ken je dat niet?

En ja, vooral smerig, inderdaad!
Loretta is De Mol. Punt.
Wij hebben een gewone luieremmer. We hebben geurzakjes van kruidvat, hema, da etc. om de zakjes in te doen. Plasluiers gaan zonder zakje in de emmer en poepluiers gaan met twee zakjes in de emmer. De emmer wordt dagelijks geleegd in de kliko.
Oh ja die geurzakjes is ook een idee, die gebruik ik al wel als ik ergens anders een luier verschoon, om de vieze luier in de luiertas mee naar huis te nemen zodat ik 'm niet bij een ander in de prullenbak hoef te gooien.
Ik heb gewone emmers met pedaalemmerzakken erin. Daar gaan alleen plasluiers in en worden elke dag geleegd. Poepluiers gaan altijd direct de container in.

Heul raar om die waar dan ook in je huis te bewaren...
quote:Iris26 schreef op 26 januari 2009 @ 22:04:

Ik heb gewone emmers met pedaalemmerzakken erin. Daar gaan alleen plasluiers in en worden elke dag geleegd. Poepluiers gaan altijd direct de container in.

Heul raar om die waar dan ook in je huis te bewaren... Tsja...wat als je geen container hebt? Waar moet je ze dan bewaren (hier wordt vuil nml 1 keer in de week opgehaald...en de zakken zet je gewoon op de stoep neer....)
Perfectionisme is niet perfect...
Wat vervelend! Kun je niet 1 zak in de schuur/op balkon/berging zetten speciaal voor poepluiers? Iig een afgesloten ruimte waar je nier verblijft?
Inzamelpunt zorgde juist voor meer stank! Sparen tot de zak vol was en dan een stinkende volle zak luiers van een paar dagen in de auto mee naar KDV, blech! Maar bedrijf is failliet en inzameling gestopt. Toen hadden we de luieremmer trouwens op het balkon staan (balkondeur naast commode) Wij gooien nu de luiers wel gewoon in de keukenvuilnisbak, die gaat elke dag leeg. Weinig last van. Als het erg is (veel spuitluiers) dan haal ik de zak er halverwege de dag al uit.
Gewoon een emmer met een deksel, en een pedaalemmerzakje erin. Poepluier = pedaalemmerzak dichtknopen en weggooien.

Nooit last gehad van geurtjes.
Met 2 en soms 3 poepluiers per dag is dat hier niet te doen, Moppetoet. Wij hebben een gewone luieremmer van de Hema trouwens. Eentje die stinkt dus.
Hier de diaper champ er kunnen gewone vuilniszakken in.

De poepluiers gaan gelijk in de kliko en wij hebben de middelste maat gaan 30 luiers in dus.Ideaal vindt ik hem.
Overigens zijn wij een mestfabriek begonnen...damn wat kunnen twee kindjes veel poepen met elkaar...
Gewoon de simpelste van de pr*natal en voor de poepluiers gebruik ik een luierzakje er omheen om de geur enigszins binnen de perken te houden. Elke dag de pedaalemmerzak vervangen en er is geen vuiltje aan de lucht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven