Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
quote:ShaunTheSheep schreef op 15 maart 2017 @ 21:54:

Ook daar hebben we het meeste al van maar meer stoepkrijt, bellenblaas-spullen, waterspeelgoed etc is inderdaad altijd wel leuk en welkom.

Is stoepkrijten met een spuitbus heel anders/beter/leuker dan ouderwets met een krijtje en werken die sjablonen goed? En is het net zo makkelijk te verwijderen van een kind? Die van mij krijt zichzelf nog wel eens onder.....Die sjablonen werken niet bij mijn dochter (6j). Krijten vindt ze wel leuk, maar leuker nog is om elfenstof te maken (verkruimelen van krijt). Die van mij krijgt geen spuitbus
Bunny Hop is een leuk spel.
Ohja een vlag op de fiets! En alarmlichten en sirenes en stootrubbers en veel kussentjes om haar vastgebonden als het aan mij ligt met dat leren fietsen (en vallen)...

Gewoon krijt en geen spray dus. Ik voorzie anders ook dat alles inclusief de kat van de buren straks onder het spray-krijt zitten.

Schoolspulletje zijn ook handige kadootjes. Op het lijstje, bij de tiptoi!

BunnyHop ligt al klaar voor de verjaardag. Goed om te lezen dat dat een aanrader is.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-03-2017 20:44
Reden: spam
% gewijzigd
Ik vertelde laatst dat toet toet van vtech deze maand 25% korting heeft. Vandaag heeft de intertoys nog eens 10% korting op al het speelgoed. Dit is bovenop die 25% korting. Ik heb het verjaardagscadau voor mijn zoon al besteld.
quote:anjadg schreef op 17 maart 2017 @ 15:38:

Ik heb laatst het Poepspel gekocht (http://www.blokker.nl/nl/ ... N7dmN3h3dICFUOdGwodFFsOWA) maar dat hadden ze helaas al. Vervolgens een Cars horloge gekocht (blabla spam).Hmmm "anjadg", Anja de Groot van De Groot Web Solutions, de eigenaar van de site zeker......... leuk geprobeerd.
quote:Tinkeltje30 schreef op 19 maart 2017 @ 09:54:

Ik vertelde laatst dat toet toet van vtech deze maand 25% korting heeft. Vandaag heeft de intertoys nog eens 10% korting op al het speelgoed. Dit is bovenop die 25% korting. Ik heb het verjaardagscadau voor mijn zoon al besteld.

Wat een leuke dingen die ToetToets!

Ga ik onthouden voor als zoon groter is en er wat mee kan. Tegen die tijd is er vast wel weer ergens een actie
Ik zag dat er nog gevraagd werd naar tips voor 4/5 jarigen. Deze gekocht voor de 4e verjaardag van zoon. Nu 50% afgeprijsd en echt super leuk:

https://www.wehkamp.nl/sp ... doggy/C25_3K5_RBT_782440/

binnenkort staan hier de verjaardagen weer op de agenda en wordt mijn zoon 3 en dochter 2. Nu ben ik hard op zoek naar leuke verjaardagscadeau's. Nu had ik bedacht dat een soort 'my first sony' (had ik zelf vroeger) leuk was voor een van de twee. Iemand een idee welke goed zijn / handig in gebruik en niet snel stuk?

En ik zat te denken aan een soort schommel. Nu hebben we nu zo'n paardje waar je met je benen in moet, maar ik wil graag iets waar ze zelf op kunnen, maar hoeft niet tot heel oud op te kunnen aangezien de balk niet een echte schommelbalk is. Zijn van die nestschommels bijvb. ook in het klein te krijgen? of zo'n stoeltje? Is dat wat voor peuters?

Andere ideeën misschien? Doordat ze zo dicht op elkaar zitten is veel al in huis en dat maakt het ook wat lastig :P
Die netschommels zijn er idd in het klein/thuisversie. Die zou ik eerder doen dan zo'n stoeltje. Wij hadden ooit een babyschommel waarbij het T-stuk tussen de benen weg kon maar dat zat/schommelde toch niet helemaal lekker.

Mijn zoon heeft voor zijn 3e verjaardag een Vtech camera gekregen en is er helemaal weg van. Is eigenlijk vanaf 4 jaar maar hij kan er goed mee overweg dwz met de functies die we hem hebben laten zien. Vond het wel een leuk cadeau voor kinderen die alles al hebben en het is ook een stevig ding dat ook tegen zijn sloopgrage kleine broertje bestand is.
oja dat is ook een leuk idee! ook enig idee waar je die kleine / thuisversie nestschommels kunt kopen?
Graag wil voor mijn dochter van 1 jaar en 8 maanden wat nieuw speelgoed kopen. Nu vind ze alles eigenlijk wel leuk maar ik ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben.
Huidige toppers: pop, kinderliedjes, Nijntje, dieren.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ik heb een zoon, maar dat hoeft op die leeftijd niet veel uit te maken.
Boekjes, stapeltoren, stapelringen, vormenstoof etc bleef hier lang favoriet.
Ook kwam rond die leeftijd de puzzel hype. Hij heeft zich echt suf gepuzzeld (en nog steeds met bijna 2,5jr).
Rond zijn tweede verjaardag werd het koffie/thee servies, keukentje (met snij-groente), klei en de zandbak enorm populair. En nog heel veel meer boekjes.

Ik heb ook little people, maar daar geeft zoon (nog?) niks om.
En duplo is even leuk voor het bouwen van een toren.
Little people werd hier ook niet naar omgekeken. Duplo wel, in de wintermaanden, alles op de grond storten en van alles bouwen/sorteren. Maar de allergrootste hit was en is hier nog steeds de speelkeuken met allerlei houten kistjes groente/fruit/zuivel/vlees/ijs etc. Dat wordt werkelijk dagelijks gebruikt door allebei

. Poppenhuis en houten boerderij is ook wel iets waar regelmatig mee gespeeld wordt.
ingelke_kepringelke schreef:
30-07-2017 20:27
Graag wil voor mijn dochter van 1 jaar en 8 maanden wat nieuw speelgoed kopen. Nu vind ze alles eigenlijk wel leuk maar ik ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben.
Huidige toppers: pop, kinderliedjes, Nijntje, dieren.
Een poppenwagen? Onze dochter is 1,5 en doet niks liever dan rondrijden met een plastic boodschappenkarretje. Zij houdt ook van poppen dus ik wil voor haar ook een poppenwagen kopen. Waar zij verder graag mee speelt, dus voor jou misschien een tip:
- puckylino loopfietsje
- watertafel
- keuze
- keukentje
- losse potjes, pannen en lepels
- alle speelgoed waar muziek uit komt
Wat leuk dat dit topic weer is opgehaald!

Hier alweer druk een lijstje aan het maken voor dochter, zij wordt 4 jaar over een poosje.

Ik zal de kids vragen de titel aan te passen. Of is een nieuw topic beter?
Ik stem voor: titel aanpassen en in hetzelfde topic doorgaan
mendy schreef:
03-08-2017 17:25
Ik stem voor: titel aanpassen en in hetzelfde topic doorgaan
Lijkt mij ook het beste. Heb inmiddels een verzoekje gedaan bij de Mods.
Ja ik blijf het een leuk topic vinden.... mijn dochter wordt over 3 maandjes 2 dus ook dan gaan denken.... al heb ik al een idee... maar goed daarna is sinterklaas....
en is het heel erg als ik zeg dat ik al een maand of 4 een grote legodoos daarvoor op zolder heb liggen? :facepalm:
Hier sinterklaas, kerst en verjaardag allemaal in 1 maand.
Heb al van Ali een knikkerbaan en magnetische bouwstenen liggen. Voor haar verjaardag krijgt ze een loopfiets. Dan nog 1 of 2 kleine dingen.
Van de familie een pop met toebehoren en buggy en bambino loco
pimpelmeesje123 schreef:
03-08-2017 18:36
Ja ik blijf het een leuk topic vinden.... mijn dochter wordt over 3 maandjes 2 dus ook dan gaan denken.... al heb ik al een idee... maar goed daarna is sinterklaas....
en is het heel erg als ik zeg dat ik al een maand of 4 een grote legodoos daarvoor op zolder heb liggen? :facepalm:
Ik heb al zo'n 5 jaar (!) Een playmobil victoriaans huis staan. Compleet met alle kamertjes enz.

Mijn nichtje had dit huis maar heeft er nooit meegespeeld. Ik mocht hem toen overnemen en sindsdien staat hij op zolder.

Komende sinterklaas krijgt ze hem, dan is ze vier. :$
Smartje krijgt voor haar verjaardag een fototoestel van ons. We twijfelen nog tussen een vtech kidizoom of een echte. Of toch een nieuwe, eigen tablet.

Van opa en oma krijgt ze een cd speler voor op haar kamer met wat luisterboeken. Van mijn familie een Furreal Friends en een verkleedpak van mega mindy.

Voor sinterklaas moet ik nog wat bedenken namens de opa en oma's.
Vandaag bij Bart Smit online 10% korting op al het speelgoed.

Misschien een tip voor mensen die iets nodig hebben.
ik heb voor sinterklaas brandweer kazerne van lego dus liggen.... voor verjaardag dochter denk ik dat ik een poppenwagen koop aangezien ze daar overal altijd meteen naar toe rent en verder nog weinig inspiratie... voor zoon misschien iets voor houten treinbaan erbij.... iets van kleding wordt het wel tzt maar verder nog niet echt concreet. (maar goed we hebben nog 4 maanden bijna ;-)
Ik heb vorig jaar wel voor beide adventskalenders van playmobil gedaan en die waen een hit dus even kijken of ik weer zoiets vind... voor dochter had ik 1-2-3 toen.
smart79 schreef:
03-08-2017 16:41
Wat leuk dat dit topic weer is opgehaald!
Heb altijd graag meegelezen en ben blij met de reacties die ik nu heb gehad van jullie op mijn vraag.
En leuk dat er ook midden in de zomer mensen kado'tjes kopen voor Sinterklaas :-)
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven