Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
2 daagjes niet op de tribune gezeten en hups, daar zijn al weer 3 babymeisjes geboren.

Ringel, Konele en Njb: heel erg gefeliciteerd met jullie meisjes. Ik zal binnenkort even bijlezen hier.

Hopelijk alledrie een goede bevalling gehad.

Geniet van jullie meisjes.

En jeetje zeg, in januari waren ook al zo veel meisjes geboren. En hier komen ze ook aan lopende band. Onze jongens hebben straks keuze!

Groetjes Marianne
pffft ben tot blz 157 gekomen.....moet er nog 2 bij lezen. Sorry dat ik nu even niet de tijd neem om alles door te lezen, heb het veel te druk om van Fenna te genieten, mar vooral ook te wennen. is wel nadeelvan turbo bevalling, het overdondert je zo enorm! Pas vandaag dat ik me realiseerde dat ze er echt echt is. Nu zit ik dan ook ff beneden, hebben net gegeten en eigenlijk is alles zoals het was, alleen is er nu nog een guppie boven en ik heb geen (nou ja, niet meer zo'n enorme) buik meer.

NJB VAN HARTE GEFELICITEERD MET KATE!!!!!!!!!! wauw zeg, zo te lezen is het bij jou na je laatste post ook snel gegaan. snuffelse.

euh...weet niet meer wie het vroeg, maar op handen en knieen vond ik echt relaxed (voor zover je daarvan kan spreken natuurlijk) persen. OP de 1 of andere manier voel je beter waar ze langs gaat en waar de baby zich op dat moment bevind. Dus je bepaalt zelf ook hoe hard je perst en tot hoever. Bij mij was het zo dat ik Fenna haar hoofd dus echt het baringskanaal in voelde gaan, de draai maken en ook kon bepalen wanneer het hoodje ging staan. Alleen op het moment dat er nog 1 persje nodig was om haar helemaal geboren te laten worden was de wee op enb heb ik het laatste stukje op eigen kracht gedaan. Ze had haar armpje langs haar linker oor omhoog geleg, liggend had ik heir ws een paar fikse hechtingen aan over gehouden, maar nu slechts een paar minimale scheurtjes die het hechten niet waard zijn. gisteren nog pijnlijk bij het plassen, maar nu eigenlijk helemaal nergens last van (afgezien van een extra aambei maar soit)

dames ik wens jullie alle goeds en sterkte bij de laatste loodjes.......en kom morgen ws wel weer ff langs om te kijken of er verse babies zijn.
Hier nog een nieuwsgierige maart-mama.

Gefeliciteerd allemaal met jullie kleintjes!

Het gaat hard hier, gek idee dat wij daarna aan de beurt zijn.

Voor iedereen die nog moet, sterkte met wachten en met alle voorweeen enzo.

Ik kom regelmatig even neuzen of er al meer kleintjes geboren zijn!

Ach en als ik hier dan toch zit, dan laat ik gelijk even wat extra zachte kussentjes en bastogne koeken achter op de tribune!
Sorry, sorry, sorry meiden dat ik jullie van alles laat denken. Niets aan het handje hier (gewoon nog geen tijd gehad, zal het nooit meer doen)!! Het is zelfs enorm rustig. Vandaag nauwelijks last gehad van voorweeen. Ben wel stukjes van de slijmprop aan het verliezen. Zijn al die voorweeen toch nog ergens goed voor!!

Njb, Njb-man en Njb-zoon, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Kate. Ontzettend leuke naam! Ik hoop dat alles goed is gegaan en je nu lekker aan het genieten bent!!

Loewyz, hoe gaat het vandaag? Alweer wat opgeknapt?

En Bluester? Hoe gaat het met jou? Weer beter in je vel? En hoe gaat het met je kies?

Lady, is er alweer wat meer activiteit? Hoop dat het snel doorzet bij je.

Floor, wat jammer dat er niet gestript kon worden. Ik hoop voor je dat het toch ineens snel gaat en je wel binnen nu en een paar dagen je kleintje hebt!!

Ringel, wat super dat alles zo goed gaat! Wat lief dat Mayte zo vol is van haar zusje!

Summer, wat balen dat je bloeddruk zo gestegen is. Ontzettend naar dat je nu weer naar het ziekenhuis moest. Heel veel sterkte, hoop dat je baby er snel is!!

Konela, wat fijn dat jullie nacht goed is geweest! Ze leert het uiteindelijk vanzelf, kost alleen wat energie!! Zelf veel overdag rusten en haar lekker tegen je aan houden als ze dat graag wil!

Jannes, wat ben je nog actief! Zelfs nog training geven, knap hoor! Is je vriend alweer wat opgeknapt?

Barrel, naar zijn die voorweeen. Het is voor een goed doel, maar je wordt er wanhopig van!! Wat spannend dat je volgende week misschien wel wordt ingeleid!! Dan gaat het voor jou ook snel gebeuren!

Chica, trek is voor vogels. Wat mij betreft kun je best honger hebben...

Draakje, wat sneu voor je kleine man dat hij onder het mes moet. Dan kan nummer twee inderdaad maar beter even blijven zitten. Is wel een beetje veel anders...

Ik ga weer even chillen, ben er morgen weer. Moet dan ook naar de vk, eens horen hoe het gaat met de baby.

Liefs Lein
NJB Gefeliciteerd! Hoop dat alles goed met jullie gaat! quote:Floortje_7 schreef op 04 februari 2009 @ 12:49:

Mara waar ben je en loop jij nog met het hondje?

Ik ben er nog. Heb een rot nacht gehad. Krampen in mijn rug en buik heb de hele nacht lopen spoken. Ik was dus erg moe vandaag. Gelukkig is mijn moeder op bezoek en hebben we nog best wat werk kunnen verzetten. (lees poetsen).

Ik wandel nog wel eens met het hondje maar dat hangt echt van de dag af. Meestal ga ik niet te ver en laat ik hem op een veldje lekker rennen. Maar ik heb al heel vaak gehoord dat ik nog heel goed loop voor een hoogzwangere vrouw dus waarschijnlijk heb ik er daarom iets minder moeite mee. En mijn hondje is natuurlijk uitstekend is opgevoed en nooit mag trekken
NJB, man en zoon, gefeliciteerd met jullie dochter en zusje Kate! Ben benieuwd naar je turbo bevalling.

Hier de hele dag maar een beetje in en uit m'n bedje doorgebracht, voelde me vandaag niet echt lekker. Beeb deed ook gezellig mee met harde buiken en flink getrappel als ik net bijna in slaap was gevallen, moest het van vannacht even inhalen.

Wordt nu toch een ietsiepietsie jaloers op alle meiden die hun beeb al in levende lijve hebben ontmoet. Wil ik ook zograag! Die loodjes gaan bij mij nu wel echt zwaar wegen.

Groetjes Engel
@ B12; de ruggenprik stelde bij mij écht écht écht niets voor. Vergelijk het met het prikje van bloedprikken, meer voelde ik niet. Je moet voorover zitten, met je kin op de borst en dan zetten ze de prik. Proberen te ontspannen en schouders laten hangen is wel belangrijk.... Meteen na de prik werden mijn benen warm en ging de verdoving werken. En toen kwam het moment dat ik paniek voelde opkomen. Mijn hartslag ging onwijs omhoog en ik dacht dat ik ging hyperventileren. Dus toen zei ik (lichtelijk in paniek) "mijn hartslag stijgt heel erg!!!". En toen hoorde ik een stem heel droog achter mij "mevrouw, dat is heel normaal, dat heeft iedereen". En daar werd ik zo rustig van, want toen besefte ik me dat natuurlijk iedereen dit gewoon hartstikke spannend vindt! Dus accepteer maar gewoon van jezelf dat je gespannen bent, maar laat je aub niet gek maken, want achteraf zal je (hopelijk) merken > het valt reuze mee!

En de catheter.... Ook daar was ik bang voor (ben een beetje flauw, hahah). Maar eerlijk, je voelt ook daar bijna niets van. Je zucht even diep en het is gepiept. Wat ik wel vervelend vond was het gevoel na het plaatsen. Toen had ik steeds het gevoel dat ik moest plassen, terwijl dat dus niet is, want alles wordt gelijk "afgetapt". Maar na de ingreep heb ik die hele catheter niet meer gevoeld hoor. En er uit halen werkt precies hetzelfde; je zucht en hij is weg. Eerst laten ze er water uitlopen (dan loopt het balonnetje leeg waarmee hij vastzit in je blaas) en daarna ff zuchten...

Maar ik heb even gemist dat jij een keizersnede gaat krijgen? Ligt jouw kindje ook nog in een stuit en heb je al een datum??? Ik heb de dagen na mijn bevalling maar even vluchtig doorgelezen (waren errug veel pagina's) dus heb jouw post denk ik gemist???
@ Floor, het wachten lijkt me idd niet leuk. Je leeft 9 maanden naar die speciale datum en als hij dan eindelijk aanbreekt.... niets! Jouw kleine baby'tje heeft het waarschijnlijk nog veel te lekker bij mama in de buik. Ik hoop écht voor je dat het niet lang meer duurt!!!
Njb gefeliciteerd met Kate!

Dames, jullie gaan echt supersnel! Het is pas 4 februari en al 7 baby's geboren. Ik zou zeggen, ga zo door .

Ik ga weer op de tribune zitten. Voor de verandering heb ik alleen maar thee meegenomen om te voorkomen dat de tribune-zitters er straks net zo zwanger uitzien als de februari zwangeren.

En nog even een dansje natuurlijk:

Ben hier eigenlijk nog steeds ondersteboven van het feit dat mijn gyn zo makkelijk was met inleiden. Daarom is hij ook mijn lievelings gyn

Ik heb nl helemaal niet zitten klagen ofzo. Ja ik heb gezegd dat ik last had van veel harde buiken en dat het niet doorzet. maar ach dat is toch niet zo raar niet?!

Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk het liefst morgen al ingeleid wil worden, maar ik houd met groot. Wacht gewoon nog even af.

@Konela ik had de vorige keer ook een katheter toen ik ingeleid werd. Alleen werd die tijdens de weeen geplaatst echt niets van gevoeld!

@ Mara, nou hier iemand die bijna niet meer kan lopen, pffff.

Hond uitlaten behoort al niet meer tot mijn taken. Krijg van lopen zo'n pijn in mijn rug en natuurlijk harde buiken brrrrrr.

Zit liever
Konela dank je voor het reageren.

Steld me toch wel een beetje gerust en hoop dat ik volgende week hetzelfde kan zeggen als jij.

Mijn kindje ligt ook nog in stuit en blijkt een vrij grote baby te zijn dus de kans op draaien is minimaal.

Ik sta voor dinsdag ingepland voor de keizersnede en krijg morgen de tijd te horen.

En dan heb ik ook het voorgesprek voor de keizersnede en nog een keer voor controle.

Pfff mara ik ben een beetje jaloers op je dat je nog kunt lopen met de hond.

Lukt me echt niet meer nu, moeten nu 4 trappen af en ga der alleen af/op als het echt moet.

Daarnaast heb ik een hond die alles en iedereen leuk vind of tewel die mij dus uit laat.
NJB-familie, gefeliciteerd met de kleine meid. Stoere naam ook. En zowel in Ned als in het Engels uit te spreken. Dat was toch bij jullie de bedoeling of was dat nou iemand anders??

Het gaat idd heel hard hier, amper Feb en al veel baby's.

Ook gezellig op de tribune.

Hier weinig nieuws te melden. Voor iedereen waar het rommelt, ik hoop dat het doorzet en voor B12 en Barrel wordt dinsdag dus (de) grote dag.
Njb, van harte gefeliciteerd met Kate (leuke kittige naam!). Veel geluk en liefde toegewenst! Ben heel benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Hier is alles goed. Zoon is eindelijk voor het eerst gegroeid. We moeten hem heel zorgvuldig en op de klok de fles geven, het is geen beste drinker. Maar hij heeft vandaag voor het eerst zijn target gehaald en hij was ook nog eens voor het eerst aangekomen.

Ik heb heel erg veel extra uren kraamzorg gekregen, dus tot en met morgen nog een kraamhulp. Het is een schat van een meid en buiten dat ze ons goed begeleid met het drinken van zoon, verwent ze ons ook nog schandelijk door voor ons te koken (en dat kan ze heel goed). Man is ook nog thuis, dus we genieten enorm van onze kraamtijd. We hebben iedere dag wat bezoek en dit weten we goed tussen de voedingen door te plannen.

Ik heb overigens helemaal geen moeite om mijn zoon uit handen te geven. Mits deze wakker is, natuurlijk.

De ruggenprik vond ik ook niets voorstellen, al was het moeilijk goed voorover te buigen met een hard schedeltje van de baby tussen je ribben. Het plaatsen van de katheder vond ik wel vervelend, maar niet pijnlijk. Al was ik wel blij dat hij er de volgende ochtend al weer uit kon.

Voor alle dames die nog moeten: een heel voorspoedige bevalling toegewenst! En het wordt tijd voor nog een jongetje.
NJB en man, ontzettend gefeliciteerd met Kate!!! Ben ook erg benieuwd naar je bevallingsverhaal na de omschrijving van je man Hopelijk heb je vandaagg lekker kunnen genieten van haar.

Floor, jouw geduld wordt ook wel erg op de proeg gesteld hoor. Het is maar goed dat je iedere keer op zoek gaat naar het lichtpuntje (en die dan ook vind). Sterkte met de laatste loodjes.

Opvallend om te lezen hoe verschillend de VK-en reageren. Barrel is positief verrast dat er ingeleid gaat worden en bij Summer is er geen sprake van een handje helpen. Blijf het vreemd vinden.

Vandaag is de fotograaf geweest en heeft allerlei foto's genomen. Heb zelf het idee dat er erg mooie tussen moeten zitten dus ben benieuwd. Was ook zo iets wat ik helemaal niet wilde en opeens de laatste twee weken veranderde. Haha gelukkig kon ik er nog iets aan veranderen.

Voor iedereen een fijne en lange nacht en tot morgen.
Zo, daar zitten we weer...

Heb vreselijke hoofdpijn en kan niet slapen.

Net even in bad geweest, nu warme melk. Hoop dat ik zometeen rozig genoeg ben om te slapen.

Verder is het rustig hier.... geen mede-nachtbrakers???
Ja hoor ik zit er ook weer :(

AUWIE AUWIE die verdomde voorweeen, bah.

en dan ook nog een heerlijk snurkende man geen fijne combi dus.

Heb net maar een kopje thee gezet en hoop dat ik straks nog wat kan slapen.

Lein hopelijk lig jij alweer lekker te tukken!
quote:Chica34 schreef op 04 februari 2009 @ 17:08:

Wie ging er nu chili con carne eten vanavond? Zou ik een beetje mee oppassen hoor, zo vlak voor een eventuele bevalling. Stel dat het gaat beginnen, dan moeten veel vrouwen van te voren ook vaak overgeven, en dan met net chili con carne achter je kiezen lijkt me dat niet zo lekker. Of dat je darmen het even niet trekken met al die bonen en dan gaat persen .........sja ........sorry voor de fijne verhalen.

Maar goed als je er echt trek in hebt, moet je het ook maar gewoon doen hoor. Het is maar een tipje van de tribune

Hier honger (oh nee trek) als een beer. Hebben we nog pannenkoeken? Of stroopwafels of chocola of...............maakt niet uit, heb zwangerschapstrek en een zwangere vrouw moet je nooit tegenhouden in zon bui

Ja, de chili con carne was hier gisteravond!

Het was ook niet mijn eerste voorkeur, door inderdaad de achterliggende gedachte dat de bevalling elk moment zou kunnen beginnen. Maar manlief had nergens anders zin in... Beetje geven en nemen, zullen we maar zeggen. Toch bedankt voor je tip vanaf de tribune chica.

Inderdaad hou een zwangere vrouw nooit tegen als zij trek heeft! Helemaal mee eens!!!
En ja hoor, ik zit er ook weer...

Hoe gezellig en leuk het ook is om alles hier te lezen enzo, dat het op deze manier gebeurd is wat minder. Midden in de nacht wakker wordend en niet meer verder kunnen slapen.

Deze keer niet zo zeer door de voorweeen en krampen.

Manlief vond het gisteravond nodig om wat werk mee naar huis te nemen, had het op een gegeven moment zo warm dat de kachel helemaal uit ging. Nooit bij stil gestaan verder, maar vannacht kwam ik er achter. En als ik het koud heb... dan kan ik niet slapen. Tegen hem aan kruipen was geen optie want de kleine vent in mn buik was lekker actief, waardoor manlief niet kon slapen...

Dus hier zijn we dan weer...

Als t bed zo meteen leeg is (manlief werken is) duik ik er gewoon weer in.
Njb en NJB-man, gefeliciteerd met jullie kleine meid...! Inderdaad een mooie naam,

Ook ik ben er nog, babyloos wel te verstaan. Sorry dat ik niet zo actief meeschrijf, een beetje drukjes gehad de laatste dagen. Ik probeer wel elke dag een paar keer te kijken wat de ontwikkelingen hier zijn.

Ben morgen uitgerekend.....!!!!!!!! Ik ben echt zo benieuwd wanneer het op gang gaat komen. Het is nu redelijk rustig bij mij. Gisteren overdag wel wat krampjes gehad en een lichtelijk vreemd gevoel in mijn onderbuik. Maar ik weet dus niet of dit weëen waren, weet namelijk niet wat hoe een wee voelt en wat ik kan verwachten. Vond dat van gisteren al niet heel erg fijn aanvoelen, dus hou mn hart vast voor de 'echte' weëen straks en de bevalling. Volgens de VK kon mn baby nog wel iets meer indalen, dus misschien had het wel met het indalen te maken.

Verder gaat ie lichamelijk eigenlijk wel oké hier, baby beweegt ook gewoon nog lekker iedere dag.

Floortje en Engel, hoe gaat het bij jullie?? Ook nog geen baby??

Nou, ga even een lekker kopje thee zetten en straks nog even de stad in,

Fijne dag allemaal!
goedemorgen

ik duik zo weer het bed in, man is al naar het werk en ach, zo'n warm bed blijft lekker.

Hier geen lichamelijke veranderingen, wel ben ik blij dat ik weet hoe mijn lichaam er voor staat en schrik ik niet meer bij ieder pijntje. Ik heb ook geen idee hoe de bevalling gaat beginnen maar ik word vast verrast. Het duurt nog max. 10 dagen dus dat moet te doen zijn. Ik tel gewoon rustig af.

De andere dames sterkte, ik kom straks wel even reageren.
goedemorgen. Ik nestel mij met flinke pot thee en bordje Brinta op de tribune. het is hier inmiddels al aardig vol, maar goed dat een van de dames zo verstandig is geweest de boel te stutten.
Meld!! , jahaaaa, vanaf vandaag heb ik ook meldplicht

Barrel, lastig die voorweeen, maar ja, alles wat je nu al vast gehad hebt hoeft zometeen niet meer. Ik hoop dat je baby komt voordat je de keuze moet maken of je wil worden ingeleid.
Bluester ik vind het ook raar... Ik heb morgen weer een controle bij de gyn, zal dan misschien wat meer doorvragen over de mogelijkheden.. Zit me ook eigenlijk helemaal niet lekker zo, ik let overal op.

Er is namelijk zo lekker op gehamerd door iedereen dat bij elke rare klacht ik METEEN moet bellen.. Hoezo iemand panisch maken.

Bagheera wat heerlijk zo'n kraamhulp! Lief dat ze voor jullie kookt zeg.

Ibbeltje mag vanaf nu ook bevallen, yeaah! Vanaf morgen kan het iedereen dus zo'n beetje zijn.

Krampen zijn hier weer weg, zucht. Goed geslapen! Straks even naar de winkel waggelen en dan met vriend mee op stap, die moet wat dingen regelen en vind het heerlijk om in de auto te zitten.
sjee wat is het hier druk op de tribune.... En dat terwijl er niet zoveel gebeurd nu geloof ik...

Ibbel proficiat met je meldplicht!! Is toch al een soort van mijlpaal...

Andere dames ook kom op hup hup hup wij wachten met smacht op een live bevalling!!!!

Lou is je brinta op?? Doe je mee met een dansje???

Goedemorgen!

Ook hier zijn de krampen weer weg. Ik heb prinsheerlijk geslapen vannacht. :-D Ik merk wel dat ik nu graag alles in orde wil hebben voor de baby. Nu is bijna alles al klaar maar er zijn echt een paar kleine dingetjes waarbij de puntjes nog op de i gezet moeten worden en dat wil ik nu allemaal doen Gelukkig is mijn moeder iemand die weet van aanpakken en hebben we gister bijna alles afgekregen. Nog even het kamertje een keer afstoffen de box opzetten en klaar is kees

@b12 Ik vind het juist heerlijk om nog wat te lopen. Ik krijg snel last van krampen in mijn rug als ik teveel zit. Ik ben dus ook vaak strijkend tv aan het kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven