Uitgerekend begin december 2017!

03-04-2017 11:41 1959 berichten
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!

Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Bessie2017 29/33 Eerste 3 december Jongen! :love: Bevallen op 19 oktober! :heart:
ElCid79 37/38 Tweede 26 november Jongen! :love: Bevallen op 27 november! :heart:
Mevrouw85 3 december Jongen! :love: Bevallen op 28 november! :heart:
MevrouwTomatensoep 32/24 Eerste 10 december Jongen! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
Kaartje1 26/26 Eerste 2 december Meisje! :love: Bevallen op 1 december! :heart:
mycupoftea 26/31 Eerste 30 november Meisje! :love: Bevallen op 2 december! :heart:
Sleutels Derde 12 december Meisje! :love: Bevallen op 3 december! :heart:
Lentegroetjes 26/28 Eerste 3 december Meisje! :love: Bevallen op 7 december! :heart:
fritzzz 28/30 Eerste 10 december Meisje! :love: Bevallen op 10 december! :heart:
Marilynne 28/32 Eerste 6 december Meisje! :love: Bevallen op 13 december! :heart:
VashtaNerada 36/37 Eerste 1 december Jongen! :love: Bevallen op 16 december! :heart:
-cactus- Tweede 6 december Jongen! :love: Bevallen op 20 december! :heart:
:hug: evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte steenbok!



Ik zei een week geleden nog heel stoer 'oh, drie weken tot de echo, dat vliegt voorbij' maar inmiddels vind ik het toch best lang duren..
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Steenbok, enorm veel sterkte gewenst! Jullie hebben zo lang moeten wachten en dan is het extra naar als het misgaat. Succes met het ivf-traject, hopelijk volgt snel een nieuw wonder!
Alle reacties Link kopieren
Ah, Steenbok, wat verdrietig. Heel veel sterkte de komende tijd, zeker voor jullie vind ik dit zo rot! Snap dat je verdrietig bent. Ik hoop zo dat het snel weer raak is!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Steenbok!



@anderen de echo was goed! Het hartje klopte en de kleine ligt er goed bij, 17 november verwachtte datum!
Alle reacties Link kopieren
Marlinjane fijn die goede echo.

Ik vraag me alleen wel af wat je in dit topic doet Haha jij loopt weken voor op ons :P



Steenbok enorm veel sterkte. Een miskraam is verschrikkelijk maar helemaal als zwanger worden niet vanzelf lijkt te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Steenbok een hele dikke .

Juist voor jullie is het heel erg, omdat het zo'n lang traject is geweest. Veel sterkte samen!
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel voor jou Steenbok.

Snap je gevoel ,wij hadden afgelopen vrijdag IVF intake en een weekje eerder kwam ik erachter dat ik zwanger ben.



@ MarlinJane, was dit voor jou de 12 weken echo dan aangezien jij 17 november uitgerekend bent?



@ lentegroetjes, nee ben er nog niet echt geruster op. Meer dat het "onbezorgde en blije" even een grote slag om de arm geworden is.



@ Arinna, ja maakt me ook onzeker, heb ook niet zo veel kwaaltjes en ga dan snel denken dat het mis is.

Denk dat die kwaaltjes meer algemeen zijn, zo van "kan voorkomen".



@ MevrouwTomatensoep ja duurt gewoon lang hè. Denk dat het gewoon altijd spannend blijft.





Inmiddels weer wat bruin bloedverlies, durf echt nergens meer op te rekenen. Wachten duurt lang tot de echo volgende week.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Oh nee steenbok! Wat verdrietig!! Veel sterkte ????
Alle reacties Link kopieren
De bedoeling was een roosje ipv vraagtekens..
Alle reacties Link kopieren
quote:SusieFlower schreef op 11 april 2017 @ 16:00:

Dikke knuffel voor jou Steenbok.

Snap je gevoel ,wij hadden afgelopen vrijdag IVF intake en een weekje eerder kwam ik erachter dat ik zwanger ben.



@ MarlinJane, was dit voor jou de 12 weken echo dan aangezien jij 17 november uitgerekend bent?



@ lentegroetjes, nee ben er nog niet echt geruster op. Meer dat het "onbezorgde en blije" even een grote slag om de arm geworden is.



@ Arinna, ja maakt me ook onzeker, heb ook niet zo veel kwaaltjes en ga dan snel denken dat het mis is.

Denk dat die kwaaltjes meer algemeen zijn, zo van "kan voorkomen".



@ MevrouwTomatensoep ja duurt gewoon lang hè. Denk dat het gewoon altijd spannend blijft.





Inmiddels weer wat bruin bloedverlies, durf echt nergens meer op te rekenen. Wachten duurt lang tot de echo volgende week.Nee nog maar de 8 wekenecho.. Heb pas over 4 weken de 12 weken echo.. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ach Steenbok, wat vreselijk zeg. Heel veel sterkte en hoop zo enorm dat jullie niet weer zo lang hoeven te wachten!
Alle reacties Link kopieren
En vraagje: is er altijd een 8 weken echo èn een 12 weken echo? De assistente die ik aan de lijn had zei dat de 1e echo gelijk te termijnecho zou zijn (bij mij dus bij 9 weken, normaal bij 8 weken in die praktijk). En dan wilde ze wel gelijk een afspraak voor 2/3 weken daarna maken voor een adviesgesprek over NiPT enzo. Maar dat was dan geen echo. Dus volgens mij krijg ik alleen de 8/9 weken echo en daarna de 20 weken echo...
Sterkte Steenbok!



Fijn dat jouw echo goed was, MarlinJane.



Marilynne: hier maken ze alleen een echo tussen de 10-12 weken. Daarna inderdaad weer met 20 weken.
Alle reacties Link kopieren
Alleen de standaard termijnecho en 20 weken echo worden door de verzekering vergoed. De 7-8 weken echo wordt vaak gratis gedaan door veel verloskundigen als service van de zaak. Ook om tijdig bijv een eug of missed abortion op te sporen.
Alle reacties Link kopieren
O wat een verdrietige berichtjes Steenbok en Florence. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor jullie Steenbok en Florence!!



@kaartje, ik voel me ook nog steeds superziek, blijf maar kotsmisselijk 24/7 echt vreselijk. Ik heb nu nieuwe pillen gekregen hopelijk werken die.. misschien ook wat voor jou?
Alle reacties Link kopieren
@steenbok sterkte gewenst!!



@mycupoftea wat vervelend dat je zo enorm misselijk bent. Ik ben ook wel heel misselijk maar ik kan nog wel werken (lukt nog net). Ik denk dat ik er echt even doorheen moet. Wel lief dat je aan me denkt zeg. Hopelijk werken de pillen?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan ook nog net werken zegmaar, maar echt op mn tandvlees.. Hopelijk is het na 12 weken over want dit trek ik echt niet lang meer!



Zal ik vanavond kijken wat voor pillen het zijn? Je kan er alleen niet mee werken want je wordt er dus heel suf van, maar voor in de avond en ochtend is het wel fijn.. verlicht wel iets!
Alle reacties Link kopieren
MarlinJane, wat fijn dat je een goed echo had!!



Sterkte dames die zo misselijk zijn, vooral mycupoftea, hopelijk werken die nieuwe pillen goed!



Zullen we even op de zaken vooruit lopen? Stel dat alles goed gaat en je een gezond kindje krijgt, hebben jullie dan voorkeur voor geslacht? En willen jullie het weten bij de 20 weken echo? (of eerder met pretecho)
Alle reacties Link kopieren
Jee, mycupoftea, hopelijk helpen de pillen iets. Dat klinkt wel heftig zo! Hier nog steeds alleen een misselijkheid die op de achtergrond aanwezig is de hele tijd, soms een beetje meer, soms een beetje minder.



Ik had eerder al eens gepost dat mijn drie echo's van de eerste zwangerschap (tussen 7 en 9 weken) helemaal vergoed zijn, ik was niet aanvullend verzekerd ofzo. Ik las nu ergens dat het inderdaad eigenlijk zo is dat alleen 12w en 20w vergoed worden, behalve bij bloedverlies of medische indicatie. Ik vermoed dat de verloskundige dus aan heeft gegeven dat ik in één van die categorieën viel (terwijl dat bij de eerste echo van de drie nog niet het geval was). Ze staan in iedere geval op mijn zorgkostenoverzicht van vorig jaar, dus ze waren niet gratis vanuit de vk.



Voorkeur geslacht: heb ik nu niet. Misschien bij een eventuele tweede wel, dat je graag ook het andere geslacht wil of juist twee dezelfde. Maar eerst maar eens zien of er een eerste komt! Oh, en we willen het wel weten denk ik (maar voor de omgeving mag het van mij een verrassing blijven). Eerder dan de 20w-echo hoef ik het niet te weten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Ik zou mij graag willen aansluiten bij deze groep :-).

Gisteren heb ik 2 positieve testen in handen gehad, dus daar gaan we weer!



Op 10 december 2013 is onze dochter geboren, zij is dmv IUI verwekt.

Nu we begin dit jaar verhuisd zijn van een flat naar een eengezinswoning, was er weer een kinderwens.



Ik was al sinds januari 2016 gestopt met de pil, maar omdat mijn man en ik bij onze dochter ook 2 jaar hebben geprobeerd zonder resultaat, gingen wij er vanuit dat het nu voor een 2e ook niet spontaan zo lukken.

Eind 2016 hebben we de intake bij de kliniek gehad, het was nu even wachten op het goede moment omdat onze dochter in maart is verwekt en we niet nog een december kindje wilden.



En na 2 jaar geen resultaat en nu 1 jaar geen spontane zwangerschap, blijk ik nu opeens spontaan zwanger!

En ja hoor, waarschijnlijk uitgerekend op de verjaardag van onze dochter



Zojuist heb ik me aangemeld bij een verloskundigenpraktijk en Moeeders voor Moeders, dus alles is nog heel pril!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Francis, we hebben dan dezelfde uitgerekende datum! Gefeliciteerd!! Geweldig zo'n spontane zwangerschap.



Ik zag er eigenlijk ook tegenop om een decemberkindje te krijgen, maar ja het is toch zo! Wat vind jij daar het grootste nadeel aan? Alleen het jarig zijn tussen de feestdagen of ervaar je ook andere nadelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Julie-87 schreef op 12 april 2017 @ 12:08:

Leuk Francis, we hebben dan dezelfde uitgerekende datum! Gefeliciteerd!! Geweldig zo'n spontane zwangerschap.



Ik zag er eigenlijk ook tegenop om een decemberkindje te krijgen, maar ja het is toch zo! Wat vind jij daar het grootste nadeel aan? Alleen het jarig zijn tussen de feestdagen of ervaar je ook andere nadelen?



Ik vind het voornamelijk vervelend dat we eerst Sint vieren met cadeaus, daarna verjaardag met cadeaus en dan weer Kerst met cadeaus. Pfff echt zo'n overload en voor ons nadenken welk cadeautje we wanneer geven enzo....

Voor de rest geen nadelen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, snap ik, drukke maand zo. Zeker als je dochter ook al in december jarig is.

Ik vind het ook nog wel een nadeel dat het hele jonge leerlingen worden.

Dit pakt niet voor alle kinderen nadelig uit, maar de kans hierop is wel aanwezig..



Zie bijvoorbeeld deze link



We doen er niks aan, maar het kan geen kwaad om er meer vanaf te weten ;)
Alle reacties Link kopieren
Van harte Francis! Wat bijzonder dat het deze keer spontaan gebeurde en dan ook nog eens op de verjaardag van je dochter!



Het is met cadeautjes denk ik wel lastig. Aan de andere kant, zelf ben ik in januari jarig en dan heb je hetzelfde probleem. Een familielid is midden in de zomer jarig en dan zijn veel mensen er niet ivm vakantie. Dus dat is ook niet altijd leuk. Al kan je dan wel lekker bbq-en en lekker buiten zitten!



Wij willen wel graag weten wat het wordt. We zijn veel te nieuwschierig haha. Bij de 20-weken echo is het prima. Zou het lastig vinden om het voor me te houden, dus als mensen er naar vragen zou ik het ook zeggen. Ga het niet groots op fb zetten oid.



Iets heel geks, maar voor ik stopte met de pil heb ik altijd gedacht dat we een jongetje zouden krijgen. Nu ik zwanger ben denk ik steeds een meisje. Hebben zelfs al een meisjes naam en al ideeen om het kamertje in te richten. Lopen wel erg vooruit hè.. Dus kan best zijn dat ik daardoor dat gevoel heb



Je artikel heb ik proberen te lezen Julie, maar dat nog best ingewikkeld ;) zal er eens rustig voor gaan zitten.



@mycupoftea en kaartje, ik hoop dat jullie misselijkheid snel wat afneemt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven