Vraag over contract
vrijdag 19 mei 2017 om 08:37
Ten eerste: ga op zoek naar een andere baan, deze week nog. Onder deze omstandigheden ga je het niet vol houden.
Ten tweede: ik zou toch echt gewoon reageren op HRM met het bericht dat hun laatste bericht jou niet helemaal duidelijk is, jij hebt hier een contract waarin staat dat je voor onbepaalde tijd bent aangesteld. Je moet toch die confrontatie een keer aan. Ik zou wel vandaag nog een jurist raadplegen, die heeft ongetwijfeld vaker met dit bijltje gehakt.
Ten tweede: ik zou toch echt gewoon reageren op HRM met het bericht dat hun laatste bericht jou niet helemaal duidelijk is, jij hebt hier een contract waarin staat dat je voor onbepaalde tijd bent aangesteld. Je moet toch die confrontatie een keer aan. Ik zou wel vandaag nog een jurist raadplegen, die heeft ongetwijfeld vaker met dit bijltje gehakt.
vrijdag 19 mei 2017 om 08:58
vrijdag 19 mei 2017 om 09:01
patchouli_ schreef: ↑19-05-2017 08:34Zou het kunnen zijn dat je wel een aanstelling hebt voor onbepaalde tijd maar dat er een jaarcontract geldt voor deze functie?
Dit dus. Zo werkt het bij ons in ieder geval.
vrijdag 19 mei 2017 om 09:03
Heb je een rechtsbijstand verzekering die je kan bellen als je er niet uit komt?
Het kan zijn dat het is zoals Star en Patchouli zeggen, zou dat eerst nog even uitzoeken.
Maar wat je ook doet, zeg nog niet dat je eigenlijk wat anders wil.
Het kan zijn dat het is zoals Star en Patchouli zeggen, zou dat eerst nog even uitzoeken.
Maar wat je ook doet, zeg nog niet dat je eigenlijk wat anders wil.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 09:06
4.31% gewijzigd
vrijdag 19 mei 2017 om 09:04
En dit inderdaad.Fee-de-Goede schreef: ↑19-05-2017 09:03
Maar wat je ook doet, zeg nog niet dat je eigenlijk wat anders wil.
vrijdag 19 mei 2017 om 09:44
Ik heb een rechtsbijstand en kan ze zo bellen als ik thuis kom.
Ik heb het plan om alles even op papier te zetten voor mezelf. Alvast mijn dossier opbouwen. Ik stuur mailtjes al door naar mn prive adres zodat ik er altijd bij kan....
Ik heb het plan om alles even op papier te zetten voor mezelf. Alvast mijn dossier opbouwen. Ik stuur mailtjes al door naar mn prive adres zodat ik er altijd bij kan....
anoniem_85823 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 17:01
39.90% gewijzigd
vrijdag 19 mei 2017 om 10:05
Laat de aanstellingbrieven idd even checken door een arbeidsrechtspecialist want dit soort zaken luistert nauw.
Verder zou ik je adviseren om vast na te denken over wat jij kunt doen om de situatie te verbeteren. Zou je bijv baat kunnen hebben bij extra training of coaching oid om alsnog in deze functie te slagen?
Verder zou ik je adviseren om vast na te denken over wat jij kunt doen om de situatie te verbeteren. Zou je bijv baat kunnen hebben bij extra training of coaching oid om alsnog in deze functie te slagen?
vrijdag 19 mei 2017 om 12:18
Als je hiervoor al bij dezelfde werkgever in dienst was, is ook nog iets anders van belang: hoeveel contractperiode's (dus hoeveel contracten) heb je toen al gehad bij deze werkgever? Mocht dit namelijk je derde overeenkomst zijn dan is dit al automatisch een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Mocht het niet zo zijn dan vind ik het lastig om te beoordelen wat jouw rechtspositie is. Kun je exact omschrijven wat er in de laatste overeenkomst staat ten aanzien van de duur? De laatst getekende weegt zwaarder dan de daarvoor getekende overeenkomsten.
Overigens nooit zeggen dat je zelf wel weg zou willen gaan; in het ergste geval (dus je wil echt weg en geen conflict) voorstellen een vaststellingsovereenkomst op te maken.
Mocht het niet zo zijn dan vind ik het lastig om te beoordelen wat jouw rechtspositie is. Kun je exact omschrijven wat er in de laatste overeenkomst staat ten aanzien van de duur? De laatst getekende weegt zwaarder dan de daarvoor getekende overeenkomsten.
Overigens nooit zeggen dat je zelf wel weg zou willen gaan; in het ergste geval (dus je wil echt weg en geen conflict) voorstellen een vaststellingsovereenkomst op te maken.
vrijdag 19 mei 2017 om 12:37
Tadderak30 schreef: ↑19-05-2017 12:18Als je hiervoor al bij dezelfde werkgever in dienst was, is ook nog iets anders van belang: hoeveel contractperiode's (dus hoeveel contracten) heb je toen al gehad bij deze werkgever? Mocht dit namelijk je derde overeenkomst zijn dan is dit al automatisch een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Dat is in deze kwestie helemaal niet relevant want TO is wezenlijk ander werk gaan doen (van uitvoerend naar leidinggevend) en dat betekent dat de teller opnieuw mag worden opgestart.
vrijdag 19 mei 2017 om 12:50
Oh, absoluut wel. Dat is al 2 jaar niet meer het geval.-NummerZoveel- schreef: ↑19-05-2017 12:37Dat is in deze kwestie helemaal niet relevant want TO is wezenlijk ander werk gaan doen (van uitvoerend naar leidinggevend) en dat betekent dat de teller opnieuw mag worden opgestart.
vrijdag 19 mei 2017 om 13:06
Nee hoor, de regels zijn alleen iets specifieker uitgelegd. Zie hier: https://www.arbeidsrechter.nl/gewijzigd ... ereenkomst
vrijdag 19 mei 2017 om 13:53
Dank je voor je tip. Dat doe ik inderdaad. Heb recent al een verzoek gedaan. Heel verhaal. Mijn inzet zal blijven, ik heb m'n naam hoog en ben niet zo dat ik mezelf wil drukken. Wil alleen rust in mijn hoofd en niet constant dit gedoe erbij hebben. Die paar honderd euro zijn dat niet waard.-NummerZoveel- schreef: ↑19-05-2017 10:05Laat de aanstellingbrieven idd even checken door een arbeidsrechtspecialist want dit soort zaken luistert nauw.
Verder zou ik je adviseren om vast na te denken over wat jij kunt doen om de situatie te verbeteren. Zou je bijv baat kunnen hebben bij extra training of coaching oid om alsnog in deze functie te slagen?
vrijdag 19 mei 2017 om 13:56
Volgens mij mag dit helemaal niet.......positivodo schreef: ↑19-05-2017 09:47Ja, daar moest ik afstand van doen. Dat vond ik niet erg want die functie wilde ik ook niet meer. En ik wist dat het een gok was maar die durfde ik aan. Het was ineens een grote stap vooruit en anders was ik toen al weggegaan, ik had voor ogen wat ik wilde.
In mijn contract wordt ook mijn functie benoemd. Ben aan gesteld echt in die functie.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!