37jarige man, advies gevraagd

dinsdag 16 mei 2017 om 18:29
Mijn mening is tweeledig: Enerzijds denk ik: Goed en dapper van je actie hebt ondernomen, want je krijgt het meeste spijt van wat je NIET hebt gedaan. Anderzijds denk ik: Dit is nou wat ik bedoel met dat het irritant is dat sommige mannen gelijk heel wat zien in een glimlach, en dat het daardoor voor vrouwen soms moeilijk is om 'gewoon' aardig te zijn omdat een man er dan gelijk iets in ziet.
dinsdag 16 mei 2017 om 18:39
Dina80 schreef: ↑16-05-2017 18:29Mijn mening is tweeledig: Enerzijds denk ik: Goed en dapper van je actie hebt ondernomen, want je krijgt het meeste spijt van wat je NIET hebt gedaan. Anderzijds denk ik: Dit is nou wat ik bedoel met dat het irritant is dat sommige mannen gelijk heel wat zien in een glimlach, en dat het daardoor voor vrouwen soms moeilijk is om 'gewoon' aardig te zijn omdat een man er dan gelijk iets in ziet.
Maar ja, je weet natuurlijk pas echt of iets gewoon even leuk op dat moment was of dat het leuk+opstapje naar eventueel meer was als je er op een of andere manier naar vraagt. Ingewikkeld hoor.
Door je ouders / door een professionele koppelaar aan de man/vrouw gebracht worden heeft toch ook wel wat.

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

dinsdag 16 mei 2017 om 18:44
Ik maak dat ook soms mee, vroeger vaker dan nu. Ik vind het griezelig om uit te vogelen waar ze werkt door te kijken naar het boek dat ze las. Te bang om te denken dat ze mij een stalker vindt. Het blijft bij stiekem kijken en glimlachen. Verder dan dat komt het niet. Als ik of zij uit moet stappen, is het spelletje afgelopen. Ik zie haar toch nooit meer. Het was gewoon toeval dat dit gebeurde.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 16 mei 2017 om 18:47
Het was duidelijk meer dan alleen glimlachen en het was me nog nooit eerder zo overkomen dus uiteraard zag ik er meer in. Tegelijk was het voor haar natuurlijk een safe spelletje.
Maar als je over alles na gaat denken verlam je jezelf helemaal en wordt het mogelijk nooit wat. Ik had heel lang wel een moeilijke omgang met spontaniteit.
Maar als je over alles na gaat denken verlam je jezelf helemaal en wordt het mogelijk nooit wat. Ik had heel lang wel een moeilijke omgang met spontaniteit.
dinsdag 16 mei 2017 om 18:52
Ik had mezelf nog niet als stalker ingeschat maar het zou kunnen inderdaad.hans66 schreef: ↑16-05-2017 18:44Ik maak dat ook soms mee, vroeger vaker dan nu. Ik vind het griezelig om uit te vogelen waar ze werkt door te kijken naar het boek dat ze las. Te bang om te denken dat ze mij een stalker vindt. Het blijft bij stiekem kijken en glimlachen. Verder dan dat komt het niet. Als ik of zij uit moet stappen, is het spelletje afgelopen. Ik zie haar toch nooit meer. Het was gewoon toeval dat dit gebeurde.
Wel aannemelijk dat de meeste mensen na het uitstappen het weer vergeten.
Soms hoor je wel eens een soortgelijk verhaal waarbij een oproep op de radio wordt gedaan, dat kan dan weer wel?
dinsdag 16 mei 2017 om 18:57
Misschien triggerde het iets doordat ik hier al eens werd "aangevallen" op mijn supermarkt verhaal. Bijna niemand kan zich voorstellen door een wildvreemde aangesproken te worden na het doen van boodschappen. Dat vond een vriendin toen ook nogal vreemd.

dinsdag 16 mei 2017 om 18:59
Je zal het niet slecht bedoelen, maar ik zou er niet van gecharmeerd zijn. Zie je het verschil echt niet met een oproep via de radio?
Je komt in haar prive/werk ruimte zonder dat ze daar om gevraagd heeft. Als iemand via de radio een oproept doet en iemand herkend zichzelf daarin dan kun je kiezen om te reageren of niet.
Je komt in haar prive/werk ruimte zonder dat ze daar om gevraagd heeft. Als iemand via de radio een oproept doet en iemand herkend zichzelf daarin dan kun je kiezen om te reageren of niet.

dinsdag 16 mei 2017 om 19:08
Ik ben meerdere malen in mijn leven door mannen aangesproken in winkels, met het duidelijke doel om te flirten en/of me te versieren.ooitverlegen schreef: ↑16-05-2017 18:57Misschien triggerde het iets doordat ik hier al eens werd "aangevallen" op mijn supermarkt verhaal. Bijna niemand kan zich voorstellen door een wildvreemde aangesproken te worden na het doen van boodschappen. Dat vond een vriendin toen ook nogal vreemd.
dinsdag 16 mei 2017 om 19:12
Ja daarin zie ik nu wel verschil. Of ik daarmee in haar privé/ werkruimte kom?zimi schreef: ↑16-05-2017 18:59Je zal het niet slecht bedoelen, maar ik zou er niet van gecharmeerd zijn. Zie je het verschil echt niet met een oproep via de radio?
Ik ben naar de personeelskantine gebracht door een personeelslid die mijn verhaal heeft gehoord en daar dus toestemming voor verleende. Verder stond op het briefje geen herleidbare persoonlijke informatie die de vrouw tegenover haar collega's in verlegenheid kon brengen. Het stond haar dus volledig vrij er niet op te reageren. Het komt wel dichtbij dat zie ik.
Ik weet niet wat er in vergelijkbare radio oproepen is verteld.
dinsdag 16 mei 2017 om 19:19
Ook daarover zijn de meningen sterk verdeeld. Hoe heb jij dat ervaren? Ik ben wel heel benieuwd.
Het ligt ook nogal aan de omstandigheden of het als ongewenst kan worden gezien. Ik heb er alles aan gedaan om mijn "inbreuk" te minimaliseren en blijkbaar heb ik dat goed gedaan.
dinsdag 16 mei 2017 om 19:25
Ik zou het verschil wel zien. Ik denk echter dat Ooitverlegen daarmee geen negatieve bedoelingen had, maar ik verplaats me in die vrouw, en dan denk ik dat er meerdere scenario's zijn.zimi schreef: ↑16-05-2017 18:59Je zal het niet slecht bedoelen, maar ik zou er niet van gecharmeerd zijn. Zie je het verschil echt niet met een oproep via de radio?
Sommige mannen kunnen de gok nemen om te kijken hoe het zich ontwikkelt, zonder dat ze in de problemen komen. Maar ikzelf niet. Ik moet daar echt mee oppassen.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 16 mei 2017 om 19:46
@ooitverlegen: dappere actie ooitverlegen, mijn petje af.
Ik snap ook de vrouwen die hier zeggen: We zitten hier niet op te wachten.
Maar ik denk als je vriendelijk en beleefd blijft dat heel veel kan. Zegt ze nee dan, kun je jezelf verontschuldigen.
"Sorry mevrouw, ik wilde graag even checken. Dank u wel voor uw tijd. Heb een fijne dag"
Het probleem met een radio-oproep is dat je niet weet wat er aan de hand is al je niks hoort. Heeft zij het niet gehoord of reageert ze niet omdat ze niet wil?
Ik wil ook een vrouw in mijn woonplaats vragen (voor een kop koffie, ik zie haar zo nu en dan), en ik bedenk me opeens dat ik het scenario dat ze nee zegt heel goed van te voren uit moet werken.
Ik snap ook de vrouwen die hier zeggen: We zitten hier niet op te wachten.
Maar ik denk als je vriendelijk en beleefd blijft dat heel veel kan. Zegt ze nee dan, kun je jezelf verontschuldigen.
"Sorry mevrouw, ik wilde graag even checken. Dank u wel voor uw tijd. Heb een fijne dag"
Het probleem met een radio-oproep is dat je niet weet wat er aan de hand is al je niks hoort. Heeft zij het niet gehoord of reageert ze niet omdat ze niet wil?
Ik wil ook een vrouw in mijn woonplaats vragen (voor een kop koffie, ik zie haar zo nu en dan), en ik bedenk me opeens dat ik het scenario dat ze nee zegt heel goed van te voren uit moet werken.
dinsdag 16 mei 2017 om 19:56
Leuk verhaaltje 'ooitverlegen',
Ik herinner me nu zelf ook iets.
Ik had op mijn werk regelmatig telefonisch contact met iemand. Ik dacht een leuk contact en had op een gegeven moment de stoute schoenen aangetrokken en hem een mail gestuurd, gezegd dat ik hem wel eens in het echt wilde zien.
Bleek dat hij helemaal niet wist wie ik was
Ik herinner me nu zelf ook iets.
Ik had op mijn werk regelmatig telefonisch contact met iemand. Ik dacht een leuk contact en had op een gegeven moment de stoute schoenen aangetrokken en hem een mail gestuurd, gezegd dat ik hem wel eens in het echt wilde zien.
Bleek dat hij helemaal niet wist wie ik was

dinsdag 16 mei 2017 om 21:27
@tonkje: Ben jij gekoppeld dan?
@Hans66: Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou een stuk riskanter is. Denk ook niet dat ik het nu allemaal zo weer zou doen.
@inkijk74: Dat is waar, niet iedereen zit daar op te wachten. Zeker niet de vrouwen die altijd worden aangesproken/ lastiggevallen. Maar er zijn genoeg vrouwen die deze ervaring niet hebben en op een normale manier aangesproken worden best oké vinden.
Haar voor een kop koffie vragen lijkt mij geen probleem en uitgaan van nee heb je, ja kun je krijgen prima. Ik had mijn vrouw ook vaker gezien in de supermarkt en dit gewoon in de brief geschreven. Een andere mogelijkheid zag ik ook niet echt want ik kwam thuis op het idee.
@hevig: Wat jammer! Maar verder alle vrouwen die een eerste stap zetten
@Hans66: Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou een stuk riskanter is. Denk ook niet dat ik het nu allemaal zo weer zou doen.
@inkijk74: Dat is waar, niet iedereen zit daar op te wachten. Zeker niet de vrouwen die altijd worden aangesproken/ lastiggevallen. Maar er zijn genoeg vrouwen die deze ervaring niet hebben en op een normale manier aangesproken worden best oké vinden.
Haar voor een kop koffie vragen lijkt mij geen probleem en uitgaan van nee heb je, ja kun je krijgen prima. Ik had mijn vrouw ook vaker gezien in de supermarkt en dit gewoon in de brief geschreven. Een andere mogelijkheid zag ik ook niet echt want ik kwam thuis op het idee.
@hevig: Wat jammer! Maar verder alle vrouwen die een eerste stap zetten

ooitverlegen wijzigde dit bericht op 16-05-2017 22:34
Reden: Preview opmaak is anders dan post
Reden: Preview opmaak is anders dan post
0.13% gewijzigd
woensdag 17 mei 2017 om 09:10
Nog een andere ervaring ga ik hier niet plaatsen omdat die voor mij bijzonder schaamtevol was. Deze zal het ongetwijfeld goed doen in het date blunder topic maar ik wil mezelf er niet nog een keer aan blootstellen.
.
Ruim een jaar geleden heb ik email contact gehad met een Duitse therapeut/ coach die zich heeft toegelegd op de groep mensen die grote problemen hebben een relatie aan te gaan (AB's). Hier kwam ook het onderwerp speciale wegen bewandelen ter sprake. Ik plak hieronder zijn vertaalde antwoord;
.
Je bent de eerste ex TV piraat die ik heb leren kennen!
Als ik jouw verhaal en tekstregels heb gelezen is mij opgevallen dat het blijkbaar helemaal niet zo zeldzaam is dat juist AB's, die in menselijk contact bijzonder veel angsten hebben, ook bijzonder moedig zijn om ongebruikelijke wegen te bewandelen.
Een cliënt heeft een keer een grote bos rode rozen gekocht om die in de stad met een glimlach gewoon aan vrouwen te geven.
Een andere cliënt is als zanger en gitarist van een rockband op tournee en doet aan improvisatietheater. Ik heb zelf als AB destijds enkele ongewone advertenties in de krant geplaatst. En bij een vrouw een brief onder de ruitenwisser gedaan en daar
een puzzeltocht van gemaakt. Het was niet zo spectaculair als jouw persoonlijke TV uitzending. Maar het is misschien dezelfde gedachte: Via de normale weg lukt het mij blijkbaar niet, dan heb ik een speciale manier nodig.
.
Ik ga er in ieder geval in de toekomst nog meer op letten deze bijzondere hulpbron aan AB's duidelijk te maken:
Met deze moed en deze vastberadenheid moet het toch vast en zeker mogelijk zijn de aller gevaarlijkste, donkerste en mysterieuze plaats in het universum te betreden: De eigen gevoelswereld. Ik kom als therapeut mee als u wilt.
.
Ruim een jaar geleden heb ik email contact gehad met een Duitse therapeut/ coach die zich heeft toegelegd op de groep mensen die grote problemen hebben een relatie aan te gaan (AB's). Hier kwam ook het onderwerp speciale wegen bewandelen ter sprake. Ik plak hieronder zijn vertaalde antwoord;
.
Je bent de eerste ex TV piraat die ik heb leren kennen!
Als ik jouw verhaal en tekstregels heb gelezen is mij opgevallen dat het blijkbaar helemaal niet zo zeldzaam is dat juist AB's, die in menselijk contact bijzonder veel angsten hebben, ook bijzonder moedig zijn om ongebruikelijke wegen te bewandelen.
Een cliënt heeft een keer een grote bos rode rozen gekocht om die in de stad met een glimlach gewoon aan vrouwen te geven.
Een andere cliënt is als zanger en gitarist van een rockband op tournee en doet aan improvisatietheater. Ik heb zelf als AB destijds enkele ongewone advertenties in de krant geplaatst. En bij een vrouw een brief onder de ruitenwisser gedaan en daar
een puzzeltocht van gemaakt. Het was niet zo spectaculair als jouw persoonlijke TV uitzending. Maar het is misschien dezelfde gedachte: Via de normale weg lukt het mij blijkbaar niet, dan heb ik een speciale manier nodig.
.
Ik ga er in ieder geval in de toekomst nog meer op letten deze bijzondere hulpbron aan AB's duidelijk te maken:
Met deze moed en deze vastberadenheid moet het toch vast en zeker mogelijk zijn de aller gevaarlijkste, donkerste en mysterieuze plaats in het universum te betreden: De eigen gevoelswereld. Ik kom als therapeut mee als u wilt.

woensdag 17 mei 2017 om 09:32
Dat verschilde per situatie. Als iemand 'gewoon' doet en na mijn afwijzing niet blijft doordrammen, heb ik er geen problemen mee. Soms volgt er nog een leuk gesprekje.ooitverlegen schreef: ↑16-05-2017 19:19Ook daarover zijn de meningen sterk verdeeld. Hoe heb jij dat ervaren? Ik ben wel heel benieuwd.
Het hangt ook wel van mijn bui af, als ik moe ben en alleen even snel wat boodschappen wil halen, dan zit ik er echt niet op te wachten om aangesproken worden.

woensdag 17 mei 2017 om 09:39
Ja precies, als iemand gewoon vriendelijk en beleefd is kan er veel. Gewoon een 'ik wilde een gokje wagen, nog een fijne dag' en dan weer ieder zijn weegs gaan. Ik denk dat de meeste vrouwen daar niet zoveel problemen mee hebben. Hoewel er altijd bij zijn die dan alsnog onaardig reageren.inkijk74 schreef: ↑16-05-2017 19:46Ik snap ook de vrouwen die hier zeggen: We zitten hier niet op te wachten.

woensdag 17 mei 2017 om 10:02

woensdag 17 mei 2017 om 10:04
Wat bedoel je?ooitverlegen schreef: ↑17-05-2017 10:02Dat maakt misschien duidelijk dat het niet de "normale" manier is.