Jaar bezig 2 miskramen vervolgtraject?

10-04-2017 10:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden

Wij nu ruim jaar bezig en 2 miskramen eentje na 6 mnd en 5 weken ging mis. Daarna na 8mnd. Ruim 10 weken zwanger geweest vrucht gestopt met groeien in 6 de week.

Ben benieuwd hoe bij jullie de vervolg traject er uit zag? Na de miskramen en vervolg traject om zwanger te worden. Waar het aanlicht?

Welk onderzoeken kregen jullie als eerst? Hoe lang moesten jullie er op wachten?

Ik vloei niet meer. Dus ze hadden tegen mij gezegt in zieken huis zodra ik niet meer vloei kan ik bellen voor afspraak dan ongeveer over 3 dagen. Dan zouden idd echo krijgen of we in schoon zijn. En dan krijg te horen hoe nu verder

Nu ben ik daar juist nieuwsgierig na hoe dat traject bij jullie uit ziet.

helaas is blijk druk in ziekenhuis kon ik pas vrijdag te recht maar dan heel vroeg heelaas is voor ons niet handig omdat me man in de nachtdienst deze week zit dus na 12 uur vrijdag op ze vroegst kan. :(

Eerstvolgende plek dat pas hadden is 20 april vroeg ochtend. Prima dat kan dan wel maar Ow duurt Dat dan nog poos :(:0 grgr

Baal daar enorm van! Ik zo gehoop deze week echo hoop dat schoon ben en volgde week evt al begin maken met bloed onderzoek of zo!

:(
Ik heb geen miskramen gehad, maar krijg nu wel een vruchtbaarheidsbehandeling. Ik kan je alleen zeggen dat je heel wat geduld moet hebben. Alles gaat niet zo snel als je zelf zou willen.

20 april lijkt veraf, maar zal er sneller zijn dan je denkt.

Sterkte en hopelijk komt er wat uit de onderzoeken!
Wat vervelend voor je!

Ik heb zelf twee missed abortions gehad. Juli 2007 en mei 2008. Toen kwamen we in aanmerking voor chromosomenonderzoek. Bloed laten prikken, drie maanden moeten wachten op de uitslag en er kwam (zoals verwacht) niks uit. Uiteindelijk werd ik vrij vlot erna weer zwanger en dochter is geboren in 2009.

Verwacht er niet teveel van, de medische hulp en onderzoeken. Vaak is er niks te vinden en gooien ze het op pech. De aanhouder wint in dat geval, al is dat best frustrerend als je er midden in zit.

Ik wens je veel sterkte.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Wat mij vanochtend aangeboden werd: stolselonderzoek, schildklier en evt. DNA van mij en partner. Maar wij hebben wel al twee kinderen, de kans dat er iets uitkomt is sowieso al klein. Ik kan gaan praten met een fertiliteitarts, maar volgens mij is de kans dat het 'gewoon pech' is, nog altijd het allergrootst (nadat het dus vier keer fout gegaan is, waarvan twee keer in de vijfde week). Bij mij speelt leeftijd wel ook een rol, dat is bij jou volgens mij niet.

Succes Marijeens, heb ook gereageerd in het zwanger na miskramen-topic.
Ik heb na 3 miskramen de eerste onderzoeken gehad. Dit waren chromosoomonderzoeken bij mij en mijn man en uitgebreid bloedonderzoek bij mij. Ze hebben onder andere gekeken naar mijn bloedstolling en werking van de schildklier. Uit al deze onderzoeken is niks gekomen. Hierna nog 2 miskramen gehad. Ze wilde bij mijn ziekenhuis toen ineens nog een hysterescopie doen. De cyclus dat ze dat wilde gaan doen bleek ik weer zwanger. En die zwangerschap gaat tot nu toe goed. Inmiddels ruim 36 weken

Je moet niet verwachten dat je nu in een fertiliteitstraject komt aangezien je gewoon zwanger kan worden. Pas als je bijvoorbeeld ook nog onregelmatige cyclussen hebt, zoals bij mij het geval was, gaan ze daar verder naar kijken. Bij mij kwam er pcos uit en ben ik geholpen met clomid. Al met al zijn mijn man en ik 19 rondes bezig geweest om blijvend zwanger te raken.
Oh en natuurlijk heel veel sterkte gewenst
Je kan een onderzoek krijgen naar stolling, dna en schildklier maar zoals dna kost van beide eigen risico dus kan je bijvoorbeeld even laten wachten. Stolling mag pas na 3 maanden niet zwanger te zijn geweest.

Wat je wel kan vragen is voortaan eerdere echo's. Want t is bij beide met 6 weken mis gegaan, en je kwam er pas na 10 weken achter, dat is klote. Dan kan je vragen of je voortaan met 7 weken kan komen.

Verwacht er niet teveel van! Ze doen er echt amper iets aan.

K heb zelf 4 miskramen gehad en ben 3 jaar bezig geweest met zwanger worden en ik was echt teleurgesteld in wat ze deden... ik moest zelf ook telkens met suggesties komen ( progesteron meten na eisprong enzo anders deden ze helemaal niks)
Maar TO heeft maar (maximaal) één spontane miskraam gehad zoals ik het lees. En (minimaal) één missed abortion. Dan kom je nog niet in aanmerking voor bloedonderzoek naar stollingsafwijkingen en schildklier. Dat is alleen als je meerdere spontane miskramen achter elkaar krijgt (dan kan dat een oorzaak zijn namelijk).

Een fertiliteitstraject zullen ze ook niet aanbieden, aangezien ze twee keer spontaan zwanger is geweest in één jaar tijd. Op dat vlak lijkt niks mis.

Ik herken de frustratie overigens wel. Tussen de eerste en tweede zwangerschap zat bij mij ook 8 maanden, terwijl het de eerste keer zo vlot ging. Maar er kan niks tegen gedaan worden.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 10 april 2017 @ 11:48:

Maar TO heeft maar (maximaal) één spontane miskraam gehad zoals ik het lees. En (minimaal) één missed abortion. Dan kom je nog niet in aanmerking voor bloedonderzoek naar stollingsafwijkingen en schildklier. Dat is alleen als je meerdere spontane miskramen achter elkaar krijgt (dan kan dat een oorzaak zijn namelijk).

Een fertiliteitstraject zullen ze ook niet aanbieden, aangezien ze twee keer spontaan zwanger is geweest in één jaar tijd. Op dat vlak lijkt niks mis.

Ik herken de frustratie overigens wel. Tussen de eerste en tweede zwangerschap zat bij mij ook 8 maanden, terwijl het de eerste keer zo vlot ging. Maar er kan niks tegen gedaan worden.Dat dus.... hier in twee en half jaar 2 miskramen en vervolgens binnen 1 maand wel zwanger van een gezond kindje. Geduld werd aardig op de proef gesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven