Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zo rond de verjaardag van mijn zwager bevallen. Ben benieuwd :D.

Overigens was ik de vorige keer op mijn verjaardag uitgerekend. Maar helaas dat ging mis.
Wij hebben het gister mijn ouders verteld, was heel spannend maar ook leuk. Vnvnd de ouders van vriend..
Natte tosti..
Zou iedereen haar eigen gegevens zoveel mogelijk willen invullen in de tabel? Leeftijd, hoeveelste kindje... Dan creëren we op die manier een mooi overzicht van onze groep
Ik zou graag de tabel aan willen passen, maar weet hoe.. OEPS

Leuk mevrouw tomatensoep!
Sterkte @florence en @steenbok!

Ik heb zelf hier wat minder geschreven. Ik merk dat ik het toch heel erg lastig vind. De vorige zwangerschap hoorden we bij de eerste echo dat het niet goed was, dus dat spookt nog erg door het hoofd. Gelukkig is het vrijdag zo ver. Als het dan goed is, kan ik hopelijk wat meer genieten.

Ik kan niet zo goed begrijpen waarom het wel of niet fijn zou zijn je kind in een bepaalde maand te krijgen. Het is toch sowieso een wonder? Wat maakt de maand daarbij uit? Dat denk ik in ieder geval.
Logisch Vashta, snap dat je vrijdag afwacht voordat je wat meer kunt genieten. Ik duim mee voor je!

Het is heus niet ondankbaar (zo komt je opmerking over) om voorkeur te hebben voor een maand, er is niemand die zegt dat ie daarom liever helemaal niet zwanger geworden zou zijn. Uiteraard is het een wonder.

De één denkt meer over zoiets na dan de ander en ik kan me goed voorstellen dat iemand anders dat compleet onbelangrijk vindt. Prima.
Nou, volgens mij mag ik hier de spits afbijten: vanochtend vroeg hebben we een kloppend hartje gezien! Wat een opluchting, een echo zonder kanttekeningen. Alles zag er mooi uit en de geschatte termijn klopt met de verwachting, 1 dec mag voorlopig blijven staan. Nu ga ik heel hard duimen voor de rest!

Vashta, hopelijk kun je na de echo inderdaad wat meer genieten, is bij mij in ieder geval nu al zo. Ik kan de zelfbescherming nu iets meer loslaten (maar stiekem wel bang dat het dan veel harder aankomt als het alsnog fout gaat).

Over de maand december: ik begrijp dat wel, vooral vanwege het cadeautjes geven en het feit dat iedereen toch al zo druk is met alles. Mijn broer is vlak voor kerst jarig en ik heb mijn moeder er vroeger altijd op horen vloeken Misschien is dat ook de reden dat hier relatief meer vrouwen zitten met een 'voorgeschiedenis', wat Julie-87 in het begin al eens opmerkte. Ik weet zeker dat er mensen zijn die december proberen te vermijden, maar dat doe je niet als je eenmaal om wat voor reden dan ook het gevoel hebt dat iedere poging/maand telt.

Maar het zal vast allemaal niet zoveel uitmaken of in ieder geval wel wennen. Misschien gewoon de halve jaren vieren met een cadeautje. Het zoontje van een vriendin, in de basisschoolleeftijd, krijgt voor z'n verjaardag (rond sinterklaas) geld wat hij dan zelf kan sparen om een andere keer wat leuks te kopen voor zichzelf, da's ook een optie.

Het artikel/website van Julie-87 heb ik ook doorgenomen, is wel een interessante theorie. Ik denk dat je daar als ouders alert op moet zijn en in de gaten moet houden dat men het verschil van een jaar niet vergeet in afwegingen over het niveau van een kind.

Wb tabel, nav het verzoekje dat iemand gisteren heeft geplaatst: het viel me op dat Jorrie, Dromer83 en Slagroomsoes nog niet in dit topic hebben gepost. Lezen/schrijven jullie nog mee?
Dan hier het tweede goede nieuws van de dag: Ook ik heb zojuist een kloppend hartje gezien

De termijn van 6 weken en 5 dagen klopte ook.

Ik ga vanaf nu proberen het volle vertrouwen te hebben in mijn lijf en ervan te gaan genieten!!

Voor de rest duim ik ook heel hard mee
Gefeliciteerd met jullie goede echo's .
Wat fijn de goede echo's!
wat leuk die goede echo's! gefeliciteerd!

wij gaan morgen om 15:00, vandaag echt al de hele dag hele erge buik krampen dus ben san gelijk bang, maar geen bloedverlies dus ik vertrouw er op dat het goed komt! wat betreft het geslacht, ik heb wel een voorkeur en ik wil het graag ook zo snel mogelijk weten! en de NIPT test gaan we ook zeker doen, we willen graag weten waar we aan toe zijn.
Gefeliciteerd met jullie goede echo's! Heel fijn, idd nu lekker genieten!

Ik had mijn echo pas half mei, maar heb sinds een week een paar keer per dag krampachtige buikpijn. Geen bloedverlies.

Ik heb contact opgenomen met de verloskundige en het kan erbij horen, het kunnen m'n darmen zijn of het kan natuurlijk ook niet goed zijn. Ik probeer vertrouwen te houden, maar vind het wel even spannend.

Gelukkig krijg ik volgende week al een extra echo, waarop ook wij een kloppend hartje hopen te gaan zien ?

Meer mensen met buikpijn in de onderbuik?
Zusterrr, ik heb ook last van buikpijn. Dit heb ik soms een paar uur en soms zijn het meer steekjes. Het is lastig om te zeggen of dit m'n darmen zijn, ik denk het wel!

Niet te druk maken, maar dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan!

Hopelijk is volgende week bij jou ook alles goed.
Thanks @Nemoo, dat stelt een beetje gerust
Jaaaa Arinna en Nemoo wat fijn om een kloppend hartje gezien te hebben!

Mycupoftea en zusterrr, vervelend zeg die krampen, het kan er inderdaad bij horen. Maar liever heb je het niet natuurlijk. Ik heb af en toe heel licht menstruatiegevoel.

Vashta en mycupoftea, benieuwd naar jullie echo's morgen.

Bessie, hoe was jouw echo vandaag?
Oproep: kan iemand die op 4 december uitgerekend is, de tabel even compleet maken?

Mycupoftea, voor welk geslacht heb je voorkeur als ik vragen mag? Of hou je dat liever privé?
Wat fijn al de goede echo's.

@zusterr hier ook buikpijn en vooral vaak plassen. Ben nu zes weken zwanger. Soms nog bruinig bloedverlies, ben nog niet gerust. Wachten tot volgende week vrijdag duurt lang.
C'est la vie
Fijn zeg, de goede echo's!

Hier ook regelmatig krampen en buikpijn. En de misselijkheid die gewoon vrolijk doorgaat

Doordat ik al 2 kinderen heb merk ik dat ik me er minder druk om maak. Je hebt alles al een paar keer meegemaakt, en natuurlijk hoop ik dat het goed gaat hoor, maar je staat er toch wat relaxter in en ik ben er een stuk minder mee bezig.
Yeeey 2 goede echo's! Wat fijn Arinna en Nemoo!

Ik heb soms ook last van buikpijn. Niet super pijnlijk, maar wel onmiskenbaar van m'n baarmoeder en niet van m'n darmen. Net moest ik een sprintje trekken voor de trein en nu heb ik gelijk weer last. Niet chill!

Verder heb ik knallende blaasontsteking. Kon vanmorgen niet eens meer lopen. Heb nu zwangerschapsproof antibiotica.

Ik heb niet echt voorkeur voor geslacht. Misschien toch lichte voorkeur voor een dochter. Maar dan denk ik wel eeeerg ver vooruit haha!

En interessant artikel Julie, over 'jonge' kinderen op school! Volgens mij zijn scholen tegenwoordig best wel op individuele kinderen afgestemd ook, met voor ieder wat wils?
marilynne wijzigde dit bericht op 30-08-2017 20:34
19.22% gewijzigd
Herkenbaar die krampen en buikpijn! En soms een trekkende lies. Denk ook beetje obstipatie.
Julie-87 snap je opmerking over 4 december nu pas!! Dan loopt het inderdaad mooi door haha
Ik wil mezelf wel op 4 december zetten hoor. Haha. Vanwege een niet geheel regelmatige cyclus kom ik er met mijn eigen berekening niet helemaal uit namelijk. Eerste week december iig!

Maar eigenlijk durf ik nog niet in de tabel.. voelt als de goden verzoeken..eerst een goede echo volgende week.
Je staat er toch al in zuster? Bij 7 december. En daar hebben we er al genoeg van ;)
Arinna en Neemo wat fijn een goede echo! Dat geeft was opluchting. Lekker genieten van het goeie nieuws.

Vandaag opeens een stuk minder last van kwaaltjes. maakt mij meteen weer onzeker. Waarschijnlijk niet terecht maar toch. Aan de andere kant ook weer heel fijn. Kon eindelijk eens wat in mijn huishouden doen en beetje genieten. Meer dames onzekerheid door wisselende dagen met meer of minder zwangerschapssymptomen? NOg even geduld dinsdag eerste echo.
Wat fijn die goede echo's, gefeliciteerd!!

@Julie, het was niet bedoeld als kritiek hoor, gewoon als pure verbazing. Ik had daar echt totaal geen moment bij stil gestaan, of er bepaalde maanden beter zouden zijn. Grappig hoe iedereen weer andere ideeen en uitgangspunten heeft, toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven