Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@Ringel: Wat een heerlijke positieve verhalen, echt zoals je een kraamweek voor je ziet...ik hoop dat ik het ook weer zo mag meemaken, was bij Jasmijn gelukkig wel zo! Geniet er lekker van hè meid, en laat je goed verwennen!

@Pebbles: Jouw werkweek zit er weer op, dat was zeker wel even heftig. Begin je al een beetje gewend te raken? Lukt het wel om de 2 meiden op tijd op het kdv te krijgen?

@Ris: Klinkt als een gezellige, drukke dag bij jou. Zo'n zelfde dag zou ik ook gepland kunnen hebben

@Mirjam: Spannend voor je, je zoon op kamp. Hij is nog niet zo lang geleden toch ook nog op een kamp geweest?

@Krokus: Ik zit nog steeds voor je te duimen, ik hoop dat het effect heeft dat er zoveel aan je gedacht wordt...

Toen ik vanmiddag postte, zat idd de dakkapel erop...wat gaat dat snel zeg. Onze zolder is er enorm door geworden, schitterend. We twijfelen nu of we er niet ooit zelf zullen gaan slapen als de kids wat groter zijn. Tot nu toe hadden we een leuke meidenhang kamer voor Jasmijn in gedachten... Dan kan de baby over een paar jaar naar Jas' kamer, want de babykamer is echt wel heel klein. Dat maakt voor een baby niets uit maar wel als het kindje wat groter is en op zijn of haar eigen kamer wil spelen.

Mijn vader was vanmiddag vrij en heeft de hele middag mijn man geholpen om de rommel op te ruimen. Dakpannen en vooral veel zaagsel en stof. Ze hebben het hele huis gezogen en gedweild dus toen ik thuis kwam vanavond zag het er uit om door een ringetje te halen. Alle stucloper waarmee alles afgeplakt was, was weer weg en zelfs het grofvuil was naar de gemeentewerf gebracht. Dit was trouwens ook een voorwaarde hoor, ik had de man gezegd dat ik op dit moment een dakkapel niet trok ivm rommel en toen had hij dit beloofd. Hij had van tevoren alles netjes afgeplakt en nu alles weer opgeruimd dus super!!!

De zolder is hiermee nog lang niet af hoor, zo'n kapel moet je zelf van binnen af timmeren, dan is er nog veel stucwerk, daarna sauzen en een vloer erin. Tenslotte wat aankleding, rolgordijnen en schotten voor de open stukken en dan kan het als een kamer ingericht worden. Voorlopig wordt het gewoon rommelzolder (maar dan wel netjes opgeruimd in curver bakken gelijk ) en 'kantoor'.

Vanavond lekker de mol gekeken, ik geniet echt van de voorpret dat het donderdag is, raar hoor. Blijf nooit thuis voor de tv, maar dit zou ik wel opnemen. Heb het nog niet één keer gemist. Ik was daarvoor lekker in bad geweest dus ik ben nu superrelaxed. Ik ga zo lekker lezen in bed en hopen dat ik ook lekker slaap! Welterusten meiden!
Ik had de afvaller goed!!! Dat is al de tweede keer.

Duimen jullie voor een goede nacht? Misschien dat Eva nog een keer doorkrijgt dat het 's nachts de bedoeling is om te gaan slapen.

We hebben in ieder geval afgesproken om haar niet meer bij elk huiltje aan de borst te leggen. Dat wordt dus oordopjes werk vannacht.
Hey Pebbs.. ik las op mijn andere topic de gouden tip (?) voor doorslapen.... het kan zijn dat de temperatuur in Eva's kamertje te laag wordt in de nacht en dat ze dus wakker wordt door de kou en niet van de honger. Een kruik doet daar bij sommigen wonderen! Wie weet bij jullie ook!?

Trusten
@ris: ik heb niet het idee dat ze het koud heeft maar het is natuurlijk altijd het proberen waard. We hebben wel het raam openstaan maar dan heeft ze een dikke slaapzak aan met een dekentje eroverheen. Alleen haar armpjes zijn bloot omdat ze met de mouwen niet goed kan duimen. Toch maar eens met armpjes proberen of met het raam dicht (maar dan wordt het wel muf met drie mensen op 1 kamer).

Een kruik lijkt me wel erg warm met een dikke slaapzak en een dekentje.
Ze heeft trouwens ook echt honger. Ik heb haar vannacht tot 2 keer toe drie kwartier laten huilen maar als ik haar dan aanleg dan begint ze te happen en te drinken alsof ze al twee dagen niks gehad heeft.

Ik ben een beetje bang dat mijn borstvoeding achteruit gaat omdat ik deze week ook niet gekolfd heb op het werk. Vanavond maar eens proberen om een flinke fles afgekolfde melk te geven en kijken of dat beter gaat.
Hallo meiden.

Ik ga proberen vandaag een uitgebreide update op de hyve te zetten. Liever even niet hier. Wel een vraagje aan de Groningers alhier. Wie kent de wijk Vinkhuizen? Is het wat? Beetje leuke huizen enzo?

Ik kom snel weer.
@fluffy: ik hou het in de gaten op hyves, ik was al aan het wachten op wat bericht van jullie kant.

Maar dat er al verhuisplannen zijn klinkt niet zo heel positief (of juist wel, ik vind groningen wel leuk).
Update staat op hyve, het is een lang verhaal!
Ga gelijk de Hyves checken...
Ringel, Gefeliciteerd!!!!! Fenna vind ik echt een mooie naam. Fijn dat alles zo snel en goed is gegaan. Geniet maar lekker van alles!

Krook al nieuws?
Hoe gaat het daar Niniane?
he lieffies,

helaas. Gisteravond ongesteld geworden. Ben er stiekem wel een beetje verdrietig om. Maar goed. Op naar volgende maand.

Roan zit nu lekker ontspannen de wereld is mooi te kijken. Ik even bij jullie kijken. Manneke is niet fit. Hele rode kont. Vannacht waarschijnlijk al vroeg een poepluier gekregen. Verder een keer of 6 wakker geweest. Heel hard huilen.

Ringel meis, fijn dat het allemaal zo goed gaat. Wat zie je er ook mooi uit op de foto op je hyves. Mooie vrouw met mooie kindertjes.

Rest van de dames, dikke kus van mij. Vanaf morgen uitgebreider reageren.

Ow ja Fluf, Vinkhuizen heeft goede en slechte stukken. Veel geinvesteerd in de wijk de laatste tijd. Nieuwbouw, winkelcentrum mooi opgeknapt. De naam wordt een stuk beter.
Hè, wat jammer nou Krook, dat het weer niet gelukt is... teleurstellend moet dat allemaal zijn zeg. Ik duim weer met je mee de volgende maand!

Ik heb zonet nog wat babyspulletjes op prenatal.nl besteld. Best een handige site! Wij hadden eerst een filiaal hier op het dorp maar dat is weg. En nu kun je ongegeneerd dé kleur aanschaffen die je wilt, zonder bekenden tegen te komen

Verder weinig nieuws hier. Vanavond lekker met de man voor de buis hangen...morgen een dagje Achterhoek, naar opa en oma. Ik ga met Jasmijn en mijn ouders, de man moet examen doen van een cursus die hij gevolgd heeft dus kan niet mee. Vindt hij stiekem ook niet erg

Fijn weekend allemaal![/bgcolor]
Toeter je even als je langs rijdt morgen Mmmoi??

Balen krokus, ik had zo hard geduimd dat ik de teleurstelling een beetje meevoel.

Volgende maand ga ik achteruit duimen.
@fluffy: wat was nou ook alweer de reden dat jullie naar groningen aan het kijken zijn?
Haha, helaas komen we niet langs jouw woonplaats Pebbs, dat ligt wel dichtbij maar toch wat te noordelijk...

Iemand van het maartforum, Arc, is aan het bevallen. Ze is maar één dag minder ver dan ik, dus nog geen 35 weken. Het hartje van het kindje is niet goed aangelegd dus er zijn veel zorgen. Ik houd het forum al de hele avond in de gaten want haar zus schrijft updates, maar ze heeft het heel zwaar en al de hele dag slechts 2 cm. Ze mag geen weeënopwekkend middel omdat het prematuur is... ik ben er erg van onder de indruk!
Ringel dank voor je mooie kaartje. Vind kaartjes met foto's altijd erg leuk. Wordt het nog persoonlijker. En je kan stiekem de kleine al even bewonderen.
Krook ben ook erg teleurgesteld. Ik leef erg met je mee hoor, op naar de volgende maand dan maar weer...
Hier verder alles wel ok. Veel zieken (griep) in de familie (inclusief kids en opa's en oma's. Volgens mij is iedereen nu al aan de vijfde ronde verkoudheid begonnen. Ik en Myrddin hebben ontstoken ogen gehad. Mijn vader heeft zich verbrand aan de frituurpan toen hij die uit zijn handen liet vallen (achteraf viel het wel mee twee verbrande knieen, 1 verbrande hand en een brandblaar op zijn lip, allen tweedegraads).

Maar verder gaat alles goed. Iemand nog tips om kyran te leren zachtjes met Myrddin te spelen? Nu lijkt het af en toe vrij worstelen (Hulk Hogan is er niets bij). Op cb zeiden ze dat ik het niet moet tolereren als hij hardhandig is en hem op de gang moet zetten. Nu zit hij daar dus meer dan in de kamer. Myrddin zit ook veel in de box maar wil af en toe ook even door de kamer tijgeren. Eerlijk wie zit er nou graag de hele dag in de box? Ook Kyran zit af en toe weer in de box dan heeft Myrddin even rust.

Ook het concept delen heeft Kyran niet door. Myrddin mag nergens aan komen. Ook niet aan zijn eigen speelgoed. Kyran wordt dan af en toe zo boos dat Myrddin al menig mep met duplo, auto of houten rails heeft moeten incasseren. Aaaarrrgggghhh....wat moet ik hiermee. Af en toe wordt ik er echt moe van om de hele dag politietje te spelen.
Hier ook de kaart gekregen. Wat een mooie foto's!

@niniane: da's een goeie. Volgens mij is dat een vraag die veel ouders stellen. Tot nu toe heb ik het geluk dat Floor superlief is voor Eva en dan is het voor Eva al snel goed. Maar ik ben ook wel een beetje bang voor als ze wat ouder zijn.

Ik denk inderdaad dat het goed is om er wat van te zeggen. Zo van"je mag geen speelgoed afpakken van Myrddin, als je dat nog 1 keer doet dan ga je in de box (of op de gang). En dat maar gewoon oneindig toepassen. En dan ook andersom Myrddin toespreken als hij iets afpakt van Kyran. Dat snapt Myrddin misschien nog niet maar daardoor is het voor Kyran wel eerlijk.

Tegen de tijd dat Kyran het een beetje doorheeft zit Myrddin waarschijnlijk in de "van mij" fase .
Wat een mooie kaart Ringel! Echt helemaal super... ik kwam thuis na een dag klussen voorbij A'dam (ja ja...) en dacht "geboren???? wie is er geboren????" Toen zei de man; ja dat kindje van de Viva! (hij was helderder dan ik dus...)

Ben ook gelijk weer weg, Paul de L kijken en dan naar mijn nest...

Krook; balen! Op naar de volgende ronde... Kus!
Inderdaad Ringel, wat een mooie kaart! Hij staat hier te pronken op de kast.

Ben harstikke moe van een dag huishangen in de Achterhoek. Wel fijn om opa, oma en oom weer te zien. Jasmijn stal de show en kreeg natuurlijk weer cadeautjes toen we daar even het dorp in gingen. Wat blijft de Action toch een supergoedkope winkel! Ze heeft een prinsessennachtlampje gekregen dat nu brandt in haar kamer.

Verder geen nieuws hier... ga tv kijken, heb de man gemist!
@ringel: ik zat even op het februari topic te spieken en las dat het met Fenna helemaal super gaat. Alleen Mayte heeft het er dus wel moeilijk mee. Dat lijkt me wel lastig hoor. Hopelijk went ze er snel aan.

Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ze zijn nu natuurlijk echt in een "van mij" fase en dan ineens een baby in huis die aandacht op eist is niet niks.

Ik heb het kaartje trouwens in de verkeerde brievenbus gegooid. Ik dacht dat jullie "overige bestemmingen" waren maar ik zag later pas dat we in dezelfde post regio wonen (ook al is het 1,5 uur rijden). Maar hij is dus onderweg.
ringel, wat een prachtige kaart meid! Zal zo ook even op feb lezen hoe het gaat.

tnx voor het meeleven trouwens allemaal. Heb nu een hele zwik ovulatietesten besteld, ga 's ochtends en 's avonds testen. Heb eisprong afgelopen maand dus gewoon "gemist".

@mmoi, je meisje is weer lekker verwend. Roan is zwaar fan van piet piraat of kabouter plop, maar het valt me nog tegen wat je daarvan kan kopen. Wilde een dekbedovertrek ervan kopen (ledikantmaat) maar ik kan ze dus alleen maar in gewoon 1-persoonsformaat vinden. Leuk dat je zo regelmatig naar je oma gaat. Ik ga bijna nooit heen. Heb het een paar keer gedaan uit plichtsbesef. Opa zegt echter geen woord tijdens zo'n ochtend. Lastig.

@niniaan, fijn dat je er weer ff bent. Ook allemaal zieken dus. Bij erg negatief gedrag zet ik Roan op zijn kamer. Helaas heeft straf niet heel veel effect op hem. Wanneer je het een paar keer gedaan hebt, vindt hij het prima. We zijn dus begonnen met in de hoek zetten en toen dat geen effect had, naar de gang, en nu naar zijn kamer. Gewoon volhouden lijkt mij het beste, en dan ander negatief gedrag wat negeren.

Als Roan een pittige dag heeft waarbij alles moet gaan zoals hij wil bestraf ik lang niet alles, want dan ben ik de hele dag aan het mopperen. Slaan is bij mij uit den boze. Spugen wil hij nu ook weleens doen, dat bestraf ik ook meteen, al ben ik in de supermarkt. Er is altijd wel ergens een hoek te vinden waar hij in kan staan.

Wat een gedoe trouwens met je vader. Heeft hij er erge last van?

Roan was er vroeg bij vanochtend 6.45 uur. Brrrr. Ben er uiteindelijk iets voor achten uitgegaan. Lief ligt nu nog in bed en Roan mag even de wereld is mooi kijken. Vanochtend gaan we even naar de kinderboerderij en vanmiddag waarschijnlijk finale wk schaatsen kijken. Sven Kramer Rules!
Hey Ringel,,,,

Super lief kaartje idd....Wat een trots...

Krokus: toch flink bezig met zwanger worden...Cliche;s....mag een jaar duren bla bla. Je bent toch pas net bezig? Hoop in ieder geval dat het snel lukt. Eisprong missen kan op deze wijze niet meer.

Kan me wel voorstellen als je dan wil, dan snel.

Niniane: volgens mij is het normaal ego-peutergedrag. Ze snappen nog niet dat je moet delen en alles is van mij. Denk dat je het goed doet. Ene keer maakt straf meer indruk dan andere keer. Zolang hij uiteindelijk leert dat het niet mag en een tijd later zal hij ook begrijpen waarom niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven