* 173 * B a r T o o M u c h * 173 *

19-01-2009 00:07 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik hoorde vorige week van de huisarts dat het heel belangrijk is om de koorts op te meten. Doe ik nooit. Ik voel in hun nek en kan dan heus wel vertellen of het veel of weinig koorts is. En verder bekijk ik of ze een beetje aanspreekbaar blijven.

Maar goed, oudste gaat morgen naar school, met de verzekering dat ik hem kom ophalen als het niet gaat.

Koffie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Welke treden voerde die huisarts voor die stelling aan dan?
Joopp, door regelmatig de temperatuur te meten kun je het verloop van de koorts volgen en dat zegt weer iets over hoe het met de patiënt gaat. Als bijv de koorts aan het zakken is en dan ineens weer stijgt is het zaak om de dokter in te schakelen.

Ben ik met hem eens, alleen vind ik het dan niet zo interessant of die koorts 39,4 of 39,8 is. Hij wel dus.

Nou heb ik een oorthermometer die in beide oren iets heel anders meet, dus hoe betrouwbaar dat is?

David Dunning
Als er eentje zonder koorts ziek of oververmoeid is, doe ik heus niet lullig.

Maar ik weet van mezelf hoe makkelijk ik vroeger thuis mocht blijven. Een keer zuchten of kuchen en ik had een dag vrij. Mijn ouders maakte het niet zoveel uit, ik was toch de beste van de klas. Ze vonden bovendien dat ik mijn tijd thuis nuttiger besteedde, ik probeerde de plaatselijke volwassenbieb leeg te lezen. Op school zat ik mijn tijd te verdoen bij leerkrachten die, volgens mijn ouders, niet eens een echte opleiding hadden gedaan.

Op de vwo-brugklas bleek dat ik niet kon leren. Geen routine, geen discipline. Ik mocht daardoor verder op mavo-2 waar ik me te pletter verveelde en nagenoeg geen aansluiting had

Als iemand me op tijd een trap onder mijn kont had gegeven, had ik het volgens mij veel leuker gehad. En ja, die ervaring projecteer ik nu dus op mijn kinderen. Vandaar
Yet, ik begrijp het wel hoor. Maar ik werd dus wel naar school gestuurd en heb vervolgens ook niet leren leren. Dus ook dat helpt niet.

Alweer (of nog steeds?) koffie.

David Dunning
Ik zou ook niet weten waar hier in huis de thermometer is. Voel ook altijd aan nek/hals. Zie het ook aan mijn dochters als ze echt niet ok zijn. Zo heel af en toe komt het wel eens voor dat er eentje thuis blijft waarvan ik dan later zeg.... dat was schoolziek. Maar dat is echt uitzonderlijk.

Ze weten dat ik daar helemaal niet van houd en dat ook niet accepteer. Ze weten ook dat als ze zich echt niet ok voelen, ze thuis mogen blijven. Ze weten ook dat mijn standpunt is: eerst proberen en als het echt niet lukt naar huis komen. En ze weten ook dat een paracetamolletje wonderen kan doen . Maar ook dat ik als het nodig is, een briefje schrijf voor school waarom ze afwezig waren.

Heel, heel, heeeeeeeeeeeel af en toe houd ik dochter 3 een dagje thuis vanwege errug moe...... Na een druk sportprogramma bijvoorbeeld...... Gezien haar schoolprestaties kan dat ook.
Moggûh Barrers

Nieuwe week, nieuwe kansen! Ik ben deze week alweer alleenstaande moeder. Er is zelfs een kans dat dat in de toekomst nog vaker gaat gebeuren......

Mijn echtgenoot moet tuulk wel weer een baan zien te vinden en dat is tot op heden heel lastig gebleken. Gelukkig heeft hij de komende week weer twee gesprekken. Maar.... dat is wel voor werk in de Randstad!

Koffie
Goedemorgen.

Hel, als jij dan straks helemaal echt een trucker bent, dan kun je je man elke ochtend naar de Randstad truckeren, zodat jullie elkaar toch nog effies zien.

Overigens, dat alleenstaand moederschap wordt zwaar overschat hoor. Zo ingewikkeld is dat niet.

Koffie.

David Dunning
Hoi Mir heeft gelijk. Alleenstaand moederschap is best te doen. Mits je een sterke blaas hebt. Hier breekt de pleuris steevast uit als ik op de wc zit. Schreeuwen ze de hele buurt bij elkaar. Verschrikkelijk Ik probeer dus mijn plas op te houden tot m'n nageslacht op school zit. Da's prettiger dan ze meenemen naar de wc zodat ik op ze kan blijven letten
Ik vind het ook erg meevallen! Scheelt tuuk wel dat twee van mijn drie kinderen al betrekkelijk zelfstandig enzoot zijn

Aan de andere kant hebben we geen cent meer te makken dus het is ook goed dat hij elders in de kost is

Strak plan, Mir. Ik zie ons al tuffen... haha
Shit, moet kind halen. Gaat toch nog niet zo goed. Had ik maar een vent, kon ik tenminste op mijn luie reet blijven zitten.

Latex.

David Dunning
Morgen begint de cito-toets voor onze oudste. Ik herinner me nog hoe blij ik was met dat vers ruikende potloodje en dat lullige gummetje

Zoon is zenuwachtig. Niet voor de vragen, maar omdat hij zijn aandacht nergens langer dan 5 minuten bij kan houden.

op een goed afloop
Voor kind wel spannend Yette.

Mij zeggen die toetsen niet zoveel. Kinderen zijn een hele andere carrière door gaan lopen dan de cito voorspelde. En dat nog wel in positieve zin

Ik ga aan het bier. We hadden chinees eten gehaald, lekker hoor, maar mèèèè`nnnn wat zout......das dan weer een nadeel.

Voordeel is dus dat bier
Ik vind die hele cito maar een nutteloze momentopname. Helaas heeft Zoon zoveel tegen dat hij een mooie cito-score goed kan gebruiken bij het vinden van een school. Want ja, we zoeken nog steeds, die ene school die toegezegd heeft lijkt ons verschrikkelijk.
Oh en ik val om van de slaap.

Nou ja, bijna dan.

Maar als het gebeurt, wil ik in bed liggen.

Dus ik ga.

Truste!

(vraagt zich slaperig af tegen wie ze het eigenlijk heeft)
Nou tegen mij dus.....

Welterusten Yette!
Goedemorgen.

Ik zit aan de koffie, dus das al geregeld. En kep ook niks te melden, dus das ook geregeld.

David Dunning
Hoi

Is je oudste weer beter Mir?

Ik krijg zo bezoek van Molie het lachende geitje. Verder ook niks te melden.

Eerst koffie en dan eens onder de bank kruipen. Op de bank hebben we niet zoveel, maar eronder.....
Yet, oudste zit op de bank en Simt (als in SimAnimals, een Wii-spel). Is ie beter? Tja, das de vraag dus. Vraag me serieus af of hij gisteren nog last had van de griep, of dat het 'gewoon' toch niet zo goed gaat op school. Ik heb werk voor hem mee en kan wel janken als ik zie op welk niveau hij werkt. Zou ik ook misselijk van worden. Dus.

Vrijdag rapportgesprek, dan kan ik dit aankaarten. Want als ik dat werk zie, zie ik dat ie daar niks van leert (hooguit om iets af te maken, ook belangrijk, maar wel fijn als je er dan inhoudelijk ook nog iets van opsteekt) en dan ben ik dus buitengewoon niet geïnteresseerd in zijn rapport.

Maar: hij is dus thuis en blijft morgen ook nog thuis. Morgen had ik namelijk weer een ernstig vervoersprobleem, dus zou ik hem sowieso al thuis houden. En donderdag is de 'echte' juf er, dat maakt het iets makkelijker voor hem.

David Dunning
O ja, wie is Molie? Ja, het lachende geitje, maar verder? Moet ik dat weten?

David Dunning
Molie loopt hier ook ergens rond. Dankzij het ruiltopic heb ik straks een tajine en zij een logeerbedje.
Zo'n tajine had ik ook nog wel voor je gehad Yette.

Uit het kerstpakket van Jooppmans.

Denk dat ik er maar een plantenbak/vogelbadje/voedergevalletje van ga freubelen.

Anders staat dat ding er ook maar zo.................

Ik ga even naar de stad. Ff winkelen. Ik haat winkelen, maar hoop er nu wat vrolijker van te worden.

Weet niet of ik nou alsnog in een winterdepressie ben beland of dat ik gewoon de pest in heb, maar de tunnel is wel donker in ieder geval :(

Tijd om eens even ongecontroleerd geld uit te gaan geven dus

Dus ik sla mijn koffie achterover en ga .................
Hela, wat een vrolijk bakkie is dat trouwens!
Hè bah Joopp

Ik heb dankzij Molie niet alleen een tajine, ik ben ook een flink stuk kastruimte rijker

En van winkelen word ik juist altijd strontsjachrijnig. Bedenk nu dat ik sinds de Sint-inkopen niet meer in het centrum ben geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven