Heel moeilijk, vandaag 30

31-01-2009 12:28 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Wat een moeilijk moment vandaag. Ik word namelijk 30. Heb al een hele ochtend liggen huilen, ookal had ik gisteren een leuke avond met vriendinnen en ga ik straks naar mijn familie.

Wat mis ik mijn ex. Het is nu 6 maanden geleden dat hij me liet zitten voor een ander. Het gaat al iets beter, maar op dagen zoals vandaag voel ik me weer helemaal in de steek gelaten.

Hij heeft nooit nog iets van zich laten horen, alleen heel zakelijk over de meubelen. Ook met nieuwjaar niets van hem gehoord. Vandaag dan een sms: Gelukkige verjaardag, geniet ervan vandaag... Ik vraag me af of hij dit ook had gestuurd moest ik hem geen geld meer moeten voor de meubelen.

En denkt hij nu echt dat ik ervan KAN genieten????? Ik ben nog altijd zo gekwetst, en hij heeft al maanden geleden de draad opgenomen, en is direct een relatie met dat meisje aangegaan. Ze zijn nog altijd samen. Denkt hij nu echt dat ik over zoiets al heen ben????

Ik heb geantwoord: Bedankt voor de wensen, genieten kan ik onder deze omstandigheden echt niet

Natuurlijk geen antwoord meer. hij heeft het nodige gedaan, namelijk een sms gestuurd voor mijn verjaardag en voor de rest steekt hij zijn hoofd weer in het zand.

Ik begrijp dat niet, hoe iemand gelukkig kan zijn als hij zijn veantwoordelijkheid niet opneemt. Hij heeft me in de relatie altijd op een heel goede manier behandeld en dan ineens uit het niets laten zitten. hij was de liefste man ter wereld, maar dan plots is hij weg, zonder veel uitleg, en geen contact nadien!

Waarom laten ze dan niets meer van zich horen? We hebben 5 heel leuke jaren achter de rug, en stonden aan het begin van het 'serieuze' leven...

Iemand enige raad hier?
quote:Suy schreef op 31 januari 2009 @ 17:04:

.... Een ex leeft gewoon. Wel niet meer in jouw leven, maar hij is er nog wel.

.....Dat maakt het juist zo heftig - verder leven zònder jou, terwijl je zo graag deel wil uitmaken van zijn leven en er 'jullie leven' van maken. Ik las ooit ergens iets in de trant van : De dood doodt de toekomst. Bedrog doodt het verleden, het heden én de toekomst. Ik kan me daar (met mijn ervaring) volledig in vinden.
quote:Lizzl schreef op 31 januari 2009 @ 18:57:

[...]

Dat maakt het juist zo heftig - verder leven zònder jou, terwijl je zo graag deel wil uitmaken van zijn leven en er 'jullie leven' van maken. Ik las ooit ergens iets in de trant van : De dood doodt de toekomst. Bedrog doodt het verleden, het heden én de toekomst. Ik kan me daar (met mijn ervaring) volledig in vinden.Is dat niet een beetje overdreven? De ex van TO heeft haar niet bedrogen. Hij was niet langer gelukkig in zijn relatie met haar, heeft de relatie verbroken en is een relatie met een ander begonnen. Pijnlijk, maar helaas. Er is geen enkele reden om te vervallen in dramatische uitspraken als "bedrog doodt het verleden, het heden en de toekomst", het leven gaat namelijk gewoon verder. Aan TO de schone taak om er iets moois van te maken.
Mijn raad is om te stoppen met je zelfmedelijden en geniet van het leven. Heb je geen vriendinnen die dat tegen je zeggen of huilen die mee? Kom op raap jezelf bij elkaar en leef!
quote:wuiles schreef op 31 januari 2009 @ 19:26:

[...]

Is dat niet een beetje overdreven? De ex van TO heeft haar niet bedrogen. Hij was niet langer gelukkig in zijn relatie met haar, heeft de relatie verbroken en is een relatie met een ander begonnen. Pijnlijk, maar helaas. Er is geen enkele reden om te vervallen in dramatische uitspraken als "bedrog doodt het verleden, het heden en de toekomst", het leven gaat namelijk gewoon verder. Aan TO de schone taak om er iets moois van te maken.

Geen idee of je mijn eerdere post hebt gelezen? (paar berichtjes eerder (14:38)). Daaruit kan je opmaken dat ik niet bezig ben met drama voeren. Ik heb de uitspraak niet zelf bedacht... ik heb 't ooit ergens gelezen en ben het daarmee eens.

Ik reageerde op wat Suy heeft gepost in reactie op wat iemand anders schreef over dat liefdesverdriet overeenkomt (zou komen) met een rouwproces.

In de PO staat dat de ex van TO, haar liet zitten voor een ander. Aangezien er in 9 van de 10 gevallen sprake is van 'oude schoenen niet weggooien...', ben ik ervan uitgegaan dat er sprake is geweest van overlapping en dat is wat mij betreft bedrog.
Jij stelt het eens te zijn met een uitspraak die ik op z'n zachtst gezegd overdreven dramatisch vind, helemaal in deze context. Daarnaast trek je zelf de conclusie dat de ex van TO vreemd zou zijn gegaan. Dat blijkt vooralsnog nergens uit.

TO is blijven hangen in verdriet en wrok. Daar heeft zij uiteindelijk alleen zichzelf mee. Vandaar dus nogmaals de goede raad om vooruit te kijken en iets te maken van een leven wat uiteindelijk altijd tekort zal blijken.
quote:crini schreef op 31 januari 2009 @ 13:38:

Nou ik vind je wel heel erg aanvallend hoor Eowynn e.a. maar met name jouw post. Ik kan me voorstellen dat een grote liefde kwijtraken een soort rouwproces is. Het is hetzelfde als dat je grote liefde plotseling overlijdt, nl. je bent hem in beide gevallen kwijt, maar misschien nog wel erger omdat hij nu van een ander is.

Het verschil is dat als je partner echt overleden is niemand het gek vindt dat je op je verjaardag (nog maar een half jaar na dato) ligt te huilen in bed.

Ik wens je heel veel sterkte o en nog gefeliciteerd trouwens. Ik denk wel dat, net als wat anderen hier zeggen, je niet beter wordt van er in te blijven hangen. Probeer afleiding te zoeken en prettige verjaardag nog verder!ik heb nog niet alles gelezen maar bij deze post moest ik even reageren.

hoe durf je t eigenlijk te zeggen vraag ik me af?

aanvallende post van eowynn zeg je, jouw post is kwetsend!

ten eerste is het niet te vergelijken

ten tweede vinden zels dan mensen het raar als je na een half jaar nog huilend op je bed ligt hoor

denk voortaan even wat beter na voordat je rare dingen gaat roepen waar je schijnbaar geen verstand van en geen ervaring mee hebt.

*is boosheid even kwijt en gaat nu verder lezen*
mijn raad aan TO: veeg jezelf bij elkaar en zie je dertigste verjaardag als het begin van een nieuw hoofdstuk in je leven.

sla de bladzijde om, lees de titel: mijn jaren als happy single 30+ en schrijf de rest van je verhaal, je zal zien dat t best goed afloopt op t eind!

succes!

(en dat zegt iemand die zelf midden in het hoofdstuk liefdesverdriet zit maar das nog maar een week....)
quote:mamalief schreef op 31 januari 2009 @ 23:01:

hoe durf je t eigenlijk te zeggen vraag ik me af?

aanvallende post van eowynn zeg je, jouw post is kwetsend!

Het verbaasde me in een andere discussie op deze pijler ook al en nu verbaast het me weer: waarom een bericht dat opbeurend is bedoeld voor een ander lezen als een aanval op jezelf?

Waarom is het kwetsend als iemand liefdesverdriet vergelijkt met een rouwproces in geval van een overlijden? Omdat jij vindt dat een rouwproces erger is?

Laten we alsjeblieft hier niet voor anderen gaan uitmaken welk soort leed 'erger' is en wanneer je wel of niet 'recht' hebt om na een bepaalde tijd nog verdriet te hebben.
niet voor mezelf emmeke, ik ben niet zo snel gekwetst, maar ik vind het een rare kronkel om te zeggen dat het minder erg is dat je partner overlijdt dan wanneer hij bij je weggaat.

ik zeg niet dat het ene erger is dan het andere, dat werd in die post gezegd waar ik op reageerde....
quote:Lizzl schreef op 31 januari 2009 @ 18:57:

[...]

Dat maakt het juist zo heftig - verder leven zònder jou, terwijl je zo graag deel wil uitmaken van zijn leven en er 'jullie leven' van maken. Ik las ooit ergens iets in de trant van : De dood doodt de toekomst. Bedrog doodt het verleden, het heden én de toekomst. Ik kan me daar (met mijn ervaring) volledig in vinden.

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Bedrog/gedumpt worden doodt waarschijnlijk wel het verleden (want je beseft dat je relatie niet zo goed was als je dacht en gaat er anders naar kijken), maar niet je toekomst. Als je bedrogen en gedumpt wordt, kun je boos op die persoon worden en daardoor sneller 'genezen'. Als je door iemand bedrogen/gedumpt wordt, betekent dat ook dat de relatie niet helemaal goed zat. Als je dan later een andere, betere relatie krijgt, kun je zelfs blij zijn dat het zo gelopen is. (Eigen ervaring.)

Maar als je je partner door de dood verliest, en als het een echt goede relatie was, dan zul je dat altijd erg blijven vinden, ook al krijg je later opnieuw een goede relatie. Het verdriet over de gestorven partner zal nooit helemaal overgaan, in tegenstelling tot het verdriet over een ex. (Er zijn uiteraard uitzonderingen.)

@TO : Ik vind het toch helemaal niet raar dat je na zes maanden nog (af en toe) treurt, als je hem als je grote liefde beschouwde. Maar ik ben het met de anderen eens dat je je niet meer zo met je ex bezig moet houden. Het zal je niet helpen, en je hebt geen invloed meer op zijn leven. Ik zou in jouw plaats de eer aan mezelf houden in plaats van me zo hulpeloos naar hem op te stellen.

Sterkte!
quote:wuiles schreef op 31 januari 2009 @ 19:26:

[...]

Is dat niet een beetje overdreven? De ex van TO heeft haar niet bedrogen. Hij was niet langer gelukkig in zijn relatie met haar, heeft de relatie verbroken en is een relatie met een ander begonnen.

Hij heeft haar dus wel bedrogen.

Uit de OP:

quote:Wat mis ik mijn ex. Het is nu 6 maanden geleden dat hij me liet zitten voor een ander. Het gaat al iets beter, maar op dagen zoals vandaag voel ik me weer helemaal in de steek gelaten.
Proficiat, maar jeetje wat een zelfmedelijden. En dat na een half jaar.....get a life. Zonde van je tijd, hij heeft zijn leven toch ook opgepakt. Had hem al helemaal geen sms terug gestuurd, en zeker niet met jouw woorden.

En over welke verantwoordelijkheid heb je het hier? Die heeft hij genomen door jullie relatie te verbreken.

Sorry, je zult vast verdriet hebben gehad, maar gruwel een beetje van bovenstaand verhaal. Verman je zelf! Je bent een volwassen vrouw en er zijn ergere dingen die je kunnen overkomen.

It wasn't meant 2 be.
quote:eleonora schreef op 01 februari 2009 @ 00:16:

[...]

Hij heeft haar dus wel bedrogen.

Uit de OP:

[...]

dat betekend nog niet dat hij haar heeft bedrogen, hij kan het ook netjes hebben uitgemaakt voordat hij wat met die ander begon.

zulke mannen bestaan nog namelijk, fatsoenlijke mannen, van het soort dat zijn ex de rust en ruimte gunt om afstand te nemen en dan na een half jaar heel beleefd en attent een smsje stuurt om te feliciteren met haar verjaardag.

waarom wordt hier altijd zo negatief gedacht over mannen?

(in het algemeen dan he, niet persoonlijk naar jou leo, die vraag.
Het geeft aan dat hij niet gelukkig was, dat er iemand anders was die hij leuker vond (of hij daar nou mee naar bed ging of niet, zij wás er al wel, op wat voor manier dan ook), TO geeft aan dat zij verlaten is voor een ander.

In háár optiek is hij dus (emotioneel of fysiek, dat vertelt het verhaal niet) vreemdgegaan en zij ziet dát blijkbaar als de reden dat ze uit elkaar zijn.

TO voelt zich door haar ex benadeeld en zij geeft aan dat ze verlaten is voor een ander. We doen het hier met de woorden van de TO en ik dus ook.

En er bestaan ook mensen (niet alleen mannen) die stoppen met hun relatie en pas dan met iemand anders iets beginnen. Volgens de OP van Muisje is dat in haar geval niet zo.
goh,kneuzige mormel heeft wel een jaar ''gerouwd'' om haar relatie die verbroken was,er staat schijnbaar een tijd voor dat je het moeilijk mag hebben

Meid,ik hoop dat jeje snel beter voelt,het is kut maar het slijt echt,echt ,echt!!!

wij hebben schijnbaar een andere opvatting over bedrogen zijn en vreemdgaan, leo.

toch blijf ik erbij dat de ex van TO mij n heel normale fatsoenlijke vent lijkt.

en mijn advies aan TO heb ik al gegeven en ik hoop dat ze er wat aan heeft.

heb er zelf wel wat aan, aan mijn eigen advies
Goh...al die mensen hier die zich als 'empathisch' bestempelen...Zou je ook tegen een vrouw zeggen die al een tijd bezig is om zwanger te raken: 'jeetje meid, hou eens op met treuren...er is nog zoveel meer om van te genieten, het leven gaat door'! Try me....

TO is duidelijk nog niet over haar ex heen. Dat is al vervelend genoeg. Haar neerzetten als een aanstelster lijkt me niet uitermate behulpzaam.

Voor haar kwam het beeindigen van de relatie blijkbaar als donderslag bij heldere hemel...Aan andere insinuaties heeft ze vrij weinig. Dit is haar beleving. Het moet vast veel pijn doen om na 5 jaar samenzijn je eigen weg zien te vinden. En natuurlijk gaat dat niet zonder slag of stoot. Je verliest ff je toekomst. Daar mag je gerust een half jaar over treuren.

Wel ben ik het eens met het feit dat zelfmedelijden je niet helpt....maar het hoort wel bij de verwerkingsfase. TO zou zich denk ik ook beter willen voelen?

Dus TO...Meid het is zeker rot. En de feestdagen vorige maand waren waarschijnlijk al niet makkelijk en nu word je ook al 30. Maar probeer het voor jezelf wat te relativeren en onderneem zoveel mogelijk..Afleiding is het sleutelwoord en er komen heus betere tijden aan. Je ex was helaas niet gek genoeg met je. Voor jou alleen geen reden om niet gek met jezelf te zijn. Trakteer jezelf eens op een beautydag als je daarvan houdt. Wees lief voor jezelf!

Een late 'gefeliciteerd' van mij en ik hoop dat het komende levensjaar je wat meer vreugde brengt.
quote:mamalief schreef op 01 februari 2009 @ 00:35:

wij hebben schijnbaar een andere opvatting over bedrogen zijn en vreemdgaan, leo.

Snap ik niet Mamalief. Er staat toch duidelijk in de OP 'verlaten voor een ander'?

Er staat niks over al dan niet seks, daar heb ik het toch ook niet over?
quote:Enigme schreef op 01 februari 2009 @ 00:38:

Goh...al die mensen hier die zich als 'empathisch' bestempelen...Zou je ook tegen een vrouw zeggen die al een tijd bezig is om zwanger te raken: 'jeetje meid, hou eens op met treuren...er is nog zoveel meer om van te genieten, het leven gaat door'! Try me....

TO is duidelijk nog niet over haar ex heen. Dat is al vervelend genoeg. Haar neerzetten als een aanstelster lijkt me niet uitermate behulpzaam.

Gerust. En wel een jaar ook. Maar het is óók goed om het eens van een andere kant te bekijken. Dus niet alleen je verlies maar ook je zegeningen te tellen. Iemand die jou in de steek laat voor een ander bezorgt je veel pijn maar het moet je ook zeggen dat hij je dan niet waard is. Dan was het allemaal toch niet zo mooi als het leek. Dat is een conclusie die je dan ook, naast het verdriet wat je hebt, zou kunnen trekken.

Maar goed, na de OP is Muisje niet meer teruggeweest dus jammer genoeg discussiëren we nu met elkaar over haar woorden
Liefdesverdriet en een verbroken relatie zijn rot, niet het eind van de wereld , maar wel rot en pijnlijk. Niemand bepaalt hoe lang dat moet duren, maar als het goed is gaat het wel elke dag een beetje beter in het algemeen.

Daarnaast kun je er zelf ook deels wat aan doen door je leven weer te proberen op te pakken en leuke dingen te gaan doen. Zelf initiatief nemen dus. Probeer jezelf bovendien niet uit het veld te laten slaan en neem geen contact meer met je ex op, gewoon niet meer op reageren. Moeilijk maar tegelijkertijd het beste wat je kunt doen.

En wat betreft je ex, die inruilactie van hem verdient niet de schoonheidsprijs meid. Been there done that. Sommige mensen hier zullen het misschien eerlijk van hem vinden dat hij eerst de relatie met jou verbrak alvorens (fysiek) een relatie met haar aan te gaan. Maar het zal jou ongetwijfeld pijn doen dat jij zo inwisselbaar lijkt, alsof jij niet belangrijk genoeg was in zijn leven om over te treuren.

Daarnaast maak ik uit je tekst op dat je er ook nauwelijks van op de hoogte was. Hij vond haar al leuk maar ipv er met jou over te spreken hield hij het voor zich en verbrak jullie relatie (onverwachts) zonder dat jij nog iets in te brengen had. Dat iemand van wie je houdt zoiets achter houdt en je dan zo opzij zet doet ontzettend zeer. En die zogenaamde eerlijkheid van hem maakt je boos en machteloos, want je kunt en mag er niks meer van zeggen. Zulke eerlijkheid vind ik dan ook altijd een beetje hypocriet straatje schoonvegen, maar feit blijft wel dat jij er mee moet dealen en verder gaan met je leven.

De enige tip die ik je kan geven is, zorg voor structuur en leuke afleiding van je omgeving. Ruim tijd in om te treuren, maar ook om de bakens te verzetten. Tis de enige remedie.

Veel sterkte!
Tja, en dan ben je alweer 30 geweest, wat vliegt de tijd als je lol hebt he?

TO voelt zich ingeruild, dat wil dus inderdaad niet zeggen dat er bedrog in het spel was. Haar ex was gewoon erg snel weer van dattum, toch?
Jeetje,wat zijn er veel hard zeg.

muisje ,

Ik vind het heel verdrietig voor je dat het verlies van je liefde zo moeilijk achter je te laten is.

Pff...ik zou er na pas een half jaar ook niet overheen zijn.

En dan wordt je 30,

Een mijlpaal die je normaal met vreugde viert en iets teveel drank om het besef weg te drinken dat een stukje jeugd weer achter je ligt.

Ik begrijp dat dit de momenten zijn waar je alles om je heen heel grijs ziet.

Nu nog koude en kille dagen.

De tijd gaat snel en nog even en de temperaturen stijgen weer.

Ik hoop dat deze warme zonnestralen jou het eerst bereiken.

En toch gefeliciteerd hoor!

Liefs.
quote:iry schreef op 01 februari 2009 @ 02:44:

Jeetje,wat zijn er veel hard zeg.

Muisje heeft amper 2 weken geleden haar - topic gehad.

Ingeruild voor iemand anders na 5 jaar

Misschien dat sommigen zich dat topic nog herinneren en daarom nu wat harder reageren?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
(He! Wow! Was helemaal niet de bedoeling dat dat er zo mooi in het rood en werkend zou staan. Doet Viva-forum dat helemaal vanzelf voor je? Wow!)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
[quote]SuperSam schreef op 01 februari 2009 @ 00:23:

Je bent een volwassen vrouw en er zijn ergere dingen die je kunnen overkomen.

quote]

Zeker weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven