Zwanger worden vanaf zomer 2017

03-01-2017 12:20 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren van meelezen op deze pijler nu eindelijk zelf een topic openen. Vriend en ik hebben besloten om vanaf deze zomer gaan proberen om zwanger te worden. Vind het heel leuk, maar ook super spannend. Daarom lijkt het me leuk om met anderen hier over te schrijven, over het wachten en dan om ervaringen uit te wisselen als we er echt voor gaan. Lijkt me zo gek om na jaren van voorzichtig zijn nu juist zwanger te willen worden

Ik word trouwens binnenkort 30 en mijn vriend is 31.

Deze week slik ik mijn laatste pil om te kijken of ik daarna een cyclus krijg. Heb een app op m'n telefoon geïnstalleerd om te kijken hoe mijn cyclus is en wanneer de vruchtbare dagen zijn (plan is om dan nog condooms te gaan gebruiken tot de zomer). En wil dan straks ook foliumzuur halen zodat ik daar op tijd mee kan beginnen.

Hieronder een tabel!

NaamLeeftijd/partnerHoeveelste kindjeNODRondeBijzonderhedenAcrobaleno25 / 271e--Waarschijnlijk starten deze zomerSneeuwwitje30 / 311e--Start juni?Bibi25 / 261e---Siepel29 / 311e--Gestopt met pil, cyclus op gang gekomenZjuulz33 / 302e--Vorige zwangerschap IUITrijntje32 / 323e--Dochter 5 jaar, zoontje 10 wekenAster33 / 381e--Wachten vanwege medische situatieSuikerbloem28 / 281e--Zwanger Lilly28 / 282e--Zoontje van 2 jaarMajoorZoetekauw25 / 381e--Zwanger Paradise26 / 311e---Krullen-bol27 / 341e---Shadowfaxx27 / 321e---Evda34 / 333e--Dochter 10 mnd, zoon 4,5Imt29 / 321e---Devenie26 / 281e---Browneyes30 / 281e---Vlammetje31 / 342e--Dochter 17 maandenOlive22 / 281e---Haarlemsmeisje28 / 291e---Rose-Elise25 / 291e--Trouwen op 3-4Summer /1e---Greys30/392e---Lottie28 / 301e---Zuidse33 / ?2e--ZoontjeMarl28 / 271e---Bouvrie38 / 382e--Zoontje van 2Nav26 / 321e--Trouwen in juliTheekopje27 / 311e---

Je mag volgens mij na 2/3 maanden weer veilig beginnen nadat je bent terug gekomen uit een Zika-land (wat ik op officiële websites las).

Ik durf het risico niet nemen. We wilden eigenlijk naar de Filippijnen gaan, maar Zika en onrustig daar.

Nu zijn we naar Oceanië aan het kijken
Wij hebben ook rekening met het Zika virus gehouden hoor! Gewoon voor de zekerheid
Leuk al die vakanties in het vooruitzicht.

Wij wilden graag van de zomer naar Cambodja/Thailand. Weten nog niet of het lukt ivm mogelijk nieuwe baan man.

Thailand heeft echt ons hard gestolen namelijk sowieso in dr meivakantie ga ik een weekje naar Italië, al erg veel zin in.

Afgelopen donderdag is Mn spiraal verwijderd. Meteen beetje een bloeding, maar niet echt een ongesteldheid te noemen.

We hadden braaf condooms gekocht maar nu al 2 x zonder gedaan. Wel "voor het zingen de kerk uit" toegepast . Ben meteen maar aan t foliumzuur begonnen.

Mijn vriend wil t liefst een voorjaar/zomerkindje. Maar ik heb zoiets van dat heb je toch niet in de hand dus dat kun je niet plannen.

Mijn moeder en zus waren wel erg snel zwanger (1e maand alle keren). Huisarts zei dat dit vaak wel een voorspeller is, dus ben benieuwd!

Ik zei al tegen man van straks hebben we een voorvochtbaby
Oh dat is wel spannend Shadow!

Grappig om te lezen dat sommige al wat laks worden haha. Dat zit er hier echt nog niet in.

Op z'n vroegst begin juli denk ik hier hahaha

Wel gestart met foliumzuur afgelopen week.

Hier aan 't wachten op de volgende cyclus start. App gaf afgelopen zaterdag aan maar niets.

Mja het is dan ook pas de 2e na het stoppen met de pil dus dan is t toch nog niet super regelmatig.

Hier is alles tussen ons weer rustig hoor. Goed kunnen praten samen. Komend weekend heerlijk even er samen tussen uit naar een thermen
Tralalalala
Leuk om allemaal te lezen!

Ook wel raar, het idee dat dit wss de laatste vakantie samen zal zijn.

Ik zou heel graag terug willen maar Mexico of de Phillipijnen maar we zitten dit jaar helaas aan de bouwvak vast dus dan maar wat korter bij huis.

@shadowfaxx, mijn man heeft dezelfde gedachten. Hij denkt dat het allemaal makkelijk zelf te bepalen is haha.

Mijn man begint nu zelf ook echt er bewust mee bezig te zijn. Leuk om te horen

Fijn om te horen dat het weer goed is tussen jullie krullenbol!

Ik zou zeggen geniet er samen van.
Dank je Devenie! Ooit heb je dat wel eens, een dip samen.

Ach voor 1,5 jaar terug knalde we ooit heel erg met elkaar. Ik kan echt flink boos worden...

Nu leren we elkaar nog steeds beter kennen. Dus ja dan hebben we ooit wel eens mot, nemen we even afstand en praten we later. Echt knallen gebeurt (gelukkig) niet meer.

We weten beide beter om te gaan met elkaar hihi

Wat onze vakantie plannen betreft, wij gaan een rondreisje maken in Zuid Engeland geen gekke virussen of muggen om rekening mee te houden.
Tralalalala
Heerlijk de vakantieplannen! Wij gaan dit jaar naar Colorado en daar een rondreis maken half juni. Heel veel zin in!

Dit weekend wel een wake up call gehad dat mijn conditie nog niet is wat t moet zijn. Na drie dagen in de Ardennen te hebben gewandeld lag ik vandaag volledig uitgeput, beroerd en met hoofdpijn op bed. Kortom die conditie moet beter en komende april mag ik dan wel starten maar ik wil wel graag goed in conditie zijn....
hallo meiden! was tijdje een afwezig, heerlijk weekje vrij gehad.

Welkom alle nieuwe meiden, leuk dat jullie meeschrijven!

Ik had dus 2 sollicitaties lopen toch, ben inmiddels voor beiden aangenomen, luxe probleem i know haha dus nu maar even de knoop doorhakken. Erg leuk allebei! Ga waarschijnlijk rond half april starten bij een van de twee .. Houd me overigens niet tegen om nog te wachten om zwanger te raken. In de zomer gaan we ervoor hihi spannend! Het liefst wil ik nununu maar ivm nieuw werk wacht ik toch wel paar maandjes toch, vind het zo lullig anders.

Wij hebben nog geen vakantie geboekt, wordt waarschijnlijk Marokko (komt mijn man vandaan). Dus we zien het wel, zou het ook niet erg vinden om gewoon in Nederland te blijven lekker rustig!
Wat goed Lilly! Zijn de banen vergelijkbaar?
Oooh, ik sluit graag bij dit topic aan, als dat nog mag/kan? :-)

Mijn vriend (29) en ik (28) hebben besloten dat we graag vanaf deze zomer willen proberen om zwanger te worden van ons eerste kindje! Omdat ik het spannend vind, maar vooral heel erg leuk om ervaringen te delen, schrijf ik graag mee!

Wel nog even spannend met betrekking tot banen, ik zit in een sollicitatieprocedure voor een andere baan. Wel intern, dus ik hou mijn vaste contract, maar ook wel een beetje spannend, omdat ik soms wel twijfel of ik het kan maken om in het 1e jaar van mijn nieuwe functie al zwanger te worden..

Het plan is nu om vanaf volgende maand te stoppen met de pil, zodat er nog wat tijd is om weer even te wennen na 13 jaar anti-conceptiepil gebruiken en dan vanaf juli te proberen! De tijd gaat normaal altijd heeel hard, maar nu vind ik het toch ook nog wel lang 'wachten', zeker als je er samen zo mee bezig bent!
Welkom haarlemse!

Leuk dat jullie willen starten... altijd spannend.

Keuze moment is soms wat lastig maar als het tijd is is het tijd
@ Siepel een is in een opvang met vluchtelingen tienermoeder en die andere is een opvang voor zwangeren en moeders met kinderen. Dus ja best vergelijkbaar. Ga alle voors en tegens even goed op een rijtje zetten.

Welkom haarlemsmeisje! ik ben ook 28 en mijn man bijna 29 hihi Wij hebben een zoon van net 2 jaar.

Ik start binnenkort dus ook aan een nieuwe baan, maar ga er wel gewoon voor hoor. Bij mijn vorige baan was ik net 2 weken aan het werk, en kwam ik erachter zwanger te zijn... oops. Ach ja dat is het leven toch. Ik was toen trouwens ook gestopt met de pil na deze 10 jaar te hebben geslikt, en was de maand erop zwanger haha, nooit verwacht dat het zo snel kon gaan !
Illy vak is dat een goede manier om een keuze te maken. De voors en tegens opschrijven. Zo heb ik 3 jaar terug ook de keuze gemaakt of ik bleef waar ik werkte of dat ik mij zou laten omscholen en een opleiding zou gaan doen voor 3 jaar.

Het laatste is het geworden

Succes met het maken van jou keuze. Beide banen lijken mij erg interessant.

Welkom Haarlemse!

Hier is weer een nieuwe cyclus gestart. Gisteren. Nu dus weer veel krampen.

Blij dat ik vakantie heb en dus lekker op de bank kan kruipen met een warm pittenkussentje
Tralalalala
Welkom iedereen!

Mijn nieuwe cyclus is gisteren gestart. Helaas heb ik niet zoveel mazzel als jij krullenbol, ik moet gewoon werken!

Ik start begin mei met foliumzuur en we starten dan in juli. Vind het echt wel weer spannend! Geen idee hoe lang het dit keer zal duren. En hoe een zwangerschap is terwijl er al een kleine rondloopt. Onze kleine meid is dan bijna 2 wanneer we starten.

@shadow, voorvochtbaby kan niet heb ik gehoord. Er zitten geen levende zaadcellen in voorvocht is gebleken uit onderzoek. Maar voor het zingen de kerk uit is natuurlijk niet heel veilig dus wie weet gebeurt het toch!
@ Krullen-bol ahh oke jij stond dus ook voor een dilemma toen haha, en blij met de keuze nog?

Trouwens gister hebben wij geen condoom gebruikt, mijn man vindt het opeens helemaal niet erg ofzo ahaha. Ze waren op... nou was ik dinsdag tot zondag ongesteld. Wat is de kans op een zwangerschap?? Volgens mij ben ik nu niet vruchtbaar toch?
Illy Ik ben nog steeds heel blij met de keuze die ik toen gemaakt heb. Zou nu niet meer terug willen naar wat ik hiervoor deed!

Kan ook niet wachten tot m'n diplomering begin juli! Dan lekker aan het werk zonder al die gesprekken, bijeenkomsten, opdrachten, leerdoelen enzovoort!

ik denk dat de kans erg klein is zo net na je menstruatie, maar hé zeg nooit nooit....!

M'n krampen zijn best heftig pffff. Fijn op de bank met thee, een pittenkussentje en tlc kijken haha
Tralalalala
quote:lilly89 schreef op 29 maart 2017 @ 09:10:

@ Siepel een is in een opvang met vluchtelingen tienermoeder en die andere is een opvang voor zwangeren en moeders met kinderen. Dus ja best vergelijkbaar. Ga alle voors en tegens even goed op een rijtje zetten.

Welkom haarlemsmeisje! ik ben ook 28 en mijn man bijna 29 hihi Wij hebben een zoon van net 2 jaar.

Ik start binnenkort dus ook aan een nieuwe baan, maar ga er wel gewoon voor hoor. Bij mijn vorige baan was ik net 2 weken aan het werk, en kwam ik erachter zwanger te zijn... oops. Ach ja dat is het leven toch. Ik was toen trouwens ook gestopt met de pil na deze 10 jaar te hebben geslikt, en was de maand erop zwanger haha, nooit verwacht dat het zo snel kon gaan !

Gave banen! Bij een moeder-kind huis? Een voor voor de laatste categorie is dat je toekomst wel meer gegarandeerd is. Ik ben vrijwilliger bij vluchtelingenwerk en we merken daar een terugloop in vluchtelingen. TEC-scholen die sluiten etc. Dus dan zit je bij die laatste wel veiliger, al zijn beide doelgroepen super interessant. Ik werk zelf in het Mbo onderwijs en heb ook veel tienermoeders (in spe) onder mijn hoede. Heftig, maar ook interessant... leuk werk in elk geval met deze doelgroep

En misschien weer in 1 x raak nu haha! Die van mij wilde gisteren opeens perse met condoom dus dat maar braaf gedaan. Voelde helemaal niet fijn, dat ding had ik echt niet gemist Was wennen voor beiden na 10 jaar zonder
Aaah balen van de krampen krullen-bolleke! Hopelijk helpt de pittenzak een beetje.. Fijn om nu vakantie te hebben en zeker met dit mooie weer zeg!

Iemand bekend met vliegregels. In mei ga ik op vakantie met zus maar wil niet dat zij weet dat ik foliumzuur slik. Dus wilde he tin een ander pillendoosje doen maar hoe zit dat met de douane? We gaan naar Italie namelijk met alleen handbagage. Anders wordt het gewoon 5 dagen niets slikken denk ik, doen 't voorlopig toch met condoom (is het plan in elk geval)
Hi!

Klinkt top die banen... goed idee om een voor en tegenlijstje te maken.

Ik ben geen grote fan van condooms mijn vriend ook niet. Enige voordeel is dat de rommel voor mij erna wat scheelt .

Ik voel me niet verleid ivm de bruiloft... alleen wel een extra reden om te denken van! Schiet op met de tijd, mag van mij allemaal wel lekker snel gaan hahah
Leuk en spannend dat er zoveel toch al wat minder voorzichtig zijn en het dus zomaar kan zijn dat de eerste van ons binnenkort zwanger is! Wij gebruiken nu ook condooms, ik vind het niet zo'n ramp maar vriend daarentegen.. ik ben zelf juist nog heel voorzichtig, mijn cyclus lijkt goed op gang gekomen en ik voel m'n eisprong ook (denk ik en klopt volgens mijn app haha). Dus juist extra voorzichtig rond die periode!

Bij mij zit het wachten vooral nog in dat ik nog beter overtuigd wil zijn van mijn eigen wens. Niet of ik kinderen wil, maar wel wanneer. Ik word echt gillend gek van mijn eigen gedachten en vooral dat ik me teveel aantrek van anderen. En dan vooral op voorhand al, dus het sociaal wenselijke pad dat mensen bij mij verwachten willen lopen. En dat pad is vooral voor carrière gaan en later kinderen. Twee weken geleden zat ik ook weer op dat spoor, echt denken dat wachten is dat ik wil. Maar nu denk ik weer, stiekem is dat ook om gedoe te voorkomen als mijn omgeving me te jong vindt als we er nu voor gaan. En vandaag denk ik weer meer van die carrière is leuk maar valt bijna zeker in het niet zodra we een kindje hebben. En dan denk ik weer dat ik er deze zomer voor wil gaan. Gek word ik van mezelf de goede tip van echt voelen wat ik voel bij de scenario's probeer ik echt op te volgen. Hebben anderen nog tips voor me?
Super leuk dat hier zo actief geschreven wordt. Welkom Haarlemsmeisje!

Zo herkenbaar die twijfels Acrobaleno om gek van te worden Ik vraag me af of je het ooit 100% zeker weet. Ik zou het sociaal wenselijke pad echt los laten, meer kijken naar je eigen gevoel. Ik ben soms ook nog in de twijfelmodus, dan denk ik dat ik volgend jaar eigenlijk nog wel wil skiën en een rondreis wil maken door Amerika. Maar dan zijn mensen in mijn omgeving zwanger of net bevallen en dan krijg ik spontaan rammelende eierstokken. Dat gevoel heb ik nog niet eerder zo sterk gehad, dus dan denk ik weer dat we er toch voor moeten gaan deze zomer. Vriend is wel heel zeker ervan, dus dat is wel prettig!

Volgens mij worden pillen helemaal niet gecontroleerd hoor Shadowfaxx. Ik ga het ook gewoon in een vitaminepillenpotje doen

Spannend hoor Lilly om nu wat losser om te gaan met voorbehoedsmiddelen. Ik heb een app om bij te houden wanneer ik mijn vruchtbare dagen heb. Vind wel prettig om een beetje een indicatie te hebben. En gefeliciteerd met je nieuwe baan. Weet je al welke baan je gaat kiezen?

Wat betreft het Zika virus, iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar ik wil geen risico nemen. Ik vind de GGD en het RIVM wel serieuze instanties, dus wij vermijden deze gebieden. Nog genoeg andere leuke bestemmingen. Ben nu bezig met het voorbereiden van onze vakanties (zo leuk die voorpret). We gaan binnenkort naar New York en in de zomer naar IJsland. Heb er zo'n zin in

Ik moet ongesteld worden en voel me zo naar. Buikpijn, rugpijn en voel me vreselijk opgeblazen en mega chagrijnig Had m'n vriend gisteren al even gewaarschuwd dat hij me met rust moest laten Hoop dat het snel doorzet....
O, Acrobaleno, ik herken dat wisselen van enerzijds carrière en anderzijds toch ook wel de behoefte voelen aan een kindje... En ik kan niet zoveel meer zeggen dan Sneeuwwitje.. dat je je eigen gevoel moet volgen :-) Vooral doen waar jullie samen klaar voor zijn, inderdaad niet wat sociaal wenselijk is. En als dat nu een kindje is, dan is dat helemaal oké, ook al waren de verwachtingen van je omgeving anders.

Klinkt allemaal heel fijn jullie vakantieplannen! Ik kijk er ook al naar uit .. Wij doen ook een redelijk veilige vakantie door te gaan roadtrippen in Europa, tentje achterin, niet al te veel geplande dingen en naar de zon. Heerlijk na een druk jaar! (met nog een spannender en drukker jaar in het vooruitzicht!)
Dankjewel dames, fijn zo'n steuntje in de rug!

Ik vergeet helemaal te zeggen: welkom Haarlemsmeisje en gefeliciteerd lilly!

Wat een gave reizen worden hier genoemd zeg. Wij gaan naar Griekenland. Ben echt benieuwd of we er tegen die tijd voor willen gaan!
Wij gaan eind juni lekker naar italie... de condooms gaan niet mee hahah :p
Wij half juli naar Engeland en vriend zei gisteren nadat ik braaf m'n foliumzuur tablet pakte, ik denk dat we de condooms met de vakantie maar thuislaten....

Ik dacht heu zei hij dat nou echt

Bij hem begint het dus ook steeds meer te kriebelen hihi.
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven