De ex van mijn vriend

28-01-2009 22:27 344 berichten
Ik lees nu al een paar maanden mee en heb net besloten om een topic te openen omdat ik gek wordt van de ex van mijn vriend en zijn houding hierover.

Zij zijn lang samen geweest en hebben 2 kinderen. Zijn ex heeft hem verlaten voor een relatie met een andere vent, waar ze nu mee samen woont, en nadat mijn vriend toen een aantal jaren alleen is geweest, hebben wij sinds ruim 1 jaar een relatie. Alles gaat perfect.. behalve wanneer zijn ex komt stoken. Dat doet ze sinds dat wij samen zijn, de jaren daarvoor heeft ze dat nooit gedaan. Ze is duidelijk jaloers en heeft tegen een gemeenschappelijke vriendin gezegd dat ze een grote fout had gemaakt door bij mijn vriend, haar ex, weg te gaan.

Tussen mijn vriend en mij gaat alles helemaal top. Maar het irriteert me dat zij regelmatig opbelt, soms zelf dronken en dan meent grappig te zijn, onverwachts langskomt enz.. en haar kinderen hiervoor gebruikt, volgens mij doet ze het ook zonder medeweten van haar partner. Als ze bijvoorbeeld iets van mijn vriend gedaan wil krijgen, zegt ze regelmatig, het zijn ook jou kinderen hoor!. Mijn vriend neemt dit niet zo serieus en zegt dat hij niets mee voor haar voelt, hij is verder gegaan en zij ook, ze woont samen en hij zegt dat hij alleen gevoelens voor mij heeft. Dat geloof ik want het gaat verder prima tussen ons, alleen veroorzaakt zijn ex wel spanningen. We wonen niet samen of in dezelfde woonplaats en als we samen zijn wil ik niet met haar geconfronteerd worden. Ik wil zelfs niets met haar te maken hebben. Mijn vriend zegt dit te begrijpen, maar treed hier niet echt tegenop, zegt wel tegenmij dat hij wat dat betreft ruggegraatloos is.

Afgelopen oud en nieuw hadden we een leuk feestje georganiseerd met vrienden en begon ze hem 's nachts te sms'en en bellen, en hem te verwijten dat hij zijn kinderen geen gelukkig nieuwjaar had gewenst. Heel vervelend vond ik dat.

Nu gaat hij binnenkort met zijn jongste op vakantie en ik bood hem aan naar Schiphol te brengen. twijfelt hij... omdat hij weet dat ik zijn ex niet wil zien en hij mij zojuist vertelde dat zij hen misschien wel weg gaat brengen of ophalen. Ik vind dit belachelijk en mijn vriend zei toen dat ik moet accepteren dat hij nu eenmaal kinderen heeft en dat die kleine misschien wel wil dat mamma haar naar de luchthaven brengt.

Of vorige week toen ik aanbood om ook mee naar het afzwemmen van zijn kind te gaan, vroeg mijnheer eerst even of ik dan geen ruzie wilde maken met zijn ex, alsof ik me tot zoiets zou verlagen! zij daarentegen heeft zich wel negatief over mij uitgelaten, maar ik wil haar helemaal niet in mijn leven, of horen of zien, ik bood aan om mee te gaan voor mijn vriend en voor de kleine.

Wij hebben dus alleen maar spanningen over zijn ex, maar overdrijf ik nu of heeft mijn vriend gelijk en moet ik accepteren dat zijn ex ook een rol in mijn leven speelt?
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Madhe.

Nog een aanvulling daarop bedoeld voor deftigdametje:

Jij vertaalt haar gedrag in het terug willen van hem. Ik vraag me oprecht af of je daar gelijk in hebt. Je zou de plank wel eens mis kunnen slaan.

Deze twee mensen zijn jaren samen geweest, vertel je in je OP. Ze hebben samen een lange geschiedenis. Zij is niet voor niks bij hem weggegaan.

Er zullen zeker dingen zijn die haar irriteren in relatie tot de opvoeding. Als zij hem dingen verwijt ( het niet gelukkig nieuwjaar wensen bijvoorbeeld) zit haar dat dwars en wil ze hem dat zeggen. Hij is vader van haar twee kinderen, hij heeft zich daarmee ( met het op de wereld zetten van kinderen) verplicht tot verantwoordelijkheden enzo. Ze wijst hem daarop.

Jij legt het allemaal uit alsof dat ze hem terug zou willen. Dit is jouw ( misschien wel volledig onterechte) angst waar je het hele gezin mee opzadelt.

Jaloezie is.
En, deftigdametje, als je zeker zou zijn van zijn liefde voor jou, zou dit probleem helemaal niet spelen.
Jammer trouwens dat het zo lijkt te polariseren. Ik ben persoonlijk erg fel op het belang van kinderen op de eerste plaats. Daarbij vind ik dat de ouders het 100% voor het zeggen hebben. Zoals als Poezewoes het ook omschrijft, iedere ouder heeft zijn eigen 100% inspraak, en hoe die inspraak is opgebouwd mag ieder voor zich bepalen. Als ik 'mijn' 100% helemaal laat invullen door mijn nieuwe Liefde, dan is dat mijn goed recht. Maar hij krijgt geen 'eigen' stem.

Bij het op de eerste plaats zetten van het belang van de kinderen hoort ook een stukje pijn incasseren hier en daar. Want bij het belang van mijn kinderen hoort ook een zo gelukkig mogelijke papa, en een zo goed mogelijke relatie met een eventuele nieuwe partner. Dus is het aan mij om mezelf constructief op te stellen daar waar het gaat om het hervatten van een eigen leven van mijn expartner, en is het ook aan mij om soms evenementen te laten schieten waar ik heus wel bij had willen zijn, maar die bij uitstek een kans bieden voor een verdieping van de relatie tussen mijn kinderen en de eventuele nieuwe partner van hun vader.

In de reacties van zowel hier en daar een gescheiden moeder, maar voornamelijk in de laatste paar reacties van naar ik aanneem nieuwe partners (en zo lang er niemand dood is vind ik stiefmoeder persoonlijk een wat aparte term) lees ik toch eerlijk gezegd ook wel erg weinig gunnen terug. Terwijl je wat je geeft doorgaans ook weer terugkrijgt, dus zo'n buil val je je daar meestal niet eens aan...

(Ben ik nou echt zo'n raar geval dat ik met mijn kinderen een cadeautje knutsel voor de nieuwe vriendin van papa? Hell, ik was zelfs een tikkie in mineur toen het uitging )
Het wordt er niet interessanter op als ik twee keer hetzelfde post
Ik wist dat mijn vriend volledig voor mij ging, en vond het daarom prima dat hij zijn ex hielp met het ophangen van een lampje. ( Dit is maar 1 van de voorbeelden.)

Toen we trouwden waren al zijn exen er. Voor sommigen ondenkbaar, maar voor mij juist een teken dat iedereen ons het gunde.
Persoonlijk zou ik een aantal zaken anders aanpakken dan TO. Maar dat laat overlet dat ik goed begrijp dat de situatie van TO gecompliceerd en soms zelfs niet te benijden is.

Als je voor het eerst een relatie krijgt met een man met kinderen ontdek je dat die relatie op bepaalde punten fundamenteel anders is dan een relatie met een man zonder kinderen. Helaas kun je alleen in de praktijk ontdekken hoe je daar het beste mee om kunt gaan. De boodschap "je wist toch waar je aan begon" heb ik in dit kader nooit zo begrepen. Iedere biologische ouder zal je kunnen vertellen dat je pas écht weet wat het betekent om kinderen te hebben als je ze eenmaal hebt. Dat is voor stiefouders niet anders. Ook stiefouders hebben tijd nodig om te wennen en hun positie te bepalen. Met dát verschil dat er doorgaans meer begrip is voor de vragen waar biologische ouders mee worstelen. Ik heb zelf ervaren dat niet iedereen kan uitgaan van de goede bedoelingen van stiefouders. Naar mijn idee hebben biologische ouders en stiefouders het recht om met respect bejegend te worden, ook al maken zij andere keuzes dan ik zelf zou doen. Ik zou werkelijk niet weten wat jaloezie daarmee van doen heeft.

TO gaat vanzelf ontdekken dat de kwaliteit van haar relatie niet afhangt van de aanwezigheid van een foto op de kinderkamer of de aanwezigheid van moeder op de luchthaven. De kwaliteit van haar relatie wordt bepaald door de relatie die zij heeft met haar partner. En dáár ligt op dit moment een probleem dat zij alleen met haar partner kan oplossen.
Overigens ziet deftigdametje misschien wel wat vriend wil dat ze ziet... Zoals al eerder geschreven is, ben ff kwijt door wie, is het helemaal niet zeker dat moeders haar ex wel terug wil...

Mijn ex sprak mij constant aan op msn om "gezellig te te kletsen.". Nadat ik hem meerdere malen had verzocht om dat enkel te gebruiken als het over de kinderen ging, heb ik heb geblokkeerd. Let wel: Ik heb hem geblokkeerd. Ex belt mij voor de stomste dingen op, dingen die hij bijvoorbeeld na meer dan een jaar per se terug wil of wederom voor een kletspraatje, maar dan wel als zij er niet is. Als ik hem bel met betrekking tot de kinderen is hij heeeeel vriendelijk...behalve..jaja....als zij in de buurt is. Ik kan exact horen wanneer zij er is, want dan is meneer ineens errug kortaf met zo'n "he, val je me nu alweer lastig" toontje. Ontzettend kinderachtig en het zou me niet verbazen als zijn vriendin nu ook denkt dat ik hem terugwil of zoiets. Want die indruk wekt hij wel met die toon...alsof ik degene ben die hem steeds lastigvalt. Nou...ik kan je melden...als de kinderen er niet waren dan zou ik voor de rest van mijn leven geen woord meer met hem wisselen! Maar ja, ze zijn er wel, en dus ben ik beleefd. Maar ook niet meer dan dat.

Ga er dus niet meteen vanuit dat exen altijd hexen zijn...
Een relatie hebben is vaak al gecompliceerd genoeg (hoe goed of serieus deze in de basis ook is). En bij jullie zijn jij en je vriend niet de enigen in het spel, maar komen er ook kinderen en een ex-vrouw met vriend bij kijken.

Ik denk dat je de voorbeelden en voorvallen zou moeten ontstijgen. Zij heeft toen zus en zo gedaan en dat heeft ze vast gedaan omdat .... en eigenlijk had jouw vriend toen ruggengraat moeten tonen.... . Je bent alleen maar aan het invullen en maakt de dingen zo groot als jij ze vindt.

Mij lijkt het heel goed om een "echt" gesprek met je vriend aan te gaan en duidelijkheid te krijgen hoe hij zou willen dat de relatie en contacten met zijn ex is. Is dat zoals het nu gaat? Of wil hij daar wellicht andere dingen in. En als hij het dan anders zou willen, wat zou hij dan anders willen? En hoe kan jij er aan op een positieve manier bijdragen dat het wederzijdse contact met de ex-vrouw en partner en de kinderen goed is? Ik denk dat het heel goed is om dat samen heel duidelijk te hebben en te krijgen en wanneer dat afwijkt van hoe het nu gaat daar een gesprek over te voeren met zijn ex-vrouw en partner. En dan niet over de voorbeelden die zijn voorgevallen maar over hoe je het zou willen. Voorbeelden kunnen prima zijn ter verduidelijking indien neutraal gebracht, maar om eerlijk te zijn geef jij best veel kleur aan de voorbeelden waardoor ze niet meer neutraal genoeg van toon zijn (dat is tenminste mijn inschatting op basis van de intonatie in je berichten).

Als mij dit zou overkomen zou ik met name duidelijkheid willen hebben over de rol en verhoudingen tussen mijn partner en zijn ex, maar zou ik ook duidelijkheid willen hebben of creëren over mijn rol als huidige partner van de vader in het geheel. Niet omdat ik iets zou willen opeisen, maar omdat ik respecteer dat mijn partner kinderen heeft en een levenslange relatie (daarom) zal moeten onderhouden met zijn ex.

Waarom de contacten met de exvrouw en haar partner juist niet aanhalen om elkaar beter te leren kennen en op elkaar ingespeeld te raken? Jullie hebben toch allemaal hetzelfde belang? Wie weet gaan jullie elkaar straks meer respecteren.

En ja, je kan in de voorbeelden blijven steken en kan daar je mening over blijven houden, maar dat is dan wel jouw mening en hoeft helemaal niet de reden of oorzaak te zijn. En ook al was het allemaal waar en doet zij alles om maar te verstoren omdat haar huidige relatie niet zo goed loopt. Wat dan nog???

Mijn advies is dus: ontstijg de voorbeelden en bepaal samen een strategie en maak goede of betere afspraken en wijs niet met een vinger naar de schuldige (die is er namelijk niet).

Tot slot wil ik nog het volgende kwijt. Het zou heel goed kunnen dat je vriend en zijn ex beiden tevreden zijn over de wijze waarop het nu gaat. Als dat het geval is heb je pech en zal je dat moeten accepteren. Dan hebben jullie daar beiden een andere visie op.

Gr,

WZK
quote:Deftigdametje schreef op 29 januari 2009 @ 11:19:

[...]

Dit is precies zoals ik het voel, ik vind het prima dat er contact is omwille van de kinderen (ik ben tenslotte zelf ook kind van gescheiden ouders en mijn ouders en hun partners konden altijd prima met elkaar overweg) maar niet als dat niet nodig is. Zoals bv in het voorbeeld dat ik eerder aangaf, dat de moeder mijn vriend belt om te zeggen dat zijn kind nu een zalfje heeft voor haar huid, terwijl hij haar even later gaat ophalen. Iemand zei dat ouders soms ook dingen moeten bespreken waar de kinderen niet bij hoeven te zijn, nou ik zie niet in, waarin dit niet gemeld kan worden bij het ophalen. En altijd alleen als wij samen zijn, als hij alleen is, dan belt ze niet of komt ze niet zomaar langs.

En met reacties als jaloerse vrouw die het licht in de ogen van de moeder niet gunt kan ik verder niks.. Hoe vaak moet ik dat hier nu schrijven? Ik heb ook exen hoor. Natuurlijk dus ik weet ook hoe het wel kan.

Maakt contact met exen je sowieso al onzeker? Je lijkt minimaal contact nog wel te accepteren, maar alles er omheen niet. Heb jij nog contact met exen?

Ik ben een gescheiden moeder en heb een relatie. De vader van mijn kinderen is opnieuw getrouwd. Wij kunnen an sich prima met elkaar overweg, springen voor elkaar in waar nodig en voeden de kinderen dus nog steeds "samen" op.

Als er een besluit genomen moet worden overleggen wij in eerste instantie samen. Ik bel of mail ook voor een zalfje/rapport/broodtrommel/andere onzin, omdat we aan kinderen zijn begonnen met de intentie ze sámen op te voeden. Ik hoef niet uit beeld te blijven omdat de nieuwe partner onzeker is. Als vader dit van mij zou vragen zou ik zeggen dat ie zich op zijn kop mag krabben en afvragen waar hij mee bezig is. Hem adviseren om hún probleem zélf op te lossen en mij daar niet mee lastig te vallen. De mening van de vader en mij tellen zwaar, de rest is bijzaak. Dit is zo en dit blijft zo. Niet omdat wij elkaar nog zo graag zien, of zo graag bij elkaar zijn, maar omdat wij onze kinderen zo goed mogelijk willen opvoeden. Wij gunnen elkaar het geluk dat we afzonderlijk hebben gevonden, en kunnen ook nog sámen (als in tegelijkertijd op 1 plek verzuchtend dat zoonlief dit en dat zoooo lief/schattig/goed/knap kan) genieten van de kinderen. De nieuwe partners worden alleen meegesleept als dit op verzoek van de kinderen is.

Ik ben blij dat het op deze manier kan. Op deze manier gaat het prima en heeft niemand last van elkaar. De stiefmoeder van mijn kinderen heeft ook problemen met mij (en daardoor ik met haar). Ze vindt ook dat ik teveel in hun leven "verweven" ben, maar andersom zou ik het ook lekkerder vinden om niet met een ex te maken te hebben. Toch hoeft ze zich geen zorgen te maken, ze mag hem hebben én ik vertrouw haar zelfs mijn kinderen toe. Ik weet dat zij hun een troostkusje geeft als er eentje een knie kapotvalt en ik ben blij dat ze ook bij hun vader iemand hebben die ze die troostkusjes ten overvloede kan geven.

Ook voor haar voelt hun relatie niet stabiel. Het liefst heeft ze dat hij met geen van zijn exen contact had. Jammer dat ze vergeet dat we alleen contact hebben vanwege en om de kinderen.

Zij wist dat hij kinderen had toen ze een relatie met hem kreeg en dat ik nog lang niet overleden ben dus dat ze het er maar een tijdje mee moet doen. Het is dus echt puur haar probleem. Niet het probleem van mij, de vader, mijn vriend. Daartegenover staat wel dat ik geen dingen doe om het hun extra moeilijk te maken, maar ik hoef hem ook niet meer, dat scheelt natuurlijk.

Het is een heel verhaal, maar misschien heb je er iets aan om een andere kant van zo'n situatie te lezen. Want ik weet zeker dat er mensen zijn die denken dat ik mijn ex wel terug zou willen. (Nee, dat wil ik niet. Natuurlijk vind ik het jammer dat het ideaalplaatje van samen oud worden en kinderen opvoeden niet haalbaar bleek, maar ik zou niet meer met hem willen leven). En de mensen die het zo willen zien zullen mijn betrokken gedrag bij mijn kinderen kúnnen zien als dwarsbomen van hun relatie. Maar mijn ex en ik weten hoe het zit, en we zijn er trots op dat we bijv. op ouderavonden van school horen dat het voor leraren zoveel makkelijker en fijner 'samenwerkt' met ons, dan met kibbelende gescheiden ouders die het elkaar alleen maar moeilijker maken. We hebben wel eens de vraag gekregen waarom we niet meer samenzijn, die we beiden volmondig beantwoorden met; "dat de koek op is en we andere kanten op wilden, wil niet zeggen dat we elkaar niet mogen of het licht in de ogen niet gunnen".
idd als zijn dochter zelf graag die foto op wil hangen, zal ik haar niet tegenhouden, het is natuurlijk haar moeder. maar ze was 1,5 toen mijn vriend die foto ophing, dus denk niet dat dat haar wens was haha. maar ben niet jaloers op zijn ex gelukkig.
idd als zijn dochter zelf graag die foto op wil hangen, zal ik haar niet tegenhouden, het is natuurlijk haar moeder. maar ze was 1,5 toen mijn vriend die foto ophing, dus denk niet dat dat haar wens was haha. maar ben niet jaloers op zijn ex gelukkig.
waarom komen al mijn berichten twee keer?
Ik heb trouwens de ex van mijn ex leren kennen toen mijn ex nog mijn vriend was (volg je m nog? ). En zij en ik hebben nu nog steeds contact. Ik heb er vertrouwen in dat ik met nieuwe vriendin ook goed contact zal hebben in de toekomst. Tenzij nieuwe vriendin net zo overspannen op mij reageert als sommige dames hier op de ex van hun vriend...

Ex van ex heeft geen contact meer met ex trouwens, vanwege de manier waarop hij behandelde op het laatst. Dat vind ex helemaal niet leuk, gna
Wees blij dat er fatsoenlijk contact is tussen die 2!

Mijn vriend ziet nu pas, na 11 jaar, zijn dochter weer regelmatig. Dàt is pas ongemakkelijk en dan ben ik nog niet eens in the picture (eerst hun maar aan elkaar laten wennen).

Je hebt er mee te maken, punt.

Het is volkomen normaal dat die moeder haar kind wil wegbrengen (althans, ik zou het wel lekker makkelijk vinden als kind met pappa mee zou gaan, maar ik ben dan ook een lui varken) en het is ook volkomen begrijpelijk dat hij vraagt of je geen ruzie wilt maken, als ik zo eens zie hoe je over haar praat.

Wat verwacht je dan van je vriend, haar constant 'nee' laten verkopen, omdat jij er moeite mee hebt??

Je kunt haar niet volledig ontlopen, dus kan je er beter het beste van maken lijkt me.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
..
rosanna08 wijzigde dit bericht op 30-01-2009 15:03
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
http://www.stichtingstief...hp?module=basis&menuid=97 deze site vind ik zelf wel interessant.. misschien heb je er wat aan, deftigedame.

@ poezewoes: ik zou haar zelf niet verbieden die foto op haar kamer te hebben, als zij dat zelf wil. tuurlijk zou ik er niet om staan te springen, maar snap ook wel dat het voor haar wel haar moeder is.
Een ding wat ik niet begrijp aan de reacties van de " exen"hier.

Volgens de TO geeft zelfs haar vriend toe dat Ex aan het zieken is. Waarom, als zelf de vriend toegeeft dat ex zich anders gedraagd sinds TO in the picture is, moet ze zich blijven verdedigen en blijven aanhoren dat ze jaloers is en spoken ziet, en dat ex echt heus wel alleen aan de kinderen denkt. kenelijk is deze ex wel een Hex, en niet zo weldenkend en vriendelijk puur in het belang van de Kids. Ik geloof echt nioet dat alle exen hexen zijn, net zoals niet alle stiefmoeders stiefloeders zijn. Dat neemt niet weg dat beiden bestaan.

Sommige hexen gebruiken idd hun kinderen om nieuwe relatie stuk te maken, sommige stiefloeders eisen zelfs dat een man zijn koinderen maar helemaal niet meer ziet omdat ze niet in haar leven passen. Daar zit nog van alles tussen.
Idd, daar zit nog van alles tussen, dus de aanhef van je posting vind ik wat naar Return.

Niet alle reacties van de 'exen' zijn gelijk, bovendien staat hun ex-zijn hier niet ter discussie. Exen zijn net mensen, echt waar.

Wat sommige mensen onder de aandacht proberen te brengen, is dat TO ook het gedrag van ex zou kunnen misinterpreteren. Zulke schokkende dingen gebeuren er namelijk niet. En omdat ze hoe dan ook toch niks aan het gedrag van ex kan veranderen, is het niet eens boeiend hoe ex het bedoelt. Waar het om gaat is dat vriend het blijkbaar een stuk minder erg vindt als TO en dat ze daar iets mee moet.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
.
Je hebt gelijk Poez,

Sommige van de exen hier gaan er van uit dat TO per definitie wel fout moet zitten omdat het nu eenmaal zo is dat moeders ten alle tijden in het belang vn hun kind zullen handelen en dat dus de enige uitleg voor het probeeem van To is dat zij wel jaloers zal zijn en niet moet zeuren en dat ze vast enorm overdrijft.

Ik denk dat als zelfs degene die de vader van de kinderen is, aangeeft dat zijn ex zich anders is gaan gedragen, dat dat dan ook wel aannemelijk is. Dan nog kan TO mss dingen anders interpreteren, dan nog is het zo dat dity vooral een probleem is dat ze met haar vriend moet oplossen omdat hij de aangewezen persoon is om zijn ex een beetje in te dammen.

Dat neemt echter niet weg dat ik het nog steeds raar vind dat TO na 8 pagina's nog steeds te horen krijgt dat ze spoken ziet en het allemaal wel mee zou vallen. Of het echt scjockerend is kan ik niet beoordelen. Ik vind allen wel dat TO door sommigen hier te makkelijk in het verdomhoekje wordt gezet.
Ik zie wel wat je bedoelt Return. Maar TO heeft hier ook een heleboel goede adviezen en andere gezichtspunten gekregen. Toch is haar laatste post net zo ongenuanceerd als de eerste.

Niet alleen de inhoud van haar verhaal, maar ook de manier waarop het wordt gebracht schept natuurlijk een beeld van de situatie. Ik mis elke mogelijkheid tot nuance in to's teksten. Dit geeft mij wel een beetje een beeld van hoe ze in deze situatie zit en hoe haar houding naar de andere betrokkenen is. En ik denk dat deze houding de problemen nu niet bepaald verkleind.

Ik ontken niet dat ex misschien wel rottig doet. Ik ben er niet bij, heb het niet gehoord of gezien dus kan er niet over oordelen. Waar ik wel bij ben en wat ik wel zie, ik hoe to hier reageert en praat. En daar kan ik me wel een mening over vormen.

Ik probeer me geen beeld te vormen van mensen op basis van horen zeggen door een ander, maar alleen op basis van mijn eigen observaties. En dat maakt me niet uit of dat een ex of een nieuwe partner is en het staat los van mijn eigen burgerlijke status.

het is bekend dat als er hier een topic over dit soort problematiek wordt geopend, mensen geneigd zijn snel aan de kant te gaan staan die ze herkennen. Maar ik lees ook heel wat reacties van exen en nieuwe partners die helemaal niet zo cliché pro of contra zijn. Elkaar aanspreken op de status in plaats van op de inhoud van de reactie vind ik dan ook een beetje flauw, en de manier waarop to dit zelf deed in het begin van dit topic, wat door Lotus-Lilly zo treffend als karaktermoord werd omschreven, draagt wel bij dat posters hier een beeld krijgen van hoe zij in het geheel staat, en dat is niet in haar voordeel. In ieder geval met een hughe vooroordeel naar exen toe. Dat zal haar mening over en visie op de ex van haar partner ook geen goed gedaan hebben. Vandaar dat dan ook de verhalen over ex met een korrel zout worden genomen. Dat ligt niet aan de positie van de posters, maar aan de teksten van TO zelf.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik denk dat ook daar een stukje actie-reactie in zit.

De eerste twee pagina's bestaan bijna alleen maar uit reactiets in de trant van "je bent jaloers en je stelt je an en je moet niet zeuren".Kan me zo voorstellen dat TO dan ook direct in de verdediging schiet. ben het wel met je eens dat als ze IRL net zo reageert als hier, dat dat zeker niet bijdraagt tot een oplossing.

Kan alleen maar hopen op de soep van Leo's motto.
@ Poez, voor je geduldige vriendelijke uitleg. dakanniknie
Als mensen zo'n moeite hebben met de term jaloezie, kan het ook anders geformuleerd worden, nl to komt op mij over dat ze de ex van haar vriend ervaart als een bedreiging.

Dat dekt ook beter de lading wat mij betreft.
quote:return_of_kreng schreef op 30 januari 2009 @ 15:50:

Een ding wat ik niet begrijp aan de reacties van de " exen"hier.

Volgens de TO geeft zelfs haar vriend toe dat Ex aan het zieken is. Waarom, als zelf de vriend toegeeft dat ex zich anders gedraagd sinds TO in the picture is, moet ze zich blijven verdedigen en blijven aanhoren dat ze jaloers is en spoken ziet, en dat ex echt heus wel alleen aan de kinderen denkt. kenelijk is deze ex wel een Hex, en niet zo weldenkend en vriendelijk puur in het belang van de Kids. Ik geloof echt nioet dat alle exen hexen zijn, net zoals niet alle stiefmoeders stiefloeders zijn. Dat neemt niet weg dat beiden bestaan.

Sommige hexen gebruiken idd hun kinderen om nieuwe relatie stuk te maken, sommige stiefloeders eisen zelfs dat een man zijn koinderen maar helemaal niet meer ziet omdat ze niet in haar leven passen. Daar zit nog van alles tussen.Ik probeerde de andere kant te belichten met mijn posting, namelijk dat mijn ex constant contact met mij zoekt en overdreven hartelijk tegen me doet....tenzij zijn vriendin in de buurt is. Dan ineens heeft meneer een "Laat me toch met rust. Val me niet lastig" toontje...alsof alle pogingen tot contact van mijn kant komen...!

Wat ik hiermee bedoel...ten behoeve van TO kan haar vriend misschien wel een beeeetje doen alsof hij het allemaal verschrikkelijk vervelend vindt...terwijl hij zich misschien wel heel anders gedraagt als TO niet in de buurt is.

Mijn ex wekt ook bewust een andere indruk...heel kinderachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven