Uitgerekend begin december 2017!
maandag 3 april 2017 om 11:41
Dit topic is voor iedereen die is uitgerekend begin december 2017!
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
evw1984, florence13, steenbok1724 & Arinna
Inloggegevens om zelf de tabel aan te passen:
\
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| Bessie2017 | 29/33 | Eerste | 3 december | Jongen! | |
| ElCid79 | 37/38 | Tweede | 26 november | Jongen! | |
| Mevrouw85 | 3 december | Jongen! | |||
| MevrouwTomatensoep | 32/24 | Eerste | 10 december | Jongen! | |
| Kaartje1 | 26/26 | Eerste | 2 december | Meisje! | |
| mycupoftea | 26/31 | Eerste | 30 november | Meisje! | |
| Sleutels | Derde | 12 december | Meisje! | ||
| Lentegroetjes | 26/28 | Eerste | 3 december | Meisje! | |
| fritzzz | 28/30 | Eerste | 10 december | Meisje! | |
| Marilynne | 28/32 | Eerste | 6 december | Meisje! | |
| VashtaNerada | 36/37 | Eerste | 1 december | Jongen! | |
| -cactus- | Tweede | 6 december | Jongen! |
anoniem_63aeb44a34c39 wijzigde dit bericht op 30-12-2020 10:30
85.92% gewijzigd
zaterdag 15 april 2017 om 10:27
wat fijn bessie!
en fritzzz wat moet dat erg geweest zijn.. ik hoop voor je dat het nu goed gaat! Toch wil ik wel goede hoop houden en stoppen met zorgen maken. Ik denk zelf dat je het beter is om positief te zijn. Uiteraard kan het mis gaan maar ik vertrouw nu liever op de VK die zegt dat t meest cruciale punt nu voorbij is zodat ik wat rustiger ben.. Als ik me alleen maar zorgen blijf maken is dat voor niemand goed!
en fritzzz wat moet dat erg geweest zijn.. ik hoop voor je dat het nu goed gaat! Toch wil ik wel goede hoop houden en stoppen met zorgen maken. Ik denk zelf dat je het beter is om positief te zijn. Uiteraard kan het mis gaan maar ik vertrouw nu liever op de VK die zegt dat t meest cruciale punt nu voorbij is zodat ik wat rustiger ben.. Als ik me alleen maar zorgen blijf maken is dat voor niemand goed!
zaterdag 15 april 2017 om 10:36
@ Frittzz, ik herken je "voorbehoud" wel hoor. Zou ook pas echt opgelucht ademhalen na de 12 weken, en dan nog zegt dat niet alles.
@ Bessie, veel succes met de verbouwingen. Geen last van vermoeidheid?
We hebben het bij de gynaecoloog niet over een uitgerekende datum gehad, die ga ik hoogstwaarschijnlijk toch niet halen door hoge bloeddruk. Graag niet in de tabel invullen voor mij.
We wachten het af, reuze spannend allemaal.
Over de inwendige echo's maak ik me niet druk, ik ben zwanger geworden na een vruchtbaarheidstraject waarbij ik soms 3 keer in de week een inwendige echo had, dus dat is ondertussen al "normaal" voor mij.
@ Bessie, veel succes met de verbouwingen. Geen last van vermoeidheid?
We hebben het bij de gynaecoloog niet over een uitgerekende datum gehad, die ga ik hoogstwaarschijnlijk toch niet halen door hoge bloeddruk. Graag niet in de tabel invullen voor mij.
We wachten het af, reuze spannend allemaal.
Over de inwendige echo's maak ik me niet druk, ik ben zwanger geworden na een vruchtbaarheidstraject waarbij ik soms 3 keer in de week een inwendige echo had, dus dat is ondertussen al "normaal" voor mij.
C'est la vie
zaterdag 15 april 2017 om 17:19
Jaaa wat fijn lentegroetjes en Bessie!
Dat gaat goed met de hartjes in de eerste helft vd tabel.
Veel inwendige echo's valt me op. Misschien omdat het nog zo vroeg is? Bij 8 weken gaat uitwendig waarschijnlijk al beter..
Ik kan niet wachten en moet nog 2,5 week! Begin wel n beetje gespannen borsten te krijgen en vermoeid te worden, dus dat zie ik maar als een stukje bevestiging
Bij mn vorige zwangerschap moest ik mn borsten vasthouden als ik de trap op rende, omdat het anders zo'n zeer deed, haha!
Dat gaat goed met de hartjes in de eerste helft vd tabel.
Veel inwendige echo's valt me op. Misschien omdat het nog zo vroeg is? Bij 8 weken gaat uitwendig waarschijnlijk al beter..
Ik kan niet wachten en moet nog 2,5 week! Begin wel n beetje gespannen borsten te krijgen en vermoeid te worden, dus dat zie ik maar als een stukje bevestiging
Bij mn vorige zwangerschap moest ik mn borsten vasthouden als ik de trap op rende, omdat het anders zo'n zeer deed, haha!
zondag 16 april 2017 om 08:38
@Bessie en @Lente wat fijn!!
@Julie, herkenbaar van de gevoelige borsten, ik heb daar ook last van als ik geen bh aan heb.
Ik begin sowieso wat meer kwaaltjes te krijgen, misschien om dat de griep nu eindelijk over begint te gaan? Eerder voelde ik vooral daar veel van. Gisteren ontzettend misselijk in de supermarkt. Gelukkig kan ik nog wel eten tot nu toe.
Gisteren zijn we bij mijn ouders geweest. Die zijn nu ook echt super blij, dat was wel heel erg fijn. Na de wat lauwe eerste reactie nu toch door het dolle Ze wilden ook echt alles weten en we hebben heel fijn gepraat.
O ja en mijn kat moet en zal nu de hele tijd op mijn schoot zitten! Als ik zoals nu de ipad op schoot heb, duwt hij die er gewoon af. Of hij gaat er op zitten. Als hij maar bij mij kan zitten
@Julie, herkenbaar van de gevoelige borsten, ik heb daar ook last van als ik geen bh aan heb.
Ik begin sowieso wat meer kwaaltjes te krijgen, misschien om dat de griep nu eindelijk over begint te gaan? Eerder voelde ik vooral daar veel van. Gisteren ontzettend misselijk in de supermarkt. Gelukkig kan ik nog wel eten tot nu toe.
Gisteren zijn we bij mijn ouders geweest. Die zijn nu ook echt super blij, dat was wel heel erg fijn. Na de wat lauwe eerste reactie nu toch door het dolle Ze wilden ook echt alles weten en we hebben heel fijn gepraat.
O ja en mijn kat moet en zal nu de hele tijd op mijn schoot zitten! Als ik zoals nu de ipad op schoot heb, duwt hij die er gewoon af. Of hij gaat er op zitten. Als hij maar bij mij kan zitten
zondag 16 april 2017 om 19:55
zondag 16 april 2017 om 21:33
@vastha, wat leuk dat je ouders nu zo enthousiast zijn.
@julie, dat van de trap is hier ook zo. Haha.. gisteren zei ik dat ze wel met het uur groeien.. erg gespannen in elk geval. En de vermoeidheid ook. Vandaag gewerkt en daarna heeft de hele schoonfamilie hier gegeten. Ben bekaf, zo lekker m'n bed in!
@kaartje, wat leuk dat jullie het blijde nieuws verteld hebben. Wij hebben het gisteren gedeeld met onze beste vrienden. Erg leuk. Ik had een kraskaart gekocht. Konden ze krassen en dan kwam er te staan dat we een baby verwachten. Zij had het al lange tijd door en hij was verbaasd maar super enthousiast beiden
@julie, dat van de trap is hier ook zo. Haha.. gisteren zei ik dat ze wel met het uur groeien.. erg gespannen in elk geval. En de vermoeidheid ook. Vandaag gewerkt en daarna heeft de hele schoonfamilie hier gegeten. Ben bekaf, zo lekker m'n bed in!
@kaartje, wat leuk dat jullie het blijde nieuws verteld hebben. Wij hebben het gisteren gedeeld met onze beste vrienden. Erg leuk. Ik had een kraskaart gekocht. Konden ze krassen en dan kwam er te staan dat we een baby verwachten. Zij had het al lange tijd door en hij was verbaasd maar super enthousiast beiden
maandag 17 april 2017 om 09:35
Oh dat is ook een leuke manier zeg!
Hier was het weekend wat veel, zaterdag gewerkt en daarna twee verjaardagen, zondag brunch en toen weer werken. Gelukkig zag vriend dat ook toen hij thuiskwam dus werd ik naar de douche gebonjourd en ging hij ondertussen eten koken etc. Mocht na de douche ook niet meer mijn bed uit maar was ook wel even nodig.
Hier was het weekend wat veel, zaterdag gewerkt en daarna twee verjaardagen, zondag brunch en toen weer werken. Gelukkig zag vriend dat ook toen hij thuiskwam dus werd ik naar de douche gebonjourd en ging hij ondertussen eten koken etc. Mocht na de douche ook niet meer mijn bed uit maar was ook wel even nodig.
Natte tosti..
maandag 17 april 2017 om 10:51
Hoi allemaal, even een klaagpost hoor, ik vind er even niets meer aan. Ben vreselijk vreselijk moe, heb steeds enorreme honger maar ook enorreme tegenzin in welk eten dan ook (en dat is een enorreme onhandige combinatie), ben steeds heel bang voor een miskraam en zie tegelijkertijd op tegen de veranderingen in ons leven als het kindje er eenmaal is. Voel me echt down. Zijn dit hormonen???? Vind er niets aan.
maandag 17 april 2017 om 11:05
Deels wel herkenbaar. Ik kan vooral heel erg switchen van het ene moment heel blij naar het andere moment alle beren zien. Volgens mij is dat best herkenbaar voor veel vrouwen. Lees anders het topic 'wat niemand je vertelt over zwanger zijn' eens, daar staan meer van dit soort verhalen.
Natte tosti..
maandag 17 april 2017 om 11:27
maandag 17 april 2017 om 15:30
Meiden, ik heb echt even een nare dag. Sinds gisteren constant duizelig, zo erg dat ik mijn evenwicht niet kan bewaren en zelfs als ik lig tolt mijn hoofd. Hierdoor ook super misselijk, alles gooi ik er uit. Heb de VK gebeld en die gaf aan dat het aan een lage bloeddruk of een ijzertekort kan liggen, dat kan voorkomen aan het begin van de zwangerschap. Moet vandaag rustig aan doen, zoute dropjes eten en ijzerrijk voedsel eten. Ook veel drinken, dat doe ik inderdaad standaard te weinig. Maar wat voel ik mij belabberd zeg.
maandag 17 april 2017 om 15:39
Ik ben nu heel duidelijk zwanger, ik voel m'n baarmoeder gewoon al groeien! Als m'n kleine er met z'n knie in port of als ik tegen het aanrecht leun doet het al zeer. Dat had ik bij m'n vorige zwangerschap echt niet zo vroeg! Gespannen borsten, vermoeidheid, veranderde eetlust (ook honger, maar geen zin in eten) en beetje ochtendmisselijkheid (bij lege maag) worden steeds duidelijker. Op dit moment is dit voor mij net zo goed bevestiging als een kloppend hartje, haha! Vervelend natuurlijk, maar die bevestiging daar had ik na 2 weken niks voelen wel behoefte aan. Tuurlijk weet ik dat als het niet meer leeft, je hormonen nog een tijdje op peil kunnen blijven, maar vooralsnog merk ik een duidelijke toename. Ik denk er niet eens meer aan wanneer de echo is. Dat komt vanzelf wel weer natuurlijk. Dat moment ga ik zeker weer heel spannend vinden!!
Marilynne, dat is helemaal niet gek hoor! Hopelijk is het een fase en voel je je zo snel mogelijk (meestal rond 12 weken, maar hoop eerder) weer beter. Je kunt nog 7 maanden genieten van een leven zonder baby! Lekker weg wanneer je wilt enzo..
Ik zie heel erg op tegen de eerste tijd. Natuurlijk is zo'n klein baby'tje heel schattig, maar ik vond het ook superzwaar. En nu nog een dreumes erbij, pff. Toch heb ik bewust gekozen voor vrij snel de tweede, omdat 1 kind voor ons toch geen optie is en het anders alleen maar uitstel van executie is
Als de kinderen ouder worden krijg je steeds meer vrijheid terug..
En het cliché is waar hoor: hoe zwaar het ook is, de liefde die je voor je baby gaat voelen overwint alles! Er is (voor mij) niets zó intens! Het is het allemaal meer dan waard
Maar klagen mag zeker! Daar is dit topic ook voor!
Marilynne, dat is helemaal niet gek hoor! Hopelijk is het een fase en voel je je zo snel mogelijk (meestal rond 12 weken, maar hoop eerder) weer beter. Je kunt nog 7 maanden genieten van een leven zonder baby! Lekker weg wanneer je wilt enzo..
Ik zie heel erg op tegen de eerste tijd. Natuurlijk is zo'n klein baby'tje heel schattig, maar ik vond het ook superzwaar. En nu nog een dreumes erbij, pff. Toch heb ik bewust gekozen voor vrij snel de tweede, omdat 1 kind voor ons toch geen optie is en het anders alleen maar uitstel van executie is
En het cliché is waar hoor: hoe zwaar het ook is, de liefde die je voor je baby gaat voelen overwint alles! Er is (voor mij) niets zó intens! Het is het allemaal meer dan waard
Maar klagen mag zeker! Daar is dit topic ook voor!
maandag 17 april 2017 om 15:43
Oh bah Lise, dat is heel vervelend! Slik je van die vitaminepillen voor zwangeren? Naast foliumzuur zit daar nog veel meer in om alles lekker op peil te houden. Het is beter dan gewone vitaminepillen, omdat daar bijvoorbeeld ook vitamine a in zit en dat is voor zwangeren weer minder gunstig. Hopelijk gaat het na de tips van de vk al snel beter!!
maandag 17 april 2017 om 18:58
Poee ik ben me een potje moe en gaar! Ik slaap bijna twaalf uur per nacht, maar m'n energie level is echt 0. Verder misselijk en nergens trek in (maar toch honger hebben).
En nog steeds fikse buikkrampen.
Ik had me nog zo voorgenomen om een frisse, energieke zwangere te worden.aarg. Hopelijk komt dat nog
Nog drie dagen tot de echo!
En nog steeds fikse buikkrampen.
Ik had me nog zo voorgenomen om een frisse, energieke zwangere te worden.aarg. Hopelijk komt dat nog
Nog drie dagen tot de echo!
dinsdag 18 april 2017 om 09:36
Mycupoftea, Bessie, Lentegroetjes: gefeliciteerd met jullie goede echo's!
Kaartje, hopelijk voor jou ook een kloppend hartje vandaag!
Alle dames die het momenteel zwaar hebben, veel sterkte... Het hoort er helaas soms bij maar leuk is anders... Ik heb inmiddels 1x overgegeven, vooralsnog geen tweede keer. Ben wel benieuwd of het allemaal nog gaat toenemen. Voel me over het algemeen redelijk prima, naast wat kleinere klachtjes vooral moe en continu een beetje misselijk, maar goed te doen. Dit weekend hebben we het mijn ouders verteld en ik heb exact dezelfde symptomen als moeder destijds bij mij dus ik heb goede hoop dat het zo blijft.
Kaartje, hopelijk voor jou ook een kloppend hartje vandaag!
Alle dames die het momenteel zwaar hebben, veel sterkte... Het hoort er helaas soms bij maar leuk is anders... Ik heb inmiddels 1x overgegeven, vooralsnog geen tweede keer. Ben wel benieuwd of het allemaal nog gaat toenemen. Voel me over het algemeen redelijk prima, naast wat kleinere klachtjes vooral moe en continu een beetje misselijk, maar goed te doen. Dit weekend hebben we het mijn ouders verteld en ik heb exact dezelfde symptomen als moeder destijds bij mij dus ik heb goede hoop dat het zo blijft.
dinsdag 18 april 2017 om 10:55
Ik heb heel veel meegelezen! Ben niet zo n forumtype maar zal af en toe ook wat achterlaten.
Leuk om te lezen over al die goede echo s! Morgen middag zijn wij aan de beurt en vind het echt super spannend! Kan ook echt niet wachten tot het morgen middag is
Gelukkig ook niet echt vervelende klachten...wel hele dag iets misselijk. Honger hebben maar bij de gedachte van eten alweer misselijk worden. Ik weet niet of jullie het ook herkennen maar de zin om je eigen nog op te tutten? Op moment voel ik er weinig voor...dus voel me een beetje een slons
Ik vroeg mij af of jullie nog aan bepaalde sporten doen? Ik doe paardrijden (eigen paard) en boksen in combinatie met bootcamp. 2 sporten die niet echt handig zijn met een dikke buik...Ik heb gelukkig een lief paard waar ik mee kan lezen en schrijven en weet op stal al wat voor bui hij heeft...op die manier kan ik goed inschatten of het handig is om op te stappen. Voor nu maak het allemaal niet zoveel uit maar als ik straks een dikkere buik krijg vraag ik mij af of ik er nog wel op kom
Het boksen/bootcampen zal ik morgen maar even na vragen want geloof dat je op een gegeven moment bepaalde buikspieren niet mag trainen...
Leuk om te lezen over al die goede echo s! Morgen middag zijn wij aan de beurt en vind het echt super spannend! Kan ook echt niet wachten tot het morgen middag is
Gelukkig ook niet echt vervelende klachten...wel hele dag iets misselijk. Honger hebben maar bij de gedachte van eten alweer misselijk worden. Ik weet niet of jullie het ook herkennen maar de zin om je eigen nog op te tutten? Op moment voel ik er weinig voor...dus voel me een beetje een slons
Ik vroeg mij af of jullie nog aan bepaalde sporten doen? Ik doe paardrijden (eigen paard) en boksen in combinatie met bootcamp. 2 sporten die niet echt handig zijn met een dikke buik...Ik heb gelukkig een lief paard waar ik mee kan lezen en schrijven en weet op stal al wat voor bui hij heeft...op die manier kan ik goed inschatten of het handig is om op te stappen. Voor nu maak het allemaal niet zoveel uit maar als ik straks een dikkere buik krijg vraag ik mij af of ik er nog wel op kom
Het boksen/bootcampen zal ik morgen maar even na vragen want geloof dat je op een gegeven moment bepaalde buikspieren niet mag trainen...
dinsdag 18 april 2017 om 11:18
quote:fritzzzz schreef op 18 april 2017 @ 07:13:
Ach das niet fijn mwtomatensoep! Waarover pieker je?
Ik ben zo moeee. En heb zon drukke week
.
Over dat ik werk moet vinden, dat ik ga verhuizen, dat ik vanalles en nogwat moet regelen en uitzoeken. Dat gaat allemaal wel lukken maar vannacht kreeg ik het echt niet uit mijn hoofd.
Moe is irritant he? Ik heb gister een bed-dag gehouden want ik was echt ongelofelijk moe van het weekend. Nu wel weer fitter gelukkig.
Heb jij momenten waarop je wel even rust kunt pakken?
Ach das niet fijn mwtomatensoep! Waarover pieker je?
Ik ben zo moeee. En heb zon drukke week
Over dat ik werk moet vinden, dat ik ga verhuizen, dat ik vanalles en nogwat moet regelen en uitzoeken. Dat gaat allemaal wel lukken maar vannacht kreeg ik het echt niet uit mijn hoofd.
Moe is irritant he? Ik heb gister een bed-dag gehouden want ik was echt ongelofelijk moe van het weekend. Nu wel weer fitter gelukkig.
Heb jij momenten waarop je wel even rust kunt pakken?
Natte tosti..