Fulltime werken als moeder
woensdag 17 mei 2017 om 12:38
En ja hoor, dan krijg ik ineens een aanbieding voor een onwijs leuke baan maar het is fulltime. Een vrij zelfstandige functie in mijn woonplaats dus geen reistijd en begin pas om 10.00hr .
Het lijkt me geweldig maarja.....Kan ik dat wel maken als moeder?
We kunnen gebruik maken van een gastouder aan huis waardoor er geen geleur is met bso e.d. en mijn man is altijd 1 dag thuis.
Nogmaals, is het niet zielig voor kinderen als ik de baan accepteer?
Het zou zoveel betekenen voor mij op persoonlijk vlak en het geld kunnen we goed gebruiken....
Het lijkt me geweldig maarja.....Kan ik dat wel maken als moeder?
We kunnen gebruik maken van een gastouder aan huis waardoor er geen geleur is met bso e.d. en mijn man is altijd 1 dag thuis.
Nogmaals, is het niet zielig voor kinderen als ik de baan accepteer?
Het zou zoveel betekenen voor mij op persoonlijk vlak en het geld kunnen we goed gebruiken....
woensdag 17 mei 2017 om 18:04
Moeten ze dat beiden wel kunnen. Ook veel mensen hebben banen waarin dat niet kan namelijk.
OF dat ze wel thuis kunne werken maar gewoon de telefoon moeten beantwoorden, de klanten te woord staan ect en dus niet op elk gewenst moment even weg kunnen.
Het klinkt allemaal leuk maar voor een groot deel werkt dat echt nog steeds niet zo.
woensdag 17 mei 2017 om 18:07
Aanleg, hou toch op. Koken kan je leren.sssssst schreef: ↑17-05-2017 14:37Jeetje wat een geneuzel over dat koken. Man kan hier veel. Maar koken en de was doe ik. Hij mist een gen daarvoor ofzo, mijn schoonmoeder kan het namelijk ook niet. Is in mijn ogen dus niet zo zeer een man of vrouw gebonden, maar míjn man heeft nul aanleg daarvoor.
Eens dat mannen en vrouwen samen moeten zorgen, maar wij verdelen dan wel de taken zó dat ieder doet waar hij goed in is. Ik sta liever een half uurtje eerder op om alvast iets voor te bereiden voor het eten, dan dagelijks mijn man laten koken.
woensdag 17 mei 2017 om 18:13
Fee-de-Goede schreef: ↑17-05-2017 18:04Moeten ze dat beiden wel kunnen. Ook veel mensen hebben banen waarin dat niet kan namelijk.
OF dat ze wel thuis kunne werken maar gewoon de telefoon moeten beantwoorden, de klanten te woord staan ect en dus niet op elk gewenst moment even weg kunnen.
Het klinkt allemaal leuk maar voor een groot deel werkt dat echt nog steeds niet zo.
Dat kan je niet zo stellen. Ligt echt aan de sector waarin je werkt. Nee, in de zorg bijvoorbeeld wordt het lastig. Maar veel andere sectoren wordt het steeds gewoner. Ik zie op het schoolplein niet anders.
woensdag 17 mei 2017 om 18:13
Ja, zeg dat zou wat zijn, ze kunnen wel werken maar een bord macaroni is echt te moeilijk hoor... dat is niet aan te leren. en doen wat je beter ligt of leuker vind?
Ik vond nooit iets leuks aan koken. Of welk huishoudelijk klusje ook. Of andere klusjes.
Het meeste heb ik gewoon geleerd. Net als bijna ieder ander. Waarom zouden mannen dat niet kunnen?
Omdat er altijd dames zullen zijn die het dan toch maar voor ze gaan doen.
Ik vond nooit iets leuks aan koken. Of welk huishoudelijk klusje ook. Of andere klusjes.
Het meeste heb ik gewoon geleerd. Net als bijna ieder ander. Waarom zouden mannen dat niet kunnen?
Omdat er altijd dames zullen zijn die het dan toch maar voor ze gaan doen.
woensdag 17 mei 2017 om 18:16
Retail, bouw, elektra enz. Zeg maar de meeste niet kantoorbanen. En ook bij kantoorbanen is thuiswerk helaas nog steeds vaak niet mogelijk of de werkgever wil er niet aan. Vaak onterecht hoor.
De paar dames en heren die ik ken die wel thuiswerken mogen dus niet zomaar weg. Callcenters/klantenservice/ IT.
Ik ben het met je eens dat het voor een deel van de werkende ouders beter geregeld is. Maar voor heel veel mensen is thuiswerken en dan ook nog de uren zelf indelen, echt niet aan de orde.
Dus dan zou ik proberen beide minder te werken en de taken in en om huis en zorg ook eerlijk te verdelen.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 18:23
11.64% gewijzigd
woensdag 17 mei 2017 om 18:21
De mensen zouden hier lachen als ik vanaf nu mijn boekhouding van thuis uit doe en niet meer bereikbaar ben.
En mijn collega zal ook lachen als ik telkens de helft van de kast (mappen) mee naar huis neem.
Ze heeft ze zelf ook continu nodig en nee, we weten echt niet op voorhand wie welke map wanneer ...
En de telefoon die de hele dag aldoor gaat met vragen van mensen ... ook maar straal negeren?
Hier is thuiswerk een halve dag per week voor 8 van de 70 man personeel een optie. En dan nog enkel in de kalme periodes.
Te verwaarlozen dus.
En mijn collega zal ook lachen als ik telkens de helft van de kast (mappen) mee naar huis neem.
Ze heeft ze zelf ook continu nodig en nee, we weten echt niet op voorhand wie welke map wanneer ...
En de telefoon die de hele dag aldoor gaat met vragen van mensen ... ook maar straal negeren?
Hier is thuiswerk een halve dag per week voor 8 van de 70 man personeel een optie. En dan nog enkel in de kalme periodes.
Te verwaarlozen dus.
woensdag 17 mei 2017 om 18:22
Ja als je als man maar lang genoeg volhoudt dan trapt vrouwlief er nog in ook.Fee-de-Goede schreef: ↑17-05-2017 18:13Ja, zeg dat zou wat zijn, ze kunnen wel werken maar een bord macaroni is echt te moeilijk hoor... dat is niet aan te leren. en doen wat je beter ligt of leuker vind?
Omdat er altijd dames zullen zijn die het dan toch maar voor ze gaan doen.![]()
woensdag 17 mei 2017 om 18:23
Nee hoor ik doe het vooral voor mezelf. We zijn het er gewoon over eens dat we lekkerder eten als ik kook. Het kost ook veel minder tijd en geeft veel minder rotzooi. Win, win, win. En met heel veel oefenen zal het resultaat echt wel verbeteren, maar dat hebben we geen zin in. Kan toch?Fee-de-Goede schreef: ↑17-05-2017 18:13Ja, zeg dat zou wat zijn, ze kunnen wel werken maar een bord macaroni is echt te moeilijk hoor... dat is niet aan te leren. en doen wat je beter ligt of leuker vind?
Omdat er altijd dames zullen zijn die het dan toch maar voor ze gaan doen.![]()
woensdag 17 mei 2017 om 18:25
Ja en zal ik je dan nu de cijfers van mijn werkgever geven? Wat probeer je nou met je semi-sarcastische post te zeggen?TinyBel schreef: ↑17-05-2017 18:21De mensen zouden hier lachen als ik vanaf nu mijn boekhouding van thuis uit doe en niet meer bereikbaar ben.
Te verwaarlozen dus.
woensdag 17 mei 2017 om 18:25
Eens.Fee-de-Goede schreef: ↑17-05-2017 18:16Retail, bouw, elektra enz. Zeg maar de meeste niet kantoorbanen. En ook bij kantoorbanen is thuiswerk helaas nog steeds vaak niet mogelijk of de werkgever wil er niet aan. Vaak onterecht hoor.
De paar dames en heren die ik ken die wel thuiswerken mogen dus niet zomaar weg. Callcenters/klantenservice/ IT.
Ik ben het met je eens dat het voor een deel van de werkende ouders beter geregeld is. Maar voor heel veel mensen is thuiswerken en dan ook nog de uren zelf indelen, echt niet aan de orde.
Dus dan zou ik proberen beide minder te werken en de taken in en om huis en zorg ook eerlijk te verdelen.
woensdag 17 mei 2017 om 18:26
De keuken ontploft hier toch echt en na 3 uur heb ik nog geen eten als ik man laat doen.
Zelfde met de wasmachine. Die heeft hij ooit effectief kapot gekregen omdat hij zo graag "de was wou doen".
Heb hem dat ding vroeger 100 keer proberen uit te leggen, maar na 700 euro voor een nieuwe wasmachine ... was mijn zin wel over.
Hij mag de was ophangen en afwassen. Zal ik met veel liefde wel koken en de wasmachine aanzetten.
Zelfde met de wasmachine. Die heeft hij ooit effectief kapot gekregen omdat hij zo graag "de was wou doen".
Heb hem dat ding vroeger 100 keer proberen uit te leggen, maar na 700 euro voor een nieuwe wasmachine ... was mijn zin wel over.
Hij mag de was ophangen en afwassen. Zal ik met veel liefde wel koken en de wasmachine aanzetten.
woensdag 17 mei 2017 om 18:33
Helemaal mee eens. Mijn beide ouders hebben altijd allebei fulltime gewerkt, en heb een super band met hen. Vriendinnen van mij wiens moeder huismoeder was hebben een veel minder goede band. Het zegt dus echt niks.
-
woensdag 17 mei 2017 om 18:47
Nee, natuurlijk kan je dit niet doen. Een goede moeder zit thuis met een pot thee te wachten totdat de kinderen uit school komen. En als de kinderen daar te groot voor zijn geworden hoor je in een zwart gat te vallen omdat je niets meer te doen hebt....
Oftewel: gewoon doen natuurlijk. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans dat je de rest van je leven leuk werk hebt.
Oftewel: gewoon doen natuurlijk. Hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans dat je de rest van je leven leuk werk hebt.
woensdag 17 mei 2017 om 18:58
woensdag 17 mei 2017 om 19:00
Op mijn afdeling vragen ze of je niet op kantoor wilt komen wonen als je er meer dan drie dagen bent. De meeste mensen zijn er hooguit twee dagen, soms minder. We hebben wel allemaal een mobiele telefoon en een laptop waarmee we vanaf elke locatie op het netwerk kunnen. Zelfs onze secretaresses werken een dag per week thuis, mits het secretariaat fysiek bemand blijft.TinyBel schreef: ↑17-05-2017 18:21De mensen zouden hier lachen als ik vanaf nu mijn boekhouding van thuis uit doe en niet meer bereikbaar ben.
Te verwaarlozen dus.
Fysieke dossiers raken echt uit de tijd. Zelfs bij ons grijze legioen verdwijnen die langzamerhand. Maar er blijven natuurlijk altijd beroepen waarbij je niet thuis kunt werken.
woensdag 17 mei 2017 om 19:02
Ik kook ook vaker dan man, om vergelijkbare redenen. Maar als hij een vrije dag heeft terwijl ik die dag heb gewerkt mag ie toch mooi koken hoor. Dan eten we maar een dagje wat later, en wat minder lekker. Zo'n feest vind ik het nou ook weer niet om na een dag buffelen meteen de keuken in te moeten duiken.sssssst schreef: ↑17-05-2017 18:23Nee hoor ik doe het vooral voor mezelf. We zijn het er gewoon over eens dat we lekkerder eten als ik kook. Het kost ook veel minder tijd en geeft veel minder rotzooi. Win, win, win. En met heel veel oefenen zal het resultaat echt wel verbeteren, maar dat hebben we geen zin in. Kan toch?
woensdag 17 mei 2017 om 19:35
Ik hou ook niet van koken en kan het ook niet goed. Echter uiteraard kan je het heus wel leren, zeker de basis is niet zo moeilijk. Ik heb het mezelf ook aangeleerd. Ik vind het nog steeds niet leuk en ik kan het nog steeds niet zo goed maar uiteraard kan ik wel een maaltijd op tafel zetten. Wat niet wegneemt dat mijn man meestal kookt, hij vindt het leuker en kookt beter dus win/win.
Echter als hij een keer laat thuis is of zo dan gaan we uiteraard niet lijdzaam af zitten wachten totdat hij thuis komt. Dan kook ik gewoon en dat is ook prima.
Je kan best je voorkeuren hebben in huishoudelijke taken en het zo verdelen maar een zekere flexibiliteit is daarin wel handig. Dat verwachten we hier wel van elkaar, dat we gewoon elkaars taken overnemen als dat zo uitkomt en dat niet het hele huishouden dan stil staat.
Echter als hij een keer laat thuis is of zo dan gaan we uiteraard niet lijdzaam af zitten wachten totdat hij thuis komt. Dan kook ik gewoon en dat is ook prima.
Je kan best je voorkeuren hebben in huishoudelijke taken en het zo verdelen maar een zekere flexibiliteit is daarin wel handig. Dat verwachten we hier wel van elkaar, dat we gewoon elkaars taken overnemen als dat zo uitkomt en dat niet het hele huishouden dan stil staat.
woensdag 17 mei 2017 om 19:37
Wij hebben trouwens wel het geluk dat we een functie hebben waarin we goed thuis kunnen werken, en dat ook zeker elke week een of twee dagen doen. De kinderen gaan dan wel naar de opvang (zeker de jongste, de oudsten zijn nu op een leeftijd dat ze prima zich thuis kunnen vermaken en hun eigen gang gaan als wij hier zitten te werken) maar het scheelt in reistijd en dergelijke.
woensdag 17 mei 2017 om 19:51
zusters schreef: ↑17-05-2017 16:11Ik heb besloten om sowieso op gesprek te gaan en te bespreken of er nog enige mogelijkheden zijn als er bijv. voorstellingen,doktersbezoek van de kinderen plaatsvinden. Niet geschoten is altijd mis tenslotte.
Wat betreft mijn partner ; het zal voor hem behoorlijk aanpassen worden maar ik denk wel dat we eruit komen. Die schulden lopen en we hebben uitgerekend dat we er over x aantal jaar helemaal vanaf zijn maar dat is wel makkelijk gedacht want als hij zijn baan verliest hebben we een probleem en ik wio er gewoon zsm vanaf zijn.
Mijn partner en koken is een drama: als hij on 5hr begint staat het eten met een beetje gsluk om 8hr op tafel, totaal niet handig dus.
De oppas heeft me al vezegd: Doen jih! Dit is precies wat je nodig hebt.dus
Ik heb ook n tijd 40 uur gewerkt, inmiddels 28 wat me een stuk beter bevalt juist omdat er meer rust is voor mijn kind en ik idd niks meer hoef te missen en het makkelijker is met afspreken en haar sport. Tip voor jou: toen ik 40 uur ben gaan werken heb ik gevraagd of ik (net als in sommige cao's gebruikelijk) op eigen kosten 2 ADV uren per week mocht opbouwen zodat ik wat meer ruimte had. Dat was geen probleem en ik heb het om die reden 2 jaar volgehouden. Kon net wat vaker n paar uur verlof nemen waar nodig of wat extra vrije dagen in de schoolvakanties.
woensdag 17 mei 2017 om 19:52
zusters schreef: ↑17-05-2017 16:11Ik heb besloten om sowieso op gesprek te gaan en te bespreken of er nog enige mogelijkheden zijn als er bijv. voorstellingen,doktersbezoek van de kinderen plaatsvinden. Niet geschoten is altijd mis tenslotte.
Wat betreft mijn partner ; het zal voor hem behoorlijk aanpassen worden maar ik denk wel dat we eruit komen. Die schulden lopen en we hebben uitgerekend dat we er over x aantal jaar helemaal vanaf zijn maar dat is wel makkelijk gedacht want als hij zijn baan verliest hebben we een probleem en ik wio er gewoon zsm vanaf zijn.
Mijn partner en koken is een drama: als hij on 5hr begint staat het eten met een beetje gsluk om 8hr op tafel, totaal niet handig dus.
De oppas heeft me al vezegd: Doen jih! Dit is precies wat je nodig hebt.dus
Ik heb ook n tijd 40 uur gewerkt, inmiddels 28 wat me een stuk beter bevalt juist omdat er meer rust is voor mijn kind en ik idd niks meer hoef te missen en het makkelijker is met afspreken en haar sport. Tip voor jou: toen ik 40 uur ben gaan werken heb ik gevraagd of ik (net als in sommige cao's gebruikelijk) op eigen kosten 2 ADV uren per week mocht opbouwen zodat ik wat meer ruimte had. Dat was geen probleem en ik heb het om die reden 2 jaar volgehouden. Kon net wat vaker n paar uur verlof nemen waar nodig of wat extra vrije dagen in de schoolvakanties.
woensdag 17 mei 2017 om 20:11
Ik denk dat ze bij het UWV werkt
Maar.. hoezo kàn je man echt niet de was doen en koken? Hij kan dan ook geen andere apparaten bedienen neem ik aan? TV? Auto? Die pak je ook van hem af omdat ze anders stuk gaan? En iets plannen kan hij ook niet, en daarom niet koken? Dus hij werkt bij de sociale werkplaats denk ik?
Maar goed, misschien zit er daadwerkelijk in sommige huizen een jaren 50 time-portal (vandaar ook de mappen en de vaste lijn). Ik kan me niet voorstellen dat je anno 2017 kiest voor een relatie waarin je de ander als een kind ziet.
woensdag 17 mei 2017 om 20:44
nessemeisje schreef: ↑17-05-2017 16:22Echt níet beginnen over doktersafspraken en voorstellingen en andere kindgerelateerde zaken. Zou je man dat ook doen bij een sollicitatiegesprek? Nee, absoluut niet. Het toont alleen maar dat je je prioriteiten niet helemaal op een rijtje hebt. Als mijn dochters iets hebben, neem ik of man er een uurtje vrij voor. Soms haal ik dat weer in, anders neem ik verlof op.
Of ben jij hier ook als enige verantwoordelijk voor, omdat jij als moeder zijnde kennelijk de enige ouder-in-functie bent?
Jullie hebben verdorie schulden! Je bent het aan degenen waar je een schuld bij hebt uitstaan gewoon moreel verplicht om alles op alles te zetten om je schulden af te betalen.
Na... ik denk dat een beetje financiële instelling echt niet klaagt als je alleen maar rente betaalt en niet aflost hoor.
woensdag 17 mei 2017 om 20:51
Ik moet eerlijk zeggen, dat het bij ons ook mijn taak is om te bedenken wat we wanneer eten. Man kookt op zijn vrije dag genoeg voor twee dagen en in het weekend doet hij de rotklusjes (boontjes afhalen, aardappels schillen, whatever) zodat ik lekker kan kokensssssst schreef: ↑17-05-2017 18:23Nee hoor ik doe het vooral voor mezelf. We zijn het er gewoon over eens dat we lekkerder eten als ik kook. Het kost ook veel minder tijd en geeft veel minder rotzooi. Win, win, win. En met heel veel oefenen zal het resultaat echt wel verbeteren, maar dat hebben we geen zin in. Kan toch?
Hij vouwt het grootste deel van de was op, daar heb ik echt een spuughekel aan.