Verzameltopic suggesties pijler Actueel

01-05-2017 20:58 634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie suggesties delen m.b.t. de pijler Actueel. We willen iedereen een kans geven deze suggesties open te delen. Jullie kunnen er (binnen dit topic) ook met elkaar over in gesprek gaan. Wij zullen meelezen op dit topic en jullie suggesties meenemen in ons overleg over de pijler Actueel dat intern zal plaatsvinden.

Mochten jullie met ons in gesprek willen gaan dan vragen we jullie deze suggesties te mailen naar forum@viva.nl.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 21:47:

En als iets een over-over-overduidelijk troltopic is ( en we komen echt niet uit een ei, hoor ) , laat dat strakke modereren dan zeker los, als er jolige reacties komen.Ja. Lekker weer met volkomen vreemde naar Vlieland
Geen bijzonderheden
En als jullie dan toch blijven modereren op toon, hoe komt het dan dat jullie geen gekrijs, getandenknars en spuugbelletjes in mondhoeken horen bij de termen " whitey helpers, boomknuffelaars en gutmenschen " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 21:50:

En als jullie dan toch blijven modereren op toon, hoe komt het dan dat jullie geen gekrijs, getandenknars en spuugbelletjes in mondhoeken horen bij de termen " whitey helpers, boomknuffelaars en gutmenschen " ?Precies!!!
Geen bijzonderheden
Verder eens met Yasmijn.

En eens met simsalabimba dat de mods transparanter moeten zijn in de communicatie.
quote:Flower3666 schreef op 01 mei 2017 @ 21:48:

[...]

Een rechtste mening is niet gelijk aan racisme, discriminatie, het wegzetten van bevolkingsgroepen of bevolkingsgroepen benadelen om geloof/afkomst of whatever.

Ja, had ik al ergens geleerd. Nu jij ook een beetje leren lezen en manieren (goedje) en iedereen ff blij.

Sorry Mod's voor off topic, ik ben niet begonnen. Voor alle duidelijkheid.
En ook ik ben het eens met Yasmijn.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Actief modereren op pesten, elkaar betwisten op de topics, niet elders op het forum.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
En als er drie mensen voor hetzelfde geband worden, dan ook alle drie dezelfde reden geven.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 21:58:

En als er drie mensen voor hetzelfde geband worden, dan ook alle drie dezelfde reden geven. Ja. Want achter de schermen worden de redenen vergeleken
Geen bijzonderheden
En misschien handig dat bepaalde smileys verdwijnen. Ik kan nog steeds niets met alleen als reactie.
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2017 @ 22:00:

[...]

Ja. Want achter de schermen worden de redenen vergeleken Precies.
quote:Renaissance schreef op 01 mei 2017 @ 21:50:

Verder eens met Yasmijn.

En eens met simsalabimba dat de mods transparanter moeten zijn in de communicatie.

Dit.

En iets kleins als het aanvragen van plaatjesplakrechten. De ene mod zegt dat je dat per mail niet aanvragen, de ander regelt en meldt het gewoon in het modtopic. Niet actueel en niet vreselijk belangrijk maar wel inconsequent.
Oke, jullie zijn het allemaal eensch met mij dus ik kan rustig te bedde.

Geen bijzonderheden
Je durft amper nog wat te vragen in het modtopic. Durf je het dan uiteindelijk toch, wordt vaak je post niet beantwoord, of maar voor de helft oid. Vraag je dan door word je gewist wegens off topic en / of moet je maar mailen omdat het over het beleid zou gaan.
quote:Grobbekuiken schreef op 01 mei 2017 @ 22:04:

[...]

Dit.

En iets kleins als het aanvragen van plaatjesplakrechten. De ene mod zegt dat je dat per mail niet aanvragen, de ander regelt en meldt het gewoon in het modtopic. Niet actueel en niet vreselijk belangrijk maar wel inconsequent. de laatste tijd gaat het allemaal via het modtopic
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:08:

Je durft amper nog wat te vragen in het modtopic. Durf je het dan uiteindelijk toch, wordt vaak je post niet beantwoord, of maar voor de helft oid. Vraag je dan door word je gewist wegens off topic en / of moet je maar mailen omdat het over het beleid zou gaan.En als je mailt over 'het beleid" (wat in feite niet bestaat want de inconsequenties druipen er vanaf) krijg je een standaard antwoord of de mail is 'kwijt' en krijg je nooit antwoord.
Geen bijzonderheden
Het vooruitzicht om een perma op te lopen, kan onveilig voelen. Ook (of vooral?) omdat communicatie dan wel heel moeilijk wordt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
- pesterij aanpakken. Ik zie af en toe op bepaalde topics dat er een of meerdere personen zitten te hakken op een ander, echt gewoon nare kwetsende opmerkingen maken om niets. Van 1 persoon weet ik dat die alleen maar meeleest in een topic om, volledig off-topic, rotopmerkingen te maken tegen een andere forummer.

- open communiceren waarom sommige forummers wel bepaalde dingen mogen en anderen niet.

- eenduidige aanpak

Zelf vermijd ik de actueel-pijler, omdat er vaak zo'n rotsfeer hangt.

O, en twee technische dingetjes: smiley's op mobieltjes (die emoticons) weergeven en een topic onder de negeer kunnen zetten.
Suggestie voor actueel: hoe maken we actueel weer 'veilig'.
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2017 @ 21:21:

Zet dit topic allereerst op overig want veel forummers zien dit niet want hele pijler geblockt en het gaat natuurlijk niet alleen over aktueel.

Het grootste probleem, het racisme op de aktueelpijler. En alles blijft maar staan. Daar zou een ervaren mod actief mee moeten lezen. Jullie zijn daar zo vaak op gewezen, alles bleef staan, op een enkele posting na.

Dit is al jaren aan de gang en zo erg dat vele vele forummers daar niet meer willen komen en zelfs die hele pijler geblockt hebben.

Zorg dat er niet blind aangeslagen wordt op stafjes. Kijk naar de context. Daar schort het ook enorm aan. En leer te zien wat humor is. Als iemand ‘patat’ roept in een vegatopic, dan hoef je daar geen ban voor te geven, want dat is lachen. Vroeger kon dat nog, lachen op het VF. Hele avonden spuugden we thee, koffie, cola, bier en wijn tegen onze schermen van het lachen. Door die rare rigide manier van modereren is dat weg.

Laat humor en gebbetjes toe, ook al is dat somsOT, je komt vanzelf weer ontopic..

Laat ons onze eigen fitties uitvechten. Mijn honderdjarige forumervaring weet dat dat binnen 2 pagina's weer klaar is. Grijp niet zo rigide in. En in het ene topic ben je matties terwijl je in het andere topic het zeer oneens bent. Maar dat lossen wij zelf op, altijd al gedaan, dat kan de hele oude garde beamen.

Geef ons ons oude vivaforum weer terug, waar me met plezier kwamen, vrienden (vaak voor het leven) maakten en heel erg en veel konden lachen.

Nu stel ik me even kwetsbaar op en dat doet een Yasmijn nooit: na/tijdens mijn echtscheiding heeft dit forum er 100 keer voor gezorgd dat ik mijn hoofd niet verloor. Dankzij m'n vivaforummatties.

Dát forum wil ík terug!Helemaal eens met Yas. Ik ben nog maar 7 jaar lid. Niet zo lang als forumfossielen Yas, Meds, BGB en Star. Maar wat heb ik vooral in de begintijd van mijn forumervaring zo hard gelachen dat de tranen over mijn wangen liepen. Dat heb ik de laatste tijd bijna niet meer. Jammer dat je tegenwoordig zo op je moet letten want want vroeger als onschuldig werd gezien zoals het posten van een patatrecept of het vragen naar de naam van de hond levert Meds een ban op. Terwijl er op de Actueelpijler woorden als dobberneger wel getolereerd worden. Dat soort forummers die dat soort uitspraken doen moeten per direct een Permaban krijgen in mijn ogen. Het is racistisch en enorm kwetsend.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
- inhoudelijk modereren, met gevoel voor de sfeer. Ik snap dat dat tijd kan kosten, maar als je een paar topics leest, zie je gauw waar het vaak mis gaat. En met wie.

- staffen zegt niks. Er zijn immers veel groepjes op het forum (ja ja). Dus eerst kijken wat er precies speelt voor je bant. Tenzij rascisme of heel enge plaatjes.

- af en toe ook de teugels laten vieren. Vaak lost het zichzelf wel aardig op. Mensen zijn hier wel wat gewend. Een harde discussie is niet per definitie erg. Als ie maar inhoudelijk gevoerd wordt en er daarna ook weer samen gelachen kan worden in een ander topic. Dat kan heel goed weet ik uit (helaas vaak al te lang geleden) ervaring.

- Lees eens terug in topics van 5-10 jaar geleden. Waarom ging het toen vaak wel prima? Waar lag dat aan en wat is er nu anders?

- Open banbeleid. Geen discussie, maar wel een duidelijke uitleg. Dus niet 'wegens op de man spelen' maar : 'pietje beledigde jantje met een lelijke ziekte'. Misschien zie je dan zelf ook de logica in van de bans. Een ban om het opperen van patat was er dan denk ik niet geweest.

- geen paniekvoetbal

- flikker een keer een paar forummers er gewoon af. Mensen die keer op keer de sfeer verzieken of achter de schermen zich nog lelijker gedragen dan ervoor. Ik zou eens beginnen met mensen die het woord dobberneger uit hun toetsenbord kunnen krijgen en er ookdan nog smilies bij durven plaatsen.

- Verder wat Yasmijn zegt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2017 @ 22:08:

Je durft amper nog wat te vragen in het modtopic. Durf je het dan uiteindelijk toch, wordt vaak je post niet beantwoord, of maar voor de helft oid. Vraag je dan door word je gewist wegens off topic en / of moet je maar mailen omdat het over het beleid zou gaan.Dit inderdaad en als je daar al post ben je blij dat je geen ban hebt om een of andere vage niet onderbouwde reden.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2017 @ 22:10:

[...]

En als je mailt over 'het beleid" (wat in feite niet bestaat want de inconsequenties druipen er vanaf) krijg je een standaard antwoord of de mail is 'kwijt' en krijg je nooit antwoord.Dit ja.
@ Gemini ;
Ja 'het beleid' voor iedereen hetzelfde doorvoeren zou ook al een mooi begin zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven