Vriend is agressief

maandag 15 mei 2017 om 01:17
Hoi, ik zit al langer op dit forum maar heb speciaal voor dit topic even een account aangemaakt.
Mijn vriend wordt steeds heel erg agressief en ik weet niet meer wat ik kan en wil doen. We zijn al 4 jaar samen en elk weekend bij elkaar.
In het eerste jaar ging het al wat mis. Ik was bijna 16, hij 21. Zijn vorige relatie was stuk gelopen omdat zijn ex vreemd was gegaan en zij had iedereen vertelt dat hij haar zou mishandelen. Door dit alles was mijn vriend heel erg wantrouwend en begon al snel alles te controleren wat ik deed. Naïef als ik was liet ik het toe, zo wou hij altijd weten waar ik was, mocht ik niet alleen naar buiten en maakte hij nepprofielen aan om te kijken of ik vreemd zou gaan. Hier hebben we vaak ruzie over gehad en als mijn vriend boos is wordt hij heel erg agressief, hij gaat dan met dingen gooien en schreeuwen. Noemt me vaak een "k..hoer" en heeft me ooit bespuugd. Uiteindelijk kwam ik erachter dat hij via internet ironisch genoeg naar sekscontact zocht.
Destijds wou ik het uitmaken maar hij vertelde dat hij zichzelf dan van kant zou maken of mijn leven zou verpesten. Ik durfde het ook niet omdat al mijn vrienden ook zijn vrienden zijn.
Uiteindelijk ging dit over, maar de ruzies bleven, en nu 4 jaar verder nog steeds. Het gaat echt om de kleinste dingen kan hij compleet uit zijn dak gaan, vaak is dit savonds en is het sochtends weer over. Ik word er dan heel bang van, hij gaat schreeuwen, smijt met spullen en deuren en afentoe slaat hij (niet hard)
Als het over is durf ik niet met hem er over te praten want het is altijd mijn schuld en soms zegt hij sorry maar het ligt nooit aan hem maar het is altijd een reactie op iets wat ik doe. Dreigen met weggaan helpt ook niet want ik hou echt van hem, en we gaan samenwonen. Hij zegt dan "je weet hoe ik ben dan had je in het begin maar weg moeten gaan"
Afgelopen weekend ging het weer goed mis. Hij was dronken en wou seks, maar ik wou slapen (ik ben chronisch moe dus we hebben niet veel seks omdat ik er geen energie voor heb). Hij werd vervolgens zo boos dat hij alles bij elkaar heeft lopen schreeuwen, naar beneden is gegaan en vanuit daar tegen dingen is gaan trappen. Ik hoorde de buren tegen elkaar zeggen of ze de politie moesten bellen. Uiteindelijk kwam hij weer boven en begon aan mijn billen te zitten, ik duwde hem weg maar hij hield me stevig vast. Toen ik iets zei vroeg hij met wie ik wél seks had en begon te lachen, duwde me van het bed en is weer naar beneden gegaan. Vanochtend was er weer niks aan de hand.
Nu klinkt het misschien als een vreselijk persoon, maar dat is het niet. Hij heeft echt heel veel goede kanten. Maar nu we misschien zouden gaan samenwonen weet ik het niet goed meer. Soms ben ik bang dat hij me wat aandoet. Heeft iemand tips misschien? Of ervaringen, gaat dit ooit beter
worden? Ik wil namelijk agressietherapie gaan voorstellen maar vraag me af of ik daar mee verder kom
Mijn vriend wordt steeds heel erg agressief en ik weet niet meer wat ik kan en wil doen. We zijn al 4 jaar samen en elk weekend bij elkaar.
In het eerste jaar ging het al wat mis. Ik was bijna 16, hij 21. Zijn vorige relatie was stuk gelopen omdat zijn ex vreemd was gegaan en zij had iedereen vertelt dat hij haar zou mishandelen. Door dit alles was mijn vriend heel erg wantrouwend en begon al snel alles te controleren wat ik deed. Naïef als ik was liet ik het toe, zo wou hij altijd weten waar ik was, mocht ik niet alleen naar buiten en maakte hij nepprofielen aan om te kijken of ik vreemd zou gaan. Hier hebben we vaak ruzie over gehad en als mijn vriend boos is wordt hij heel erg agressief, hij gaat dan met dingen gooien en schreeuwen. Noemt me vaak een "k..hoer" en heeft me ooit bespuugd. Uiteindelijk kwam ik erachter dat hij via internet ironisch genoeg naar sekscontact zocht.
Destijds wou ik het uitmaken maar hij vertelde dat hij zichzelf dan van kant zou maken of mijn leven zou verpesten. Ik durfde het ook niet omdat al mijn vrienden ook zijn vrienden zijn.
Uiteindelijk ging dit over, maar de ruzies bleven, en nu 4 jaar verder nog steeds. Het gaat echt om de kleinste dingen kan hij compleet uit zijn dak gaan, vaak is dit savonds en is het sochtends weer over. Ik word er dan heel bang van, hij gaat schreeuwen, smijt met spullen en deuren en afentoe slaat hij (niet hard)
Als het over is durf ik niet met hem er over te praten want het is altijd mijn schuld en soms zegt hij sorry maar het ligt nooit aan hem maar het is altijd een reactie op iets wat ik doe. Dreigen met weggaan helpt ook niet want ik hou echt van hem, en we gaan samenwonen. Hij zegt dan "je weet hoe ik ben dan had je in het begin maar weg moeten gaan"
Afgelopen weekend ging het weer goed mis. Hij was dronken en wou seks, maar ik wou slapen (ik ben chronisch moe dus we hebben niet veel seks omdat ik er geen energie voor heb). Hij werd vervolgens zo boos dat hij alles bij elkaar heeft lopen schreeuwen, naar beneden is gegaan en vanuit daar tegen dingen is gaan trappen. Ik hoorde de buren tegen elkaar zeggen of ze de politie moesten bellen. Uiteindelijk kwam hij weer boven en begon aan mijn billen te zitten, ik duwde hem weg maar hij hield me stevig vast. Toen ik iets zei vroeg hij met wie ik wél seks had en begon te lachen, duwde me van het bed en is weer naar beneden gegaan. Vanochtend was er weer niks aan de hand.
Nu klinkt het misschien als een vreselijk persoon, maar dat is het niet. Hij heeft echt heel veel goede kanten. Maar nu we misschien zouden gaan samenwonen weet ik het niet goed meer. Soms ben ik bang dat hij me wat aandoet. Heeft iemand tips misschien? Of ervaringen, gaat dit ooit beter
worden? Ik wil namelijk agressietherapie gaan voorstellen maar vraag me af of ik daar mee verder kom
anoniem_346526 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 01:33
1.63% gewijzigd
maandag 15 mei 2017 om 13:02
Het maakt niet uit hoeveel goede kanten hij heeft, dit is echt niet oké.
Ookal hou je super veel van hem, je mag je zelf respect nooit verliezen.
Ik zou als ik in jou schoenen stond het meteen uit maken en als hij drijgt om zelfmoord te plegen dan haal je de politie er gewoon bij.
Die jongen heeft agressie problemen en komt echt heel dominant over, niet het soort jongen waar je veel vrijheid hebt om iets te doen.
Ookal hou je super veel van hem, je mag je zelf respect nooit verliezen.
Ik zou als ik in jou schoenen stond het meteen uit maken en als hij drijgt om zelfmoord te plegen dan haal je de politie er gewoon bij.
Die jongen heeft agressie problemen en komt echt heel dominant over, niet het soort jongen waar je veel vrijheid hebt om iets te doen.

maandag 15 mei 2017 om 13:15
Ik zie net toevallig een clipje van dr. Phil met de meest voorkomende redenen die vrouwen voor zichzelf bedenken om niet weg te hoeven gaan uit een gewelddadige relatie, omdat ze angst hebben voor het alleen zijn, de volgende stap, de gevolgen, etc.
Een kleine greep:
'Hij heeft ook goede kanten'
'Het is altijd uit reactie op iets wat ik deed'
'Ik blijf vanwege de kinderen'
'Ik blijf omdat hij zich alleen niet kan redden'
'Hij heeft gezegd dat hij het niet weer zou doen'
Klinkt bekend he, TO? En ik vind het een belachelijke reactie van jouw vrienden als jij ECHT eerlijk zegt dat je bespuugd wordt, voor k*hoer uitgescholden, dat hij dreigt met zelfmoord, dat hij geweld gebruikt, enzovoort. 'Duimpje erop drukken'? En hoe zou je dat moeten doen dan, volgens hen?
Een kleine greep:
'Hij heeft ook goede kanten'
'Het is altijd uit reactie op iets wat ik deed'
'Ik blijf vanwege de kinderen'
'Ik blijf omdat hij zich alleen niet kan redden'
'Hij heeft gezegd dat hij het niet weer zou doen'
Klinkt bekend he, TO? En ik vind het een belachelijke reactie van jouw vrienden als jij ECHT eerlijk zegt dat je bespuugd wordt, voor k*hoer uitgescholden, dat hij dreigt met zelfmoord, dat hij geweld gebruikt, enzovoort. 'Duimpje erop drukken'? En hoe zou je dat moeten doen dan, volgens hen?

maandag 15 mei 2017 om 13:15
Maar hij is zoo liehieffff. Scheid toch uit zeg.Fingerprints schreef: ↑15-05-2017 10:00Sorry voor de mensen die denken dat dit een onzin verhaal is. Ik heb dit vannacht vrij overstuur geschreven en hem neer gezet als een sociopaat die me alleen pijn doen. Dat is echt niet zo. Hij is behalve mijn vriend ook mijn beste vriend
Voor de mensen die zich afvragen waar de ouders zijn: hij woont opzich zelf, ik woon er nu alleen nog niet bij. Bij mij is hij nooit want ik woon heel afgelegen dus dat is heel vervelend als w iets willen doen. Nogmaals ik doe dit echt niet om aandacht te vragen maar om te zoeken naar oplossingen behalve het uit te maken
.
maandag 15 mei 2017 om 13:44
Nav__ schreef: ↑15-05-2017 13:15Ik zie net toevallig een clipje van dr. Phil met de meest voorkomende redenen die vrouwen voor zichzelf bedenken om niet weg te hoeven gaan uit een gewelddadige relatie, omdat ze angst hebben voor het alleen zijn, de volgende stap, de gevolgen, etc.
Ook weer zó herkenbaar!

maandag 15 mei 2017 om 13:48
ik heb 2 jaar een relatie gehad met iemand die mij bespuugde, in elkaar sloeg, mij niet dun genoeg vond, mij wou drogeren met zijn vrienden waardoor vervolgens onder een brug heb geslagen omdat ik niet naar mijn ouders wou met een gescheurd lip en geen jas aan in de herfst,
ik was 17 tot met 19de, wat was ik blij dat ik op een gegeven moment het uit maakte
dit kan jou ook gebeuren, wil je dat echt ?
Maak het uit TO,
er is geen oplossing zonder het uit te maken
ik was 17 tot met 19de, wat was ik blij dat ik op een gegeven moment het uit maakte
Maak het uit TO,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
maandag 15 mei 2017 om 13:48
ik heb 2 jaar een relatie gehad met iemand die mij bespuugde, in elkaar sloeg, mij niet dun genoeg vond, mij wou drogeren met zijn vrienden waardoor vervolgens onder een brug heb geslagen omdat ik niet naar mijn ouders wou met een gescheurd lip en geen jas aan in de herfst,
Maak het uit TO,
Maak het uit TO,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
maandag 15 mei 2017 om 14:18
Dan lijkt hoe J met jou om gaat verdomd veel op hoe S het met zijn vriendin doet. Echt, smeer hem.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
maandag 15 mei 2017 om 14:24

maandag 15 mei 2017 om 14:31
Hij heeft ook goeie kanten ?
Welke ?
Oh, hij noemt je nu alleen nog maar "Hoer" ipv k..hoer ?
Hij is minder hard gaan schreeuwen ?
Hij laat nu ook af en toe wat dingen heel ??
Hij zuipt nu nog maar 5 dagen in de week ??
De enige goeie opmerking die ik hem heb zien maken is dat hij zich van kant zou maken als jij het uit zou maken.
Ik zou het uitmaken.................
Welke ?
Oh, hij noemt je nu alleen nog maar "Hoer" ipv k..hoer ?
Hij is minder hard gaan schreeuwen ?
Hij laat nu ook af en toe wat dingen heel ??
Hij zuipt nu nog maar 5 dagen in de week ??
De enige goeie opmerking die ik hem heb zien maken is dat hij zich van kant zou maken als jij het uit zou maken.
Ik zou het uitmaken.................
maandag 15 mei 2017 om 14:34
Jij: Schatje, zou agressietherapie niet iets voor je zijn?
Hij: Hoezo, ik heb geen probleem, jij hebt een probleem.
Jij: Maar ik ben soms een beetje bang voor je.
Hij: Stel je niet aan, ik heb toch echt niets ergs gedaan. Jankerd.
Jij: Ja, sorry, stom idee. Hihihi, hoe kon ik zo dom zijn.
Hij: K..-wijf. Nou heb JIJ mijn avond verpest.
Hij: Hoezo, ik heb geen probleem, jij hebt een probleem.
Jij: Maar ik ben soms een beetje bang voor je.
Hij: Stel je niet aan, ik heb toch echt niets ergs gedaan. Jankerd.
Jij: Ja, sorry, stom idee. Hihihi, hoe kon ik zo dom zijn.
Hij: K..-wijf. Nou heb JIJ mijn avond verpest.
maandag 15 mei 2017 om 15:13
Hij slaatFingerprints schreef: ↑15-05-2017 10:00Sorry voor de mensen die denken dat dit een onzin verhaal is. Ik heb dit vannacht vrij overstuur geschreven en hem neer gezet als een sociopaat die me alleen pijn doen. Dat is echt niet zo. Hij is behalve mijn vriend ook mijn beste vriend
Voor de mensen die zich afvragen waar de ouders zijn: hij woont opzich zelf, ik woon er nu alleen nog niet bij. Bij mij is hij nooit want ik woon heel afgelegen dus dat is heel vervelend als w iets willen doen. Nogmaals ik doe dit echt niet om aandacht te vragen maar om te zoeken naar oplossingen behalve het uit te maken
.
Hij is niet leuk
Echt.. ik had dus ook een enorm leuke relatie. Hij sloeg af en toe, maarja.. zo gaan die dingen. En nee.. zo was ik zéker niet opgevoed. Mijn ouders sloegen beslist niet. Ik vond het allemaal wel meevallen en hij was zo leuk en aardig en lief. Had een slechte jeugd gehad, kon hij ook niets aan doen.
Pas achteraf heb ik ontdekt wát het met me deed, wat hij gedaan heeft. 25 jaar later ging ik ervoor in therapie. Het is niet een aardige vent. Hij is niet je vriend, ja, misschien 'een vriend' maar niet je grote liefde. Echt niet. Die gedragen zich niet zo naar jou toe.
Later is nu
maandag 15 mei 2017 om 15:16
De situatie blijft helaas nooit zoals hij is, wordt alleen maar erger.Lariba schreef: ↑15-05-2017 10:19Er zijn twee mogelijkheden: of je maakt het uit, of de situatie blijft zoals die is. Oh nee, de derde optie is dat jullie wél gaan samenwonen en eventueel zelfs kinderen krijgen samen, waardoor alles alleen maar moeilijker en ingewikkelder wordt.
Je vriend en zijn gedrag zullen niet veranderen. Dat is al heel moeilijk als hij het wél zou willen, maar daar lijkt het ook nog eens helemaal niet op.

Ze pikt dit namelijk, dat verlegt grenzen. Nu slaat hij, maar 'niet hard hoor'.. over een tijdje slaat hij wél hard, maarja.. had TO het dopje maar op de tandpasta moeten doen, de deur open of dicht moeten laten, het eten maar op tijd klaar moeten hebben, niet naar die jongen moeten lachen, de baby niet mogen laten huilen.. oooh..er zijn nog zoveel voorbeelden.
Later is nu
maandag 15 mei 2017 om 15:20
Mijn ouders zagen het gebeuren, vonden het verschrikkelijk, maar denk maar niet dat ik naar hun luisterde. Ik zei precies hetzelfde als TO: Het viel wel mee, we hadden zo'n leuke relatie. Die enkele keer dat hij sloeg..
Fingerprints, waarom slaat hij je eigenlijk? Echt? Ben je niet gehoorzaam? Luister je niet goed? Is hij je baas/je vader.. íemand die jou mag vertellen hoe jij je dient te gedragen? Zijn jullie gelijkwaardig in de relatie?
Later is nu

maandag 15 mei 2017 om 15:38
Mogen werkgevers of je vader je wel slaan dan?? Ook als je niet luistert zoals jij ooit niet luisterde naar je ouders, kreeg je dan klappen?Dreamer schreef: ↑15-05-2017 15:20Mijn ouders zagen het gebeuren, vonden het verschrikkelijk, maar denk maar niet dat ik naar hun luisterde. Ik zei precies hetzelfde als TO: Het viel wel mee, we hadden zo'n leuke relatie. Die enkele keer dat hij sloeg..
Fingerprints, waarom slaat hij je eigenlijk? Echt? Ben je niet gehoorzaam? Luister je niet goed? Is hij je baas/je vader.. íemand die jou mag vertellen hoe jij je dient te gedragen? Zijn jullie gelijkwaardig in de relatie?
Het is ik meen sinds 2007 wettelijk verboden om je kinderen te slaan gelukkig, en ook al luister je niet goed of ben je ongehoorzaam is dat geen excuus om iemand te slaan. Nooit. Ook niet in een ongelijkwaardige relatie zoals werkgever/werknemer. Of vader/dochter..
Niemand mag je vertellen hoe je je dient te gedragen op de politie na als je de wet overtreedt. En dan nog mogen ze niet slaan!!
maandag 15 mei 2017 om 15:52
Er is geen andere oplossing dan het uitmaken.
En "hij verdient ook liefde", zeg je? Niemand heeft recht op een relatie. Hij dus ook niet. En jij hebt zeker niet de verplichting om te blijven omdat hij anders alleen is. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat hij nooit een vlieg kwaad doet, nooit ruzie maakt, maar dat de liefde van jouw kant gewoon over is en dat de relatie uitgaat. Je hoeft niet bij iemand te blijven omdat hij ook liefde verdient, terwijl jij er niet gelukkig van wordt. Je zit in een relatie op basis van vrijwilligheid en wederzijdse liefde, niet omdat die ander ergens recht op zou hebben of iets zou verdienen.
En "hij is je beste vriend"? Zo klinkt hij niet. Je kent hem gewoon al heel lang en nu durf je geen afstand meer te nemen. Maar dat is toch het beste.
Dat zijn vrienden jouw vrienden zijn is heel jammer, maar als jouw relatie met hem een voorwaarde is voor die vriendschappen dan zijn het geen goede vriendschappen. Je bent nog heel jong en er zijn meer mensen op de wereld.
En "hij verdient ook liefde", zeg je? Niemand heeft recht op een relatie. Hij dus ook niet. En jij hebt zeker niet de verplichting om te blijven omdat hij anders alleen is. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat hij nooit een vlieg kwaad doet, nooit ruzie maakt, maar dat de liefde van jouw kant gewoon over is en dat de relatie uitgaat. Je hoeft niet bij iemand te blijven omdat hij ook liefde verdient, terwijl jij er niet gelukkig van wordt. Je zit in een relatie op basis van vrijwilligheid en wederzijdse liefde, niet omdat die ander ergens recht op zou hebben of iets zou verdienen.
En "hij is je beste vriend"? Zo klinkt hij niet. Je kent hem gewoon al heel lang en nu durf je geen afstand meer te nemen. Maar dat is toch het beste.
Dat zijn vrienden jouw vrienden zijn is heel jammer, maar als jouw relatie met hem een voorwaarde is voor die vriendschappen dan zijn het geen goede vriendschappen. Je bent nog heel jong en er zijn meer mensen op de wereld.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 15 mei 2017 om 15:52
Er is geen andere oplossing dan het uitmaken.
Don't waste your time on jealousy,

maandag 15 mei 2017 om 15:53
maandag 15 mei 2017 om 16:14
Natuurlijk heeft hij ook goede kanten. Alle gewelddadige mannen hebben goede kanten, anders zouden ze nooit iemand zo gek krijgen om bij ze te blijven. Na zo'n uitbarsting zijn ze ook vaak extra leuk en lief, want als ze tussendoor ook nog naar deden dan zou niemand er nog bij in de buurt willen blijven.
Er zijn ook mannen met goede kanten die tussendoor niet agressief zijn. Hierbij hoef je niet steeds bang te zijn en op eieren te lopen. Bij die mannen hoor je de buren nooit hardop denken of ze de politie moeten bellen. Die mannen zitten ook niet midden in een uitbarsting ineens aan je billen en gooien je raar lachend van bed. Ook controleren ze niet continu waar je bent met wie.
Bij die laatste groep mannen gaat een relatie ook weleens uit hoor, maar dan hoef je niet van tevoren een ontsnappingsplan te bedenken of over je veiligheid in te zitten. Dat moet je nu dus zeker wel doen. Gelukkig wonen jullie nog niet samen, dus ik zou hem mededelen op een veilige plek met iemand erbij dat je het uitmaakt met hem. Overigens gaat hij dan waarschijnlijk bij zijn volgende slachtoffer vertellen over jou wat hij jou heeft verteld over zijn vorige vriendin. Dit is namelijk een patroon wat voorkomt bij gewelddadige mannen: het is nooit hun schuld en al hun exen zijn gek (en daarom zijn zij zielig en moet jij extra goed voor ze zorgen en constant vertellen waar je bent want anders wordt de arme schat zenuwachtig).
Zo, drie alinea's getypt, maar het kan ook in drie woorden: RUN FORREST RUN.
Er zijn ook mannen met goede kanten die tussendoor niet agressief zijn. Hierbij hoef je niet steeds bang te zijn en op eieren te lopen. Bij die mannen hoor je de buren nooit hardop denken of ze de politie moeten bellen. Die mannen zitten ook niet midden in een uitbarsting ineens aan je billen en gooien je raar lachend van bed. Ook controleren ze niet continu waar je bent met wie.
Bij die laatste groep mannen gaat een relatie ook weleens uit hoor, maar dan hoef je niet van tevoren een ontsnappingsplan te bedenken of over je veiligheid in te zitten. Dat moet je nu dus zeker wel doen. Gelukkig wonen jullie nog niet samen, dus ik zou hem mededelen op een veilige plek met iemand erbij dat je het uitmaakt met hem. Overigens gaat hij dan waarschijnlijk bij zijn volgende slachtoffer vertellen over jou wat hij jou heeft verteld over zijn vorige vriendin. Dit is namelijk een patroon wat voorkomt bij gewelddadige mannen: het is nooit hun schuld en al hun exen zijn gek (en daarom zijn zij zielig en moet jij extra goed voor ze zorgen en constant vertellen waar je bent want anders wordt de arme schat zenuwachtig).
Zo, drie alinea's getypt, maar het kan ook in drie woorden: RUN FORREST RUN.
maandag 15 mei 2017 om 16:20
Nee, natuurlijk niet, maar meer qua gehoorzamen en dergelijke.Bestaardigopzich schreef: ↑15-05-2017 15:38Mogen werkgevers of je vader je wel slaan dan?? Ook als je niet luistert zoals jij ooit niet luisterde naar je ouders, kreeg je dan klappen?
Het is ik meen sinds 2007 wettelijk verboden om je kinderen te slaan gelukkig, en ook al luister je niet goed of ben je ongehoorzaam is dat geen excuus om iemand te slaan. Nooit. Ook niet in een ongelijkwaardige relatie zoals werkgever/werknemer. Of vader/dochter..
Niemand mag je vertellen hoe je je dient te gedragen op de politie na als je de wet overtreedt. En dan nog mogen ze niet slaan!!
het 'je doet niet wat ik zeg'
of 'je doet niet dat ik wil dat je doet'
of 'je doet het niet op de manier die ik zeg dat moet'.
Die machtsverhouding, daar doelde ik op, niet op het slaan

Later is nu
maandag 15 mei 2017 om 16:26
maandag 15 mei 2017 om 17:09