Napraattopic deel 81

19-04-2017 22:17 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:_Inkie_ schreef op 03 mei 2017 @ 11:11:

Nou ja je mag de naam van het blauwe monster niet noemen natuurlijk en die laat geen gelegenheid onbenut om te staffen.

Nee, ik werd door een mattie van haar gemaild dat ik aan online pesten zou doen omdat ik net zei "dan ontstaat de indruk dat Meds en ik de rotte appels zijn, terwijl het andersom is."

Daarmee heb ik Missie-M bespot en online gepest, zo vindt die dappere droeftoeter die dat niet gewoon in het openbaar zegt maar dan lafjes gaat PB-en nadat ze me gestaft heeft.

Een rotte appel op een forum is iemand die moedwillig anderen provoceert, beledigt, discussies laat ontsporen, niet leest wat anderen zeggen en dus nergens op in gaat maar als een kapotte plaat steeds een monoloog blijft herhalen. Dat is killing voor een forum, want een forum functioneert alleen als gebruikers interactie hebben met elkaar. Als je alleen je eigen mening de wereld in wil slingeren zonder dat anderen met je in gesprek gaan, dan moet je niet op een forum zijn maar een blog beginnen of oneliners gaan Twitteren ofzo.
Am Yisrael Chai!
quote:Solivagant schreef op 03 mei 2017 @ 11:15:

Eerst moet de CM ballen laten zien,

Seksisme.

Zal ik je staffen?
quote:orkenflow schreef op 03 mei 2017 @ 11:16:

[...]

Seksisme.

Zal ik je staffen? Leef je uit, schoon blazoen
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
quote:fashionvictim schreef op 03 mei 2017 @ 11:16:

[...]

Nee, ik werd door een mattie van haar gemaild dat ik aan online pesten zou doen omdat ik net zei "dan ontstaat de indruk dat Meds en ik de rotte appels zijn, terwijl het andersom is."

Daarmee heb ik Missie-M bespot en online gepest, zo vindt die dappere droeftoeter die dat niet gewoon in het openbaar zegt maar dan lafjes gaat PB-en nadat ze me gestaft heeft.

Een rotte appel op een forum is iemand die moedwillig anderen provoceert, beledigt, discussies laat ontsporen, niet leest wat anderen zeggen en dus nergens op in gaat maar als een kapotte plaat steeds een monoloog blijft herhalen. Dat is killing voor een forum, want een forum functioneert alleen als gebruikers interactie hebben met elkaar. Als je alleen je eigen mening de wereld in wil slingeren zonder dat anderen met je in gesprek gaan, dan moet je niet op een forum zijn maar een blog beginnen of oneliners gaan Twitteren ofzo.Werkelijk.
Ballen laten zien is tenminste wel weer eens iets anders dan die kutten heel de tijd.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
quote:orkenflow schreef op 03 mei 2017 @ 11:15:

[...]

Briljante tekst. Die ga ik vaker gebruiken.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Je denkt toch niet echt dat ze, zonder dat er een heel duidelijk, concreet, helder statement in jip-en-janneke bewoordingen gedaan is door de CM, in het openbaar, hun beleid/handelen (of wat er voor door moet gaan) aanpassen?

Eerst moet de CM ballen laten zien, dan sijpelt het hopelijk een keer door naar de lagere regionen. Misschien.

Ik ben de pessimist van de dag geloof ik.Eens.
quote:fashionvictim schreef op 03 mei 2017 @ 11:16:

[...]

Een rotte appel op een forum is iemand die moedwillig anderen provoceert, beledigt, discussies laat ontsporen, niet leest wat anderen zeggen en dus nergens op in gaat maar als een kapotte plaat steeds een monoloog blijft herhalen. Dat is killing voor een forum, want een forum functioneert alleen als gebruikers interactie hebben met elkaar. Als je alleen je eigen mening de wereld in wil slingeren zonder dat anderen met je in gesprek gaan, dan moet je niet op een forum zijn maar een blog beginnen of oneliners gaan Twitteren ofzo.

Oh dan verander ik mijn tekst even, maar het is echt van de zotte dit.

Mede door dit gestaf gaat een forum naar de knoppen.
quote:orkenflow schreef op 03 mei 2017 @ 11:14:

[...]

Slim is het niet, maar de bewerking valt wel mee, vind ik. Je betoog is nog prima te lezen zonder het concrete voorbeeld van die ene forummer, toch?

Maar daar gaat het toch niet om? We zitten goddeeje onze vingers blauw te tiepen dat dat aanslaan op stafjes zonder context een van de grootste sfeerverziekers van het forum is. En wat krijg je als reactie: aanslaan op stafjes zonder context. Dan zitten we hier met zijn allen gewoon echt voor de kat zijn kut te tikken.

Ik hou er voor nu dus ook maar weer mee op, ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.
Am Yisrael Chai!
Ik had altijd het idee dat ze na een stafje toch op zijn minst de hele discussie lazen ter beoordeling, maar dat is dus niet zo?
quote:Renaissance schreef op 03 mei 2017 @ 10:55:

[...]

Volgens mij had ik het ook heel snel door. gevalletje anagram.Ik nu ook
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Knuffelheks schreef op 03 mei 2017 @ 11:20:

Ik had altijd het idee dat ze na een stafje toch op zijn minst de hele discussie lazen ter beoordeling, maar dat is dus niet zo?Dat dacht ik ook, en dat is ook wat beweerd wordt dat dat gebeurt. Maar ik kan het me niet voorstellen, want dan zouden er hele andere maatregelen genomen worden dan nu gebeurt.
Am Yisrael Chai!

Je denkt toch niet echt dat ze, zonder dat er een heel duidelijk, concreet, helder statement in jip-en-janneke bewoordingen gedaan is door de CM, in het openbaar, hun beleid/handelen (of wat er voor door moet gaan) aanpassen?

Eerst moet de CM ballen laten zien, dan sijpelt het hopelijk een keer door naar de lagere regionen. Misschien.

Ik ben de pessimist van de dag geloof ik.

I'm with you.

Zolang er incompetente mods zijn, kan de CM nog zo haar best doen, maar dan gebeurt er weinig.
quote:_Inkie_ schreef op 03 mei 2017 @ 11:18:

[...]

Oh dan verander ik mijn tekst even, maar het is echt van de zotte dit.

Mede door dit gestaf gaat een forum naar de knoppen.Dat gestaf niet. Hoe de Mods er mee omgaan.
quote:Fee-de-Goede schreef op 03 mei 2017 @ 11:23:

[...]

Dat gestaf niet. Hoe de Mods er mee omgaan.Ja das waar
quote:yasmijn schreef op 03 mei 2017 @ 11:11:

[...]

Sjesusgristus!!!!+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Star schreef op 03 mei 2017 @ 11:22:

[...]

I'm with you.

Zolang er incompetente mods zijn, kan de CM nog zo haar best doen, maar dan gebeurt er weinig.Precies. Je verwacht toch zeker teamoverleg en BOT sessies en functioneringsgesprekken.
quote:fashionvictim schreef op 03 mei 2017 @ 11:22:

[...]

Dat dacht ik ook, en dat is ook wat beweerd wordt dat dat gebeurt. Maar ik kan het me niet voorstellen, want dan zouden er hele andere maatregelen genomen worden dan nu gebeurt.Correct.
quote:yasmijn schreef op 03 mei 2017 @ 11:28:

[...]

Precies. Je verwacht toch zeker teamoverleg en BOT sessies en functioneringsgesprekken.Ik heb de CM vanmorgen gemaild of een bericht van haar kant op het forum niet een goed idee zou zijn. Krijg geeneens reactie terug.
quote:-Kia-Ora- schreef op 03 mei 2017 @ 11:05:

[...]

Ja, lijkt me handig om vast te gaan dreigen met het doen van een (massale) aangifte. Dan heb je ook écht heel veel zin om die extra stappen te gaan zetten als mod. Je doet met deze uitspraak alles teniet wat je hiervoor gezegt hebt.

Als ik alleen maar wilde dreigen of rellen dan had ik eergisteren wel aangifte gedaan en het op Twitter geknald. Dat is mijn intentie helemaal niet, ik hou van dit forum en ik hou van de vaste gebruikers.

Maar dat neemt niet weg dat racisme, ook voor Viva, gewoon strafbaar is. En dat er hier ontzettend veel racistische shit gepost wordt. Ik wil best aannemen, en dat doe ik ook, dat zit ik nota bene ellenlang te betogen en te proberen anderen daarvan te overtuigen, dat Viva gewoon echt niet helemaal in de smiezen heeft hoe ernstig meerdere gebruikers dat ervaren en opvatten. Ik heb ook alle begrip voor het feit dat Viva net als ieder ander mainstream bedrijf het een heel ingewikkeld onderwerp vindt en gewoon niet zo goed weet hoe ze daarmee om moet gaan. Dat geeft helemaal niks, het IS ook ingewikkeld.

Maar ik vind wel degelijk dat Viva nu eindelijk eens aan zet is en ook concreet iets moet gaan doen om racisme tegen te gaan. Niet omdat die vervelende ouwe zure visgleuven anders weer het forum op stelten blijven zetten, maar omdat racisme gewoon echt een maatschappelijk probleem is en het een merk als Viva niet past om dat met de mond af te keuren maar in praktijk gewoon te gedogen of zelfs te steunen.
Am Yisrael Chai!
Kunnen jullie je nog die blogger herinneren die over dit forum blogde? Die man? Ik weet zijn naam nog, want ik volg hem weleens.

Ga hem aanpingen
quote:Star schreef op 03 mei 2017 @ 11:29:

[...]

Ik heb de CM vanmorgen gemaild of een bericht van haar kant op het forum niet een goed idee zou zijn. Krijg geeneens reactie terug.

Misschien moet daar heel lang over gebrainstorm worden en als er dan een concept klaar is, dan moet bureau communicatie er ook nog een plasje over doen.

Tell me about it.
Nu.nl is ook van Sanoma. Dat zegt genoeg.
Daar hebben ze de reactie's gewoon uitgezet vorig jaar omdat ze het niet meer konden modereren. Zoveel achterlijke prut werd daar gepost elke dag.

Nu is dat geen forum natuurlijk.

Maar ik zou er geen traan om laten als ze dat bij de pijler aktueel ook gewoon doen als blijkt dat het strakker modereren ook niet te doen is.

Liever heb ik dat ze er wel wat mee gaan doen en de pijler gewoon blijft maar als dat niet werkbaar is... gewoon sluiten.
quote:yasmijn schreef op 03 mei 2017 @ 11:35:

[...]

Misschien moet daar heel lang over gebrainstorm worden en als er dan een concept klaar is, dan moet bureau communicatie er ook nog een plasje over doen.

Tell me about it.Ja en dan moet er ook nog gebiodanzaad vanwege de teambuilding. Dus het antwoord op de mail kan nog wel even duren denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven