Lijf & Lijn alle pijlers

etensresten gebit

05-05-2017 07:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb sinds kort een gebit van op die ijzertjes dus onder allemaal nieuwe kuiezen en ik kan er niet aan wennen. nu heb ik hem een maand en doe hem soms in en net at ik harde koekjes met amandelen van die italiaanse en dan is het wel leuk dat je die amandelen gewoon met gemak stuk kan bijten,maar het probleem is daarna dat er dus allemaal koek onder en omheen zit. ik haal hem dan uit me mond en lik hem schoon en als ik thuis alleen ben is dat natuurlijk geen probleem.maar hoe lossen jullie dat op als jullie uit eten of op bezoek zijn?? dan kan je hm toch niet op je gemak even schoonlikken.

en ook is het nu zover dat ik hem heel makkelijk door te spelen met me tong dat ik hem zo naar voren eruit schiet en dan ben ik best een aso gezoicht. ik zat er zelfs al aan te denken om panterprintjes aan te trekken zodat de boel conpleet is hah.

ik hoop dat ik er aan fga wennen en dat iemand weet hoe ik kan voorkomen dat die eten eronder gaat zitten of moet ik dan kukident eronder smeren misschien? ik ga over 2 weken terug naar de tandtech om te bespreken hoe het bevalt. maar ik vind het ook rot dat als ik bijt dat rechts de kiezen heel hard op elkaar komen. als i er een papiertje tusenklem krijg ik er die echt niet uitgetrokken en bij links wel.

wel ben ik blij dat ik nu weer met open mond kan lachen,is toch spontaner
niet waar
quote:Rakinova schreef op 05 mei 2017 @ 13:00:

[...]

heb jij hem ook onder en dat het nu ineens is alsof je kies te hard elkaar raken? dat het net is alof hij te hoog is voor de kies erboven? of zalmijn kies gewoon een stuk afgevijld moeten wordenik heb onder nog mijn eigen gebit. vind het nog steeds erg wennen ik heb een plaatje met vooral tanden eraan dus lijkt dat bij mij zo bij mijn voortanden dat er te weinig ruimte is het is daar ook wat gesleten al maar het zit steedsbeter. het helen duurt ook lang dus geef het wat tijd en ga anders informeren. eten is erg wennen dus niet zo gek hoor wat je voelt. ik heb nu ruim twee maanden een plaatje
dank voor je reactie eefje. bij mij zijn die kiezen over de laatste jaren heen getrokken dus er hoeft niks te helen. al lijkt het wel of de huid kapot gaat,maar dat is net zo zag ik in de spiegel al voelt het wel zo.

ik doe hem nu 2 uur per dag in en soms af en toe tussendoor. hoop echt dat het gaat wennen en dat die kies niet te hoog is gemaakt of mijn eigen kies te lang is.

hield jij hem gelijk de volle dag in je mond of ook langzaam opbouwen? ik weet wel dat ik gelijk heelde dag moet,maar dat lukt me echt niet want dan spuug ik dat ding er gewoon uit.
niet waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven