Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Vanochtend hadden we de 20-weken-echo en, voor zover ze konden zien, is het kindje helemaal gezond. Pfffff, we zijn super opgelucht. En zoals ik de hele tijd al dacht krijgen we een jongetje! Hiep hiep hoera! We zijn uiteraard meteen gaan shoppen en hebben hele stoere kleertjes gekocht :-).
O fijn Boepie, dat alles goed is! En een jongetje, dus je gevoel klopte, leuk hoor!

Ik denk vanochtend dat ik toch een meisje krijg. Ik kreeg opeens zo'n gevoel dat ik de kleertjes die Femke niet meer aanpast nog wel eens zou gebruiken voor de volgende.

Maar goed, misschien denk ik volgende week weer wat anders...
Bijzonder hoor die voorgevoelens. Als we het niet hadden willen weten hadden we het trouwens toch gezien. Voordat de echoscopiste vertelde dat het een jongetje was had ik al twee balletjes en een piemeltje gezien . Ze zei nog dat hij er mee liep te pronken, toen wilde ik zeggen dat hij dan wel op zijn vader leek. Maar dat leek me bij nader inzien toch een rare opmerking .
Gefeliciteerd Boepie met de goede echo en met jullie jongetje!!!

Haha, wat grappig dat je het meteen zag.... Tis wel een opluchting he, zo'n goede 20 weken echo!!
O, o, o.... heb al even niet gekeken en geschreven... dat wordt het hele weekend bijlezen...oeps.

Wilde jullie even laten weten dat we maandag de echo hebben gehad en alles lijkt goed te zijn!!!

Woensdag naar de VK geweest. Hier heb je er niet eentje, maar meerdere, ze werken met teams. Had woensdag een VK waarbij ik niet echt een klik had en ging ook met een rotgevoel daar weg:-s (Gelukkig hoef ik haar niet meet te zien, ga over naar het andere team.)

Ik ben 6 kilo aangekomen en nu ben ik ong 4 kilo boven mijn normale gewicht. Is dat voor bijna 22 weken goed of aan de vele kant? Ik heb qua eten nu een inhaalslag. Qua hoeveelheid valt het denk ik nog wel mee, maar wel iets meer ongezonde dingen ertussen. Eet trouwens niet de hele dag door ongezond hoor. Normaal avond eten, fruit, bruine boterhammen ('s ochtends dan wel met chocopasta, haha). Kreeg van de VK het gevoel dat ik verkeerd bezig was nav mijn vragen wb eten. Misschien heb ik dat zelf wel verkeerd begrepen hoor. Het was ook een apart type, maar toch.

Hoe gata dta bij jullie met eten? Eten jullie allemaal (heel) gezond of gaan er nu ook meer lekkere dingen doorheen??

Ik zal komende adgen alles even gaan bijlezen, weet ik ook weer wat er bij iedereen 'gaande' is en hoe alles gaat.

Alvast een fijn weekend!
Onze kleine is trouwens al heel erg druk ana het bewegen... soms tot vervelens toe (tegen de blaas aan;-)). Mijn vriend voelt hem nu ook, sinds vorige week. Volgens mij best wel vroeg, met bijna 21 weken?

Boepie... die kinderkamer hebben wij ook bij babymax gezien! Wij zitten er ook over te denken om een kamer die er erg op lijkt te kopen. Commode is dan wat breder en geen bordjes erop. O.. en lidiakntje misschien iets anders. Maar de style is dus hetzelfde. Grappig:-) Woon je dan ook in die buurt?

Ik moet nu gaan, hebben vanmiddag crematie van oudoom van vriend.
Haha Boepie, fijn dat de echo goed was, en dat jullie kereltje gezond is!

Bosbes fijn dat het weer iets beter emt je gaat.

Ikol, gezond eten heb ik deze zwangerschap niet zo veel gedaan, bij Yuma wel, maar had ook alleen maar zin in gezonde dingen, nu in alles!!! (oke dan, sinds ik mijn eten weer binnen houd, haha) Eet gewoon beleg waar ik zin in heb (zoet of vlees) Verder eet ik eigenlijk elke avond rond 21u of iets later 2 tot 4 boterhammen, heb dan enorme honger.

Ben nu 2 a 3kilo aangekomen, een gedeelte daarvan is het vocht van de prednison. Dus hoeveel ik echt vand e zwangerschap ben aangekomen durf ik niet te zeggen.

Maak je qua gewicht niet zo druk, de een komt nu eenmaal meer aan als een ander. Bij Yuma ben ik in totaal net 6kilo aangekomen.

Oeh ja tegen de blaas aan, hier ook zo'n lollig kindje!!

Vervelend dat het niet klikte met die VK. Gelukkig hoef je haar niet meer te zien.

ZO ga nu naar buiten met Yuma, net opgehaald bij de gastouder. Is heerlijk weer, moeten we echt even van genieten!!

Misschien even naarde dierenweide hier in de buurt.

Zijn speelhuisje in de achtertuin hebben we in oktober ofzo verzet, en die is nog niet aangekleed (lees: gras eromheen en klimtreden die rot zijn vervangen) Dus daar kan hij nog neit in spelen helaas.

Wel gaan we als het gaat lukken de tuin een gedeelte verharden, terras enzo. Ik zou dat graag hebben voordat de kleine geboren wordt, zodat ik er ook makkelijker vooruit kan met 2 kids. Kan Yuma's zwembad erstaan, hij kan er dan fietsen, fietst zo moeilijk over het zachte gras hier. En lekker spelen.

Zei tegen man dat dit of voor de kleine moet gebeuren of heel laat erna, want ga niet met een baby buitenzitten en een peuter die ik elke 3sec. moet waarschuwen omdat hij niet over het zand mag lopen waar de stoep komt, of de mannen in de weg moet lopen. Mijn broertje is stratenmaker, dus moet wel goedkomen denk ik!! Als hij tijd heeft.

Verder weinig bijzonders, ja een hele drukke kleine in de buik. Man heeft de kleine een aantal weken terug ook al verschillende keren gevoeld, maar nu veel duidelijker als de zachte klopjes van toen!

Heb wel af en toe last van maagzuur of lucht in mijn luchtpijp/slokdarm. Weet niet hoe ik dat moet uitleggen, alsof er een boer in de weg zit, maar het is geen boer. snappen jullie hem nog??

Oh kan nu sinds vorige week eidenlijk genieten van de zwangerschap, gaat alweer beter met de CU, en zeker nu ik de kleine zoveel voel, kan ik eindelijk genieten. Voelde me zo schuldig dat ik er zo weinig van genoot. En alhelemaal omdat ik bij Yuma 9mnd op een rose wolk zat!

Zo en nu echt naar buiten!!
Ha Ikol, Fijn dat alles goed was bij de 20 weken echo. Wij hebben hier ook maar liefst 5 verloskundigen!! Ik heb er inmiddels drie mogen ontmoeten, maar heb ook zeker met de een meer dan met de ander. Bij de eerste ontmoeting ging het ook over alcoholgebruik etc en kreeg ik van haar ook zo'n raar gevoel, alsof ze mij ervan verdacht nog wel eens regelmatig een wijntje te drinken ofzo (omdat ik aangaf normaal gesproken wel regelmatig een wijntje te drinken, maar tijdens de zwangerschap geen druppel meer gedronken). Kreeg gelijk al zo'n gevoel alsof ik iets verkeerd deed ofzo. Maar goed, gewoon geen klik denk ik. Vandaag had ik weer een hele leuke verloskundige! Denk dat dat later bij het consultatiebureau ook wel zo zal zijn trouwens, van die dames die alles natuurlijk heel goed weten, en jou soms een rotgevoel kunnen geven (onbewust)... Niets van aan trekken denk ik!!

Ik ben trouwens 6 kg aangekomen en dat was prima zei de verloskundige, elke afspraak 2 kg. Natuurlijk eet ik ook gewoon lekkere dingen, dat mag toch ook gewoon? Zolang je maar voldoende gezonde bouwstoffen binnenkrijgt lijkt mij er niets aan de hand. Ik eet verder heel gezond, maar dat deed ik daarvoor ook al. Alleen nu af en toe wat vaker croissantjes uit de oven (Danerolle yummies) of zoetigheid.

Wat fijn dat je nu echt van de zwangerschap kunt genieten Indian!! Dat is heel fijn!!

Sterkte bij de crematie Ikol...
Wij hebben de kamer ook zonder bordjes hoor, vonden we toch leuker. We wonen ongeveer een half uur bij de Babymax vandaan. Ik vond het wel een leuke winkel.

Ik eet ook best gezond, maar wel iets meer zoet beleg dan normaal. Dat smaakt me gewoon beter. Net als koekjes . De baby neemt toch wel wat hij nodig heeft. Natuurlijk zorg ik er wel voor dat ik genoeg vezels, zuivel en fruit en groente binnen krijg.
Dankje Bosbes.

Ja gezond eten is gewoon normaal gevarieerd eten.

Vervelend als de VK je zo'n gevoel geeft.

Op het CB heb je daar ook zeker kans op.

Ik heb een CB-arts aangesproken op haar manier van spuit geven. Zij ging met pensioen en had nog nooit commentaar gehad van iemand. Ze vond het eigenlijk best fijn, dat ze eens commentaar kreeg!! Nou ik niet, ze zetten de spuit kei hard en recht in het beentje van Yuma. Die heeft ruim een week een hele harde plek gehad en er veel pijn aan gehad. had hij bij eerdere prikjes niet. Dus gezegd dat ik niet wil dat zij nog spuit, of zoals ik dat wil.

Dus een gesprek aangegaan met haar en toen "samen" de spuit gezet bij Yuma. Hij had toen nergens last van erna!!

Maarja ik ben ook niet op mijn mondje gevallen als het om mijn kind gaat. Reageer niet altijd meteen maar kom er altijd op terug als iets mij niet aan staat!

Krijg trouwens ook nooit van die goed bedoelde onnuttige adviezen op het CB. Dat had ik ook meteen duidelijk gemakt bij het eerste bezoek, haha. Ze zullen wel denken, wat een k*tmama. Maar kan erg goed overweg met de CB verpleegkundige en arts.
Bernstje hoe is het met jou?? Al effe niks gehoord, hopelijk gaat alles goed.

Hoe was het gister bij de VK? Heb je ook al een 20weken echo gehad?

Is dat eigenlijk standaard dat iedereen een screeningsecho krijgt met 20weken. Of zit er een verschil in 20weken echo's? (dus gewoon een 20weken echo of een screeningsecho.)
Hier ook een goede echo, en een overduidelijk ventje!

Ikol, volgens mij valt het nog prima mee hoor, ik ben ook 5 kilo aangekomen. Ik kan me van de vorige keer ook nog herinneren dat de ene of de andere verloskunidge heel anders overkomt, en vergeet ook niet dat je zelf nog hormonen en onzekerheid hebt, daardoor kunnen zat misverstanden ontstaan. Gewoon met verstand eten en af en toe een beetje snoepen.

Indian, goed dat ke dat gezegt hebt indian, tja sommige artsen kunnen zo autoritair overkomen dat bijna niemand tegen ze in gaat, terwijl ze er zelf best wel open voor staan.

Oh volgens mij zijn alle 20 weken echo´s screeningsecho´s vandaar dat ze ook vergoed worden.

Kleine hier is ook lekker bewegelijk, manlief heeft hem nog niet gevoeld, slechte timing.
Volgens mij is een 20-weken echo ook hetzelfde als een screeningsecho, ik weet het eigenlijk wel zeker.

Wat betreft eten: de eerste 3 maanden at ik heel gezond, had ook niet echt veel zin in ongezonde dingen en zeker 's avonds stond al het eten me tegen, dus al helemaal geen koekjes/snoepjes of chipjes.

Maar de laatste weken heb ik steeds meer trek in ongezonde dingen en geef daar ook wel eens aan toe, zeker op vrije dagen. Nu eet ik 's avonds vaker nog een koekje (of 2, of 3 of meer...) en soms wat chips, maar probeer me wel in te houden.

Ik ben tot nu toe geloof ik zo'n 3 kilo aangekomen, zal morgenvroeg eens op de weegschaal staan. Vorige week had ik me gewogen na het dagje overgeven, maar goed, toen was ik waarschijnlijk een kilo vocht kwijtgeraakt dus dat telt eigenlijk niet (was toen 1,5 kilo aangekomen ongeveer)

Ik heb wel gelezen dat je vanaf week 20 ongeveer een halve kilo per week aankomt. Maar hoe lang dat doorgaat weet ik niet.

Ikol, fijn dat je ook een goede echo had.

groetjes, peetje

GM, kom straks weer terug.
Goedemorgen allemaal,

Zo te horen valt het dus nog wel mee wb eten. Volgens mijn moder ben ik nu een inslaghaal aan t maken, eet sinds aantal weken weer meer en lust nu ook veel meer, haha. Eerste paar maanden leefde ik voornamelijk op crackers en fruit. Ik probeer nu idd ook de vezels en groente en fruit binnen te krijgen en dat lukt goed. Drink ineens aardig wat melk, dronk ik voor de zwangerschap nooit, haha. Maar ja, al die koekjes ed zijn toch wel erg lekker;-) (of keer macdonald, of lekker tosti). Had woensdag ook beetje rotdag, dag daarvoor hele lange dag gehad, dus ook ontzettend moe, werkt ook lekker mee naast de onzekerheden en hormonen.

Bosbes: kan me voorstellen dat je daar zo'n raar gevoel over kreeg. Dat had ik dus ook bij deze; alsof ik alleen maar ongezond eet. De vorige 2 waren wel heel leuk.

Indian, fijn dat je nu ook kan genieten van je zwangerschaps. Herken het gevoel wel een beetje, bij mij begint het nu ook pas te komen; we voelen de kleine en de buik begint nu echt zichtbaar te groeien. Daarvoor vond ik er eigenlijk helemaal niets aan en naar babyspulletjes kijken ook vaak niet. Terwijl iedereen in de omgeving daar wel enthousiast over was. Ach ja, iedereen ervaart dat anders, ook per zwangerschap.

Boepie, wij wonen ook half uurtje van baby max vandaan, naar oosten toe:-) Maar heb zelf in Veenendaal gewoond.

Wij waren op gegeven moment half Nl aan het doorcrossen, kijkend naar kinderwagens en babykamers. En pas op laatste de 2 babywinkels in de buurt bekeken, haha.

Vandaag kaan we de babykamer bestellen. Nu nog keuze maken in wit of creme. bij creme moet kamer sowieso geschuilderd/ behangen worden, muren zijn nu wit. Het is de oude computerkamer en waarschijnlijk zien de muren er toch niet zo heel netjes meer uit. Kleuren weten we nog niet. Ik hou wel van dat fellere groen, maar ook van dat aqua. Even kijken wat we gaan doen.
Oja, heb nog wat vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden? Ben bezig met lijstje maken voor verjaardag en ik wil babyspulletjes vragen:-)

- Wb box: alleen boxkleed of nog iets eronder??

- Hebben jullie ervaring met buikdragers? Wanneer gebruiken jullie die en tot hoe lang kan je ze gebruiken? Vind ze best wel prijzig, maar wel leuk. Dus zit beetje te twijfelen of het echt een meerwaarde heeft om zoiets te hebben/gebruiken.

- Gebruikten jullie ook allemaal een regenhoes

De rest ben ik alweer vergeten haha. Hebben jullie daar ook zo'n last van? Ik kan midden in mn verhaal even kwijt zijn wat ik nu ook alweer 'uiteindelijk' wilde gaan zeggen.

Fijne weekend alvast allemaal. Hier weer een klusdag voor vriend en denk ik dat ik me maar eens probeer nuttig te maken met uitzoekwerk ofzo (tis een zooi hier, dus waar ik dat moet gaan doen haha)
Goedemorgen dames!

hier druk met de verbouwing en allemaal sociale dingetjes, maar lees wel mee!

Wat fijn al die positieve verhalen. Inderdaad, wachten op het zonnetje, meer energie hebben.. daar kijk ik ook wel naar uit! Qua eten heb ik meer zin in zoet beleg, en krijg ik witte vis niet door mijn keel. Ik eet normaal geen vlees, alleen maar vis, maar er valt nu wel heel veel af: witvis en roofvis. Dus eet nu biologisch vlees, en misschien heeft dat ook wel gevolgen voor mijn energieniveau.

Qua alcohol: ik mag van mezelf 1x in de 2 weken 1 glas lekkere rode wijn. Ik merk wel dat het invloed heeft op de kleine, en dat ik er zelf veel meer van merk dan normaal. Maar ik vind het zo lekker, en ontzeg mezelf al zoveel, dat dat ene glas mag van mezelf. Ik heb het wetenschappelijke artikel opgezocht waardoor ze zo streng zijn geworden. En daarin staat: alcoholisme brengt hoog risico op afwijkingen met zich mee. Maar waar de grens ligt dat alcohol wel kan of niet kan is niet aan te geven. De aan te raden optie is dan ook helemaal geen alcohol te drinken. Ook omdat het dus echt heel weinig moet zijn, en als je geen maat kan houden, zit je al snel verkeerd. Vergeet ook niet dat in de tijd van onze moeders alcohol veel minder streng werd afgeraden, en wij zijn er toch ook prima uitgekomen. Oh, de eerste 12 weken heb ik niet gedronken.

Gister nog een keer een 20 weken echo gehad, omdat de vorige wat problemen had qua beeld. Nu echt een veel zelfverzekerde echoscopiste, die alles in 1x goed zag. Ging er met een heel fijn gevoel vandaan. En het is nog steeds een meisje . Ze houdt echt niet van de camera, ook nu vond ze het na 15 minuten echt wel genoeg, en draaide zich gewoon weg, onder mijn heupbot. We moesten erg om haar lachen! Die ruggegraat is uitgebreid bestudeerd, die zit hardstikke dicht! En ze is er trots op!

Voor de babykamer gaan we nu voor witte muren, en er zit een nis in, die gaat fuchsia-roze. We willen graag de stokke sleepi als bedje, dus die houden we in de gaten op marktplaats (ga echt geen 650 euro betalen...). Ik heb ook al leuke gordijnen gezien bij de HEMA. Oh, en bij de Bijenkorf heftig babykleertjes geshopt, 70% eraf!

Geniet van het weekend!
Goh wat komen jullie allemaal weinig aan! Ik ben echt jaloers haha. Ik zit nu in week 23 en ben al 12 kilo aangekomen. De 20 kilo ga ik zeker halen, maar dat was de eerste keer ook al.

Komt denk ik omdat ik normaalgesproken een enorme jojo ben met mijn gewicht. Ik heb altijd veel gelijnd, maar kom ook altijd snel aan als ik niet oplet.

Voordat ik zwanger werd ben ik rond de 7 kilo afgevallen, die zit er nu ruimschoots weer aan dus!

Maarja, straks weer flink op dieet en dan komt het wel weer goed. Ik heb ook alle maten kleding in mijn kast, dus ik kan lekker vooruit, ook na de bevalling.

Verder gaat alles zijn gangetje, baby beweegt goed. We hebben een hele mooie naam bedacht, ben er helemaal blij mee! Ik hou het hier nog wel even geheim, je weet nooit wie er meeleest.

Groetjes!
philippa, super dat jullie al een naam hebben, we komen er hier echt nog niet uit. Gelukkig hebben we nog een paar maandjes.

Bij mij in de box heb ik alleen een boxkleed gehad, wel een dikke. Ik heb twee buikdragers gehad, ene was een ramp, was aleen met een schuineband over de rug (lodger),en merel lag er niet lekker in. Ook de babybjorn gehad en die was wel super, tot 1 jaar weekelijks gebruikt, komt ook omdat ik op de manier merel veel mee nam in het ov.
Ikol, leuk dat jullie de babykamer gaan bestellen.

Betreft je vragen:

* bij Yuma had ik een draagzak en doek, maar Yuma wilde er niet in. Die vond het niks. Wilde nu een ringsling aanschaffen maar man zegt dat ik die dan toch neit gebruik, omdat ik dat bij Yuma ook bijna niet deed. (lag alleen aan Yuma, maar goed)

* wij hadden alleen een boxkleed in de box liggen, niks daaronder.

* regenhoes veel gebruikt, maar ik ga (moet) er ook altijd met de hond uit, weer of geen weer. En ik vind het niet erg om in de regen te lopen.

Mijn buik is best groot, dus kan qua buik allang genieten van de zwangerschap, maar door de CU die erg overheerste kon ik niet genieten, nu die afzakt lukt het wel!

Haha dus Roro flink aan de shop geslagen!! Wel fijn hoor al die opruimingen nu overal.

Naam zijn wij ook allang uit!! Ben er ook helemaal blij mee. Weer een aparte indiaanse naam zoals bij Yuma met een betekenis.

En jij alweer 23weken Phillippa, gaat hard.

Mmm ben vandaag ook al 21 weken!!
Jullie jongens staan erbij hoor Boepie en Girafje! Gefeliciteerd!

Hier eenzelfde verhaal als Indian: Kyan wilde dus echt niet in de sling, de babybjorn heb ik ook misschien 2 or 3 keer gebruikt. We hebben nu wel een rugzak die ie erg leuk vindt.

Een regenscherm voor de wandelwagen... die hebben we eigenlijk nooit gebruikt. Maar hier geen hond.

Ben trouwens ongeveer 6 kilo aangekomen: maar let eigenlijk niet heel erg op wat ik eet...

Fijn weekend allemaal,
Zwangerschapsyoga was heeeerlijk! Zo ontspannen... Ook werden er bekkenbodemoefeningen gedaan en oefeningen voor een goede houding. Heerlijke rek en strekoefeningen, er zit volgens mij veel meer ruimte tussen de wervels, ben wel 2 cm gegroeid, haha! En de rest was zeer ontspannen. Echt een aanrader dus... Heerlijk een uur helemaal voor je zelf.

Hier tot nu toe 5 kilo aangekomen, bij vorige zwangerschap in totaal 12. En toen was ik binnen 3 weken weer op mijn gewicht en 2 weken later nog 2 kilo eraf. Waarschijnlijk van het vele wandelen achter de kinderwagen, hihi.

In de box hadden wij 2 boxkleden, maar dat hoeft echt niet. Wij hadden toevallig nog 1 van mijn zus te leen, dus die er gewoon onder gelegd als extra laagje.

Babybjörn beviel ons erg goed, ook van zus geleend. Heb nu zelf een minimonkey aangeschafd, kun je ook in de box gebruiken als hangmatje. Ben benieuwd of dat ook bevalt en anders haal ik zo de Babybjörn weer op.

Regenhoes heb ik wel veel gebruikt, heb geen hond, maar ben gewoon het liefst elke dag even met Björn buiten.

Ik zal nog even met Björn spelen en dan lekker op bed doen. Heerlijk de avond voor mij alleen... Manlief is naar een voetbalwedstrijd. En ik... ik ga zo ff een weekendje weg boeken voor volgende week.

Fijne avond allemaal...

Liefs Til
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe! Dubbele boxkleed is dus niewt heel erg nodig. Zat nog te denken dat ik evt van dat schuim (wat je ook voor stoelzittingen kan gebruiken) met goedkoop stofje kan bekleden en onder de boxkleed kan doen.

We hebben mooie boxkleed gezien, dus die gaat op de verjaardagslijst:-)

Vandaag ook onze eerste pakje gekocht.. zo lief! Bij prenatal met de tekst: 50%papa + 50% mama = 100% ikke. Broekje, mutsje en slofjes erbij:-) En een knuffeltje van draakje dirk/ er was eens.. Leuk spul daarvan, dus wil daar meerdere dingen van. En dan kleur groen op de babykamer (net als het draakje). Nog nooit zo snel besloten haha. Hopelijk denk ik er niet volgende week anders over;-) Kan ook niet, want morgen gaat mn lijstje doorgemaild worden, hihi.

O, zo'n hangmatje voor in de box vond ik ook erg leuk! Zal eens kijken wat de minimonkey is.

Maar zo te horen vinden jullie zo'n buikdrager wel prettig? Mara ja, die kan dan niet op de rug en wordt dus niet zo lang gebruikt?

Zwangerschapsyoga wil ik ook gaan doen. Maandag gelijk achteraan bellen, schijnt dat ze snel vol zit.

Fijn weekend allemaal!
Goedemorgen, wat is er veel geschreven. In het weekend (voor mij vrijdag en zaterdag) heb ik nooit de computer aan, dus het was echt even bijlezen...

Boepie en girafje, gefeliciteerd met jullie jongens.

Ikol, wat leuk al die aankopen. Heb het draakje even opgezocht op internet; ziet er echt schattig uit.

Indian, fijn dat de CU weer wat afzakt.

Over gewicht: ben nu 5 kg aangekomen. Volgens de gynaecoloog was dat voor mij netjes op schema. Ik maak me er dus ook niet zo druk om.

Over draagdoeken: lijkt me heel leuk, maar in de zomer is het hier boven de 40 graden dus dat zal wel erg gaan zweten... Houd het dus maar bij de kinderwagen .

Over namen: hmmm, blijft lastig. We hebben nu twee jongensnamen die we allebei mooi vinden, maar het voelt nog niet alsof een van de twee dé naam is. Nou ja, we hebben nog even de tijd.

Prettige zondag allemaal!

PS Vandaag 20 weken. Jippie!
Goeiemorgen!!

Jemig, ik ben al ruim 23 weken zwanger... het gaat dit keer zó hard!! Maar dat zullen de meesten die zwanger zijn van de tweede wel hebben!

Indian, fijn dat je CU tot rust komt! Ik heb zelf lichte reuma, eigenlijk altijd wel ergens pijn, maar nu al een dikke maand pijnloos. Hopelijk gaan jouw hormonen de boel ook zo lekker tot rust brengen.

Vibeke, ik blijf het raar vinden hoe jouw weekend loopt, grappig

Ikol, de harde ondergrond in de box hebben de babies echt geen last van, één boxkleed is echt genoeg. En voor het leren draaien moeten ze juist een hardere ondergrond hebben, op zachte ondergrond is dat te moeilijk.

Draagzak: mijn dochter heeft het altijd vreselijk gevonden. Een paar keer kon het niet anders, en na een kwartier huilen en spartelen viel ze dan maar in slaap.... maar fijn vond ze het niet. Maar dat is voor elk kind anders, dus gewoon proberen!

Qua gewicht, ik ben zóóó blij dat ik net Phillipa's gewicht zie hier ook inmiddels 12 kilo erbij. Ik kom blijkbaar erg makkelijk aan, vorige keer ook, aan het eind zeker 23 kilo, maar de laatste 2 weken niet meer durven wegen, en na drie maanden was alles er weer af, sterker nog, na twee weken kon ik de ruimste broeken van voor de zwangerschap al weer aan. Hopelijk gaat het dit keer ook weer zo!

Grappig, lees net dat iemand voor een wit-groene babykamer gaat... hier ook!! Voor dochter hadden we een multicolor kamer, echt een regenboogkamer, maar nu wil ik het toch een stuk rustiger. Ook omdat het dan over twee jaar allemaal makkelijker te verkopen is op MP

Ik had trouwens nog niet verteld dat hier de jongens door nóg een vent versterkt gaan worden, he? Want jajaja... wij krijgen een ZOON!! Vind het zó geweldig, een jongen en een meisje! Namen zijn we ook al uit, het gaat afhangen van op welke dag het kindje geboren wordt welke naam het krijgt. Klinkt mysterieuzer dan het is... rond de uitgerekende datum zit een dag die voor mijn vader érg speciaal was. Als de baby op die dag geboren wordt, gaat hij naar mijn vader vernoemd worden. En anders wordt het dus een andere naam die we ook al weten

Vandeweek héél druk geweest met het maken van de grotemeisjeskamer van onze dochter. Da's mijn werk namelijk... op één muur heb ik allemaal wolken geschilderd, nieuwe kasten in elkaar gezet (is zo wie zo handiger als ik dat doe, manlief wordt werkelijk GEK van die bouwpakketten van de IKEA), en gewoon in het algemeen een héle leuke kamer gemaakt! Dochter is er superblij mee, en is er meteen de dag dat het klaar was zonder één enkel probleem gaan slapen! Grote opluchting, want ik had hier in het verleden al een paar keer topics voorbij zien komen dat kinderen het heel moeilijk konden hebben met het verhuizen van kamer. Scheelt denk ik dat dochter alle ontwikkelingen op haar grotemeisjeskamer heeft gezien en ook heeft 'meebeslist' waar dingen neergezet zouden worden en zo.
Om een kort verhaal lang te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven