Vriend rijbewijs ingenomen - weer een probleem

06-02-2009 09:19 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen, ik heb hier al vaker mijn problemen met mijn vriend voorgelegd, maar nu is er het volgende gebeurd. Hij is ooit 3 keer gepakt voor rijden onder invloed, 3 jaar terug. Hij zei altijd dat zijn rijbewijs nu ok was maar verleden week werden we aangehouden en de politie nam zijn rijbewjis in, was ongeldig al bijna drie jaar. Heeft hij dus nooit goed uitgezocht, hij had bezwaar ingediend en de brief waarin stond dat hij ongeldig was genegeerd. Nu mag hij dus niet rijden tot hij weer een psych. test en bloedtest krijgt. Hij heeft zijn auto voor zijn werk nodig en zou zijn baan kwijtraken als hij niet kan rijden. Dus nu blijft hij gewoon rijden. Wat vinden jullie hiervan? We hebben hier steeds woorden over omdat ik het zo nalatig vindt van hem, en zo stom en ik wil hem wel helpen maar ben steeds superzenuwachtig als hij weer in de auto stapt. Ik dacht dat hij zich maar gewoon voorlopig ziek moest melden. Hij kan het ook niet aan zijn werkgever vertellen want dan is hij ook zijn baan kwijt. HELP!!!! relatie staat nu ook ontzettend onder druk, want hij vindt dat ik me te veel aanstel en het er te veel over heb.
Mistyan, je schrijft in je openingspost dat je al vaker over problemen met je vriend geschreven hebt. Daarom heb ik in je berichten even teruggelezen, en vind dat weinig hoopvol klinken. In een notendop:

- jij hebt huis en haard achtergelaten om met je vriend samen te wonen in zijn huis. Jullie wonen nu twee jaar samen maar hij weigert om jou op welke manier dan ook mede-eigenaar van het huis te maken.

- je vriend houdt geen rekening met je. Als het hem zint, komt hij gewoon na zijn werk niet om 18.00 uur thuis, maar om 21.00 uur. Als je aangeeft het vervelend te vinden dat hij dat niet laat weten, wordt hij geïrriteerd en vindt dat hij geen 'meldplicht' heeft.

- je bent niet tevreden over het seksleven met je vriend. Hierover lijkt ook geen gesprek met je vriend mogelijk.

- je vriend is onverantwoordelijk bezig (dit topic), maar wil op geen enkele manier het gesprek daarover aangaan met jou, wil zich niet realiseren dat hij jóu hier ook in betrekt.

Als ik zo vrij mag zijn: wat vind je zelf van je relatie?
Peas on earth!
zulke mensen verdienen een eenzijdig ongeval (maar wel tegen een lantarenpaal of brugpijler, ik vind het anders zielig voor de onschuldige boom.
Jouw vriend is zo'n typische boomplakker.

Als hij niet eerst een keer een ander dood-of aanrijdt, dan komt er vast wel een moment dat hij tegen een boom aanrijdt vanwege zijn levensstijl. Hopelijk voor jou heb je dan allang je spullen gepakt.
Ik geef toe dat het hier inderdaad een familiekwaal is. Toen het bij mijn man gebeurde, wist ik niet eens dat hij in de auto zat. Want geloof me, wanneer ik het had geweten had hij er echt niet ingezeten !!

Het is echt niet dat ik het heb toegelaten.

En ja het is een schoonfamilie kwaal en je wil niet weten hoeveel ruzie ik hier al over heb gehad, met iedereen van mijn schoonfamilie, ik walg ervan.

Wanneer ik bij mijn schoonmoeder ben is het eerste (en ik maak geen grap) wat er gevraagd wordt aan mijn man, wil je een biertje of een baco of ik heb ook wiskey gekocht.

Hij slaat het gelukkig vaak af. (En wanneer hij het doet, krijgt hij nog commentaar ook!) Dus ja het is een familiekwaal en gelukkig doet mijn man en niet meer aan mee.

Maar my god alsof je niet gewoon cola, of sap of koffie of thee kan drinken.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 februari 2009 @ 10:03:

Mistyan, je schrijft in je openingspost dat je al vaker over problemen met je vriend geschreven hebt. Daarom heb ik in je berichten even teruggelezen, en vind dat weinig hoopvol klinken. In een notendop:

- jij hebt huis en haard achtergelaten om met je vriend samen te wonen in zijn huis. Jullie wonen nu twee jaar samen maar hij weigert om jou op welke manier dan ook mede-eigenaar van het huis te maken.

- je vriend houdt geen rekening met je. Als het hem zint, komt hij gewoon na zijn werk niet om 18.00 uur thuis, maar om 21.00 uur. Als je aangeeft het vervelend te vinden dat hij dat niet laat weten, wordt hij geïrriteerd en vindt dat hij geen 'meldplicht' heeft.

- je bent niet tevreden over het seksleven met je vriend. Hierover lijkt ook geen gesprek met je vriend mogelijk.

- je vriend is onverantwoordelijk bezig (dit topic), maar wil op geen enkele manier het gesprek daarover aangaan met jou, wil zich niet realiseren dat hij jóu hier ook in betrekt.

Als ik zo vrij mag zijn: wat vind je zelf van je relatie?klinkt als een lot uit de loterij: je wint er niks mee
Mistyan, als ik kijk naar andere topics die je over je vriend hebt geopend, komt hij niet over als een leuk persoon. Natuurlijk snap ik dat vooral de slechte dingen in je relatie een trigeer zijn om een topic te openen, maar ik zie steeds terugkomen dat hij veel drinkt en nogal egocentrisch is. Precies de dingen die hier ook weer spelen....
ik wou dat de vriendin van de doodrijdert van mijn vriendin zijn sleutels had afgepakt. Het was voor die meneer ook al de tweede keer dat hij betrapt werd op dronken rijden.

ik hoop van ganser harte dat ie de volgende keer een haidertje maakt.
Toen mijn zoon zijn rijbewijs kwijt raakte door te hard te rijden hadden we dat aan kunnen vechten omdat er te weinig bewijs was. Maar wij hebben dit niet gedaan en hem bewust 4 maanden laten fietsen naar zijn werk. Daarna heeft hij nooit meer een bekeuring gehad voor te hard rijden. Goeie leer geweest.

Geef die vent een schop onder zij hol zeg, ik krijg hoofdpijn van dat soort mensen.

Mal
quote:Sparta schreef op 06 februari 2009 @ 10:04:

Ik geef toe dat het hier inderdaad een familiekwaal is. Toen het bij mijn man gebeurde, wist ik niet eens dat hij in de auto zat. Want geloof me, wanneer ik het had geweten had hij er echt niet ingezeten !!

Het is echt niet dat ik het heb toegelaten.

En ja het is een schoonfamilie kwaal en je wil niet weten hoeveel ruzie ik hier al over heb gehad, met iedereen van mijn schoonfamilie, ik walg ervan.

Wanneer ik bij mijn schoonmoeder ben is het eerste (en ik maak geen grap) wat er gevraagd wordt aan mijn man, wil je een biertje of een baco of ik heb ook wiskey gekocht.

Hij slaat het gelukkig vaak af. (En wanneer hij het doet, krijgt hij nog commentaar ook!) Dus ja het is een familiekwaal en gelukkig doet mijn man en niet meer aan mee.

Maar my god alsof je niet gewoon cola, of sap of koffie of thee kan drinken.klinkt behoorlijk ziek ja, zijn zeker van die types die beweren dat zij heul goed rijden en juist pas na drie biertjes beter rijden dan zonder..
http://www.rijbewijsterug.info/cbr/index.html

ff CBR gaat dus niet op
@RosieRo, jep dat soort typetjes zijn mijn zwagers. Denk dat jullie wel snappen waarom mijn kinderen nooit met hun mogen meerijden.

@TO, als ik het rijtje van PrinsesOpDeErwt zie ben ik het helemaalmet haar eens en StarShine.
quote:Sparta schreef op 06 februari 2009 @ 09:58:

Hij zegt notabene dat hij weet dat hij stom bezig is, maar dat hij dan zijn vrijheid mist.

Dat kan 'ie nog vaak herhalen als 'ie in de bak zit.

De lamlul.
Mistyan, je voelt je misschien heel erg aangevallen nu, maar lees het rijtje van PODE eens goed door, denk eens na wat de plussen en minnen binnen je relatie zijn.... ben je wel echt gelukkig met iemand waarbij jouw gevoelens niet meetellen? dat als je vraagt om eerlijkheid (wat bovenaan hoort te staan in een gelijkwaardige relatie) hij vindt dat je zeurt en hem hoofdpijn bezorgd??? wat is dat voor achterlijke reactie?
Stressed is just desserts spelled backwards
Pff jeetje, ik word hier wel met mijn neus op de feiten gedrukt, ik weet het ik moet er niet aan meewerken, waarom denken jullie dat ik bijna elke avond ruzie heb. En hij drinkt niet als hij rijdt, dat doet hij echt niet. En ik weet dat hij onverantwoord is, maar hij ziet het niet zo, ik weet niet hoe ik er doorheen moet komen. En ja, hij heeft een leaseauto en moet naar klanten, dus hij heeft hem nodig. Als het goed is krijgt hij het rijbewijs binnekort terug, na de bloedtest en psychiater. Maar ook zoiets hij zou het CBR bellen voor hoe lang het zou duren, maar dan komt hij er niet door en laat het dan maar weer zitten, tsja, en ik zeg maar steeds zet toch door, maar hij doet het niet.
WAAROM BLIJF JE BIJ HEM?!
Ik denk niet dat de psych hem zomaar zijn rijbewijs terug laat krijgen. Wat denk je zelf?

(hebben jullie zelf ook een auto? heb jij een rijbewijs? Jou spullen in de auto pakken en wegwezen!)
Tjonge jonge zeg. Wat een enorme eikel. Drie keer gepakt vanwege rijden onder invloed... Dus dat waarschijnlijk vaker gedaan, maar net even niet gepakt?

Gatver...

Ben echt pissig hierover. Heb geen zin om mijn persoonlijk ervaringen hiermee te vertellen, maar als ik al mensen haat dan zijn het mensen die onder invloed rijden. Wat een losers.

Ik wens niemand iets slechts toe, maar ik wens zo iemand echt toe dat 'ie zichzelf doodrijdt. Bah.

Wat brengt je relatie met deze man jou?
quote:biol schreef op 06 februari 2009 @ 09:28:

als je rijdt zonder rijbewijs is het niet meer zomaar een overtreding maar dat is een strafbaar feit...Ik kijk vaak naar Blik op de weg en Wegmisbruikers. Tegen iemand van wie het rijbewijs ingevorderd wordt, wordt luid en duidelijk gezegd dat toch rijden zonder rijbewijs een misdrijf is.

Ik zal ook heel hard zijn in mijn oordeel: Die ellende heeft haar vriend zelf op de hals gehaald dus hij moet het maar zien op te lossen.
World of Warcraft: Legion
Misschien houdt hij nog wel iets voor je achter en valt er helemaal niets meer te regelen, bv hij heeft het geld niet voor de test, of hij heeft het al gedaan en is gezakt, of hij is bang om te falen..........
Misschien houdt hij nog wel iets voor je achter en valt er helemaal niets meer te regelen, bv hij heeft het geld niet voor de test, of hij heeft het al gedaan en is gezakt, of hij is bang om te falen..........
quote:kaatje_85 schreef op 06 februari 2009 @ 10:21:

WAAROM BLIJF JE BIJ HEM?!Zo kan hij wel weer Kaatje. Dat is nou al je vierde post met 'waarom blijf je bij hem'.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:kaatje_85 schreef op 06 februari 2009 @ 10:21:

WAAROM BLIJF JE BIJ HEM?!Ja, dat dus.
quote:Mistyan schreef op 06 februari 2009 @ 10:19:

Pff jeetje, ik word hier wel met mijn neus op de feiten gedrukt, ik weet het ik moet er niet aan meewerken, waarom denken jullie dat ik bijna elke avond ruzie heb. En hij drinkt niet als hij rijdt, dat doet hij echt niet. En ik weet dat hij onverantwoord is, maar hij ziet het niet zo, ik weet niet hoe ik er doorheen moet komen. En ja, hij heeft een leaseauto en moet naar klanten, dus hij heeft hem nodig. Als het goed is krijgt hij het rijbewijs binnekort terug, na de bloedtest en psychiater. Maar ook zoiets hij zou het CBR bellen voor hoe lang het zou duren, maar dan komt hij er niet door en laat het dan maar weer zitten, tsja, en ik zeg maar steeds zet toch door, maar hij doet het niet.Mistyan, zou je misschien willen reageren op mijn vorige post? Ik bedoelde die oprecht en zeker niet onvriendelijk, hoewel ik me kan voorstellen dat het wel confronterend is. Ik heb je vorige topics teruggelezen en volgens mij heb je best veel verdriet en frustratie in deze relatie, en is het zo onevenwichtig... Wat vind je ervan, als je mijn opgesomde lijstje leest?
Peas on earth!
quote:EvyBlissy schreef op 06 februari 2009 @ 10:23:

[...]

Zo kan hij wel weer Kaatje. Dat is nou al je vierde post met 'waarom blijf je bij hem'.Ja, want ik heb nog steeds geen antwoord. Het enige wat ik lees is dat TO alles maar laat gebeuren, veel problemen met meneer heeft en dat er altijd ruzie is. Is dat zo'n rare vraag dan? Misschien moet ze het zichzelf eens gaan afvragen in plaats van zich in een slachtofferrol plaatsen. Als je zelf niks aan je leven wilt veranderen moet je niet gaan lopen klagen dat alles kut is.....
Juist als je een beroep hebt met dat je veel moet rijden voor je baas vind ik het al raar dat iemand zulke risico's neemt. Je ziet het ook wel eens bij Blik op de weg idd. Veel te hard gereden en dan wordt het rijbewijs ingenomen, en dan worden ze kwaad op de agent omdat ze het nodig hebben voor hun werk. Tja, dat is niet de schuld van de agent. Had je je dat maar eerder moeten bedenken.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven