Werk & Studie alle pijlers

zijn....

27-03-2017 16:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
jullie ook zo attent op het werk. Als er iemand weggaat van (andere) afdeling, kun je geld inleveren vrijwillig en naar de borrel gaan. Ik heb niet echt met die persoon persoonlijk gewerkt, moet ik dan een bijdrage geven?
Niets moet.
Ja. €4,375 om precies te zijn.
Vrijwillig zegt natuurlijk al genoeg. Toen ik zelf nog in loondienst werkte gaf ik wel altijd een kleine bijdrage, maar ik kon dat ook missen. Als jij dat niet kan, of niet wil hoeft dat natuurlijk niet. Of je dan naar de afscheidsborrel gaat is aan jou.
Ja...
Nee.
Ja
Ik doe het altijd wel, ook als ik ergens tijdelijk werk. Tenminste wel iets langer dan een week. Vorig jaar allemaal vijf euro in de lief- en leedpot gedaan met nog ruim twee maanden contact te gaan. Bij mijn afscheid en het afscheid iemand anders weer vijf euro de pot gedaan. En toen was er voor mij ook iets uit die pot. Leuk toch?
Nee doe ik niet. Ik werk volgens mij bij de grootste werkgever van Nederland. Ik ken niet eens al mijn collega's, laat staan dat ik ze allemaal wat geef.

Op mijn eigen afdeling doe ik ook niet meer met de pot. Voorheen bij andere werkgevers wel gedaan maar het kost elke keer geld en de meeste collega's zijn gewoon collega's en meer niet.
Hangt van het werk af. Ik werkte vorig jaar gedetacheerd op een grote afdeling die midden in een reorganisatie zat. Er ging serieus elke week wel iemand weg! Ik heb niks gegeven omdat ik er zelf maar 4 maanden werkte, en ik de mensen die weggingen zelfs nog nooit gezien had.
Ik doe dat alleen als ik rechtstreeks samenwerk met iemand of een goede band heb met diegene. Anders niet.
Don't waste your time or time will waste you.
Als je naar de borrel gaat kan je het niet maken om niks bij te dragen. Hoeft overigens geen groot bedrag te zijn.
Ik werk nu een paar jaar in een klein team waar iedereen iedereen kent, dus ik dok altijd wel. Maar toen ik nog jobhopte begon ik er niet aan hoor.
Als je wel naar de borrel gaat, zou ik persoonlijk wel wat geven. Maar dat is gevoelsmatig.

Bij ons alleen een lief en leed op de eigen afdelingen dus daar doe ik altijd wel aan mee. Maar die collega's ken ik dan ook goed.
Ja, bij ons gaat het meestal om een klein bedrag.

Zou het zelf ook leuk vinden om wat te krijgen. ;)
Als je naar de borrel gaat, zou ik het wel doen en anders niet. Je kan niet aan de gang blijven tenzij je geld te veel hebt.
Ik doe het hier wel. Wij zijn een hechte groep dus als iemand weggaat, leggen wij allemaal geld samen.
quote:FiddlyDiddlyDoo schreef op 27 maart 2017 @ 17:30:

Ik doe dat alleen als ik rechtstreeks samenwerk met iemand of een goede band heb met diegene. Anders niet.Zo doe ik het ook. Maar in zo'n geval ga ik ook wel naar de borrel of afscheid van diegene.
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven