Unisex babynamen
zaterdag 7 februari 2009 om 12:58
zaterdag 7 februari 2009 om 12:59
quote:liva schreef op 07 februari 2009 @ 12:54:
Mijn neef heet kelly....
En mijn andere neef heet sinclaire...
( eerlijk gezegd vind ik kelly nog wel kunnen,
Maar sinclaire...
Dat vond ik toch iets ver gaan voor mijn neefje, Maar goed oom en tante zijn er gelukkig mee..)Hopelijk is je neefje er ook gelukkig mee
Mijn neef heet kelly....
En mijn andere neef heet sinclaire...
( eerlijk gezegd vind ik kelly nog wel kunnen,
Maar sinclaire...
zaterdag 7 februari 2009 om 13:04
[quote]lolapaloeza schreef op 07 februari 2009 @ 12:36:
[...]
Het is ook niet Sjors, stelletje trainingspakken, maar George, en in principe voor een jongen, met de uitzondering van George Sand, wat toch echt een vrouw was
Gezien het beperkte referentiekader van sommigen bekroop mij ook al even de vraag wie er hier nu de trainspakkendragers zijn .
Overigens heb ik George, naar George Sand, ooit ook prachtig gevonden voor een meisje, evenals Lou (naar Lou Andreas von Salomé dus). Voor Sjors zou ik dan weer nooit kiezen. Maar ik hou niet zo van dat al te stoere en vlotte voor meisjes, wel van krachtige namen met mooie betekenis en herkomst.
[...]
Het is ook niet Sjors, stelletje trainingspakken, maar George, en in principe voor een jongen, met de uitzondering van George Sand, wat toch echt een vrouw was
Gezien het beperkte referentiekader van sommigen bekroop mij ook al even de vraag wie er hier nu de trainspakkendragers zijn .
Overigens heb ik George, naar George Sand, ooit ook prachtig gevonden voor een meisje, evenals Lou (naar Lou Andreas von Salomé dus). Voor Sjors zou ik dan weer nooit kiezen. Maar ik hou niet zo van dat al te stoere en vlotte voor meisjes, wel van krachtige namen met mooie betekenis en herkomst.
zaterdag 7 februari 2009 om 13:04
Ik zou mijn kind nooit een unisex naam geven. Dit komt omdat ik zelf zo'n soort naam heb en neem het mijn ouders nog steeds kwalijk dat ze niks leukers konden verzinnen voor mij!
Bovendien is het verwarrend voor andere mensen. Het is niet echt tof als je op school bij voorbaat bij de jongens wordt ingedeeld op basis van de namenlijst...
Bovendien is het verwarrend voor andere mensen. Het is niet echt tof als je op school bij voorbaat bij de jongens wordt ingedeeld op basis van de namenlijst...
zaterdag 7 februari 2009 om 13:23
Overigens zijn Senne en Jonne toch echt jongensnamen, die pas vrij recent in zwang zijn geraakt voor meisjes. Zo zijn er nog meer traditionele Vlaamse jongensnamen (Rune, Jenne, Fenne) die een aantal jaar geleden in Nederland zijn opgedoken, en daar wonderlijk genoeg ineens ook aan meisjes werden gegeven. Wel raar dat dat mensen nu zelfs al menen dat het echte meisjesnamen betreft. Dat is dus absoluut niet het geval.
zaterdag 7 februari 2009 om 13:29
Onderstaande unisex namen komen uit het voornamenboek van 'Kinderen' (het zijn ze niet allemaal hoor, er stonden ook een hoop oubollige bij zoals Hans, Ger, Hennie).
Andrea
Beau/Bo
Billy
Bobby
Chris
Cis
Dion
Dominique
Doris/Dorus
Floor
Freddy
Gabi/Gaby
Indy
Jip
Jon
Joppe
Kim
Leen
Levi/Levy
Marijn
Marty
Micky
Nicky
Pascal
Puck
Quirien
Renee
Robin
Rudy
Sam
Teddy
Teun
Winnie/Winy
Yannick
Andrea
Beau/Bo
Billy
Bobby
Chris
Cis
Dion
Dominique
Doris/Dorus
Floor
Freddy
Gabi/Gaby
Indy
Jip
Jon
Joppe
Kim
Leen
Levi/Levy
Marijn
Marty
Micky
Nicky
Pascal
Puck
Quirien
Renee
Robin
Rudy
Sam
Teddy
Teun
Winnie/Winy
Yannick
zaterdag 7 februari 2009 om 13:38
quote:koeka schreef op 07 februari 2009 @ 13:23:
Overigens zijn Senne en Jonne toch echt jongensnamen, die pas vrij recent in zwang zijn geraakt voor meisjes. Zo zijn er nog meer traditionele Vlaamse jongensnamen (Rune, Jenne, Fenne) die een aantal jaar geleden in Nederland zijn opgedoken, en daar wonderlijk genoeg ineens ook aan meisjes werden gegeven. Wel raar dat dat mensen nu zelfs al menen dat het echte meisjesnamen betreft. Dat is dus absoluut niet het geval.Ik ken anders een Jonne (meisje) van 28
Overigens zijn Senne en Jonne toch echt jongensnamen, die pas vrij recent in zwang zijn geraakt voor meisjes. Zo zijn er nog meer traditionele Vlaamse jongensnamen (Rune, Jenne, Fenne) die een aantal jaar geleden in Nederland zijn opgedoken, en daar wonderlijk genoeg ineens ook aan meisjes werden gegeven. Wel raar dat dat mensen nu zelfs al menen dat het echte meisjesnamen betreft. Dat is dus absoluut niet het geval.Ik ken anders een Jonne (meisje) van 28
Whatever, I do what I want
zaterdag 7 februari 2009 om 13:39
zaterdag 7 februari 2009 om 13:40
Er is trouwens sowieso een groot verschil tussen NL en Vlaanderen op dit gebied. Buiten de net genoemde Vlaamse jongensnamen die in NL inmiddels dus aan veel meisjes worden gegeven, kom je in België ook best vaak mannen tegen die Wies of Suus heten.
De eerste keer keek ik gek op, omdat ik een vrouw had verwacht, maar inmiddels vind ik het eigenlijk wel mooie namen voor een jongen.
De eerste keer keek ik gek op, omdat ik een vrouw had verwacht, maar inmiddels vind ik het eigenlijk wel mooie namen voor een jongen.
zaterdag 7 februari 2009 om 13:48
quote:Marels schreef op 07 februari 2009 @ 13:39:
AnAn, zijn er echt mensen die hun kind INDY noemen?
En wat voor slaapkamer krijgt ie dan? Een Temple of Doom?
En als je je kind Teddy noemt MOET zijn tweede naam Beer zijn. Ook al zielig voor de kids dus...
Toen ik 2,5 jaar geleden was bevallen van de oudste lag er een vrouw bij mij op de kamer die haar dochter Teddy had genoemd!!!
De naam Indy staat (of stond) zelfs in de namen top 10 bij de meisjesnamen.
AnAn, zijn er echt mensen die hun kind INDY noemen?
En wat voor slaapkamer krijgt ie dan? Een Temple of Doom?
En als je je kind Teddy noemt MOET zijn tweede naam Beer zijn. Ook al zielig voor de kids dus...
Toen ik 2,5 jaar geleden was bevallen van de oudste lag er een vrouw bij mij op de kamer die haar dochter Teddy had genoemd!!!
De naam Indy staat (of stond) zelfs in de namen top 10 bij de meisjesnamen.
zaterdag 7 februari 2009 om 13:51