Anti kind???

27-01-2009 18:00 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic: eigen kind versus pleegkind, een hele andere vraag.

De titel is wat hard gezegd, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik heel graag een kindvrije Eftelingdag zou zien, of hotels waar kinderen niet welkom zijn. Ik weet dat er een keer een restaurant was die dat invoerde en daar is ruim aandacht aan besteed in de media.

Ik weet dat ik vieze dingen zeg, want kinderen moet je blijkbaar leuk vinden.

Ik snap dat mensen kinderen willen, want dan "laat je iets achter". Ik heb veel kinderen in mijn vriendenkring en het zijn schatten, ik hou er ook oprecht van. Toch zou ik eigenlijk graag eens kindvrije dagen willen in bepaalde gelegenheden....ben ik hier de enige in? Ik ben benieuwd naar jullie mening...
En wat heb je in de Efteling te zoeken als volwassene dan zonder kinderen? Ik vind het een drama en doe het echt alleen voor mijn kind hoor.
quote:Prima69 schreef op 27 januari 2009 @ 18:51:

Sowieso boodschappen op zaterdag doen is een kwelling en niet alleen vanwege de gezinnetjes, maar het is dan ontzettend druk............Gewoon om 8 uur gaan. Dan is 't er nog lekker rustig en zeker geen mensen met kleine kinderen, als die al op dat tijdstip wakker zijn kost 't ze nog uren om die blagen gevoederd en aangekleed te krijgen.
quote:elninjoo schreef op 27 januari 2009 @ 18:53:

[...]

In de wat betere restaurants kom je niet al te vaak kleine kinderen tegen, vooral niet als je pas vanaf 19.30 aan tafel gaat. Maar wat te doen aan die dreinblagen die een heel terras op stang jagen in de zomer met hun gejank? Ze moeten toch 'ns een geluidsdemper uitvinden die men verplicht in 't openbaar moet opzetten als ze niet stil kunnen zijn.

Goed idee, gewoon later gaan eten, dan zijn wij al weg met onze zoon. En die blagen, dat ligt niet aan die kinderen hoor, dat zijn de ouders die te laat begonnen zijn met opvoeden.

En volwassenen, sja.... ik ben van mening dat die soms irritanter zijn dan sommige kinderen.
quote:whopper schreef op 27 januari 2009 @ 18:54:

En wat heb je in de Efteling te zoeken als volwassene dan zonder kinderen? Ik vind het een drama en doe het echt alleen voor mijn kind hoor.Ik vind de Efteling erg leuk en zou er juist met 'n te klein kind geen klap aanvinden, omdat je dan niet in de attracties mag en je 'n klein kind ook niet een uur alleen kan laten wachten tot jij weer uit de Python bent.
quote:guustflater schreef op 27 januari 2009 @ 18:33:

Mij lijkt een kindvrij pannenkoekenrestaurant wel wat. Als je daar komt wordt je omver gerend door de kinderen. Wie heeft er ooit bedacht dat pannenkoekenhuizen echt voor kinderen zijn?

Enne, een kindvrije eftelingdag lijkt mij ook wel wat.ik pleit voor! Dat kindvrije pannenkoekenhuis. Kom daar werkelijk iedere keer kapot naar buiten van al het geren, geschreeuw, gejoel etc. Zo vermoeiend...
Ik doe mee aan de slavische avond van Summerbreeze en Digitalis.

Maar wel die lelijke kop uit je avatar verwijderen Digitalis

Takoj pugalo...
quote:liubi schreef op 27 januari 2009 @ 19:00:

Ik doe mee aan de slavische avond van Summerbreeze en Digitalis.

Maar wel die lelijke kop uit je avatar verwijderen Digitalis

Takoj pugalo...

En dan zeg ik alvast: na zdorovje!

Maar nog even geduld
quote:summerbreeze21 schreef op 27 januari 2009 @ 18:51:

[...]

Nou dan laat ik kind thuis en dan gaan we samen een slavische avond houden!

Je kan kind wel meenemen hoor. Vodka is misschien nog wat vroeg, maar kruskovac kan toch wel?

Ik vind de Efteling nu leuker dan toen ik kind was hoor. Toen konden alleen de goudvissen me boeien
Of Slibovitz.
Kindvrij Efteling, kindvrij pannekoekenrestaurant... sjezis.

Wat willen jullie? Kindvrijwe kleuterscholen? Kindvrijwe creches?

Dat zijn toch JUIST de plaatsen war je heen gaat voor je kind en als volwassenen niet gevonden wilt worden? Straks willen jullie nog een kindvrije McDonalds.....
Oke...gaat weer lekker hier.
Een middelbare school zonder pubers.
Elninjoo...ben jij dit?

http://www.youtube.com/watch?v=rNmKA-2yGgg
Dit roep ik al jaaaaren dat er eens een kindervrije dag zou moeten komen in de Efteling.

Of in ieder geval duidelijk aangegeven wanneer de schoolreisjesdagen zijn. Ouders met kinders zijn meestal nog tot daar aan toe maar hele basisscholen aan kinderen loslopend in de Efteling... dan ga ík liever een andere dag.
quote:liubi schreef op 27 januari 2009 @ 19:04:

Of Slibovitz.

He bah, slivovic. Da's nu werkelijk niet te zuipen. Mijn kind zou enkel Russische of Poolse vodka mogen

Mijn katje wilde er maar niet aan, aan de vodka.

Oh Whopper, kom op, je kunt je toch wel voorstellen dat kinderen soms ontzettend irritant kunnen zijn? Net als honden ook heel irritant kunenn zijn? Ik vind ook dat honden niet horen in een restaurant. En kinderen enkel als ze op hun stoel blijven zitten. Dat kan de restauranteigenaar enkel niet garanderen, dus een kindvrij restaurant vind ik geen vreemd idee.
Tsssss, je leeft in deze maatschappij, deze wereld en daar horen ook kinderen bij. Als je zo graag kindervrije dingen wilt doen kun je naar een discotheek gaan of naar andere plaatsen waar kinderen niet morgen komen. Ik stoor me ook weleens aan bejaarden in de supermarkt of aan kinderen maar dat hoort nu eenmaal bij onze maatschappij en bij het leven.
quote:whopper schreef op 27 januari 2009 @ 18:53:

[...]

Mensen die wel hun stinkende hond mee nemen en onder de tafel leggen en dan geen kinderen in een restaurant willen?

Tja das weeeer wat anders.Honden horen niet thuis in een restaurant,of het moet in noordwijk zijn,bij het hondenstrand.Daar zie je geen mens zonder hond!

Maar goed onze hond gaat niet mee uiteten,die blijft lekker thuis.

Ik moet zeggen dat ik buiten dat restaurant in noordwijk na,nog nooit een hond gezien heb met het uiteten gaan!
Hoewel ik me ook groen en geel erger aan kinderen van een ander ben ik toch tegen het idee van to. Want waar eindigt het dan? Als je eenmaal zo iets gaat krijgen, dan krijg je inderdaad ook dat bejaardevrije boodschappenuurtje, etc. Dat doet me toch ernstig denken aan de zwarten die naar aparte toiletten moesten en niet in alle restaurants mochten komen etc etc. Het lijkt me een grote stap achteruit in de beschaving.
Van mij mag er een keer per maand een kindvrije dag zijn in de Efteling. Kan mij het schelen, ik hoef er niet heen zonder kind, die tijd heb ik gehad maar als er behoefte aan is, vooral doen.

De eerste maandag van de maand geen kinderen in de Efteling en alleen de grote loerissen die dan door het sprookjesbos wandelen en in de stoomcarrousel gaan. De Python, De Vogelrock, Villa Volta, het schommelschip en de Vliegende Hollander zijn toch al verboden gebied voor de kleintjes en zelf voor de half grootjes, dus het komt er op neer dat je dan lekker zonder kinderen om je heen in de gondelbootjes en in de Droomvlucht kunt.

Ik vind het een prima plan!
quote:whopper schreef op 27 januari 2009 @ 19:05:

Kindvrij Efteling, kindvrij pannekoekenrestaurant... sjezis.

Wat willen jullie? Kindvrijwe kleuterscholen? Kindvrijwe creches?

Dat zijn toch JUIST de plaatsen war je heen gaat voor je kind en als volwassenen niet gevonden wilt worden? Straks willen jullie nog een kindvrije McDonalds.....

Hou je dan niet van pannenkoeken Whopper? Dan zou ik er ook mét kind maar niet heengaan...

Ik ga al jaren niet meer naar het pannenkoekenrestaurant hier in town omdat het na afloop voelt alsof mijn oren los aan mijn hoofd bungelen

Efteling zou ik graag eens heenwillen, maar idd, de kinderdrukte staat me nogal tegen. En waarom zou ik daar nou weer vrije dagen voor moeten opnemen? Een (of vier) kindvrije zater- of zondagen per jaar kunnen er toch ook wel af...
quote:Digitalis schreef op 27 januari 2009 @ 19:13:

[...]

Oh Whopper, kom op, je kunt je toch wel voorstellen dat kinderen soms ontzettend irritant kunnen zijn? Net als honden ook heel irritant kunenn zijn? Ik vind ook dat honden niet horen in een restaurant. En kinderen enkel als ze op hun stoel blijven zitten. Dat kan de restauranteigenaar enkel niet garanderen, dus een kindvrij restaurant vind ik geen vreemd idee.Tuurlijk zijn kinderen soms irritant. Maar grote mensen ook, en je kunt niet zeggen dat kinderen soms irritant zijn dus dat je ze maar allemaal weert uit je zaak, net zoals niet kunt voorspellen welke volwassenen irritant gaan worden. Ik vind het echt niet kunnen hoor. Kinderen zijn een deel van de samenleving, net als bejaarden, en verder alles wat langzamer, sneller, anders of vreemder is dan in je straatje past. En neem 'je' dan in zijn algemeenheid, dus dat geldt niet specifiek voor jou
Nee, ik hou niet van pannekoeken, ik doe dat echt voor hem. Ik eet dan niets.
quote:TheEmpress schreef op 27 januari 2009 @ 19:15:Dat doet me toch ernstig denken aan de zwarten die naar aparte toiletten moesten en niet in alle restaurants mochten komen etc etc. Het lijkt me een grote stap achteruit in de beschaving.Ik wilde het net niet zeggen, maar je hebt een punt.
In een kindvrije Efteling worden volwassenen zelf weer kind. Geen gezicht al die uitgelaten gezichtjes in de rij voor de python, het gehuppel van vreugde omdat ze eindelijk in de bobslee mogen. Grote lummels die in het Sprookjesbos ronddwalen...
geen slecht idee. maar waarom niet zomers de efteling open tot 00:00 uur en dan vanaf 20 uur kindvrij?

heb zelf een griebushekel aan pretparken en kom er ook met kinderen nooit, maar ik ken veel kinderloze volwassenen die er graag heen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven