JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wen, wat is ze goed aangekomen zeg! Dat was vast wel even een geruststelling. En wat heftig toch he die krampjes voor zo'n kleintje!

En Elena is dus ook zo flink aangekomen kitty! En gelijk al een inenting, heeft ze daar nog veel last van gehad?

Spannend dat jullie straks al naar Nederland gaan, maar ook heel leuk lijkt me om aan haar aan iedereen te kunnen laten zien.

Marianne, er zijn genoeg hulptroepen om in te schakelen? Moeilijk is dat he om toch je rust te nemen, ik doe alles ook altijd graag gewoon zelf. Heeft Melle vannacht weer lekker geslapen?

Voy, wat vervelend zeg die overproductie. Hier ook een flinke productie, hoewel niet zo heftig als bij jou weet ik dus hoe lastig het is. Wel heb ik het idee dat dat zich de afgelopen week al wat beter aan het regelen is. Hopelijk is het bij jou ook snel wat beter.

Goed zeg dat je alweer tijd had om met de tabel bezig te zijn, mijn leeftijd is 21.

Hier verder nog weinig verandering in de situatie. Dinsdag heb ik een afspraak op het cb en dan wil ik het allemaal even voorleggen. Ook wil ik dan even hulp vragen bij inbakeren, ik hoop dat ze daardoor wat langer en dieper zal slapen en op haar wakkere momenten ook rustiger wordt.
Dag allemaal,

Allereerst Sam. Gefeliciteerd!! Jippie we zijn compleet en allemaal eind december of januari.

Wat een verschillende verhalen allemaal zeg van de kleintjes. Wel fijn en mooi om te lezen. Helaas gaat het niet bij iedereen helemaal lekker. Maar tis ook niet niks voor zo'n klein hummeltje uit mama's warme buik ineens in zo'n grote wereld.

Marianne. Ik heb veel bewondering voor je. Goed dat je flesvoeding geeft. Was anders misschien wel erg heftig voor je. Zoals ik lees gaat het erg goed met je mannetje. Ga zo door maar denk wel aan je rust hoor! Misschien je moeder een keer laten logeren? Kbegrijp dat je het alleen wil blijven doen maar je moet nog zoveel weken (ai... tja..). Ik bedoel. Ik liep mezelf de eerste weken ook voorbij en zat vorige week in een behoorlijk dip en was echt uitgeteld. Vooral door de vele voedingen en de gebroken nachten en nog een kleine man in huis van bijna 3 die erg druk is en aandacht wil.

Mijn man heeft nu 's avonds wat meer gedaan en ik maak hem 's nachts wakker al mijn oudste gaat spoken.

Voyager. Top dat je het volhoudt zeg met de borstvoeding. Tis best zwaar zoals ik lees. Zo heeft de één te veel en de ander te weinig of is langer bezig. Gek hoe dat verschilt. Maar je moet toch juist ook niet teveel aanleggen omdat je dan nog meer krijgt?

Björn is erg van het cluster drinken. De eerste weken begon hij netjes om de 3 uur. Maar de laatste dagen dronk hij zo 12-13 keer. Soms om de 3 uur maar vaker om de 2, 2.5 of 1 á 1.5 uur... Gek werd ik ervan. Maar blijkbaar was het even nodig en liep mijn productie terug. Ik denk ook doordat ik zo moe was en te weinig rust nam.

Sinds gisteravond lijkt er nl. ineens weer een schema in te komen.

Hij dronk om 22.30 uur en sliep toen tot 03.00 uur! 4.5 uur er tussen dus en toen kwam hij weer om 7.00 uur en 9.00 uur. Nu slaapt hij nog steeds dus laat hij er weer 3 uur tussen.

Ook lijkt hij nu iets korter te drinken. 1 kant ca. 15 minuten en de andere kant 5-10 minuten. Ben ik ook niet meer 3 kwartier tot een uur bezig. Ik voelde me nl. net een melkkoe af en toe zeg... Alleen maar de hele dag voeden en nergens meer aan toe komen.

Maar ik ga door tot minimaal 6-7 weken en ik hoop dat hij dan wat minder drinkt en ik genoeg voeding houd. Ik kolf nu helemaal niet meer. Verstoor ik de productie mee ben ik bang. Op het consultatiebureau zeiden ze dat je dat beter pas kan doen als hij 3.5 - 4 uur tussen de voeding laat.

Wen. Geweldig dat jouw meid zo goed groeit!

Allemaal veel succes weer met de kleintjes.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Wen, wat is ze lekker gegroeid. Heerlijk hoor. Geeft ook wel wat rust, denk ik. Dat ze het gewoon goed doet. Krampjes zijn wel zielig hoor, vind ik. Je kan ze wel wat verlichten door massage of een middeltje, maar de darmpjes hebben toch nog tijd nodig om te rijpen. Ik denk ook niet dat je het helemaal weg kan nemen. Staat toch wel een behoorlijk aantal weken voor, geloof ik.

Melle heeft vanmorgen weer lekker gepoept. Gelukkig maar. Hopelijk blijft het een beetje zo gaan. Die harde keuteltjes is ook maar niks vind ik,

Melloo, soms denk ik dat ik teveel hulptroepen heb, Ben zo gewend om alleen te zijn en nu alle dagen mensen om me heen. Maar ook wel fijn hoor. Gelukkig ben ik 's avonds wel alleen, dat heb ik ook wel nodig.

Hopelijk kunnen ze je goed adviseren op het CB, maar dat denk ik wel. Inbakeren schijnt echt wel fijn te zijn voor een baby.

Nikiet, dat is ook waar de mensen bang voor zijn: dat ik mezelf voorbij ga rennen. Zelf denk ik dat het wel meevalt. Gisteravond Melle om 21.00 uur drinken gegeven en toen heb ik hem meteen boven gelegd. Zelf nog even de kamer opgeruimd, gedoucht en toen lag ik er ook voor 22.00 uur. Geslapen tot 0.15 uur. Melle eten gegeven en toen heeft hij zo'n 5 uur geslapen. En het 6e uurtje heeft hij wakker gelegen met speentje. Hij heeft niet gehuild. En na de voeding van 6.15 uur heb ik nog weer een uurtje geslapen. Dus ik denk al met al wel zo'n 6 tot 7 uur kunnen slapen. Nou blijft dat mss niet zo, maar dat zie ik dan wel weer. Melle heeft nu 2 nachten 6 uur tussen zn voedingen gehad en dat lijkt me een goed begin.

De kraamhulp heeft net heerlijke pasta gemaakt. En ze heeft extra gemaakt, dus heb nu 2 porties in de vriezer en voor morgen heb ik ook. Ze heeft er lekker veel groente doorgedaan. Het smaakte heerlijk.

Straks gaat Melle lekker in bad en dan weer flesje. Hij is nu 3760 gram. Bij geboorte 3855 gram. Dus nog niet op zn geboortegewicht, maar hij groeit elke dag.

Morgen komen de hulptroepen langs om het bed uit de kamer te zetten en de box in de kamer. Ook wil ik dan met mn zusje alle kleren even bijlangs, want volgens mij heb ik kleertjes (t-shirts) die hij straks toch niet meer past. Alle cadeautjes een beetje opruimen. Een beetje ruimte creeren dus.

Tot later.

Groetjes Marianne
Sam, echt fijn voor je dat je al bent bevallen, want anders was er hier voor jou ook niet zoveel meer te beleven.

Nou, ik kom de topic maar even uppen met een berichtje.

De kraamhulp is weg. Dankzij haar een hartstikke leuke week achter de rug, waar ik met veel plezier op terug kan kijken. En vol vertrouwen naar de toekomst.

En Melle is om 15 gram na op zijn geboortegewicht. Dus kunnen volgende week lekker naar buiten. Beetje wandelen.

Hoop dat het met iedereen goed gaat.

Groetjes Marianne
Het gaat hier goed maar ben zó moe vandaag en dan ook nog visite.

ZzZzZzZ

Marianne, je klinkt vol vertrouwen wat heerlijk!
Oh ja, wat ik eigenlijk nog wou vertellen is dit.

De vader van Melle wil graag langskomen met cadeautjes voor Melle. Ik heb gezegd dat dat goed is. Aankomende week komt hij langs, maar we hebben nog geen exact tijdstip bepaald.

En ik, eigenlijk voel ik me er helemaal niet goed bij. Ik kan niet echt verklaren waarom niet. Ik ben bang dat hij allerlei verwachtingen en hoop krijgt. Hij begon nu meteel alweer allerlei berichtjes te sturen.

En ik snap hem natuurlijk wel. Hij is toch de vader. En ik ben niet geheel harteloos, dus daarom heb ik ook gezegd dat ik het goed vind. Ik kan me zijn gevoel wel heel goed voorstellen. Vader geworden en toch je eigen kind nog niet gezien. Dat kan ik niet over mn hart verkrijgen.

Maar toch, voor mij voelt het niet goed. Mss ben ik wel heel egoistisch, ik weet het ook niet. En als ik me er niet goed onder voel, ben ik bang dat Melle dat ook voelt. Mss komt het ook nog wel gewoon van de zwangerschapshormonen. Ik kan het gewoon niet zo goed uitleggen.

Bleh, ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet beschrijven. Ik voel me naar Melle toe heel sterk en vol vertrouwen en ik weet zeker dat hij niets te kort gaat komen, al is er geen vader. En ik zie het gewoon niet zitten om zn vader elke week over de vloer te hebben. En om Melle bij hem te laten, zie ik helemaal niet zitten. Hij is psychisch niet sterk en instabiel. Heeft daar ook medicijnen voor. Hij woont bij zijn ouders, heeft geen eigen woning. En zijn vader (Melle's opa dus) is ziek. Een soort van dementie en daardoor ook wel ns agressief. Daar wil ik mn kind gewoon niet hebben.

Feitelijk zie ik mezelf gewoon als alleenstaande ouder. En er is wel een biologische vader, maar verder niet.

Ik had me voorgenomen dat als Melle naar zn vader gaat vragen, ik wel alles gewoon vertel. Het staat ook allemaal in het dagboek voor Melle en dat hij dan zelf kan beslissen of hij contact met zn vader wil.

Dus als hij aankomende week komt, dan zal dat vermoedelijk voorlopig ook voor het laatst zijn. En dan voel ik me weer de bitch. Maar ik moet toch ook aan mezelf denken? En aan Melle's welzijn? Als ik het niet zie zitten, dan heeft dat toch zn weerslag om Melle? Ik geloof niet dat Melle in zn jonge leven al een vader zal missen. En later, tsja, dat zien we dan wel weer.

Speelt natuurlijk ook mee, dat Melle geen bewuste keuze is. Klinkt mss een beetje raar, want ik ben echt superblij met hem en het voldragen van de zwangerschap is wel een hele bewuste keuze geweest en ook de zorg voor een kind heb ik superbewust genomen. Mijn zwangerschap was een ongelukje, niet gepland en ik had de keuze voor een kind ook nooit gemaakt met mn ex.

Zucht, wanneer weet je of je het goed doet? Ben ik egoistisch? Ontneem ik Melle iets? Dat ik Melle's vader iets ontneem is wel duidelijk, mag ik dat? Ik voel me heel goed als we geen contact hebben en ik voel me niet goed als we wel contact hebben. Wat is beter? Ik weet het gewoon niet.

Ik heb nu in ieder geval aan mn zusje gevraagd of zij er ook wil zijn. Ik weet zeker dat het mij zal raken en dan is zij er als achtervang.

Nou ja, dat was het eigenlijk een beetje.
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 31-01-2009 19:18
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Dat blijft toch een lastige situatie Marianne. Ik ben zelf erg voor het betrekken van de vader in (vrijwel) alle gevallen, hoe lastig het ook is voor de moeder, omdat het kind recht heeft op een vader en een moeder als die er zijn. Ik denk dat een kind op de lange duur toch het gemis van een vader gaat voelen. Maar jij bent verantwoordelijk voor Melles welzijn, jij kunt als enige bepalen wat voor hem het beste is. En cru gezegd, je ex heeft Melle niet erkend, dus weinig poten om op te staan. Jij bepaalt dus onder welke omstandigheden en hoe vaak hij Melle te zien krijgt. Als dat alleen bij jou thuis is, en misschien maar een keer per maand of minder, dan is dat aan jou.

Je mag Melles vader wel iets ontnemen denk ik, zolang je Melle maar niets ontneemt (snap je wat ik bedoel? 't staat er wat vaag)
hai,

Marianne.

Jee. Ik begrijp dat het een lastige situatie is. Toch denk ik pesoonlijk niet dat Melle er al iets van merkt als hij zijn vader wel of niet ziet of dat jij daar moeite mee hebt?Althans niet als je niet in huilen uitbarst als hij er is o.i.d...

Tis natuurlijk aan jou. Maar ik kan me wel voorstellen dat zijn vader hem graag wil zien. Tis inderdaad de vader en naar de toekomst voor Melle misschien het beste als er af en toe contact is? Dan blijft je ex misschien ook 'rustig'? Stel je houdt hem weg bij Melle zou hij dan niet moeilijk gaan doen en eventueel omgang kunnen gaan eisen bijvoorbeeld? Aangezien hij geen ouderlijk gezag heeft zou ik goede afspraken met hem maken. Dat hij jou kan verzoeken om Melle te zien maar dat dit misschien niet altijd kan wanneer hij wil. En hoe zit het met zijn ouders? Die zijn immers ook opa en oma. Of hebben die de behoefte niet. Sorry als ik dingen vraag die je niet wilt beantwoorden hoor. Zeg het dan maar gewoon.

Ik wens je er veel sterkte mee in ieder geval.

hier alles ok. kleine slaapt weer even achter mij in het wippertje. Gisteren had hij een top dag van maar 7 voedingen en een aantal keren 4 uur ertussen. De schade haalt hij vandaag weer in lijkt het.

Hij gaat zo even in de tummy. Vindt hij heerlijk en straks krijgen we nog kraamvisite om 3 uur.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Tjee, moeilijke beslissingen Marianne, die een grote impact hebben op het leven van je zoon. Persoonlijk denk ik dat als je goede afspraken kunt maken over (beperkt) contact en de vader houdt zich daaraan dat dat beter voor Melle is als geen contact ook al voel je je daar zelf niet zo goed bij. Maar de vader moet daar wel begrip voor op kunnen brengen en zich aan de afspraken houden. Toch kun jij deze keuze natuurlijk het beste zelf maken en hoe denkt je familie erover?

Trouwens, ik las dat Melle hetzelfde geboortegewicht had als Elena (3860 gram). Ik heb haar al in maatje 62 moeten steken, maar goed, ze is inmiddels ook ruim 4 weken oud.

Nikiet, ik zit met Elena ook op 7 voedingen per etmaal. Het gaat gelukkig een stuk beter dan in het begin. Hopelijk heb ik de moeilijkste weken achter de rug wat borstvoeding betreft.

Enne, behalve op onze buik, zit en slaapt Elena ook graag in haar wipstoeltje. Wel heel gemakkelijk af en toe als ik m'n handen vrij wil hebben maar ik wil haar er toch niet te vaak inzetten. Voel me dan op de een of andere manier een beetje schuldig. Verder alles goed hier. Ik hoop dat we een rustige nacht tegemoet gaan, aangezien afgelopen nacht Elena's huilperiode zich plotseling verplaatst had van de avond naar de nacht.... daar waren papa en mama niet zo blij mee!
Ah, Bloemetje heeft 's nachts ook haar moeilijkste momenten (of lijkt dat maar zo omdat het voor ons de moeilijkste momenten zijn?). Dan voed ik haar, wordt ze verschoond, nog wat drinken en dan zóu ze eigenlijk moeten gaan slapen. Vinden wij. Maar krampjes en dergelijke gooien roet in het eten, waardoor we na de drie kwartier van het voeden-luier-voeden, nog eens minstens een uur aan het troosten zijn. De wijkverpleegkundige gaf de tip om haar op het aankleedkussen tussen onze kussens in te leggen slapen, maar helaas, dan vallen we zelf uit bed

De klossen zijn er nu eindelijk onder vandaan, dus misschien vannacht nog eens kijken of het nu wel kan (vallen we niet zo ver meer). Maar nog liever heb ik dat ze gewoon gaat slapen!
Mar, moeilijk moeilijk! Het is voor jou natuurlijk een gevoelskwestie terwijl wij er misschien wat rationeler tegen aan kijken vanuit het standpunt dat je een vader zijn zoon niet geheel mag ontzeggen en andersom. De moeilijkheid zit hem m.i voor mij in de geestelijke instabiliteit van je ex dus goed dat je zus er bij gaat zijn. Ik denk dat je niet te hoge eisen aan jezelf moet stellen, je hoeft nu geen beslissing te maken voor de rest van Melle's leven waarschijnlijk rolt het pad zichzelf voor je uit en groei je in wat later zal blijken een patroon.

Heel veel wijsheid gewenst!

Wen, heftig hé die echte eerste weken! Hier sliep Lola de eerste twee weken zo enorm veel dat ze echt een ultieme modelbaby was maar dat hield al vrij snel op en dan is het pas echt lastig! Wij hebben ook regelmatig zitten balen van haar non-ritme en vooral in de nacht maar ons mantra was en is echt wel 'ze is nog maar x weken oud!'

Wat hier was dat ze wel bij ons op de borst in slaap viel maar zodra we haar in haar wieg legde was ze klaarwakker en janken!

Dé tip: Trek een groot tshirt aan, draag die een paar uur en vouw deze dag in de wieg waar bloem's hoofd ligt. Verwarm het bed voor met kruiken en daar leg je haar in. Bloem zal haar moeder ruiken en de warmte voelen en door doorslapen. Hier wel iig!

Hier alles ok, ik begin nu wel echt te wennen. We hebben een soort van ritme (alles in blokken van 3 max uur). Lola heeft standaard na de voeding van 19/20uur een huilbui zie zijn weerga niet kent maar we can handle that! Ze slaapt wel goed nu in de nacht; eten en dan gelijk slapen al een paar dagen achter elkaar dus ik hoop dat dit een trend gaat zijn!

Wie weet!

Ze is zo cute als ze drinkt dan poept ze tegelijk (ruimte maken!) maar als ze echt pest dan trekt ze snoeihard aan mijn tepel; auw! Maar dan moet ik ook lachen.

Ze drinkt goed 10 minuten per borst en vaak wil ze er maar één dus dat is efficiënt.

Vanmiddag naar het cb, ben benieuwd!

Kan ik nu al ongesteld zijn?! Ik ben dik een week niet meer aan het vloeien maar gisteravond was er weer een serieuze flets bloed, alsof ik ongesteld ben. Mijn schaambeen doet weer pijn en dan dat bloed mét slijmerige toestanden en nu nog steeds. Wháá nee toch? Maar ik vraag me af of dit nog bij het vloeien hoort want het is dus ook een beetje slijmerig en echt een serieuze hoeveelheid bloed enzo.

Raar én stom!
Ha meiden!

Even niet geweest hier, dus maar even een teken van leven.

Alles goed hier. Chica is nog steeds een heerlijk baby (so far so good) en ik kom ook weer een beetje bij, al heb ik nog wel veel last van slaapgebrek..

O ja, even lekker oppervlakkig: ik was uiteindelijk 20 kg aangekomen (ik heb me tijdens de weeen nog gewogen om de uiteindelijke stand van zaken te bekijken) en ik ben er alweer 11 kwijt! Joepie!

Zometeen komt het consultatiebureau langs, ben benieuwd. Ik ga Chica daarvoor nog maar even verschonen en voeden, dan krijgen we geen drama's als het CB hier is.

Marianne, lastige situatie hoor, ik zou je niet kunnen zeggen wat je moet doen. Jij weet het zelf waarschijnlijk het beste. Fijn dat je zusje er bij is, voel je je misschien wat zekerder. Maar heerlijk dat Melle het goed doet!

Lily, geen idee of je al ongesteld kan zijn? Heb je ook krampen en andere ongesteldheidskwalen? Dat drinken en poepen doet Chica ook, dan kan ze ook echt fanatiek zitten persen en daarna heel voldaan zuchten, haha.

Wen, hier is het 's nachts ook bal hoor. Ze is na de nachtelijke voeding gewoon kláárwakker en wil dan echt niet meer slapen. Ze drinkt trouwens overdag om de 3, 3,5 uur, maar 's avonds drinkt ze de laatste dagen bijna om het uur. Ze zit dan ook echt te hannesen en drinkt heel kort. Gek kind.

Kitty, spannend hoor, met Elena naar Nederland! Fijn dat je nu op een normaal aantal voedingen zit. Stuk rustiger, lijkt me!

Melloo, wat sneu voor je kleintje.. Hopelijk heeft t CB goede tips voor je.

O, mevrouw wil eten, ik moet er vandoor!

groetjes!
Even off topic: Lily, idd wonen we hardstikke dicht bij elkaar en hebben we elkaar ongetwijfeld al eens 'gezien', hahahha, wat een giller. ken je postkantoortje B-zuid? daar woon ik heeeel dicht bij, in die nieuwe witte huizen (op vroegere plek Delta school als je hier al lang woont)

Ehm...zullen we eens mailen? Moet je volgens mij allebei een mailtje sturen naar moderator(topic staat bovenaan) Of heb jij een anoniem mailadres dat je hier neer durft te kalken?

Groetjes, NJB

Ohja, menstruatie lijkt me wat vroeg, zeker icm bv, ik denk eerder weer een opleving van nabloedingen. Heb ik de vorige keer maar liefst 10 weken gehad...
hier ook maar weer even een teken van leven. zo zit je hier elke dag de grootste onzin op te schrijven en zo ben je daaagen afwezig... het is hier ook echt even zoeken naar een ritme en ruimte voor elkaar, kind en jezelf. ik vind dat we het goed doen, maar moet wel even wennen aan dat ik de dingen niet meteen kan doen als ik ze wil doen.

ook de oudste reageert redelijk heftig op de hele situatie en ja, hoe reageren wij daar dan weer op. niet op alle slakken zout leggen maar ook niet op geen één. net spuggde hij zijn chocolademelk uit op het schone bed, dus dan word ik wel even boos . goed verder mag ik niet klagen, hij slaapt nu en ik moet er gewoon aan denken dat ik even echt tijd voor hem vrij maak op een dag en niet alleen zijn vader.

verder gaat de borstvoeding als een trein, het spuit er weer uit en ik moet de baby dan echt even eraf halen en het ergste eruit knijpen. ze groeit goed, we hebben een weegschaal in huis en daar gaat ze om de dag op. ze is nu nog 100 gram lichter dan haar geboortegewicht en dit is haar vijfde dag. ze heeft goede poep en plasluiers, dus ik krijg er weer wat vertrouwen in!

verder dacht ik de kraamtranen overgeslagen te hebben, maar ik merk nu wel dat ik redelijk chaggie ben. straks maar even lekker onder de douche staan. samman heeft het ook zwaar te verduren, de huggies moesten geruild worden voor pampers, hij was van alles vergeten en net was ik in paniek omdat hij in de supermarkt staat en zijn telefoon niet opneemt terwijl ik erachter kom dat mijn beleg op is . nou krijgen we vanavond vrienden te eten, lekker handig...

we hebben nu 4 nachten achter de rug waarvan nu 2 goed en 2 niet. en dan om en om. maargoed ik heb niet de illusie dat die meteen van een leien dakje gaan en ik heb nu nog wel wat energie, vraag het over 2 weken nog eens .

tjee marianne, moeilijke kwestie inderdaad. wij kunnen er idd van een afstandje naar kijken en denken dat een vader belangrijk is in het leven van een kind. wat iemand al zei, ms moet je nog niet te ver denken en kijken hoe het gaat. wel duidelijk zijn wat je verwachtingen van hem zijn (bijv. dat jij contact met hem legt en niet andersom, maar dan moet je dat wel doen). en dat melle geen nachtjes kan blijven logeren zolang hij bij zijn ouders woont of hij instabiel is. of gewoon nachtjes niet ter sprake brengen.

nou samman is weer thuis, ik ga de boodschappen even controleren
Njb, je mag mij mailen op *zip* Dan kan ik je vertellen waar mijn huis woont.

Lieve meelezerts, ook voor jullie fanmail ben ik te bereiken op dit adres. Ik zal echter, als njb me heeft gemaild, het adres wél weg halen dus doe er je voordeel mee zolang dat kan
Nou Sam, het klinkt alsof je het toch wel onder controle hebt ondanks wat tegenslagen (tegenslaagjes?). En ik heb jouw tranen wel gejankt dus maak je daar maar geen zorgen over.

Hoop dat de boodschappen compleet zijn! (Ik laat 1x in de week Albert komen die brengt me alles wat ik nodig heb, gaat altijd goed!)

Strakjes naar het Cb voor het eerst ben benieuwd hoeveel ze weegt nu. Ik gok 4,5 kilo, man gokt 4,8 wie verliest moet vanvond koken. Yep hij gaat mee, aint that cute?

Dus Njb, als je rond 15u bij het cb staat dan kun je ons spotten
Oh over die bloeding, op 'mijn' andere topic schrijft een Vk mee en die zegt dat het ook wel eens kan komen door een wijntje. En laat ik nou nét voor het bloeden begon een klein glaasje hebben gedronken. Wel fijn dat ik dus nog niet ongesteld ben.

Oh en nu moet ik nog ff mn tas pakken voor het cb.

ciao!
't Was vannacht weer feest, is er een smiley met wallen? Ze weigert gewoon te gaan slapen na het voeden en verschonen, ze wil drínken. En als ze dan in slaap valt tijdens het drinken en je legt haar weg, dan wordt ze weer wakker en schreeuwt ze weer om eten. Onverzadigbaar typje hebben we hier in huis! Ik hou mezelf maar voor dat het voorbij gaat.... vanaf wanneer kun je een speen geven zonder gevaar voor de borstvoeding? Vooral vannacht was ik bijna in staat om bij de lokale drogist in te breken en een speen te halen

We zijn trouwens met zijn drietjes naar de (grote!) supermarkt geweest zaterdag! Bloemetje heeft vanaf de eerste meters in de auto lekker geslapen, dus het ging hartstikke goed. En zo weet ik zeker dat alles meekomt wat ik wil hebben, en van het goede merk enzo.

Vraagje: ik heb nu zoogkompressen van Natusan, dat zijn de fijnste en dunste tot nu toe. Maar hoe doe je dat straks met strakkere shirts en zo? Iemand tips?

Verder is hier de Minimonkey besteld. Ik wilde eigenlijk graag een gewone draagdoek, maar ik durf het knopen gewoon niet aan. Ik ben te klunzig voor zoiets, dus eerst dit maar eens proberen.

Sam, dat je nu al mensen te eten krijgt! Het enige eten wat hier geserveerd wordt is beschuit met muisjes. Je kleintje groeit goed zeg!

Lucia, wat een tegenwoordigheid van geest om tijdens de weeën op de weegschaal te springen (of dacht je dat het een wee-schaal was )

Ook even heel oppervlakkig: ik kan mijn oude spijkerbroek (gekocht in de eerste weken van de zwangerschap) weer aan! Joehoe! En omdat ik echt geen zin heb om de hele stad af te struinen naar nog een fijne broek (dat kost bij mij heel veel tijd ivm erg zinnig en eigenwijs) ga ik er gewoon nog zo een bij kopen. Even een paar winkels bellen of ze er eentje hebben liggen, dan mag vriend hem ophalen in de stad. Dan maar even wat minder fashionable, met twee gelijke broeken (maar wel mooie!). Ik had namelijk al een hele tijd geen nieuwe spijkerbroeken gekocht in afwachting van een zwangerschap.

Ik zit trouwens alweer op mijn oude gewicht!
Dank jullie voor je reacties. Ik vind het wel fijn om reacties te lezen van mensen die er neutraler in staan en wat verder van me af staan.

Melle zn vader is hier geweest. Ik was wel heel blij dat mn zusje erbij was. Ik denk ook dat het goed is dat Melle weet wie zn vader is. Dat vind ik ook. Maar hier thuis is echt geen succes. Ik voelde me er echt niet fijn bij. In eerste instantie had hij ook niet zoveel oog voor Melle, maar toen hij wegging toch nog wel even. Hij heeft foto's gemaakt. En had cadeautjes meegenomen (t-shirts met Gothicprints...) Ik wist niet eens dat die in die kleine maten waren. Ik vind het dus echt niet mooi, maar ik bewaar er wel eentje voor Melle zn herinneringsdoos.

Hij had een foto gemaakt met zn telefoon en daar zit ook een radio op. Zet ie dat ding aan, begint die radio keihard te loeien, vlak bij Melle.

Ach weet je, hij zal het allemaal wel heel goed bedoelen, dat snap ik wel. Maar hij zegt net de verkeerde dingen en geeft dan ook nog net de verkeerde dingen. Kan hij mss ook niets aan doen. Maar goed,

Een volgende afspraak hebben we aan mij over gelaten. Ik ga een volgende keer in ieder geval niet bij mij thuis afspreken. Maar of ergens neutraal of het mag ook bij mn zusje. Dan kan ik in ieder geval zelf beslissen dat ik weer wegga en hoef ik niet te wachten tot hij op stapt. Ik vond het echt niet fijn dat hij bij mij thuis was. Voelde als een inbreuk op mn privacy. Dat je iemand in huis hebt, die je er niet wilt hebben.

Dus hoe egoistisch het ook mag zijn of klinken en wat anderen ook zeggen. Een eventuele volgende keer (die komt er vast wel) is in ieder geval niet in mijn huis.

Zal straks even de rest bij lezen. Nu gaat Melle zo in bad en dan flesje. Hij heeft zn huiluurtje net weer achter de rug, dus zal hij straks lekker kunnen slapen.

Tot later.

Groetjes Marianne
Nou Lola is goedgekeurd door het cb! Ze is nu 54 cm lang en weegt 4485gram. Bijna een kilo boven geboortegewicht. Verder zag alles er goed uit. Ze kon super goed haar hoofd op tillen en draaien en doen dat hoort ze pas vanaf een week of zes te doen en verder was ze heel goed aan het kijken, volgen en ontdekken dat vragen ze pas na 3 mnd. Ze doet het dus goed. De volgende x krijgt ze prikken :(

Ik hoop op een goede nacht voor je Wen! Voor ons ALLEMAAL!
Ha Lily, inderdaad!

Fijn dat Lola het zo goed doet! Dat geeft vertrouwen lijkt me!

(Bloem tilde vannacht ook haar hoofd op toen ze op mijn buik lag, ze duwde zelfs haar bovenlijfje met haar handjes omhoog vast toeval, maar we waren wel eventjes trots!)

Marianne, waarom zou het egoïstisch zijn om niet bij je thuis af te spreken? Ik kan me dat heel goed voorstellen hoor. Het gaat er toch om dat ze elkaar zien, waar dat is maakt dan niet uit toch? En als jij je er niet prettig bij voelt om dat thuis te doen, doe je het ergens anders. Ik moest wel even lachen om de gothic-shirtjes, er zijn echt de verschrikkelijkste dingen te krijgen in babymaatjes.
Wen, ik snap wat je bedoelt. Ik wil ook dat Melle weet wie zn vader is. Alleen het hoe, daar ben ik nog niet over uit.

Nikiet, hij verteld nooit iets over zn ouders eigenlijk, dus ik weet niet wat die er van vinden. Ik heb ze ook nooit ontmoet. Bevalt de Tummy? Ik heb een badje. Heb ook wel gedacht aan een Tummy, maar had het badje van mn zusje gekregen. Melle vindt het wel erg ekker in bad.

Kitty, mn zusje was er vanmiddag bij en die vond eerst het contact wel belangrijk, maar nu ze het gezien heeft staat ze er wel iets anders in. Vandaar ook haar aanbod dat Melle en zn vader elkaar ook bij hun thuis kunnen ontmoeten. Haar man staat daar ook achter. Zodat hij in ieder geval niet meer in mijn huis hoeft te komen. Ze vindt wel dat Melle moet weten wie zn vader is, en dat vind ik ook. Mn ouders laten het aan mij over, maar vinden ook dat Melle moet weten wie zn vader is.

Melle past nog in maatje 58, dat gaat nog net aan. 52 is nu echt te klein. Hij oogt trouwens niet zo groot en zwaar als hij nu is. Hij heeft maar een klein koppie en ziet er nog wat tenger uit. Hij is vandaag gewogen door de wijkverpleegkundige en hij was 3950 gram.

Zij vertelde trouwens ook dat de meeste baby's hun onrustperiode 's avonds of 's nachts hebben. Bij Melle klopt het ook wel. Meestal 's avonds. 's Nachts gaat nog steeds goed. Maar de echte krampjes enzo hebben ook nog niet toegeslagen.

Overdag laat ik hem in de kinderwagen slapen en na zn voeding van 19.00 uur gaat hij in het wiegje boven.

Lily, dank voor jou wijze woorden. Het is idd zo dat ik geen beslissing hoef te nemen voor de rest van Melle's leven. Dank je wel!

En het gaat echt goed met Lola, he? Fijn hoor. En het ook dat er al een ritme is.

Van het ongesteld zijn weet ik niet. Geen idee hoe lang dat na de bevalling kan zijn. Goeie tip trouwens van de t-shirt.

Geen beter dieet dan een bevalling, Lucia. Mijn buik is ook al bijna weg. Lekker hoor. Gisteren heerlijk mn teennagels geknipt en gelakt. Makkie!

En wat zei de CB, Lucia?

Sam, lijkt me idd wel lastig met nog een kindje. Die moet nu de aandacht delen. Zal ook wel niet meevallen. Zal wel wennen toch?

Ik had trouwens pampers en luiers van Kruidvat, nou die laatsten bevallen me echt veel, veel beter. Melle plaste door de pampers heen, maar met Kruidvat is hij droog.

Ik had vannacht trouwens ineens zn navel in mn hand. Dat was raar. Hij had een dikke navelstreng en die dus de 12e dag pas verloren. Misschien krijgt hij een bobbeltje ipv een kuiltje, want hij had een huidnaveltje, dus eerst wel 5cm huid en dan pas naveltje.

Lily, ik heb ook voor het eerst weer een wijntje gehad. Heerlijk vond ik. En hoe was het op CB? Wie heeft de weddenschap gewonnen? Edit, lees het net. Fijn dat het zo goed gaat.

Wen, heerlijk he, buikloos te zijn. Ik heb nog niet mn oude broeken gepast. Ben bang dat het tegenvalt... Heb dus nog zwangerschapsspijkerbroek aan. Maar deze week wil ik de zwangerschapskleren uit de kast halen, dus dan moet ik wel. En ik wil nieuwe shirts en broeken gaan scoren binnenkort, want ik had heel veel kleren weggedaan aan het begin van mn zwangerschap (toen al nesteldrang of zo, denk ik...)

Ik mag van de wijkverpleegkundige al proberen naar een voedingsschema te gaan waarin Melle 8 uur doorslaapt. Nu zit hij meestal tussen de 5 en 6 uur. Maar wel fijn om te weten dat ik het mag proberen om er 8 uur tussen te laten zitten. hij moet dan wel overdag zn flesje (120 ml) steeds leegdrinken, anderrs krijgt hij niet genoeg. Hij zit nu gemiddeld op 110 ml, dus naar die 8 uur toe werken zal nog wel even wat tijd in beslag nemen. Nog afgezien van de krampjes die er natuurlijk nog aan zitten te komen. Ik ga er vanuit dat ik de 2 makkelijkste weken nu gehad heb en dat het straks echt buffelen wordt. Maar goed. Voor zn 18e slaapt ie vast wel door, haha.
Lang verhaal geworden trouwens...
Oooh, 8 uur slapen... klinkt als het paradijs op dit moment!

Ik las net dat maar 3 % van de baby's nog in stuit ligt bij de bevalling (= 6000 baby's per jaar), en dat 80 % van de vrouwen kiest voor een keizersnede. Dat betekent dat er maar 1200 baby's per jaar zo geboren worden als Bloemetje, toch bijzonder. Ik wist niet dat het er maar zo weinig waren!

We gaan proberen Bloemetje wat meer te sturen in haar voedingen, om 10 uur krijgt ze straks te drinken, en dan gaan we naar bed. Hopelijk wil ze dan rond 2 uur weer drinken, met haar spookuurtje erna slaapt ze dan misschien wel tot een uur of 7 door. We zullen zien!
Klinkt als een goede oplossing marianne, fijn dat je zus wilt meewerken aan het contact tussen melle en zijn vader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven