Vriend rijbewijs ingenomen - weer een probleem

06-02-2009 09:19 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ik heb hier al vaker mijn problemen met mijn vriend voorgelegd, maar nu is er het volgende gebeurd. Hij is ooit 3 keer gepakt voor rijden onder invloed, 3 jaar terug. Hij zei altijd dat zijn rijbewijs nu ok was maar verleden week werden we aangehouden en de politie nam zijn rijbewjis in, was ongeldig al bijna drie jaar. Heeft hij dus nooit goed uitgezocht, hij had bezwaar ingediend en de brief waarin stond dat hij ongeldig was genegeerd. Nu mag hij dus niet rijden tot hij weer een psych. test en bloedtest krijgt. Hij heeft zijn auto voor zijn werk nodig en zou zijn baan kwijtraken als hij niet kan rijden. Dus nu blijft hij gewoon rijden. Wat vinden jullie hiervan? We hebben hier steeds woorden over omdat ik het zo nalatig vindt van hem, en zo stom en ik wil hem wel helpen maar ben steeds superzenuwachtig als hij weer in de auto stapt. Ik dacht dat hij zich maar gewoon voorlopig ziek moest melden. Hij kan het ook niet aan zijn werkgever vertellen want dan is hij ook zijn baan kwijt. HELP!!!! relatie staat nu ook ontzettend onder druk, want hij vindt dat ik me te veel aanstel en het er te veel over heb.
en meneer kan niet met het OV?

Wat een ontzettende lamlul zeg. Hij steekt zijn kop in het zand, terwijl hij gewoon als een vent de consequenties voor zijn gedrag zou moeten aanvaarden.
Hij pleegt niet meer en niet minder dan een misdrijf als hij zonder rijbewijs gaat rijden.

Wat anderen ook al schreven: als ie nu een aanrijding krijgt is ie niet verzekerd en zijn de problemen echt wel groter dan tegen zijn baas zeggen dat ie niet mag rijden.

Hij zal waarschijnlijk zelf wel vinden dat ie toch geen aanrijding krijgt, maar een ongeluk zit in een heel klein hoekje!

Buiten dat: het is gewoon strafbaar wat ie doet!!
1. Ik hoop serieus dat jij niet bij hem in de auto stapt

2. ik denk dat zijn baas al helemaal niet blij gaat zijn dan zijn werknemer in werktijd (misschien zelfs in een auto van de zaak) zonder rijbewijs gereden heeft.

3. ziekmelden is ook fraude en dus ook strafbaar.

4. TO nokken met het verdedigen van die stumper en geef hem aub een trap ondr ................

(zelfsensuur, kan hier zo kwaad om worden)
quote:Maleficent schreef op 06 februari 2009 @ 09:35:

Dit zou voor mij serieus een reden zijn om er helemaal mee te kappen trouwens. Hij brengt niet alleen zichzelf maar ook jou en een heleboel andere mensen om zich heen in het verkeer potentieel in de problemen, en het boeit hem niks.

Misschien vindt je het kort door de bocht maar ik heb al een onwijze hekel aan mensen die gaan rijden als ze gedronken hebben en die van jou maakt er wel helemaal een potje van.Helemaal mee eens. Iemand die anderen moedwillig in gevaar brengt en er dan ook nog over wil liegen zou zich niet mijn vriend meer mogen noemen.
quote:Maleficent schreef op 06 februari 2009 @ 09:35:

Dit zou voor mij serieus een reden zijn om er helemaal mee te kappen trouwens. Hij brengt niet alleen zichzelf maar ook jou en een heleboel andere mensen om zich heen in het verkeer potentieel in de problemen, en het boeit hem niks.

Misschien vindt je het kort door de bocht maar ik heb al een onwijze hekel aan mensen die gaan rijden als ze gedronken hebben en die van jou maakt er wel helemaal een potje van.

Wat een loser.
TO?
Als ik het zo lees is het een verhaal met veel haken en ogen.. Zou goed oppassen.. Lijkt erop dat je vriendje behoorlijk in de gaten wordt gehouden (is mijn indruk) weet niet of ie nog meer op strafblad of naam heeft staan? Maar toch gaan rijden lijkt me zeer onverstandig.. Als ik het lees vraag ik me af of er ook nog een gevangenis straf/ geld boete kan worden opgelegd??

Heeft je vriendje al reclasseringsbegeleiding? Zo ja wellicht hebben zij een idee hoe ze dit moeten aanpakken want zoals iemand anders al schrijft ze hebben daar zeker wel trajecten voor hoor..

Lastige situatie en kan me heel goed voorstellen dat dit je relatie (zijn onverantwoordelijke gedrag) onder druk zet!
zoals je zelf al aangeeft in je OP, ''alweer een probleem erbij''. Waarom bij zo'm stumper blijven, lijkt me ook niet een typje dat zich ook maar iets aantrekt van jou.
quote:kaatje_85 schreef op 06 februari 2009 @ 09:36:

en meneer kan niet met het OV?

Wat een ontzettende lamlul zeg. Hij steekt zijn kop in het zand, terwijl hij gewoon als een vent de consequenties voor zijn gedrag zou moeten aanvaarden.

Nee, stel je voor... 'k weet niet hoe ver jullie van zijn werk wonen, maar waarom is OV, de fiets of carpoolen geen optie?

Als hij niet als vertegenwoordiger of ambulant werker naar mensen toe moet, is een rijbewijs m.i. niet noodzakelijk voor je werk.
Jeetje zeg wat een gedoe. Mijn zwager is al 2 jaar zijn rijbewijs kwijt! Hij rijdt ook gewoon door sinds die tijd. Hij weet niet of hij het terug krijgt en wat hij moet doen. Heel vaag verhaal wij (man en ik) vermoeden dat hij hem gewoon voor altijd kwijt is of dat er een procedure fout is gemaakt.

Wat ik wel heel erg vind (understatement) is dat hij gewoon blijft rijden en drinken (bij ons niet).

Ik snap dat allemaal niet.

Eerlijk is eerlijk, mijn man heeft het ook meegemaakt, teveel op, paaltje geraakt, politie en rijbewijs kwijt.

Hij heeft toen gewoon niet gereden, na een half jaar kreeg hij hem terug. Hij moest echter wel voor de rechter verschijnen en een cursus doen (die cursus is verplicht).

Hij vertelde dat toen hij bij de rechter was, de rechter tegen hem zei : Kijkt u eens rechts van u?

Hij keek..

De rechter; Wees blij dat er niemand aan die tafel zit!

Hij slikte en wist precies wat die rechter bedoelde.

Ondanks al onze waarschuwingen, preken, gewoon praten, rijdt mijn zwager, nog steeds.

Wij zijn uitgepraat, ik weet het ook niet meer.

Gelukkig is het niet degene waar ik een relatie heb en Mistyan het is lang geworden ik weet het.

Maar laat hem goed beseffen waar hij mee bezig is.

Heeft hij een leaseauto?

Laat hem open kaart spelen met zijn baas, dit legt echt geen zoden aan de dijk. Het wordt alleen maar erger, want dan denkt hij, ik wordt toch niet gepakt en voordat je het weet gaat hij toch ook weer drinken en rijden.

Ik zou serieus overwegen de relatie te beeindigen.

Ik weet mijn man is ook gepakt, maar hij heeft er gelukkig van geleerd.
Pffff... 3 keer aangehouden met een te hoog alcoholpromillage, vervolgens met een verlopen rijbewijs rijden, gewoon doorrijden, niet eerlijk zijn tegen zijn baas, niet kunnen/willen uitzoeken hoe het werkt om weer een rijbwijs te krijgen en jij komt met de ultieme tip dat hij zich ziek moet melden (hoe lang dan? Een jaar? Tot hij zijn rijbewijs weer heeft...?).

Klinkt als iemand die geen enkele moeite doet om verantwoordelijkheid te nemen. Als ik eerlijk ben, vraag ik me zelfs af of hij écht niet wist dat zijn rijbewijs verlopen was, of dat hij het gewoon wel best vond...

Maar goed. Ik vind het níet gek dat je het er met hem over hebt en het een probleem vindt. Zoals anderen hier ook al noemen: als jullie samenwonen en hij rijdt iemand aan, ben jíj ook de pineut. Daar mag hij wel eens bij stilstaan.

Ik vrees dat ik zelf weinig trek zou hebben in een relatie met iemand die zich zo onverantwoordelijk opstelt
Peas on earth!
als dit mijn zak hooi vriend was, zou mijn loyaliteit hier en nu ophouden en gingen er nu twee belletjes uit naar resp de baas en de politie.

Ik zou graag aan mijn vriendin vragen hoe zij er over denkt maar dat zal helaas niet gaan, die ligt nu alweer bijna zes jaar in dr graf dankzij een dronken bestuurder.
Ja, jongens, jullie hebben gelijk, maar voor de duidelijkheid, ik kende hem niet toen dit allemaal gebeurde (met alcohol) vind ik ook onacceptabel en natuurlijk ben ik het er niet mee eens dat hij rijdt. Zijn rijbewijs wordt nu niet nog een jaar ingetrokken door justitie hij krijgt een boete. Het gaat om het CBR verhaal. en ik vind hem ook onverantwoord en ik wil het liefst dat hij eerlijk is maar dan krijg ik weer dat ik zeur en dat ik hem hoofdpijn geef en dat hij er niet over wil praten. Vicieuze cirkel. Drinken doet hij nu helemaal niet (deed hij ook niet meer als hij moest rijden) ivm test.
quote:Mistyan schreef op 06 februari 2009 @ 09:50:

Ja, jongens, jullie hebben gelijk, maar voor de duidelijkheid, ik kende hem niet toen dit allemaal gebeurde

Je kent hem nu toch?

Het is nog steeds dezelfde onverantwoordelijke puber.
quote:Sparta schreef op 06 februari 2009 @ 09:44:

Jeetje zeg wat een gedoe. Mijn zwager is al 2 jaar zijn rijbewijs kwijt! Hij rijdt ook gewoon door sinds die tijd. Hij weet niet of hij het terug krijgt en wat hij moet doen. Heel vaag verhaal wij (man en ik) vermoeden dat hij hem gewoon voor altijd kwijt is of dat er een procedure fout is gemaakt.

Wat ik wel heel erg vind (understatement) is dat hij gewoon blijft rijden en drinken (bij ons niet).

Ik snap dat allemaal niet.

Eerlijk is eerlijk, mijn man heeft het ook meegemaakt, teveel op, paaltje geraakt, politie en rijbewijs kwijt.

Hij heeft toen gewoon niet gereden, na een half jaar kreeg hij hem terug. Hij moest echter wel voor de rechter verschijnen en een cursus doen (die cursus is verplicht).

Hij vertelde dat toen hij bij de rechter was, de rechter tegen hem zei : Kijkt u eens rechts van u?

Hij keek..

De rechter; Wees blij dat er niemand aan die tafel zit!

Hij slikte en wist precies wat die rechter bedoelde.

Ondanks al onze waarschuwingen, preken, gewoon praten, rijdt mijn zwager, nog steeds.

Wij zijn uitgepraat, ik weet het ook niet meer.

.Hoezo uitgepraat? Bel gewoon de politie als het weer eens zover is: 0900 - 88 44. Moet lukken toch?
Weet je wat een opvallend verschijnsel is? Dat mensen zoals jouw vriend vaak niet stoppen met drinken omdat ze snappen dat het onverantwoordelijk is, maar dat ze stoppen omdat ze testen krijgen. Zie je ;t verschil tussen die externe en interne motivatie....?

Wat ik even mis: op welke manier kan hij nu zijn rijbewijs terugkrijgen en hoe lang gaat dat duren? En wat heeft hij al ondernomen om zijn rijbewijs terug te krijgen?
Peas on earth!
inderdaad wulles, ik zou zo iemand nog 1kans geven en anders bel ik eigenhandig de politie. Dan maar bonje.

Ja, jongens, jullie hebben gelijk, maar voor de duidelijkheid, ik kende hem niet toen dit allemaal gebeurde (met alcohol) vind ik ook onacceptabel en natuurlijk ben ik het er niet mee eens dat hij rijdt. Zijn rijbewijs wordt nu niet nog een jaar ingetrokken door justitie hij krijgt een boete. Het gaat om het CBR verhaal. en ik vind hem ook onverantwoord en ik wil het liefst dat hij eerlijk is maar dan krijg ik weer dat ik zeur en dat ik hem hoofdpijn geef en dat hij er niet over wil praten. Vicieuze cirkel. Drinken doet hij nu helemaal niet (deed hij ook niet meer als hij moest rijden) ivm test.

En waarom blijf je bij hem als je zoveel problemen hebt?

Is hij dat waard?
Mistyan, je zegt dat het onacceptabel vindt. Je zegt dat je het er niet mee eens bent. Maar wat DOE je eraan? Eigenlijk vind ik jou net zo schuldig want jij laat het gebeuren.

en ik vind hem ook onverantwoord en ik wil het liefst dat hij eerlijk is maar dan krijg ik weer dat ik zeur en dat ik hem hoofdpijn geef en dat hij er niet over wil praten. Vicieuze cirkel. Drinken doet hij nu helemaal niet (deed hij ook niet meer als hij moest rijden) ivm test.

Dus als jij aangeeft dat je wilt dat hij eerlijk is, krijgt hij hoofdpijn? Wat bedoel je met vicieuze cirkel? Ik snap het niet.

Ik vind je vriend een droeftoeter!
Stressed is just desserts spelled backwards
.
Mistyan, bekijk het eens van de andere kant. Mijn zus was 18 en zat in de auto met haar vriend, die de hele dag had getennist en vond dat hij prima kon rijden met een paar biertjes op. Ze heeft 2 maanden in Beverwijk gelegen met haar lichaam voor 33% verbrand, ze is voor het leven getekend.

Wat móet je bij die lamlul.
@Wuiles, ja daar heb je gelijk in.

Denk dat ik dat maar ga zeggen!

Ik kan hier ook helemaal niet tegen.

Hij zegt notabene dat hij weet dat hij stom bezig is, maar dat hij dan zijn vrijheid mist.

Vrijheid?!?!?!?! Een auto......

@Mistyan, volgens mij moet hij dan een verplichte cursus doen. Dat duurt dan ook nog wel even voordat dat erdoor heen is (volgens mij na betaling een week of 8).
quote:Sparta schreef op 06 februari 2009 @ 09:58:

@Mistyan, volgens mij moet hij dan een verplichte cursus doen. Dat duurt dan ook nog wel even voordat dat erdoor heen is (volgens mij na betaling een week of 8).Ja, en dan is hij overal doorheen, en krijgt hij zijn rijbewijs weer, denkt dat hij niet meer gepakt kan worden en gaan vervolgens weer lekker drinken en rijden.

Ik denk toch dat je vriend eindelijk eerlijk moet zijn. HIJ HEEFT EEN STRAFBAAR FEIT BEGAAN! Wie zegt dat hij zijn rijbewijs niet nog een jaar kwijt is? Hij?

Ik ken een verhaal van een gast die is al 3 jaar zijn rijbewijs kwijt (rijd gelukkig niet) maar die verkloot die bloedtesten.

Naief kind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven