Werk & Studie alle pijlers

Vraag over contract

19-05-2017 08:17 19 berichten
Korte versie:
Ik heb verschillende documenten mbt mijn contract. De laatste is het gunstigste maar die is niet zoals afgesproken. Bovendien twijfel ik over mijn persoon in deze organisatie.
anoniem_85823 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 17:00
91.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou het kunnen zijn dat je wel een aanstelling hebt voor onbepaalde tijd maar dat er een jaarcontract geldt voor deze functie?
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste: ga op zoek naar een andere baan, deze week nog. Onder deze omstandigheden ga je het niet vol houden.

Ten tweede: ik zou toch echt gewoon reageren op HRM met het bericht dat hun laatste bericht jou niet helemaal duidelijk is, jij hebt hier een contract waarin staat dat je voor onbepaalde tijd bent aangesteld. Je moet toch die confrontatie een keer aan. Ik zou wel vandaag nog een jurist raadplegen, die heeft ongetwijfeld vaker met dit bijltje gehakt.
Ik zou aangeven dat je een contract hebt voor onbepaalde tijd en dat je nu in de war bent. Dat je misschien weg wil zou ik even niet uiten.

Een vast contract geeft je meer rechten nu en als ze toch van je af willen zonder dat jij nog wat anders hebt.
Ik zou wel op zoek gaan naar wat anders.
De uitvoerende functie, had je daar een vast contract?
patchouli_ schreef:
19-05-2017 08:34
Zou het kunnen zijn dat je wel een aanstelling hebt voor onbepaalde tijd maar dat er een jaarcontract geldt voor deze functie?

Dit dus. Zo werkt het bij ons in ieder geval.
Heb je een rechtsbijstand verzekering die je kan bellen als je er niet uit komt?

Het kan zijn dat het is zoals Star en Patchouli zeggen, zou dat eerst nog even uitzoeken.
Maar wat je ook doet, zeg nog niet dat je eigenlijk wat anders wil.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 09:06
4.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je rechtsbijstand voor arbeidszaken? Ik zou het daar eens voorleggen.
Als leek denk ik dat jouw contract voor onbepaalde tijd is, dat is het laatste contract en het is ondertekend door je leidinggevende.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
19-05-2017 09:03

Maar wat je ook doet, zeg nog niet dat je eigenlijk wat anders wil.
En dit inderdaad.
Ik heb een rechtsbijstand en kan ze zo bellen als ik thuis kom.

Ik heb het plan om alles even op papier te zetten voor mezelf. Alvast mijn dossier opbouwen. Ik stuur mailtjes al door naar mn prive adres zodat ik er altijd bij kan....
anoniem_85823 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 17:01
39.90% gewijzigd
In mijn contract wordt ook mijn functie benoemd. Ben aan gesteld echt in die functie.
anoniem_85823 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 17:02
69.37% gewijzigd
Laat de aanstellingbrieven idd even checken door een arbeidsrechtspecialist want dit soort zaken luistert nauw.

Verder zou ik je adviseren om vast na te denken over wat jij kunt doen om de situatie te verbeteren. Zou je bijv baat kunnen hebben bij extra training of coaching oid om alsnog in deze functie te slagen?
Alle reacties Link kopieren
Als je hiervoor al bij dezelfde werkgever in dienst was, is ook nog iets anders van belang: hoeveel contractperiode's (dus hoeveel contracten) heb je toen al gehad bij deze werkgever? Mocht dit namelijk je derde overeenkomst zijn dan is dit al automatisch een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
Mocht het niet zo zijn dan vind ik het lastig om te beoordelen wat jouw rechtspositie is. Kun je exact omschrijven wat er in de laatste overeenkomst staat ten aanzien van de duur? De laatst getekende weegt zwaarder dan de daarvoor getekende overeenkomsten.
Overigens nooit zeggen dat je zelf wel weg zou willen gaan; in het ergste geval (dus je wil echt weg en geen conflict) voorstellen een vaststellingsovereenkomst op te maken.
Tadderak30 schreef:
19-05-2017 12:18
Als je hiervoor al bij dezelfde werkgever in dienst was, is ook nog iets anders van belang: hoeveel contractperiode's (dus hoeveel contracten) heb je toen al gehad bij deze werkgever? Mocht dit namelijk je derde overeenkomst zijn dan is dit al automatisch een overeenkomst voor onbepaalde tijd.

Dat is in deze kwestie helemaal niet relevant want TO is wezenlijk ander werk gaan doen (van uitvoerend naar leidinggevend) en dat betekent dat de teller opnieuw mag worden opgestart.
Alle reacties Link kopieren
-NummerZoveel- schreef:
19-05-2017 12:37
Dat is in deze kwestie helemaal niet relevant want TO is wezenlijk ander werk gaan doen (van uitvoerend naar leidinggevend) en dat betekent dat de teller opnieuw mag worden opgestart.
Oh, absoluut wel. Dat is al 2 jaar niet meer het geval.
Tadderak30 schreef:
19-05-2017 12:50
Oh, absoluut wel. Dat is al 2 jaar niet meer het geval.
Nee hoor, de regels zijn alleen iets specifieker uitgelegd. Zie hier: https://www.arbeidsrechter.nl/gewijzigd ... ereenkomst
Rechtsbijstand gaat het uitzoeken.
anoniem_85823 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 17:03
84.19% gewijzigd
-NummerZoveel- schreef:
19-05-2017 10:05
Laat de aanstellingbrieven idd even checken door een arbeidsrechtspecialist want dit soort zaken luistert nauw.

Verder zou ik je adviseren om vast na te denken over wat jij kunt doen om de situatie te verbeteren. Zou je bijv baat kunnen hebben bij extra training of coaching oid om alsnog in deze functie te slagen?
Dank je voor je tip. Dat doe ik inderdaad. Heb recent al een verzoek gedaan. Heel verhaal. Mijn inzet zal blijven, ik heb m'n naam hoog en ben niet zo dat ik mezelf wil drukken. Wil alleen rust in mijn hoofd en niet constant dit gedoe erbij hebben. Die paar honderd euro zijn dat niet waard.
Alle reacties Link kopieren
positivodo schreef:
19-05-2017 09:47
Ja, daar moest ik afstand van doen. Dat vond ik niet erg want die functie wilde ik ook niet meer. En ik wist dat het een gok was maar die durfde ik aan. Het was ineens een grote stap vooruit en anders was ik toen al weggegaan, ik had voor ogen wat ik wilde.

In mijn contract wordt ook mijn functie benoemd. Ben aan gesteld echt in die functie.
Volgens mij mag dit helemaal niet.......
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven