Mode & Beauty alle pijlers

Kan deze jas?

03-04-2017 09:05 179 berichten
Ik heb heel lang gezocht naar een zomerjas aangezien mijn huidige jas minstens 8 jaar oud is en best wel versleten. Uiteindelijk heb ik dus deze besteld, maar de reacties van mijn geliefden zijn niet heel positief. Mijn jongste vond het 'precies een jas die Els zou dragen'. Els is een pittige dame van 65, met rood haar en dito bril.

https://www.zalando.nl/es ... en-red-es121g049-g11.html

Wat vinden jullie? Kan deze jas zonder dat je er ANWB parka-associaties bij krijgt? En wat moet ik anders, want ik heb echt die hele Zalando site doorgeploegd
quote:Filee schreef op 03 april 2017 @ 11:40:

En zoiets?

[img]http://images.asos-media.com/inv/media/ ... =constrain[/img]

Ja, voor mij!

Dank je wel, Filee
Ik zou lekker dragen wat jij leuk vindt!

Ik vind het vooral een "praktische jas" en voor mij te degelijk. Beetje unisex camping-achtig. Niet spannend, maar gewoon. Ik zou m dus niet zelf kopen, maar ik zou ook niet denken: omg wat is dat voor jas. Het hangt van je type, je kledingstijl, etc af. En als jij m wel leuk vindt, dan lekker houden!
quote:Bobby-Pin schreef op 03 april 2017 @ 14:51:

[...]

Ja, voor mij!

Dank je wel, Filee Bij asos. Ik heb 'm ook besteld maar dan in kaki
quote:lauralaura34 schreef op 03 april 2017 @ 12:27:

[...]

Oeh die vind ik wel heel leuk!Ik ook
quote:lauralaura34 schreef op 03 april 2017 @ 12:27:

[...]

Oeh die vind ik wel heel leuk!Ik vind dat echt niet leuk. Lelijke kleur ook. Dat moet je als wintertype echt niet aantrekken.
En ik heb beslist Ik vind hem gewoon leuk staan, dus ik houd hem! Mijn oudste kwam net thuis en vond de jas op mij beter staan dan op de website (enigszins geflatteerde weergave van wat ze zei ).
Alle reacties Link kopieren
Even alleen een reactie op de OP; dit is precies zo´n jas die mijn schoonmoeder ook zou dragen. Ze is nog hip genoeg om maandelijks haar haar te verven, nog fit en gezond enzo, maar wel 77 jaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Inderdaad een Els jas.
Ik had er ook een van Esprit. Niks mis mee en gewoon een degelijke jas. Ik was wel toe aan iets anders.

Dat is het ook geworden. Wel iets meer getailleerd en andere stof. Met die jas is niets mis.

Vila, Vero Moda en Only hebben ook zulke. Die gaan alleen minder lang mee dan Esprit.

Als het regent dan kijkt toch niemand naar de jas.

Ook in de ochtendspits als je naar je werk gaat. Dan is iedereen toch met zin in koffie bezig of kinderen etc.

Wat is er mis met de naam Els?

Laat maar, ik hoef het niet te weten. Zoveel tijd heb ik niet.

Mijn laatste jas was een miskoop. Was niet berekend op meer dan één seizoen. Jammer, want die was wel mooi.

Die van Esprit heeft het langer vol gehouden.

EDIT: Afhankelijk van de kleur van het rode haar... Ik vind niet alles mooi combineren. Het rood van de jas vind ik wel leuk.
Bij Els dacht ik aan Els van Toren C.

En Els draagt tenten ( gaat maar weer eens toren C aandachtig bekijken ).
quote:Pumps_italiaans schreef op 03 april 2017 @ 17:49:

Ik had er ook een van Esprit. Niks mis mee en gewoon een degelijke jas. Ik was wel toe aan iets anders.

Dat is het ook geworden. Wel iets meer getailleerd en andere stof. Met die jas is niets mis.

Vila, Vero Moda en Only hebben ook zulke. Die gaan alleen minder lang mee dan Esprit.

Als het regent dan kijkt toch niemand naar de jas.

Ook in de ochtendspits als je naar je werk gaat. Dan is iedereen toch met zin in koffie bezig of kinderen etc..Hier snap ik écht niks van!! Jammer hoor want ik kijk graag naar goed geklede mensen. Helaas zijn er daar te weinig van in NL.
quote:Elle1976 schreef op 03 april 2017 @ 17:54:

[...]

Hier snap ik écht niks van!! Jammer hoor want ik kijk graag naar goed geklede mensen. Helaas zijn er daar te weinig van in NL.Ik kijk ook graag naar goed geklede mensen. Die zijn er hier gelukkig genoeg.
quote:Elle1976 schreef op 03 april 2017 @ 17:54:

[...]

Hier snap ik écht niks van!! Jammer hoor want ik kijk graag naar goed geklede mensen. Helaas zijn er daar te weinig van in NL.

Nou, niets moeilijker dan een lekkere warme jas voor dagelijks gebruik.

Kijk eens naar het aantal topics met zoektocht naar leuke jassen.

Mijn laatst gekochte jas was van een ander merk dan Esprit.

Dat andere merk heeft leuke jassen, maar zijn veel minder goed afgewerkt dan Esprit.

Ik moet dus opnieuw op zoek naar een andere.

Ik zie voldoende leuk geklede mensen. Alleen vind ik de meeste leuke jassen niet leuk genoeg om er zoveel voor uit te geven.

Ik ben een koukleum en daar schort het bij de meeste jassen aan.
quote:Pumps_italiaans schreef op 03 april 2017 @ 18:09:

[...]

Nou, niets moeilijker dan een lekkere warme jas voor dagelijks gebruik.

Kijk eens naar het aantal topics met zoektocht naar leuke jassen.

Mijn laatst gekochte jas was van een ander merk dan Esprit.

Dat andere merk heeft leuke jassen, maar zijn veel minder goed afgewerkt dan Esprit.

Ik moet dus opnieuw op zoek naar een andere.

Ik zie voldoende leuk geklede mensen. Alleen vind ik de meeste leuke jassen niet leuk genoeg om er zoveel voor uit te geven.

Ik ben een koukleum en daar schort het bij de meeste jassen aan.Eén jas is m.i. ook niet voldoende. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar een leuke jas hoeft niet duur te zijn hoor.
Ik heb altijd maar een winter- en een zomerjas gehad. Ik heb wel nog een donsjack erbij voor winterse outdooractiviteiten, maar die heeft na 10 jaar ook zijn beste tijd wel gehad
Ik heb ook maar een zomer en een winterjas. Oké, eigenlijk twee winterjassen, maar eentje is voor alles kouder dan - 12 graden omdat mijn 'normale' winterjas dan niet meer warm is.
Ik zal maar niet zeggen hoe mijn garderobe er uitziet. Ik denk dat jullie flauwvallen.
quote:Elle1976 schreef op 03 april 2017 @ 18:35:

Ik zal maar niet zeggen hoe mijn garderobe er uitziet. Ik denk dat jullie flauwvallen.Jurken, hoge hakken??
quote:Filee schreef op 03 april 2017 @ 18:38:

[...]

Jurken, hoge hakken??Oók.
quote:Elle1976 schreef op 03 april 2017 @ 18:39:

[...]

Oók.

Wat nog meer dan?

Ik heb ook jurken, hoge hakken, lage laarsjes en alles
quote:Filee schreef op 03 april 2017 @ 18:41:

[...]

Wat nog meer dan?

Ik heb ook jurken, hoge hakken, lage laarsjes en allesIk heb zoveel kleding (jurken, rokken, broeken, jumpsuits, jeans, shirts, blouses, jassen, jacks), schoenen en tassen dat ik overweeg te verhuizen.

Al mijn kleding past in een koffer
quote:Filee schreef op 03 april 2017 @ 18:55:

Al mijn kleding past in een koffer
quote:Elle1976 schreef op 03 april 2017 @ 19:03:

[...]

Ik voel me nu echt armoedig dat alles in een ruimbagage koffer past
Ik heb een jassentik, kan er ook moeilijk afscheid van nemen. Straks gaan de winterjassen van de kapstok de koffer in om ruimte te maken voor mijn zomerjassen verzameling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven