Werk & Studie alle pijlers

Ergernis eetgedrag collega

04-05-2017 15:00 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Whohahaaa ... ik word helemaal gek.

Ik zit met collega op kantoor die sinds een maand de gewoonte heeft om een bak met druiven mee te nemen naar het werk. Van 's ochtends tot ongeveerd 16.00 als de bak dan eindelijk leeg is maakt ze hele irritante smak geluiden en geregeld likt ze haar vingers ook af. Veel eetgeluiden dus...

Ik kan me nauwelijks focussen op het werk en inwendig bijna woedeaanvallen omdat het een hele grote ergernis aan het worden is.

Maar goed, ik kan moeilijk vragen om geen druiven meer te eten op kantoor of wat?

Maar dan nog... ze heeft ook de gewoonte om vaak te klakken met de tong terwijl ze bezig is met administratie.

Verder is het een aardig mens hoor. Misschien ligt het wel aan mij en heb ik gewoon moeite met 'geluiden'. Maar iemand tips voor mij?
Here I am - now what are your other two wishes...
Negeren en iets doen aan je eigen ergernis.

Of een koptelefoon opzetten.
Tja, jij zal zelf ook wel onhebbelijkheden hebben, toch?
Oordoppen in
Oh sorry haha maar hoe je het typt is best grappig.

Kan mij goed voorstellen dat het vervelend is, doe eens hetzelfde zou ik zeggen.

Of vraag haar of je een paar druiven mag, dan is die bak sneller leeg haha.
Dat is andere thee!
Mijn collega mompelt heel vaak of praat tegen zichzelf. Kan ik ook totaal niet tegen. Heb daarom vaak oortjes in met muziek terwijl ik aan het werk ben (met gevolg dat ik regelmatig uit mijn vel schrik als er opeens iemand naast me staat om iets te vragen ), maar ik weet niet of dat mogelijk is bij jou op kantoor natuurlijk.
Koptelefoon kan helaas niet. Ik heb een portofoon bij mij omdat ik steeds opgeroepen kan worden.
Ik zou gewoon roepen, hé schat je smakt!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:itsme1973 schreef op 04 mei 2017 @ 15:02:

Tja, jij zal zelf ook wel onhebbelijkheden hebben, toch?Ongetwijfeld, maar dat lost dit probleem niet op
Die collega hoeft toch niet de hele dag te eten?

Je kunt gewoon zeggen dat het je stoort hoor.

Die druiven eet ze maar in haar pauze op!
quote:ShamRock schreef op 04 mei 2017 @ 15:03:

Koptelefoon kan helaas niet. Ik heb een portofoon bij mij omdat ik steeds opgeroepen kan worden.Oh nou dat laatste lijkt me ook knap irritant voor je collega.
Ik begrijp je helemaal, erg irritant als je er gevoelig voor bent.

Ik heb vaak een uurtje oordopjes in om even tot rust te komen. Er zijn periodes dat ik gevoeliger ben voor dit soort geluiden. Ik kan me kapot ergeren aan dat sort geluiden, maar niemand anders klaagt er over. Dan zal het wel aan mij liggen. Dit is een mooie tussenoplossing.
quote:Haaz schreef op 04 mei 2017 @ 15:05:

Die collega hoeft toch niet de hele dag te eten?

Je kunt gewoon zeggen dat het je stoort hoor.

Die druiven eet ze maar in haar pauze op!Zo werkt het niet bij iedere baan hoor.
oooo dit had ik kunnen typen!!!

ik heb ook zo'n collega en ik word er GEK van! Zij heeft dan ook nog de gewoonte om te gaan praten met een volle mond, met druiven..........

niks zo irritant als dat!!!
quote:Anonymae schreef op 04 mei 2017 @ 15:03:

Mijn collega mompelt heel vaak of praat tegen zichzelf. Kan ik ook totaal niet tegen. Heb daarom vaak oortjes in met muziek terwijl ik aan het werk ben (met gevolg dat ik regelmatig uit mijn vel schrik als er opeens iemand naast me staat om iets te vragen ), maar ik weet niet of dat mogelijk is bij jou op kantoor natuurlijk.

Haha, ik ben zo iemand die eigenlijk al met zijn tweeen lijkt te zijn door het gemompel. Heb er zelf ook meestal geen erg in maar als ik t besef voelt het zo lullig voor die collega.

TO...misschien een zacht muziekje op, of oordoppen, met of zonder muziek, in? Zeg maar iets wat afleidt.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
quote:SallySpectra schreef op 04 mei 2017 @ 15:05:

[...]

Oh nou dat laatste lijkt me ook knap irritant voor je collega.Zij heeft een zelfde soort porto
quote:SallySpectra schreef op 04 mei 2017 @ 15:06:

[...]

Zo werkt het niet bij iedere baan hoor.Dan eet ze die druiven maar thuis op
quote:Haaz schreef op 04 mei 2017 @ 15:07:

[...]

Dan eet ze die druiven maar thuis op Wat een onzin, als to zich eraan stoort is dat haar probleem en moet ze het bij zichzelf oplossen.
Heel irriterant lijkt me dat, vooral omdat het de hele dag duurt zo te lezen.

Waarschijnlijk ben je voor bepaalde geluiden hooggevoelig. Dat heet met een mooie woord misofonie.

Zelf heb ik er ook last van maar heb geen praktische tips voor je...
O zo herkenbaar (hier zijn het geen druiven maar wortels). Gelukkig kan ik wel een koptelefoon opzetten anders zou ik ook gek worden

Misschien toch maar 'voorzichtig' aankaarten als het zo storend is?
My life, my way
quote:Sophiever schreef op 04 mei 2017 @ 15:09:

[...]

Wat een onzin, als to zich eraan stoort is dat haar probleem en moet ze het bij zichzelf oplossen.

Het is een plek om te werken.

Niet om te snaaien de hele tijd.
Ik zou het toch maar zeggen. En dat kan prima met wat humor. Wat bijzonder trouwens dat ze bijna een hele werkdag over een bak druiven doet. Dan zal er toch al gauw een kwartier tussen elke druif zitten?
quote:ShamRock schreef op 04 mei 2017 @ 15:04:

[...]

Ongetwijfeld, maar dat lost dit probleem niet op Nee, maar zij zal ook jouw onhebbelijkheden moeten accepteren, dus andersom ook. Zo werkt dat nu eenmaal als je zo veel tijd samen op kantoor doorbrengt
O dat herken ik wel.

Ik kan sowieso erg slecht tegen geluiden die uit een mens komen. Eten, smakken, snuiten, kuchen, slikken, zelfs ademen kan me echt woest maken.

Misofonie heet dat, heel vervelend.

Maarja, nee, je kan er weinig mee.
Zo'n collega heb ik ook! Ze komt met minstens drie bakken voer. Begint met een halve komkommer 'grunch gnam gnam gnam grunch gnam gnam'. Dan een of andere smoothie 'slurp'. Vervolgens even niets en dan een pastasalade 'mjom mjom mjom', en dan heb ik nog geluk als ze niet iets met vis meeneemt, want dan zit ik ook nog in de stank. Zelf praat ik tegen mijn scherm, en als iets niet lukt sla ik met mijn muis op het bureau.

Het is net De Stichting bij ons op kantoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven