Hoe vaak was jij?

30-04-2017 22:47 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was in principe iedere dag handdoeken ondergoed ed Kleding van 3 personen om de dag.Nu heb ik sinds vorige week een Toon is energiemeter en die loopt best hoog op bij wassen en gebruik droger.Vind het moeilijk om de was te laten liggen hoe vaak wassen jullie?
Voorheen een keer in de week (2 volwassenen en een kind). Nu eens in de twee weken (alleen).
Altijd in het weekend, dan meestal 3 machines vol (witte was, gekleurde was en een hete was).

Wij zijn met 2 personen.
Pivot! PIVOT!!!
Soms 1 wasje op woensdag voor de rest alles in het weekend. We zijn met zn 3en. Droger doe ik 1 of 2x per week aan. Voor handdoeken, sokken en ondergoed. Lakens hang ik over de deuren en de rest hang ik aan de droogtes.
Alleen, ca. 4 wasjes per week. Trommel zit dan meestal wel vol... geen vaste dag ofzo, net wat in de werkplanning past (of wat ik nodig heb).
Dus als Toon hoog oploopt, denk jij, ik laat de was maar liggen?

De enige die geld verdient aan Toon is Eneco, de klant niet hoor.
Hier 6 personen. Ik was elke dag en werk het elke dag weg in de kast. Ik streef ernaar om mijn was manden leeg te houden. Ik word bloednerveus van volle was manden. Vraag me niet waarom...?

1x was draaien per dag dus.
7 a 8 wassen per week.

Gezin met vier personen, waaronder een peuter en baby.
O, stond deze weer op de agenda.

Ik kom op 6-8-10 wassen per week. Soms doe ik die in 2 dagen en soms verdeel ik ze wat meer.
Elke dag. 5 personen.

Mijn wasmachine geduldig en hij/zij moppert ook nooit maar ja, tis wel een waardeloze werknemer.

Amerikaanse toploader met zo'n paal in het midden die bij het huurhuis hoort. Vreselijk ding. Heeft 4 standjes: heet-koud, warm-warm, warm-koud en koud-koud. En de langste draaitijd is 15 minuten.

Levert ook standaard maar half werk.

Geef mij maar een Europaan.
Beddengoed, handdoeken en kleren; zo'n 4 wassen per week, altijd in de avond of in het weekend voor de goedkopere stroom. Ook de zuinige wasmachine en droger die we hebben zou moeten helpen. Naar de stroomrekening kijk ik eigenlijk zelden want gewassen moet er toch worden!
Elke dag. Twee volwassenen, twee peuters in huis.
2 wassen per week met 1,5 volwassenen.
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 22:48:

Voorheen een keer in de week (2 volwassenen en een kind). Nu eens in de twee weken (alleen).Maar beddengoed voor 3 personen is foch al gauw wekelijks een trommel of 2?
4-6 keer per week, zoveel mogelijk in het weekend.

We zijn met twee volwassenen, een peuter en een baby.
theepoes wijzigde dit bericht op 30-04-2017 23:05
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Elke dag, 2 volwassen, 2 peuters, 1 baby.
quote:shadowfaxx schreef op 30 april 2017 @ 23:04:

[...]

Maar beddengoed voor 3 personen is foch al gauw wekelijks een trommel of 2?Ik heb een extra grote trommel, 2 2 persoonsbeddengoed en 3 ledikant beddengoed past er makkelijk in. Mijn vorige wasmachine zat met 1 setje beddengoed al vol.
2 volwassenen en 2 kinderen, 6 wasjes per week ongeveer (3 op woensdag en 3 in het weekend)

ik was de handdoeken niet elke dag trouwens
Wij met twee volwassen zitten op 3 a 4 wassen per week
quote:Pluisi schreef op 30 april 2017 @ 22:53:

Dus als Toon hoog oploopt, denk jij, ik laat de was maar liggen?

De enige die geld verdient aan Toon is Eneco, de klant niet hoor.Euh....toon geeft energieverbruik aan. Wellicht doet TO halve wasjes.. Dan kost het minder energie te wachten op een volle was.
quote:Pieps2016 schreef op 30 april 2017 @ 23:06:

[...]

Ik heb een extra grote trommel, 2 2 persoonsbeddengoed en 3 ledikant beddengoed past er makkelijk in. Mijn vorige wasmachine zat met 1 setje beddengoed al vol.Dat scheelt een hoop! Mijn wasmachine zit met ons beddengoed (excl hoeslaken) al vol
Ik was pas als m'n wasmanden volzitten. Heb een voor beddengoed, 1 voor donkere en 1 voor lichte was.

Was gemiddeld dus 3 wassen in de maand, soms iets meer.

Ben overigens alleen.
quote:shadowfaxx schreef op 30 april 2017 @ 23:04:

Maar beddengoed voor 3 personen is foch al gauw wekelijks een trommel of 2?Ik heb een 9kg wasmachine, daar past beddengoed van drie bedden in!
Maar als je elke dag wast heb je drie handdoeken en drie onderbroeken en drie paar sokken in een was? Lijkt me nogal zonde... handdoeken kan je ook vaker dan eenmaal gebruiken om je af te drogen.. En ik zou wachten op een volle machine. Ik was gewoon als ik genoeg handdoeken en ondergoed heb voor een volle bak of genoeg kleding voor een kledingwas. Ik denk dat we gemiddeld vijf wassen per maand draaien.
10 wassen per week, en dat zijn allemaal volle trommels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven